Känslor och tankar i dagens samhälle


Magnus Uggla bloggar. För mig är detta en relativt stor grej med tanke på att Magnus Uggla är av dom få i kändisvärlden som varit ytterst mån om sitt privata liv. Jag har sett intervjuer med honom här och där där han verkligen undviker alla frågor som rör hans privatliv. Han är känd för att vara ganska otrevlig, stängd och svåråtkommen privat. Nu helt plötsligt har han en blogg där han nämner namnen på sina barn och sin fru.. Han öppnar sig totalt med både känslor och aktioner. Sen är det liksom ingen blogg som han skriver i en gång i veckan.. Han skriver väldigt ofta och aktivt. Och tro det eller ej.. Killen har faktiskt humor också!

http://www.magnusuggla.nu/



Detta inlägg gjorde mig lite lycklig:
http://blogg.aftonbladet.se/14002/perma/525121


No more Björknäs.
Det har varit en riktigt nice period dock!
Om allt går som det ska så bor
jag två månader hemma hos mamma i Ängsvik nu
för att flytta ihop med syrran i lugnet den 1:a November...



Jag har tagit tag i fotbollen nu igen. Lite grann iaf.
Sedan jag nu flyttat tillbaka till Värmdö så kändes
det som lika bra liksom. Första träningen i Tisdags
och det gick fan riktigt bra. Första matchen i morgon
kl 14.00 hemma på Vallen. I let you know how it goes.



Britney Spears nya singel ute!
"Gimme Moore" är den mest spelade låten
på radio i USA just nu. Och med all rätt tkr jag nog..
Det är en riktigt skön låt producerad av Timbalands
lärlig Danja. Värdig comeback? So it seems...





Gårdagens utgång blev ganska seg pga av olika små händelser.

Först och främst blir jag så jävla trött på kompisar (Eller säger man ex-kompisar...?) vars entusiasm för utgångar och fest fullständigt dör så fort dom hamnar i ett förhållande. Gårdagen utgång blev ett praktexemplar i följande. Jag gillar inte att hänga ut någon och har absolut inget emot honom som person. Tvärt om. Men det känns så jävla tråkigt när han faktiskt besluter sig för att hänga med sina gamla bästa kompisar ut och sen när han kommer till stället.. Dricker han 1-2 cider och sen åker hem. Jag menar, vad är då meningen att hänga med ut in the first place? Kändes bara ruttet liksom..

Jag hade bestämt lite smådates (Ja kanske fel ord) med två olika ragg/ex-ragg denna afton och det var egentligen därför min entusiasm var så jävla stor inför kvällen. Jag var sjukt taggad på att festa med dessa två damer. Men med min vanliga tur så vart det pannkaka av allt det. Tjej 1: Hittade inte sitt legg hemma så hennes kompisar kom bara istället..Bummer! Tjej 2: Jo då.. hon kom till Claras med med sin typ "kille".. Och hon var fett osocial, otrevlig och tråkig. Så bra gick det med mina potentiella ragg denna kväll. Tjohoo...

Dock så var det en tjej som var väldigt söt. Mitt gäng satt med henne och hennes kompis etag men vissa tjejer förstår man sig verkligen inte på. Hon vet att hon ser väldigt bra ut. Hon sitter och tar emot drinkar, öl och komplimanger. Hon lapar in sig som en liten bebis som suger tutte. För att sedan släppa bomben att hon har kille...Jag menar.. Vad fan är vittsen? Tror nog vi alla kände så mer eller mindre...

Igår var nog den första krogrundan på ytterst länge som jag inte dansade någonting what so ever. Det kändes jävligt tråkigt i efterhand men tillfälle gavs aldrig egentligen. Vi satt mest med tjejerna jag nämnde här ovan. Blev skitfulla och åkte sedan hem. Detta till trots så spelades det bästa låten just nu, på Claras, i SVERIGE!

Tambourine med Eve. Trodde inte den kommit till Sverige ännu så det blev en jävla chock när jag hörde beatet dra igång över dansgolvet. Jag spanade efter någon av mina Sunny Beach-homies för att dra igång en dans men ingen i sikte! Suck. Deppigt insåg jag sakta att dansa ensam till en låt inte fanns på världskartan så jag gick och knäckte en till bärs istället...


Ikväll då.. Jobbar 17-21. Jag har krökat i tre dagar i rad nu. Borde verkligen på alla sätt och vis vara nykter. Allt talas egentligen för en lugn kväll. Jobbar stängning. Fett knöligt att dra in till stan då och så.. Sen har jag match i morgon och spela bakis är aldrig någon höjdare men jag känner ju mig själv för bra.. Jag vet ju att det kommer sluta på samma sätt ändå. Jag kommer att gå ut ändå. Alternativt bara kröka på annat håll. Hatar att det är så men aaerrrgghh.. Hmm... Jaja.. 4-Dagars? :O

Skål!




Min syster har haft kontakt med en kille på telefon och internet. Dom träffades på internet. Dom har pratat och så i några veckor. Nu har han kommit hit. Han bor hos henne i tre dagar. Sover hos henne. I hennes säng. Han reser alltså hit och sover här i tre dagar utan att dom aldrig ens träffats innan. Han är 88:a. Min lillayster är 91:a. Det känns inte bra alls bara. Hur tkr ni att man ska reagera? Ska man göra något? Ta ett snack med honom? Är det för töntigt? Man kan ju fatta med öronsnibben att han bara vill knulla.. Och min syster är inte den bästa på att säga nej precis. Är bara rädd att hon ska göra något hon kanske absolut inte ens vill. Han kanske är värsta på, tjatar som fan och är fett jobbigt...Hur ska hon reagera då liksom? Vad kan hon göra? Jag måste nog göra något... Men vad? Känns obehagligt och fel alltihop bara...=/ Håller tummarna för att det faktiskt är en bra kille...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra vit vecka :-)

2007-09-01 @ 12:57:58
Postat av: Jos

Ta ett snack med grabbjäveln! Kåta killar som reser till Sthlm utifrån vårt avlånga land bådar inte gott..

2007-09-01 @ 13:10:00
Postat av: emilia

Nelly är duktig, hon vet vad hon håller på med!
Snacka m henne innan du snackar m grabbhalvan, och om hon inte fattar, kasta ut snubben! ^^ :)

2007-09-01 @ 14:06:01
Postat av: Anonym

nemo! tänk om han är som du!? ;D

2007-09-01 @ 14:14:25
Postat av: Anonym

Ganska underhållande blogg

2007-09-01 @ 19:16:32
Postat av: Valentin

Ingen credd alls. "Några tjejer som mitt gäng satt med" Gjorde min grej som vanligt...

2007-09-02 @ 05:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback