It's not always rainbows and butterflies, It's compromise..



Usch vad jag känner att bloggandet är onödigt ibland. Man känner att det ändå bara blir massa missförstånd och onödigt negativa följder. Man kanske borde skaffa sig en sån där stor dagbok? Som man faktiskt kan skriva i för hand varje kväll. Min mamma har skrivit dagbok för hand i 30 år. Tänk er själv. När hon går igenom alla dagböcker när hon blir gammal. Vilken grej! Det är ganska mäktigt. Jag har iofs bloggat ganska många år så jag skulle nog kunna få ihop ett sätt saftigt kollage jag själv men det är fan inte samma grej.


Jag håller på och laddar ned alla säsonger av en serie jag blivit lite småkär i på senaste tiden. Det är Charlie Sheen´s sitcom "Two and a half men". Den är ruggigt rolig alltså. Ska nog göra en Emil och ladda ned alla fem år och sen sitta och köra ett långt race igenom hela serien. Hallelulja!




Shit vad livet känns ovist just nu. Värre än någonsin. Jag står verkligen i ett vägskäl med massa konstiga svåra val och vet varken ut eller in. Jag känner bara sån jävla ångest för saker jag vill göra men inte vågar. Fast när jag väl beslutar mig för att kanske skita i dom så är jag rädd för att några veckor senare ångra att jag inte tog chansen eller ha ångest för att jag missade nåt? Samtidigt är jag också rädd för att kasta mig in i för många saker, ta för stort anvar och lova ut mig för mycket så att jag går miste om alla de underbara saker jag faktiskt redan har. Handen på hjärtat så vet jag faktiskt inte vad jag ska göra.. Jag vet inte vad som är rädd eller fel eller vad som faktiskt är menat för mig. Tiden går äckligt snabbt.... Vad gör man? Hur gör man? Kan någon lära mig? Jag som bara är ett barn...


Emma ringde precis. Emma säger ofta väldigt bra saker. Hon ser saker jag inte ser. När jag berättar om saker så ser hon små saker och lösningar som inte jag ser. Hon tycker om mig för den jag är och det känns så bra. För hon är sån jävla stor god människa och om en sån människa verkligen tycker om en på riktigt, ja då måste jag väl vara en hyffsat bra människa iaf? Skämt och sido.. När jag blir rädd och känner mig i underläge i dispyter med folk så ser Emma saker som jag inte vågar se. Viktiga notiser som för mig inte är klara. Som får det hela att klarna och som får mig att se - Det är skönt med smarta människor!


Dock så är jag rätt bra på att hamna i trubbel själv. Det ska man ju inte sticka under stol med.. Jag är väldigt kontroversiell. Jag har alltid sagt vad jag tycker och tänker om saker och ting. Kanske för mycket? Antagligen. Jag är nog en människa som är jävligt lätt att störa sig på. Har alltid varit i centrum och trivts med det. Var alltid klassens clown. Alltid han som bjöd på galna saker och vågade skämt. Jag kan inte ens räkna till alla rektorsmöten jag varit på. Och det är ju fult? Bad Behavior! Lagom är ju bäst - Det är ju en Svensk mentalitet. Att man ska vara lagom pratig, lagom söt och lagom rik. En trist grå medelmåtta! När någon eller något sticker ut så ses det som anorludna och lite fulare. Min familj har alltid stickt ut åt helvette mycket. Det vet alla som känner mig. Vi har varit lite av det svarta fåret i princip vart vi än bott eller levt. Med tanke på vad jag åstadkommit och gjort på Värmdö under dessa 13 år så...ja... Jag kanske förtjänar att halva Värmdö älskar mig och halva Värmdö hatar mig? Ja hellre det än att ingen på hela Värmdö har någon åsikt om mig över huvud taget iaf... Det är dagens ärligaste ord. Jag vill flytta ifrån Värmdö. På riktigt nu.


Nanna och Ludvig är här nu. Han är sötare än någonsin. Han har en formtopp. Han kan gå nu. Han ramlar omkring på alltid och vinglar som en liten dvärg hög på tjakk. Så obeskrivligt jävla söt. Fan, fatta dagen man själv har tillverkat en sån där liten knodd? En människa som man själv skapat. WOW! Haja grejen? Man har gjort en människa - Ihop med den människa man (förhoppningsvis) älskar. Förstår ni grejen? Fy fan vad jag ser fram emot det. Så stort, så makalöst stort. Inget slår ju det. Inget.






19årsdagen - my fucking god vad brun jag var back then!





http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/allsvenskan/hammarby/article1527331.ab

GE MIG BARA ETT "SHAABAN ÄR KLAR" - Det är allt jag ber om. Snälla Bajen.
Gör mig inte besviken ännu en gång. Fixa det här nu!
Fixar ni det lovar jag att köpa säsongskort ;-)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hihi vad ung du ser ut på bilden. Den ser mycket äldre ut än 1 år ^^

2008-01-03 @ 00:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback