Jag är beroende av melodifestivalen. For real.


Favoriterna höll för trycket även om det ändå var rätt spännande under omröstningen... Linda Bengtzing lät som Linda Bengtzing alltid gör. Hon är otroligt glad, enegifylld och vacker så man vill ju bara att allt ska gå väl för henne i livet.. hur mycket skumt man än hört om henne i media. (Hedman-affären). Perrelli har jag alltid haft lite svårt för just för att hon ser otroligt plastig och falsk ut a lá Carola-style. Hennes låt kändes dock gjuten för Rix FM 1000 år framöver. Dock inte my kind of schlager... Jag hade helst sett Linda och Sibell i final. Sibel som bjöd på en underbar ballad. Jag var verkligen inte förvånad då hon har en magnifik röst. Hoppas hon tar sig till final nu! Fronda, som på förhand var den intressantaste tävlanden enligt mig var en liten besvikelse. En ganska trevlig halvkul låt men inte mer än så. Jag som varit ett stort Fronda-fan sedan 5-6 år tillbaka var redigt besviken att han nu utvecklats till en riktigt clown barn rappare a lá Markoolio-style. Niclas Strömstedt kammade hem en välförtjänt jumboplats med en tråkig låt och ett fult framträfande. Nordman lät som Nordman ALLTID gör. Nyckelharpor. ölmage och snaggade män. Halvskoj va? Kvällens chock var väl inte att Cara Mia-kopian "Pame" gick vidare till dom fem sista... Kanske var låten FÖR lik Cara Mia? Jag tycker iaf att det var en riktigt bra låt...sämre var artisten som framförde låten.

Slutsats:

Linda är vacker och charmig
Fronda är tyvärr slut
Perelli = Botox
Niclas Strömstedt är pasé.
Nordman måste ha gått upp 20-30 kilo sedan han slutade droga.. 
Det finns bara en Måns Zelmerlöw
Sibell har en av Sveriges 5 bästa röster


Utgång nu.





 Tog denna nu, dressed for success ^^


Kommentarer
Postat av: Anonym

bra recension

2008-03-01 @ 22:11:41
Postat av: Sanna

Fronda var bra

Postat av: Anonym

lindas låt var sjukt kul, man hör introt och det skriker bara "grace kelly" sen om den låten vinner och hon översätter sången blir texten även "i can be.. i can be.." hahahaha... kul

charlottes grej med svartvitt var SJUKT snyggt!

2008-03-02 @ 02:56:53
Postat av: FLICKA!

du är så jäklis snygg grabben!

2008-03-02 @ 04:03:02
Postat av: gurkan

du är inte den enda som hatar mig nu gayen. katrin schulman har skrivit ett helt inlägg tillägnat bara mig i sin blogg. sen att du delar åsikt med någon som katrin schulman säger väl allt.. hehe nej då. så lågt ska jag inte sjunka, att jämnföra dig med någon som henne. jag gillar ju dig gayen. puss

http://www.stureplan.se/frame.php?main=http://blogg.stureplan.se/katrin/

2008-03-02 @ 04:03:59
Postat av: Valentn

Såg det, gud vilken moralpanik från din sida.. Men du var snäll nu och skrev puss på slutet till mig, vilket får mig att tro att du är en tjej. Mamma har lärt mig att man inte ska dryga sig mot tjejer och inte vara otrevlig bara för mitt nöjes skull. Så jag lägger ned yxan... (men jag gillar katrin schulman, så en såndan jämförelse skulle faktiskt gjort mig glad=)

2008-03-02 @ 15:51:41
Postat av: ida

hallå? du sa att du tog ut piercingen i tungan för att det var så old times att ha piercingar i ansiktet. att det var typ en tonårs grej att impa på fest med. men vafan, dubbla budskap härdå? det är väl något mer piercing i ansiktet i underäppen? btw så borde du ha på sidan..
skulle vara snyggare (A)

2008-03-03 @ 17:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback