Lugnet före stormen.. Melodifestival-Final i Morgon!



NU KÖR VI!




Charlotte Perelli:

Visst känner man bara att hon kommer vinna. Det känns ganska givet och självklart. Nu när Carola är ute ur tävlingen också... Visst är låten är skön klassisk RIX FM-dänga men det är ju ingen schlagerlåt. Jag tycker låten är bra och tung men jag har aldrig gillat Perelli. Det är en jävligt catchy refräng också vilket alltid är jävligt bra och viktigt. Fast visst hade det känts roligare om någon annan vann? Jag gillar inte när favoriter vinner. En outsider, tack? :-)

Sibel:

Sibel är bättre än vad låten är. Satan i helvette vilken pipa den lilla smala fågelliknande kraken har. Och jag struntar i att hon verkar helt blåst och pantad. Hon sjunger alla andra tävlande i årets melodifestival av stolen med dunder och brak. Galet bra. Hade hon bara haft en bättre låt och lite mer kött på benen i såna här sammanhang så hade hon tagit hem hela skiten... Det tvekar jag inte en sekund på.

Rongedal:

Charmiga skalliga glada tvillingmän. Jag tror faktiskt svenska folket verkligen gillar sånt här. Dom känns så godhjärtade och äkta på något sätt. Svenska folket gillar "Vanliga människor". Låten är en blandning mellan Scissor Sisters och Mika. Visst är det bra och även här catchy men det är inte min grej. Jag tror på en mittenplacering för dessa gentlemän även fast många experter tippat dom som en av vinnarkandidaterna....

Linda Bengtzing:

Ja, Linda ställer upp en tredje gång med i princip en likadan låt för tredje gången. Men jag ska inte klanka ned på henne för jag anser att hon är jävligt skön att titta på. Gillar hennes stil, energi och glädje. Visst känns hon lite blåst och insnöad men jag har alltid gillat hennes utéende och stil generellt. Hoppas det går bra för henne men hon slutar väl på en mittenplacering som vanligt. För det är vad hon är i denna final... precis som vanligt. Klassisk Linda Bengzing-låt. No more, no less.

Christer Sjögren:

Ja, vad säger man? Jag har egentligen ingen åsikt ang detta nummer. Det är varken bra eller dåligt. Det är ju lite underhållande och charmigt... Och Christer är en gigant på scén.. Och med alla hans fans och hans enorma folklighet så lär han knipa en topp 5 placering iallafall... Men låten är fan inte bra. Den är mera... ja...trevlig och lite rolig.

Amy Diamond:

Det går inte att komma ifrån att hon är jävligt duktig och begåvad. Hon sjunger, rör sig och har en inlevelse och karisma som en riktig stjärna. Men låten känns ganska klen här. Lite "Sibel-Syndromet". Jävligt bra artist och halvbra låt. Tror hon hamnar i botten i denna final...Trots att jag tycker låten (framförallt refrängen) är rätt svängig faktiskt. RIX FM hit?

Sanna Nielsen:

Här är den här powerballaden som alla pratar om. Det är den som är tippad som runner up efter Perelli. Visst är Sanna duktig och låten är stark men det blir lite väääl mycket tycker jag när hon står där och tar i så hon spricker och sjunger för fulla halsar. Hon ser verkligen ut som hon ska börja böla och dallrar med hela ansiktet när hon sjunger. Lite överdrivet bara.. Bra låt och bra sångerska indeed men jag föredrar Sibel i ballad-kampen...

Nordman:

Alltså jag har alltid haft rätt svårt för Norman. Håkan Hemlins lite vidriga hållning och utseénde. När han sedan uppträdde med enorma svettlökar under armarna i vit t-shirt och slitna fula unkna jeans här om året var det lite utav droppen.. Men dom har överaskat mig lite i år. Låten har en skön "fotbolls-ramse"-refräng och den sätter sig. Jag gillar faktiskt verkligen det här och tror dom kniper en top 5 placering också.

Frida feat Headline:

Det här är väl den självklara jumbon. Det är en lite småcharmig halvtrevlig låt. Framträdandet är i samma anda. Men dom är givna som jumbo. Jag tror dessutom Frida är helt nöjd med det också. Hon är nog bara så jävla glad att hon nått till final att hon inte bryr sig om hon kommer sist i den stora finalen...vilket hon med all största sannorlikhet kommer göra!

BWO:

Är det tredje året dom är med? Med en i princip likadan låt igen? Jag gillar BWO. Dont get me wrong here. Bard är ett låtskriva-geni. Ingen kommer på melodier som han. Men jag tycker hela soundet blir lite enformigt i längden. Dom är tippade i toppen av denna final och kommer säkert hamna där också... men för min del får dom gärna hamna i botten. Låt någon ny och färsk artist ta eran topp-placering istället ;-)




Vad tror ni om finalen mina vänner? :-)




Kommentarer
Postat av: Simon

Jag och Karro tippade top10, spelgalen som jag är :)
Jag:
1. Charlotte
2. Sanna
3. Christer
4. Bwo
5. Nordman
6. Linda
7. Amy
8. Rongedahl
9. Sibel
10. Frida

Karro:
1. Charlotte
2. BWO
3. Christer
4. Linda
5. Sanna
6. Rongedahl
7. Nordman
8. Sibel
9. Amy
10. Frida

May the best diva win!

2008-03-15 @ 14:49:54
Postat av: Anonym

SIBEL

2008-03-15 @ 18:07:53
Postat av: Nemo

1. Perelli
2. Sanna Nielsen
3. BWO
4. Nordman
5. Rongedahl
6. Christer
7. Linda
8. Sibel
9. Amy
10. Frida

Fast HEJAR gör jag på snygga mediekåta Linda och duktiga Sibel!

2008-03-15 @ 18:12:09
Postat av: Annica

1. Perelli
2.Sanna
3.Nordman
4.BWO
5 Christer
6 Linda
7. Sibel
8. Rongedahl
9. Amy
10. Frida

2008-03-15 @ 18:43:10
Postat av: Anonym

Tondöva nemo har kommit till tals!
Btw, jag är INTE viktors ragg och jag är absolut inte en fet och äcklig brud. Kom igen, väx upp och sluta trycka ner andra!

2008-03-15 @ 23:23:31
Postat av: Anonym

hahaha

2008-03-16 @ 16:46:33
Postat av: Anonym

hahaha

2008-03-16 @ 19:12:35
Postat av: Anonym

Alla som inte säger att dom är feta är feta. Självinsikt är nyckeln till en stark individ!

Tror inte Nemo är tondöv då han är grymt musikalisk! :)

2008-03-16 @ 23:31:02
Postat av: Valentin

Skulle vilja vara snäll och säga att så inte är fallet gumman... Men jag tror på ärlighet före artighet och måste instämma med föregående talare=) (eller skrivare blir det kanske)

2008-03-17 @ 00:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback