Dissen till dom som förtjänar den.


Kanske är det en roll jag valt.. Visst, det köper jag. Som officiell person som jag ändå är när man driver en relativt välbesökt blogg. Och jag köper det och allt som kommer med paketet... Ris som ros. Men fortfarande, det finns liksom gränser. Vad man tänker och tycker är en sak. Men vad man skriver och säger är en helt annan...


Att använda olyckan som argument att klanka ned på mig kan vara det mest kalla och hjärndöda jag någonsin skådat här i min blogg. Det finns liksom vissa saker som är lite tabu att referera till och prata sådär om. Säg vad ni vill om mig och vad jag gör och säger men referera inte till den kvällen på det sättet. Aldrig. Det finns liksom inte. 

Sen att anklaga mig för att vara bortskämd är ju bara ännu ett tecken på att denna människa måste vara helt efterbliven. Ser du vad du själv skriver?

Har pratat med massa människor om din kommentar och den känns verkligen så otroligt ogenomtänkt och märklig. Att du drar kopplingen från mitt Carola-hat till Johans död? Vart ligger den liksom? Var finns logiken?

Det är inte mitt fel att Svenska folket äntligen insett att Carola är pasé och bara en liten galen fjant.
Det är snarare så att folket nu kommit till insikt och faktiskt tröttnat på att se henne i rampljuset.
Det är därför Charlotte Perelli kommer vinna hela skiten för hon väntade tio år med att uppträda igen och var inte lika schlager-scénkåt att hon var tvungen att uppträda bara två år efter sin vinst som Carola...

Och hon var säkert skittrevlig IRL. Det tvivlar jag inte en sekund på. Hitler var nog också trevlig mot sina fans...


Tänk om någon jävla människa kunde stå för något dom säger en endaste jävla gång!? Jag vet inte om jag fått kritik av någon nångång som INTE varit anonym. Hör det liksom till eller? Är det något som kommer på köpet? Jag förstår verkligen inte. Har man nu så jävla mycket att säga och tycker det man säger är så bra, klokt och genomtänkt så ska man väl fan inte ha några problem att stå för det sen? Blir så satans trött. Stå för er sak eller håll käften.

Jag funderar ärligt talat på att stänga ned den här jävla bloggen. Tidigare har det bara varit ytliga spekulationer men nu är det fan allvarligt funderande. Stänga ned den här bloggen och skaffa en annan mkt mer privat och liten blogg för bara mig själv och mina närmsta. Är så jävla trött på idioterna som hittat hit.

Kommentarer
Postat av: Kajsan

Du är dum som skriver det här inlägget Nemo. Då visar du bara att du tar åt dig och att personen i fråga fick precis det den ville - din uppmärksamhet och att du blev provocerad. Men samtidigt förstår jag att du skriver det. Det hade jag nog också gjort. Det är fan inte lätt sånt där. Hoppas personen i fråga har gått och grävt ned sig någonstans. I Finland tex.

2008-03-10 @ 20:06:25
Postat av: Valentin

Åhh, varför nemo, varför tar du åt dig... Den här människan gillar carola. Är inte det nog för att sluta bry sig. Låt inte sånt säkna dig för fan!

2008-03-10 @ 20:26:15
Postat av: S,

Men så som han faktiskt skrev till Nemo var bland det elakaste jag sett någon skriva till någon. Det är verkligen fel att skriva något sånt så jag förstår varför Nemo reagerar som han gör ändå..

2008-03-10 @ 20:30:51
Postat av: Anonym

kolla upp ip adressen om idioten kommer från finland, härnösand eller era hoods. det är ju rätt intressant skulle jag säga

2008-03-10 @ 20:32:33
Postat av: Finländare

Jag ber (verkligen) om ursäkt om du tog så illa vid dig. Jag anser bara att om man varit med om sådana grejer så borde man vara mera ödmjuk mot livet och inte känna så stort hat och skadeglädje mot någon annan människa för att det går "dåligt" för denne. Ska inte störa dig mera, fortsätt med ditt liv, tack.

2008-03-10 @ 20:47:58
Postat av: Anonym

Enda Carola-freak jag kan komma på är hon den där äckliga tuppkammsbruden som festa med oss för en tid sen? Men var hon finne?

2008-03-10 @ 21:13:34
Postat av: Svenskan

Vad fan vet du om Nemo IRL? Om du nu bara känner honom via bloggen så ska du nog inte uttala dig. Han är en ganska anorlunda männinska i verkligheten mot vad han framställs som i sin blogg. Han har sina snälla och ödmjuka stunder även han ^^

2008-03-10 @ 21:16:35
Postat av: Finländare

Jag gillar att äta bajs....

2008-03-10 @ 22:37:21
Postat av: Emelie

Jag skulle bli ledsen om du stängde bloggen, inte för att min åsikt skulle vara den allra viktigaste här men jag vill att du ska veta. Du skriver så himla mycket klokare än Blondinbella och PerRobin och hela högen, här är det ju äkta och det är tänkvärt och klokt. Så om du stänger ner, well, då förlorar vi något.

Och jag vet, det låter klyschigt, men hey, försök verkligen att inte ta åt dig. Att bli förbannad är en sak, det har du all rätt till, men ta inte åt dig. Du är en sån där människa man lite anonymt och i liksom hemlighet kan få beundra.

2008-03-11 @ 00:12:59
Postat av: Niki

åh sötnos, jag sa ju att du inte skulle lägga för mkt energi på den där idioten... :/

2008-03-11 @ 00:42:57
Postat av: em

Klart att han måste markera när någon drar Johans namn i smutsen. Det tragiska är att det här troligen är en Härnösandsbo som hittade dig via det som hände er och det är därför som finländaren drar den sjuka kopplingen. Det du skrev om Johan = du är en bra person, det du skrev om Carola = du är en dålig person => du svek finländaren.

Det är så jävla sjukt. Man ska inte få klaga om man har varit med om något jobbigt, för det finns alltid dem som haft det värre. Men om man trots allt har
något legitimt jobbigt bakom sig, då får man fan inte fela! Då ska man vara en ny människa, nästan välsignad av det som hänt en. Man ska vara glad att man har fått möjligheten att må skit. Jag hatar jante.

Postat av: Anonym

Fan så bra skrivet em!

2008-03-11 @ 13:37:14
Postat av: Annica

Skit i Carolafansen.
Men blir du påhoppad av andra orsaker som det du vart med om då ska du agera...för ingen ...absolut ingen kan någonsin föreställa sig vad du/ni gick igenom den kvällen!! En blogg är till för att *lätta på trycket* så det vore oerhört synd ifall man inte fick läsa din blogg mera =(.

Ha det kanon

2008-03-11 @ 19:48:32
Postat av: Niki igen

Tänkte lite på det där med bortskämd. Det är lite kul att någon äntligen påpekar det. Jag är nämligen utan tvekan den som fått mest i vår barnaskara. Min syskon vet vad jag menar, och de har inte alltid varit glada över att jag varit den mest bortskämda.

Och då har jag ändå jobbat ihop egna pengar sedan jag var 11.

Sedan kan man ju utgå därifrån för att räkna ut hur hejdlöst bortskämd Nemo måste vara.

2008-03-13 @ 21:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback