Ännu ett besök..



Och jag minns hur du stod där längst fram i klassrummet och predikade om att man ta vara på livet. Man ska leva varje dag som det vore den sista. Du hade bara 38 år gammal precis blivit frisk från cancer och fått sånt perspektiv på livet. Du sa att du köpt hus, båt, bil och häst bara för att liksom. Du ville leva livet fullt ut för att du nu visste hur snabbt det kunde tas ifrån en. Få människor i min klass tog dig på allvar och folk lyssnade bara med ett halvt öra men jag förstod snabbt att det du sa faktiskt var jävligt bra saker. Du hade livserfarenhet och visste vad du pratade om. Du stod där och var stolt, frisk och på benen igen. Du hade allt men någonstans så såg man ändå en slags rädsla i dina ögon. Jag minns det så väl. Det såg ut som att du någonstans ändå var väldigt medveten om att verkligheten skulle hinna ikapp dig  and hunt you down. Nu ett drygt år senare var den dagen kommen..

Vila I Frid Lotta.


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Vackert.

2008-02-20 @ 10:47:50
Postat av: S

Sorgligt men fint!

2008-02-20 @ 13:01:56
Postat av: Victoria

När du väl lägger manken till har du verkligen ett unikt sätt att uttrycka dig på. Ta vara på det i framtiden också :)

2008-02-20 @ 13:35:33
Postat av: Niki

Åh lilla fina Lotta. Trots att det var några år sedan jag ens träffade henne sist känns det så konstigt...
Känner med hennes familj.
Vila i Frid

2008-02-20 @ 18:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback