Tankar på tåget.



Sitter på tåget från Stockholm till Gävle nu. Haffade en fönsterplats med bord. Guld om man har bärbar dator. Allt var frid och fröjd. Så kommer det på ett gäng 25åringar på 5-6 pers. En av dom är en kille som tror att han är kung över land och rike. Han har med sig sitt entourage av fula tjejer. Här finns fula tjejer i alla möjliga underliga former och smaker. Tjocka äckliga konstigt liknande tjejer. Han tror att han är kung och drar igång ett maraton av dåliga skämt. Han bara pumpar ut dom..Helt ogenomtänkta hjärndöda skämt. Säkert 10-15 st inom loppet av en kvart. Som han själv skrattar åt så högt att jag bara vill gå upp i rök av obekvämhet. Tjejerna skrattar också artigt men det ser ut som dom ändå inser att nivån på skämten är fasansfullt låga. Killen är jävligt ful han med. Ful kille. Obekväm Nemo. Nu gick gänget av. Nöjd Nemo. Fast killen sitter ensam kvar. Ensam ful kille.


Jag ogillar när folk i min närhet gör dumdristiga och förhastade beslut. Jag ogillar det även mer när personen i fråga är en vän till mig som jag verkligen gillar och bryr mig om. Men att bli officiellt ihop med någon man känt ityp en vecka är BARA dumt och omoget. Det är typ en sån grej man gör i mellanstadiet eller på sin höjd i högstadiet. Hur kär man än är och hur rätt det än känns. Detta är ingen åsikt. Det är snarare fakta. Ska man köra i det tempot liksom? Ska man då säga nästa vecka att man älskar varann? Tro mig gumman. Jag gillar verkligen dig och vill bara ditt bästa men ta det lugnt. "If it´s ment to be it´s going to be" som jag brukar säga. Man behöver inte jäkta så vansinnigt. Best of lucks to you though <3

Kommentarer
Postat av: :) ^^

Haha! Första partiet var lite Alex Schulman-style fast det var nog medvetet. Det var väldigt roligt men lite töntigt också :) Puss ändå

2008-02-28 @ 21:55:36
Postat av: Valentin

Tängte dra på värsta sågningen och skrika ut mitt förakt mott att du ens vågar gämföra nemo med den store alex... Men sen läste jag vad han skrivit och det kunde lika gärna ha publiserats i värmlands folkblad. Bra skrivet nemo mycket bra skrivet...

PS. Men nej, du brukar inte säga "If it´s ment to be it´s going to be" DS.

2008-02-29 @ 00:32:49
Postat av: Anonym

Jämföra*

2008-02-29 @ 01:16:44
Postat av: gurkan

så brukar nemo visst säga. så säger han jämt när jag är med han. hela tiden faktikst. bara. :/ det enda han säger faktistk..

2008-02-29 @ 03:10:31
Postat av: Tina

Can't help but wonder vem du syftar på i andra delen av ditt blogginlägg. Eftersom jag befinner mig just i den situationen känner jag mig obehagligt träffad. Borde jag känna mig träffad?

2008-02-29 @ 09:51:06
Postat av: Tina

.. ähhh Nemo, nevermind. Jag är inte en av personerna i din närhet som du verkligen gillar och bryr dig om anyway så, aa. Men lite fundersam blev jag.
Have a nice one :)

2008-02-29 @ 10:00:29
Postat av: Nemo

Det är inte du Tina så stop worrying =)

Jag älskar dig Gurkan

2008-02-29 @ 10:35:05
Postat av: Elina

Om att bli tillsammans efter mindre än en vecka klassas som mellanstadiet...vad klassas det då att hänga ut någon "man verkligen bryr sig om och tycker om" i sin blogg?? DET undrar jag.
Vad glad för F:s skull och stötta henne istället om du nu bryr dig om henne lika mycket som du skriver.

That´s what friends are for...

Postat av: Nemo

Haha?! Ursäkta? Vem fan är "F"? Tror du är ute på lite hal is nu Elina.. Tjejen jag talar om heter något helt annat och så länge ingen har någon aning om vem det är, så hänger jag ju inte ut henne.. right?

2008-02-29 @ 11:07:25
Postat av: Elina

Åhh förlåååt Nemo, jag trodde alla hennes rikitga vänner använde hennes smeknamn :O
Då säger vi SH, de initialerna borde säga dig en hel del.

2008-02-29 @ 11:17:19
Postat av: Valentin

haha, sarkasm, kul gurkan, ere det ända som du duger till din jävla tönt! Fan va jag hatar dig. Har svårt att sätta mitt förakt mot dig i ord. Men ordet "vårta" kommer upp i mitt huvud när jag tänker lite på det...

2008-02-29 @ 13:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback