Det kostar att festa när man trollar med sinnet


Jag minns när jag söp som allra mest. När jag nådde min alkoliserade rock bottom. Jag tror det var där i somras. När jag hade min egna minilägenhet i Björknäs i några månader. Mitt liv kretsade bara runt några saker:

1. Jobba på ICA och sköta mig hyffsat väl
2. Äta Spaghetti Carbonara framför min dator..typ varje dag (ibland 2 ggr om dagen)
3. Dricka Öl för att sedan dra hem tjejer att sätta på

Men det handlade inte bara om det. Det fanns kvällar då jag inte ens skulle ut eller träffa några människor. Det fanns kvällar där jag bara satt där ensam.. tittade på Scrubs och pratade med folk på msn. Grejen var att jag drack öl ändå då.. Det är DÅ det är riktigt illa. När man dricker bara för drickandets skull. Utan något egentligt syfte eller mening. Jag drack för att jag kände ett sug. Det gav mig lugn och tillfredställelse. Harmoni. När sommar blev höst så vart det även värre. Jag var ute tre gånger i vecken under en period. Det blir liksom standard. Även fast jag jobbade dagen efter och inte hade några pengar.. Var fan fick jag pengar ifrån? Onsdagar ofta med Emil men ibland med Valentin också. Det fanns inga gränser för mitt fest och alkoholsug back then. Så är det inte längre. Tack gudskelov.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback