and there was light..


Varför kämpa och sträva så mycket i någon slags inbildad motvind? Varför inbilda sig massa nonsens? Varför hoppas och tro på något som redan finns där? Varför göra som folk vill när man själv förlorar på det? Varför lyssna på folk som är luft? Varför tveka på sin egen kompetens och värdighet? Varför tveka på sin lycka när man står med allt i hand? Jag har ju redan vunnit liksom.




Jag citerar min äldsta systers blogg:


Nemo kom till Göteborg med väskan full av karriär.

Vi möts, vi hjälps åt i arbetet med det vi i barnets
aningslösa öga minns. Vi hjäps åt med med smärtpunkterna, försvaren,
hårdheterna, ilskan, svineriet, kanaliseringen. Vi satte oss ner på trappan på väg till festen
och samlade ihop oss, varandra, oss själva.
Stängde och gick vidare.


Nemo skrev sms till alla N.
Jag tänkte; mer ljus, mer ljus, varde ljus, let there be light,


and there was light.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback