The sweetest pleasure is pain



Jag satt och pratade med M om hur lika vi är. Eller med klarspråk hur usla vi är. Vi båda älskar att jaga. Att sträva efter något. Att kämpa och vilja ha något. Det nya. Farliga. Förbjudna. Motgångar gör en bara mer galnade. Kåtare på lusten och passionen. Sen när man står där och har lyckats få det man vill ha - what now? Man blir instängd och förtvivlad över situationen. Man längtar efter att jaga igen. Man inser att det man jagade var själva jagandet. Samma som folk (Fast nästan motsatsen) som är kära i kärleken. Rädda för ensamheten. Är alla människor så jävla paranoida? När ska man faktiskt våga växa upp och testa något? Jag vet inte hur många gånger jag skrivit om detta men ändå känns det så jävla angeläget varenda jävla dag. Helvette.
 



Beslut tas när som helst. Vilken dag, timme, minut, sekund som helst... Jag är nervös. Det är typ klart men jag gillar inte ordet "typ" eller "förmodligen" eller "nästan säkert" eller "95%".. JAG VILL HA 100%. Klart slut. GE MIG DET BESKEDET. Tick tack. Syster ska sms:a och skriva "Lägenhet klar!"... Håll tummarna då! I know i will..

Jag tog en bastu igår. Hade glömt bort att morsan faktiskt har bastu här i ängsvik. Helt grymt. Satt där en halvtimme drygt och bara tänkte och slappnade av. Man blir verkligen helt utvilad av bastu. Kroppen blir helt mosig, mjuk och ren på något sätt. Bastu is the shit! More to come säger jag bara :-) Häärligt!


Succécomebacken!

Matchen igår som spelades på en höstregnig konstgräsplan blev en succé för mig personligen. Dom tog dock ledningen med 1-0 och vi hade svårt att få grepp om dom och skapa dom riktigt chanserna. Bortsett från ett stolptskott av mig så hade vi egentligen inget bra läge i första halvlek. Men i andra halvlek så började vändningen. Peter gjorde 1-1 på straff och Lankan nickade in 2-1 efter en frispark. Sen började show Nemo. Jag kom fri på högerkanten och dunkade in 3-1 i närmsta krysset. Sen gjorde jag även 4-1 med en välplacerad bredsida och sen nickskarvade jag fram till 5-1 målet som också blev slutresultatet. 2 mål, 1 assist och 1 stolpträff får väl ändå ses som godkänt när man inte spelat på åratal. Sköön comeback. Jag skulle nästan vilja använda ordet LEGEND...Är jag större än Pelé nu..? Större än Zlatan? Ja jag är nog det. Legend. Fan vad skönt det känns! LEGEND!

Btw, minns ni blogginlägget igår..? Jag gissade ju att det skulle bli 5-2 och att jag skulle göra 1 mål. Sen blev det 5-1 och jag gjorde 2 mål. En hyffsad gissning iaf...








Jag har en svaghet för fathoes...  :$



Min äldsta syster Nanna med sin otroligt vackra son Ludvig är på besök i en vecka. Jag älskar att vara morbror och jag tror nog Ludvig älskar mig med. Han är så glad och fruktansvärt vacker. Han bara ler och gör gulliga bebisljud hela tiden. Han luktar sådär underbart som bara bebisar gör. Fina fina Ludvig! It´s good to be a morbror :-)


Min samhällslärare från gymnasiet är döende. Hon var inte så omtyckt i min klass men jag hade alltid en bra relation med henne. <3 Vi gillade varann. <3 Främst för att hon även undervisat min mamma. Sen var hon en god snäll människa. Jag förstod aldrig vad folk hade emot henne. Fan,  Det känns förjävla tråkigt och sorgligt. Hon har två barn i mellanstadiet.. Så tragiskt. Tror dom räkna ut att hon hade 3% chans att överleva eller något liknande. Hon är inte ens 50 år... Jag hatar hur orättvist livet kan vara ibland. Döden. Ständigt återkommande fruktansvärt ångestframkallade ämnet. Jag hatar det. Hatar.


Jag pratade med mitt Sunny Beach-ragg igår i telefon faktiskt. Jag kom fram till en sak. Saaatan vad jag är svag för tjejer med dialekt. Blir helt svag i knäna. Småländska, göteborska, skånsta men sen för att inte tala om Norska och danska... Jag tror nog norska är det bästa. På tjejer alltså. Då får jag fan orgasm. När en snygg norsk tjej talar till mig. Jag ser typ stjärnor och blir yr. Ge mig en norsk flickvän! NU! Banne mig...



Såg en bra film idag med Valentin. Studio 54 med Ryan Philippe, Mike Myers, Salma Hayek och Neve Cambell. Den var riktigt jävla underhållande, sexig och välgjord. Rekomderas kraftigt för er som är sugna på något lättsmält men ändå bra! Ryan Philippe är snuskigt lik Justin i vissa scéner... Summan blir snuskigt heeeeet!










Enrique Iglesias - 21 November i Sverige. Jag är lite sugen.. Har man råd? Alex, ska vi gå? Göra pingpongdansen under hela konserten non stop... Fy fan vilken underbar syn!




 

Scrubs

Avsnitt 14 - år 3
Sista minuterna i det avsnittet.
Gråter varje gång jag ser det.
Se och håll emot tårarna:

http://www.youtube.com/watch?v=QaiAwrD-cP4&mode=related&search=


Världens just nu vackraste låt spelas i bakrunden:

Joshua Radin - Winter






But I don't have to make this mistake
And I don't have to stay this way
If only I would wake





För er som missade magin...Se och njut!

Chris Brown:


http://mtv.se/overdrive.php?action=stf&lnk=v&vid=173459&source=OD_VIDEO:undefined:Wall+to+Wall+%2FBillie+Jean%2F+Umbrella%2F+Kiss+Kiss+Medley+%28Live%29





Och som sagt. Vi kommer inte någonstans. Hur vi än vrider och vänder på det finns det egentligen inget rätt och fel. Inget som gör saken bättre eller enklare. Är det ett dött lopp? Är det onödigt att ens sluta hoppas? Jag vägrar tro det men börjar snart inse sanningen. Och fan vad ont det gör... Är det du eller jag som gör fel? Det enda jag vet är att jag hatar det hela något så fruktansvärt. Det gör mig bara så ledsen och det känns som, ja, jag har nästan gett upp hoppet...



och fan. jag har nu skickat 2 sms. ringt 1 gång. no answer. skall jag möjligtvis ge upp..?
jag hatar att ge upp. jag som var nyfiken och allt. och hon som kysstes så bra... fan..


Kommentarer
Postat av: Sara

Jättesöt bild :-) Sådär fint spontant léende!

2007-09-12 @ 23:37:48
Postat av: Anonym

Haha legend, din retsticka ;P

2007-09-12 @ 23:54:53
Postat av: Tina

Don't give up, Nemo. Never give up.

Postat av: Anonym

Haha du är så jävla skön. keep going man

2007-09-13 @ 00:20:17
Postat av: Värmdöflicka

Ser ut lite som Calle Wallbom bakom dig i tunnelbanan där? Lustigt. Bra inlägg btw :)

2007-09-13 @ 00:25:09
Postat av: Scrubseliten

"But in the end, the most important thing to accept is that no matter how alone you may feel, how painful it might be, with the help of those around you...you'll get through this too."
Genialiskt

2007-09-13 @ 02:10:13
Postat av: Niki

Nemo då, du kan ju inte tipsa om Studio 54- den har ju alla redan sett ;)

2007-09-13 @ 15:11:33
Postat av: Nemo - Bloggowner

Tro´t eller ej - dom flesta jag pratat med om filmen visste inte ens vilken det var när jag förklarade. Den är nog inte så känd som man inbildar sig.. Jag blev ganska chockad då jag alltid hört talas om den men inte sett den förän igår eftermiddag då...

2007-09-13 @ 15:44:45
Postat av: Anonym

Studio 54 - tung film.

2007-09-13 @ 15:47:06
Postat av: Anonym

Norrländska då? ;) Lätt finaste dialekten =)

2007-09-13 @ 16:00:11
Postat av: Anonym

Jag gillar också norska jenter! Det är gött

2007-09-13 @ 16:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback