Ja, vi tar det på summan sweetheart.



Okej vänner. Som bekant så jobbade jag ju 3-4 år på Ica förut. Så jag vet ungefär hur saker och ting funkar under betalning och sånt i en kassa. Just därför stör jag mig lite extra på att när man som nu är ute och jobbar i vishan så säger ALLTID kassörskorna "Ska vi ta det på summan eller?" när man är klar och ska betala med kortet. What´s that about?! Ja men det är väl klart att vi ska ta det på summan kärring! Skulle jag vilja ta ut lite extra cash så SÄGER jag väl det? Så här är det bara i byhålor och lodiga luffställen på vishan. Jag förstår inte grejen. På vanliga affärer som det Ica jag jobbade på så fick kunden alltid säga till när hon/han ville göra kotantuttag.

Ps. Jag förväntar mig några Ica-ex-kollegor-kommenterar på detta inlägg...



Kommentarer
Postat av: emil

ska du inte jämföra gondolen med mcdonalds också när du ändå håller på och jämför ica kvantum värmdö med massa grisbutiker ute på landet?

"ska vi ta det på summan eller" läste jag för övrigt med värmländsk dialekt, utan att ha en aning om var du befinner dig, men den dialekten är i alla fall jävligt bonnig

Postat av: Simon

What that is about? Nooooo clueee!
Dem får ju knappast provision på pengarna kunderna tar ut, utan är ju bara jobbigare för dem när växeln tar slut, skumt bonde fenomen!

Vart i Värmland var det du är? i Karlskoga där jag är ibland har jag iofs inte hört det....

Vad händer på Onsdag? Karro snackade om utgång

Haré Fiiiiiiiiint!

2008-02-25 @ 19:12:17
Postat av: Nemo

Utgång Onsdag is correct och ni BÅDA ska med!

Jag är i Värmland. Det stämmer bra. Men sitter på tåget hem nu :D Home sweet home!

2008-02-25 @ 20:00:54
Postat av: em

Det är för att de inte har några bankomater där. Typ.

2008-02-26 @ 14:18:26
URL: http://emmituss.spaces.live.com
Postat av: J.

Men butikerna tjänar ju faktiskt på att folk tar ut pengar hos dem, det sa i alla fall våra kassachefer när vi hade sånna kampanjer...

2008-02-26 @ 19:36:27
URL: http://walkofshame.blogg.se
Postat av: Niki

em har rätt. Lärde mig faktiskt på tjuvlyssnat.se nyligen att ute på landet finns det inte så många bankomater. Därav rutinen att fråga varje kortbetalande kund om denne vill ta ut extra pengar.
Riktigt irriterande faktiskt. Tycker ändå man ska kunna be om det även om det inte finns en bankomat runt hörnet. På min konsumbutik är det många som tar ut kontanter av denna anledning, men inte fan frågar vi varenda en, det får de sköta själva.

Då kan man ju på bensinmacken fråga: "Du ska inte ta och tanka lite mer än 10 liter, det är faktiskt ganska långt till nästa mack"...

2008-03-01 @ 09:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback