Bli snygg, dag 3...


Har gått in i en ny fas. Är inne på tredje dagen. Som jag lovade mig själv i ett blogginlägg för några dagar sen så ändrar jag mina mat och levnadsvanor just nu. Äter bättre och sover mycket. Jag vill bli snyggare. Känner mig så pluffsig och ful bara. Lever man stressigt och ohälsosamt som blir följderna båda dåligt fysiskt och psykiskt. Man känner sig lätt sliten. Jag åt en pastasallad och drack brämhults juice till middag. Det kändes bra. I´m on the right track kan man väl säga i alla fall...

Men visst ere typ något av det svåraste som finns? Att stå emot godsaker.. Att inte dricka läsk till maten. Att skippa den där kebaben man är så sugen på. Att inte ta den där ölen till maten. Att stå emot den ständiaga frestelse man ständigt utsätts för. Det är ju så kul och gott att bara skita i allt och trycka i sig allt av godsakerna som finns! :D muuuuummmaaa!





Drömmar är verkligen märkliga. Det är facinerande och kul att drömma mäktiga saker.. Men mardrömmar kan däremot vara bland det obehagligaste som finns. Jag drömde en sån där sjukt verklig dröm här om natten. En sån där dröm där man bara känner "fy faaan" när man vaknar. Man bara skakar om sig själv och ringer nära och bekanta för att kolla att alla är okej och för att kolla att det verkligen bara var en dröm. Såna drömmar är så skumma. Att det kan kännas så fruktansvärt verkligt. Anywho, drömmen var vidrig indeed... Jag drömde att jag och mina två bröder var ute och åkte snöscooter i skogen.. Helt plötsligt ramlar min yngsta bror av scootern och hamnar under den och vi råkar köra över honom. Ambulans kommer men det är för sent. Han är helt krossad. Fy fan. Jag älskar mina bröder.

Drömmar om tänder som dras ut är också jävligt obehagligt. Tandläkarskräcksdrömmar (längsta ordet ever?) är jävligt läskigt. Tänder är känsligt. Usch.


Vill ni hålla er uppdaterade om den senaste sköna musiken?
Hittade en bra blogg för det:


ilovemeor.blogg.se




Biljetterna är köpta. Dom tre pojkbandsmuskutörerna (Jag, John och Alex) ska gå och se dom riktiga livs levande pojkbandslegenderna på plats i år igen. Ska historia upprepas? Ska vi köa 10 timmar i år igen? Ska vi bli intervjuade av TV3 igen för att vi är "dom enda killarna i hela kön" ? Ska konserten i efterhand kultförklaras (av oss själva då) ? Ahh... Oddsen talar för det!







Vad tror ni är värst av att vara laktos eller glutenallergiker?


Tänk er att Akon säger "Comviq" istället för "Konvicted" i alla sina låtar... Visst blir det lite roligare då?


Finaste låten:

Jewel - These foolish games

In case you failed to notice,
In case you failed to see,
This is my heart bleeding before you
This is me down on my knees



Kommentarer
Postat av: emil

Hypernervokustiskadiafragmakontravibrationer är ett längre ord. Betyder hicka. Peace out!

Postat av: Lallarbuster !

säger han inte " telenor " ?

2008-03-27 @ 17:27:09
Postat av: Niki

Tappa tänder-drömmar är ett klassiskt drömscenario som står för att man känner sig rädd att tappa kontrollen/fotfästet, om jag inte minns helt fel. Har drömt det flera gånger, och känner att det ofta stämt överrens med min livssituation just då.

Gluten eller laktos... Har tänkt på det, och det är svårt.
Grejen är ju att ALLT gott som existerar innehåller ju antingen gluten eller laktos.
Själv har jag blivit känslig mot det sistnämnda och kan se i stjärnorna efter min dagliga B&J...

2008-03-28 @ 17:23:26
Postat av: Niki igen

kollade runt lite ocj upptäckte att tandrömmar, precis som alla andra drömmar, tolkas på många olika sätt beroende på vem som tolkar.

På en sida stod detta:

Tänder som man tappar, som sitter löst eller går sönder brukar i allmänhet tyda på större förändringar. Det finns en undermedveten koppling mellan skeendet i drömmen och processen i verkliga livet när man tappar mjölktänderna och får nya tänder. Ibland betyder drömmen att man verkligen behöver en förändring, men oftare innebär drömmen helt enkelt att nya möjligheter är på väg. Trots att "tandtappardrömmar" kan vara ganska otäcka förebådar de nästan alltid bra saker.

Och på en annan sida stod det att man längtar efter samlag om man drömmer det... Så ja, det finns många skilda tolkningar...

2008-03-28 @ 17:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback