En dag på Telenor Xpress.. Eller en hel livsstil. [varning för lite eventuellt cashskryt]



 

Först och främst: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!! Läste precis den kanske homosexuellaste (no offense till bögar, i love you all) meningen som skrivits av någon individ någonsin på internet. Kan inte sluta hångarva högt här för mig själv på hotellrummet. Du är verkligen i en klass för sig! Tragik har nått en ny innebörd! Sådärja, back to the blogginlägg...






Men..


Det stämmer nog. Jag har blivit lite mer skrytigare lately. Men och andra sidan, är inte det något man får vara? Om man är stolt och nöjd över saker så ska man väl få tala om det? Jag har varit så miserable så mycket i mitt liv. Som jag har mått dåligt och gråtit och haft det skit... När jag nu väl faktiskt tjänar mycket pengar och har ett liv som funkar hyffsat bra, då ska man väl få vara nöjd över det och skylta lite med det utan att få skit för det? Jag vet inte. Jag tycker det låter logiskt iallafall.

Anlände till Karlstad igår. Värmland utstrålar verkligen värme. Folket är otroliga. Alla människor är så trevliga, glada och öppna. Det är sån påtaglig skillnad från att sälja i Stockholm. Där är det i princip OMÖJLIGT att få stop på folk alltså. Folk är så otroligt dryga, otrevliga och nöjda med vad dom redan har. Här i Värmland så stannar folk och kan snacka lite skit om vad fan som helst utan att egentligen vara intresserade av produkten man säljer. Så trevligt alltså! Looove it!

Sen gick det ju också svinigt bra idag också. Slutade på en hedrande andra plats på den totala topplistan idag. Av alla 166 säljare som var ute och rände idag. Fick iväg sammanlagt 8 Abonemang idag vilket kändes riktigt bra. Fast jag är en sån jävla tävlingsmänniskan...så att komma tvåa på topplistan känns fan bittert på nå sätt ändå. Fast han som vann idag var ändå från mitt team so i guess i can take it...för denna gång iaf ;-)

EVT-kodNamnFörlängningNysäljDataBredbandFörsäkring
evt1095Thomas Svensson28101
evt1467Nemo Hedén06201
evt1352Per Edström06200
evt1088Johan Wieslander22503
evt1415Joakim Bång04103
evt1471Kaveh Gohary04102
evt1154Kristoffer Emanuelsson03201
evt1129Tim Pedersen24100
evt1294Ingo Pålsson04002
evt1379Robin Martinsson14001


Och Ja, det är Johan Wieslander och Jocke Bång från Värmdö för er som undrar :)



Låt mig berätta en sak som uppfyller mitt huvud just nu.

Fyra gånger om årets så anordnar Telenor en stor fest som heter Sales Academy. Det är en stor brakfest där ALLA anställda på telenor närvarar. ALLT bjuds och artister och band spelar. Förra gången uppträddet tex min favorit Mange Schmidt! ;-) Men anywho, Det är en fest som verkligen är en big deal för alla som jobbar på detta företag. Det är en så enormt hajpad föreställning. Ni anar inte alltså. Plus att det är även en ökänd knullfest. Alla ligger typ med alla. Äkta incest-fest. Denna fest äger rum i morgon.. Fast samtidigt finns det ju några telenor-microbutiker runt om i Sverige som MÅSTE bemannas varje dag året om så några stackare missar festen varje gång. Eller stackare är kanske fel ord för dessa människor som väljer att jobba under SA (Sales Academy) får 2000 kr om dagen dessa två dagar + eventuell provision. Jag vet.. Stört mycket pengar. Jag är en av dessa människor denna gång. Jag ska stå ensam i en microbutik i Örebro i morgon... Pengarkåt som man är. Och ansvarsfull pojkvän som man ändå är! Men lite Suck är det ändå.. För jag ångrar mig lite att jag valde det.. Fast samtidigt inte. Ja ni förstår det svåra valet. Hur hade ni gjort? Hoppas på många svar på denna fråga :)

Jag räknade lite på Februari månad so far. Efter idag har jag sålt 39 Abonemang Februari månad. 350 kr per abonemang. Plus dom där 4000 kr för i morgon och övermorgon. Plus traktamente. Plus att jag 7-8 arbetsdagar kvar denna månad.. Det betyder att jag redan nu med en dryg hel arbetsvecka kvar redan tjänat minst 20.000 kr...
Tänk om jag kan hålla ett liknande säljtempo som jag gjode idag nu hela denna vecka..Vilka jävla fantasisummor jag kommer få ut i Mars då... My fucking god!

Jag är så ovan vid såna här pengar. Jag har alltid varit en fattig liten kille. Har växt upp i en storfamilj. Aldrig varit bortskämd och fått det jag vill ha. Aldrig haft eget rum. Så nu nästa månad kommer jag helt plötsligt ha massa massa pengar över som jag kan göra vad jag vill med...helt overkligt men ack ve så fantastiskt roligt! :D





Nog om Telenor.

Eller en sista grej. Men det har egentligen inte med jobbet att göra. När vi åkte från hotellet till Location idag så var vi med om en sjukt läskig sak. Vi mötte en lastbil och helt plötsligt ser vi att bilen bakom lastbilen tänker köra om lastbilen ... När vi kommer tvärs emot dom! I en hundradels sekund trodde jag på fullast allvar att det skulle sluta med en frontalkrock och att min tid var kommen. Det var fruktansvärt läskigt... Men som tur var han bilen ångra sig beslut och köra in igen bakom lastbilen. Men satan vad fort allt gick och fy fan vad rädd jag var. Usch!





Glad Nemo med ny skjorta, ny piercing och relativt nytt hår :-)



Kent till peace and love. Sweeet! För var dag som går så talar det mer och mer för att jag beställer min biljett inom en väääldigt snar framtid. Kent kan man aldrig se för många gånger live! Nice!


Två låtar som jag lyssnar väldigt mycket på just nu är först och främst Amanda Jensens "Do you love me". Jag vet att jag är lite efter men jag föll först för den här låten för bara nån vecka sen.. Jag bara älskar hennes skrapade hesa stämma som verkligen klöööööser tag i en i refrängen. Den är verkligen härlig och går rakt in i hjärtat. Som jag nämnt så många gånger tidigare så har hon 10.000 ggr mer talang än äckliga..vad hette hon..Marie Picasso? haha. Är det inte komiskt.. Picasso är typ redan bortglömd :-) Den andra låten som går varmt i mina lurar är Danny´s "Blue".. Credd till Leo som tipsade om den. Ladda ned den NU och njut! Musikorgasm de lux!





Två killar med rutin inom ämnet posande! haha! :)




En sak som bör tilläggas ang senaste tiden är att jag under fredagkvällen lyckades med något remarkable. Jag vann en serie bowling mot Leo! 186 poäng = personbästa. Leo fick sig en rejäl dos kiss. Känns stort att vinna en serie bowling mot boulekungen Leo. (Sen att han vann totalsumman under hela kvällen är inget som behöver nämnas) Mohaha. Fredagen blev för övrigt väldigt lyckad. Alla verkade ha trevligt, champagnen var god och Isabel verkade lycklig att alla hennes närmsta kunde samlas på ett och samma ställe :) Gillar att se henne glad och lycklig. Hon blev bortskämd med riktigt mycket fina saker denna vecka! Vissa har det bra minsann... ;-)


Dagens notis:

Hade Andreas Johnson framfört "One Love" ensam så tror jag att den hade gått direkt till final och haft en bra chans att ta hem alltihop där. Det är lite "Glorious" över den. Hör ni det? Det är fan ingen dålig låt alltså. Det är det verkligen inte. 100 ggr bättre än Carolas "Evighet" tex.


 
 




Oj, det blev lite långt idag. Fan.. jag borde försöka komma i säng hyffsat tidigt idag. Sovit dåligt lately.


Hörs snart igen! Piiiz out



 


Kommentarer
Postat av: Anonym

bra val att välja pengarna när det ändå kommer fler såna fester. 4 gånger per år är ju ändå rätt ofta

2008-02-18 @ 23:08:02
Postat av: Josie

Fan vilkan söta bilder ^^

2008-02-18 @ 23:20:48
Postat av: emilio

vad var det för bögigt du läste? jag vill också läsa texter med homoerotiska inslag, det vet du ju..

Postat av: em

Blue är förövrigt en låt jag tvingats lyssna sönder eftersom det är uppvisningslåten för mina 9-10åringar. Och det är inte med glädje.

Sjukanmäl dig på lördag-söndag! Skulle vara grymt om du följer med.

Kan du se det här förresten? Unblocka IPt!

Pussie

2008-02-19 @ 08:18:09
URL: http://emmituss.spaces.live.com
Postat av: S

Hade valt pengarna, det är nog värt det sen i längden även om d känns piss att stå där själv medans alla har skitkul. Tell me about it, själv stod man på shell hela jäkla midsommarn på natten å midsommar är bara 1 gång om året! Men, vilket fet lönespec man fick sen:D

2008-02-19 @ 08:45:28
Postat av: J.

Åh myyyys att du skriver längre inlägg igen! Har saknat det big time! pözz

2008-02-19 @ 10:30:09
Postat av: Leo

*host host* 211 poäng i min första serie *host*

2008-02-19 @ 12:37:25
Postat av: Nemo

Haha. oväntad kommentar Leo :P

Emil. Fråga på msn så svarar jag ;-)

2008-02-19 @ 13:20:43
Postat av: Matilda

Jag håller verkligen med om att One Love är en äkta Johnson-låt och det är synd att han inte gör den själv... Men men, nu kör dom den som en duett och jag tycker att låten är väldigt bra ändå på många ställen så jag håller tummarna för andra chansen!!

2008-02-19 @ 14:10:35
Postat av: Puss!

Tycker du är grymt mkt snyggare i lite kortare hår som du har nu. Fortsätt med det!

2008-02-19 @ 14:30:28
Postat av: Anonym

stämmer det att man måste jobba 11 dagar i sträck på telenor xpress?

2008-02-19 @ 14:43:23
Postat av: Nemo

Nopp det stämmer inte. 11 dagar är dock max det man får jobba innan man måste vara ledig några dagar. Förr i tiden fick man jobba obegränsat hela månaden om man ville men nu måste man vara ledig minst 3 dagar efter 11 jobbade dagar. Men det stämmer att grundschemat ser ut så. 11 dagar jobb och 3 dagar ledighet. Om man inte ber om något annat dvs :)

2008-02-19 @ 15:56:06
Postat av: Anonym

okej :) men spelar det nån roll vilket team man är i?om man skulle vilja jobba mindre än 11 dagar? skulle man tex kunna få jobba 7 dagar o va hemma 3?eller kan teamledaren säga nej då?

2008-02-19 @ 16:12:31
Postat av: Nemo

Det spelar ingen roll vilket team man tillhör. Alla har samma villkor. Säger man bara till i hyffsat god tid (typ 2 veckor innan ska det vara tror jag) så kan man absolut vara ledig en längre tid :)

2008-02-19 @ 16:48:15
Postat av: Anonym

okej:)men jag tänkte mer om man vill göra så att man alltid jobbar 7 o hemma 3 ?? eller måste det vara 11 o hemma 3 jämt? hur jobbar du?

2008-02-19 @ 16:51:27
Postat av: Niki

Jobba såklart. Fyra gånger om året är som sagt ganska ofta, och det lät ju inte som nån särskilt... "trevlig" fest om alla bara knullar- och så har du flickvän.
Då skulle jag nog inte ens gå om jag fick betalt :P höhö.
Just eftersom det inte är så skoj att gå på köttmarknad om man är vegetarian...

Räknar iskallt med dyr födelsedagspresent. (Twin Peaks Golden box?) och en och annan middagsbjudning från din sida. Ka-tching!!!

ps. One love? Hur gick den nu igen? Den gick in genom mitt ena öra och ut genom det andra... Någon hade en gul klänning, det är allt jag minns. Gillade för första gången en ballad, Empty Room. Mitt val vann =)

2008-02-19 @ 16:55:22
Postat av: Nemo

Hmm alltså det är ju sagt så att det är 11 borta och 3 hemma. Det är det uttalade schemat men alla teamleaders är så jävla schyssta och bussiga så jag är säker på att man säkert kan ordna en egen liten deal med sin teamleader... Om man då säljer bra sen ;-) Jag har jobbat lite olika nu senaste tiden.. tagit lite längre ledigheter för tjejen har fyllt år och så. Vi får se hur det blir fram över :) prio 1 är att dra in så jävla mkt cash jag bara kan nu till sommaren :D Så länge hon pallar så kör jag :)

2008-02-19 @ 19:18:55
Postat av: emma

okej :) aa det är nämligen så att min pojkvän jobbar på xpress:) och som flickvän tycker man ju att 11 dagar är lite jobbigt :/ men vad gör man inte, haha;)
men han gillar ju att jobba och det går ju asbra med, men själv skulle man väl vilja ha karln hemma lite mer :) men härligt att du ser det på det sättet och att du är mån om din flicka :) det gillar vi:)

2008-02-19 @ 19:36:06
Postat av: Nemo

Vad heter din kille? Jag vet säkert vem det är :)

2008-02-19 @ 20:23:35
Postat av: emma

det gör du GARANTERAT ;) Per heter han ;) ringer det nån klocka ? :P

2008-02-19 @ 20:31:39
Postat av: Leo

Ere legenden själv per "p-stav" staf? :o

2008-02-19 @ 21:01:22
Postat av: Lina

Nemo, ska du inte bli nästa blondinbella eller kenza? ;) det anordnas ju en tävling nu och du vet de tjänar feta pengar på sin blogg och du gillar ju att tjäna pengar + att du har väl många läsare? jag tänkte iaf direkt på dig när jag läste om det. gå in här om du är intresserad! http://myspotlight.se/tavling/
puuuuss
ps. tråkigt att du bangade på utgång i lördags ;)

2008-02-19 @ 21:13:25
Postat av: Jen

Först o främst, jag hade jobbat. Money talks...

För det andra så är Leo GRYMT het! :)

2008-02-19 @ 21:50:30
Postat av: Nemo

Ja du Lina. Jag anmälde mig trots att jag inte ens vet vad tävlingen handlade om. Orkade inte läsa.. Vad handla den om?

Och Emma. Är det Per Staaf möjligen? Isf ska väl du vara nån slags mooremodell om det han nu sagt stämmer...

2008-02-19 @ 22:43:27
Postat av: emma

ja det stämmer det är Per staaf ;)
hörde att ni typ är i samma team :)om jag fatta det rätt :) jasså jasså.. ja det stämmer, har varit med i den blaskan ;)

2008-02-20 @ 12:31:14
Postat av: Nemo

Okej. Skumt. Världen är bra liten.. hur hitta du till min blogg?

2008-02-20 @ 13:37:07
Postat av: emma

ja verkligen.. hel stört!
ja hur fan hitta jag din blogg, jag satt och hade tråkigt på jobbet, och kolla in olika bloggar! sen hamna jag nog här av en ren slump!reagerade nog på rubriken, nått om telenor! så det var nog därför jag läste :)

2008-02-20 @ 13:52:38
URL: http://pensamientosdelosemma.blogspot.com
Postat av: Niki

"bli nästa blondinbella eller kenza"
Jag vet inte om det är någonting att sträva efter. Två totalt hjärndöda brudar som lever i en minimal liten drömvärld och som inte verkar tänka längre än minikjolen räcker.
Kan ju bara ta som exempel att blondinbella skrivit att hon föraktar folk som går i mjukiskläder.
Det är ju väldigt bra och genomtänkt att förakta folk för deras klädval om man ska driva en stödgrupp för osäkra tjejer... (tjejgruppen)

Så jag tror nog inte riktigt Nemo platsar i den tävlingen. Om det krävs att man författar sådant meningslöst nonsens som dessa två brats för att skaffa sig läsare så är det långt under Nemos värdighet... Dessutom skulle jag nästan skämmas om folk som uppskattar deras bloggar läste min brors blogg.

2008-02-20 @ 19:01:39
Postat av: Lina

"Spotlight drar 25 vinnare som får sin blogg omgjord med ny unik design samt nya funktioner. Vinnaren erhåller även support, domännamn samt hosting. Allt detta utan kostnad.."
du kan alltså börja tjäna pengar på bloggen, som jag tidigare skrev, kul extra knäck eftersom du är pengakåt Nemo ;)
det jag menade, Niki, med att bli nya blondinbella eller kenza var ju att han kan bli en sån stor bloggare som dem, inte att han ska bli lika vidrig som dom är!

2008-02-21 @ 21:23:09
Postat av: Äru allvarlig?!

Måste varit jättestolt med att komma på en andra plats dagen innan SA:n, ALLA JOBBADE VERKLIGEN DÅ! 166 st säljare ute?! Och DU kommer 2a!!! FETT TUNG, NU vet jag vem Nemo är ;)

2008-03-02 @ 22:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback