ta mig till kärlek, ta mig till dans, ge mig nåt som tar mig någonstans


FÖRST OCH FRÄMST!
Imorgon släpps Jim Carreys senaste
helt genialiska film "The Number 23" på dvd.
Ni som inte såg den på bio MÅSTE hyra den.
Detta är inget tips. Det är en order.
Om ni ska ha tillåtelse att fortsätta läsa min blogg!










Jag har fått lite skit lately. Två gånger. Just för att denna blogg är så jävla utelämnande. Det har sagts att det är onödigt etc.. Jag säger screw it. Min blogg ska bara handla om några saker och det är de som signalerar min blogg. Ärlighet, öppenhet och mitt liv. Jag tänker fortsätta skriva exakt vad jag tänker och tycker om saker. Det är ju lite det som är vitsen med att ha en blogg. Att kunna skriva av sina känslor och tankar. Jag älskar det. Att det egentligen inte finns några hinder. Att jag gör precis vad jag vill här. På min egen lilla plats. För vad skulle annars hända lixom? Om man höll igen och inte vågade visa vad som egentligen föresigår inne i skallen? Det skulle förstöra hela grejen. Iaf för mig. När jag har motivation och insperation så finns det inget skönare än att skriva av sig i ett riktigt långt bra inlägg. Så ni som tar illa upp av bloggen - ingen tvingar er att läsa den. Helt seriöst. För jag tänker inte sluta skriva som jag gör. Not now, not ever...



Are you used to the sound?
The sound of me thinking about you 24/7





Derbyt igår sved i så många aspekter. Det sved så hårt för att det symboliserade verkligen vilken tunn trupp Hammarby har och vilken monstertrupp AIK har. Visst att bajen kan konkurera med dom allra bästa lagen i Allsvenskan när det gäller startelva men med detta spelschema och många småskador så finns det inte att dom orka stå emot maskinen AIK. När det går dåligt för AIK så värvar dom två superspelare från Argentina som nu båda gjort succé i Allsvenskan. När det går tungt för Hammarby då.. Hur aggerar styrelsen? Inte ett smack. Jag läste någonstans att Hammarby är det enda laget som inte värvat under säsongen.. Kul.. Eller vänta, om man bortser från superstjärnan Kleber Sarenpää.. Jag undrar vad fan som händer med alla pengar? Bajen har sålt vidare massor av spelare till proffslivet. Har en ständig publik över 10.000 pers. Ändå så finns det inga pengar, HALLÅ!?

Matchen igår var bra första 10 minuterna. Erkan hade lekstuga och Eguren frälste oss och allt var frid och fröjd. Sen åt sig AIK in i matchen och då tog Bajen slut. Det i kombination med att Hammarby´s "så kallade" bästa avslutade Paulinho inte kan sätta ett helt soprent friläge.

2-1 till AIK. Dif spöade Helsingborg med 4-1 borta. En kväll som sög så jävla jävla jävla hårt. Såklart skulle det få ett fittigt avslut också:

Jag och brorsan sitter i bilen hem då vi plötsligt hör ett dunk.. vi vänder om och märker att vi kört på något. Det är en stor jävla grävling. Vi åker tillbaka och ja, grävlingen ligger där helt stilla men andas tungt och snabbt. Det är så jävla sorgligt och tråkigt. Detta stora vackra djur som vi nyss tagit livet av...halvt. Jag föreslår att vi ska köra över den igen så att den inte får lida men brorsan vägrar och vi åker hem. Det gjorde verkligen ont.. inombords. Tro det eller ej. Märkligt.


En annan flippad grej. Igår när jag gick in på Body Joy i mölnvik så var det sol och fint väder. Sen när jag gick ut därifrån så spöregnade det helt plötsligt. Värsta skitzovädret.. och som om det inte var nog med det! När vi kom ut på motorvägen så började de helt plötsligt regna hårdare och hårdare och till slut var det värsta jävla haglet. Stora jävla klumpar från skyn. Det var helt flippat. Kändes som om framrutan på bilen skulle vikas in när som helst. Fett läskigt. Hagel i 17 grader plus?! Moder Jord ville skojja till det med vädret minsann =S




Gårdagens riktigt goda nyhet är förstås detta:

Jag fick ett brev hem för någon vecka sedan där det stod typ följande.. "Du har haft sex med en som är smittad av Klamydia-infektion. Hon har angivit dig i hennes lista av sexpartners. Personen vill vara anonym men du bör gå och kolla dig omedelbart". Jag blev så jävla skärrad, arg och ledsen när detta brev kom. Jag är ju en superman! Jag ska inte kunna bli smittad av sånt skit. Inte för att jag är spec bra på att skydda mig, nej nej, tvärt om. Det kändes så overkligt bara. Så jag gjorde vad jag var tvungen att göra. Gick till ungdomsmottagningen och tog ett prov. Dom sa att det skulle ta ungefär 7 dagar att få svar. Dessa 7 dagar har varit fucking gå på nålar. Detta har varit det enda jag tänkt på! Inget sex på en vecka heller. ENLIGT LAG. That sucks! Sen pratade jag med dom idag och dom sa att provsvaret var negativt - ingen klamydia! Tror ni inte världens största sten föll från mitt hjärta eller? Fy faan vad skönt. Fatta mardrömmen om jag hade haft det.. Ja främst för mig men även för somliga av mina läsare. Det hade dödat mig att berätta det för dom. Folk jag verkligen tycker om. Det hade totalt knäckt mig. MEN SÅ ÄR INTE FALLET NU. jag är frisk som en nötkärna och det känns underbart. Och nej, jag hade såklart aldrig bloggat om detta om jag hade vart sjuk... haha :P



En 15åring debuterade för IFK Göteborg i Allsvenskan i förregår. Han var född 1992. Hallå?! Som Simon Bank skrev "Så jävla naivt Göteborg!".. För ärligt talat. Killen hade inte ett enda rätt på plan. Såklart. Han är ju bara ett litet barn...sjukt


Ledig idag. Skönt. Jobbar dock ons, tors, fre, lör, sön... Lite tyngre. Känns väldigt delat att vara tillbaka i Ängsvik. Skönt att slippa att vara sällskapssjuk hela tiden. Skönt för att mamma älskar mig så mycket och vise versa. Underbart att vara nära sin familj. Underbart att vara nära dom fiina hundarna vi har! Det är närmare mina träningar och (tro det eller ej) Mitt jobb också.. Men såklart en del negativa saker också. I princip NOLL privatliv. Ganska trångt. En fucking evighet till stan. Sista bussen från utgångarna i stan går 01.05 från slussen. Så det är verkligen på gott och ont.. Men som sagt, bara till 1:a November. Ingen evighet precis...


Britneys nya är fan bra! "Gimme more" - Höstens stora hit.




Allt gick tydligen bra med lillasyster och den mystiske internetmannen som reste hit från far far away. Det känns bra. Kanske oroade jag mig i onödan men vad fan ska man tro.

Tre intressanta albumsläpp om en vecka:

Kanye West
50 Cent
Fronda

Obs. Jag sa inte BRA. Jag sa intressanta.


Min comeback match ja... Ja den blev inte ens av. Idioterna i motståndarlaget lämnade WO. Kul. KUL att vinna på att motståndarna inte får ihop lag. Fega äckliga jävla idioter. Jag som aldrig hade varit så taggad inför en match. Hade fan till och med en lugn vit kväll på lördagen bara för matchens skull...För vad lixom? Inte ett skit! bajs...

Och allt jag tänker på är hur jävla fin du är.
Hur du tilltalar mig.
Hur jag inte får bort dig ur min skalle.
Jag vill men lyckas inte.
Jag hatar att vara upphängd på folk.
Det är inte jag. Det är inte jag!


Hatar hur feg jag är...

Kommentarer
Postat av: Anonym

1. HATA AIK
2. OSKYDDAT SEX FTW :)

2007-09-04 @ 14:58:58
Postat av: Jos

Hur många läsare har du nu för tiden?

2007-09-04 @ 14:59:16
Postat av: annie

Number 23 är crazy, men bra. Såg den häromdan, efter en timme in i filmen kom vi på att dagen till ära var den 23 augusti! Sjukt med tanke på filmens handling, haha.

Postat av: Valentin

Vem skriver öppet att de kan ha haft klamydia, kan ha smittat folk, inte så ärlig iaf.. Nemo=)

2007-09-05 @ 06:26:24
Postat av: Nemo - Bloggowner

Haha! Men jag visade mig ju vara frisk så då är det ingen fara Valentin :-) Två polare var och såg Number 23 på bio. Dom satt på platserna 10 och 13. 23 tillsammans. Den siffran finns överallt. Sppooooookkyyyyy! :)

2007-09-05 @ 11:50:18
Postat av: Nyfiken

Vem är det du skriver om?

2007-09-05 @ 13:39:03
Postat av: Anonym

jag mådde illa när du berätta om att ni bara körde därifrån, den låg säkert helt förlamad elelr med för starka smärtor för att resa sig och får ligga där tills den blir överskörd igen av någon annan....äckligt gjort av er
ta ansvar

2007-09-06 @ 22:54:26
Postat av: Blondin_15

Hejsan :)NU har jag läst igenom din blogg det tog ett tag :) Men jag vill bara säga att jag gillar din blogg verkligen den är både rolig och intelligent. Tack för att du gör en sån bra blogg!
Ha en bra dag!

2007-09-07 @ 19:02:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback