Jag hatar att..


Jag önskar att alla som kommenterade inlägget ang min hårlängd och piercing kunde skriva sitt namn. Alla dom där söta anonyma kommentarerna. Jag skulle vilja träffa alla på en gång och krama om alla. Sitta med alla runt en lägereld och spela gitarr och sjunga. Dricka öl. Jag vill träffa människor som bryr sig om mig. Jag vill ta hand om människor som vill ta hand om mig. Undrar vilka dessa människor är... Alla dessa anonyma som bara signerar kommentarerna med en bokstav. Jag blir så nyfiken. Synd att man inte var polis så man kunde spåra IP nummer och få fram ett namn...




Jag hatar att...


Jag hatar att jag mår så jävla mediokert just nu. Humörsvägningar så det skriker om det. Fast mest känner jag mig bara allmänt jävligt nere. Känner mig lixom låg, trött och nere. Jag känner att det inte riktigt finns någon motivation för någonting. Ingen glöd i livet. Inget spännande. Att allt alltid är likadant dag ut och dag in.. Alla dessa tråkiga enformiga rutiner som snart får mig att spy.

Jag hatar att min lillasyster är så vidrigt bortskämd. Nu helt plötsligt sådär spontant ska mamma ta med henne till London och se Sex Pistols som hon helt plötsligt har fått för sig att ha som favoritband. Som att det inte var nog med att hon får precis allt hon pekar på redan som det är. Hon har seriöst allting. Prylmässigt. Varenda jävla sak en unge vill ha. Jag blir så jävla förbannad på det. Att mina föräldrar låter det ske. Dom är så jävla naiva. Jag tror jag och min storebror tjatade i 5-6 år om något sorts tv-spel när vi var smål men icke sa nicke, vi fick aldrig det. Nelly har digitalkamera, ipod nano, bärbar dator, moped och ja, it goes on..

Jag hatar att jag är så fokuserad på att vara avundsjuk på alla andra. Jag tar sån stor fokus i att se vad alla andra har och vad jag inte har. Istället för att vara positiv för det jag faktiskt har. Det är så mkt enklare att vara bitter över vad andra åstadkommit och har och får. Det är så jävla enkelt och så jävla korkat. Jag inser hur jävla korkat det är men ändå så gör jag ständigt om samma misstag.. Om och om igen. Fan.

Jag hatar att jag så jävla naiv att jag skriver ett inlägg om att jag fått självförtroendet tillbaka bara pga av ett jävla krogragg. Jag är så jävla dum. Åhhh... Jag förstår inte hur jag kan vara så jäävla medveten om alla mina svaga sidor men ändå inte göra något åt dom? Jag är bara ett barn..still.. Jag vill vara perfekt. Jag vill uppfylla målen. Jag har inte självförtroendet tillbaka. Jag mår fortfarande pissigt. Ska inte inbilda mig något sånt. Idiot.

Jag hatar att första gången jag blir kär på flera flera år så är det i en hopplöst invecklad situation. Helt totalt omöjligt och helt dömt att misslyckas. Det känns helt overkligt att när jag väl blir kär i någon så är det som en betongvägg i vägen. Kanske vill man ha henne mer bara för att man inte får henne? Jag vet inte. Det brukar ju vara så. Jag som alltid föreställt mig att man skulle bara bli kär någon dag och hon skulle besvara det och that´s it. Det var min vision. Så det skulle vara. Som i en saga. När man väl blev kär så funkade det. Inge mer med det. Jag måste ha överskattat min egen kapacitet. Man är inte mer än människa ändå. Jag har verkligen kommit ned på jorden på sistone. Insett mycket. Detta blir det sista som skrivs i denna blogg som relaterar det minsta till historien om I. Time to kill off the feelings.

Jag hatar att det som går mest runt i mitt huvud under dagarna är hur jävla snabbt tiden går och hur vidrigt snabbt döden närmar sig. Med stormsteg. Jag tänker på vilken åldersnojja jag bär på. ISTÄLLET för att faktiskt göra något åt det. Istället för att göra varje sekund värd att leva. Leva varje dag som den vore den sista. Varför gör jag inte det? Varför tar jag inte tag i allt? Jag tänker på det negativa istället för att uppleva det positiva. Jag är ju en optimist i grund och botten.

Jag hatar att det är höst, rusk och skit utanför och att det bidrar med att alla negativa känslor man bär på dubblad upp 1000 gånger om. Årstiden höst suger totalt. Alla årstider suger utom Sommar. That´s it. Påstå inte något annat för då kan ni dra härifrån och aldrig mer komma tillbaka. Värme är det enda rätta.





Matchen då? Vi vann. 13-2. Kross.  Vi vann serien. Ändå finns det inte riktigt någon glädje i det hela. Känns sådär halvt oangeläget hela skiten. Bryr mig inte så mkt bara. Visst ere skoj med fotboll men inte så att jag bryr mig. Saknar innebandyn också fast vågar inte börja. Vet inte vart jag står. Har inte spelat på evigheter. Ska nog lägga ned med sporter över huvudtaget och börja gymma istället.. Börjar nog gymma när jag flyttar. Ligger ett bra billigt gym nära dit jag flyttar. 300 kr i månaden. Överkomligt. Då kan man gymma på väg till och på väg från jobbet. Värt.


Sunny Beach bilderna har jag nu lagt in på datorn. Komiskt att minst 50% av bilderna är nakenbilder innifrån hotellrummet. Det känns sådär halvt fel och lite creepy. Fast alltså, Sunny Beach, when i´m looking back at that trip. Fan i helvette vad roligt det var. Det går fan inte att jämföra med något annat jag upplevt i livet tror jag. Det är lixom en annan nivå av tillfredställelse. Att bara festa, skratta och leva livet i en vecka med sina allra bästa vänner i stekande sol. Det är magi. Magi.


Har skaffat ny jacka, ny mobil och ny mp3. Nu är jag typ pank snart igen. Nemo Hedén. Mannen som är sämst i hela jävla världen på att hålla i pengar. över 8000 i lön och ändå är det strax slut. Jag borde sätta upp en ekonomisk plan inför varje lön. Jag är en katastrof med pengar. Måste fortfarande köpa skor, parfym och busskort... Hur fan skall detta gå?! Suck... Ja.. Dubbelsuck..






Jag saknar Emma. Jag saknar promenaderna. Telefonsamtalen. Behöver hennes kloka ord. Hon kan motivera mig. Hon kan få mig på rätt köl. På bättre tankar. Hon är den som kan få mig att se ljuspunkter bäst. Hon kan förklara läget på ett sätt jag inte ser det. Hon är så skrämmande moget på ett sätt. Hon är bara 88:a.. Man glömmer det så lätt. Och verkligen så jävla vuxen. Tror inte hon inser själv hur vuxen hon är.


Ni vet på Ica? När kunden betalar så ska dom ju dra ett kort i kortläsare. Betalkort. Allt som oftast så vägrar läsaren funka och det står "oläsligt kort" så då får jag ta kortet och dra åt kunden. På insidan av kassan är det meningen. I min egna kortläsare. Men jag brukar istället ge det ett försök först att dra i deras läsare på utsidan för att bevisa att läsaren inte är dålig utan att kunden bara drar fel. Allt som offtast lyckas jag med detta. Och kunden blir alltid imponerad och jag säger alltid lite småtragisk med med en gnutta stolthet i rösten "Ja, höhö,  det är väl rutin antar jag, vad det nu är att vara stolt över.." - DETTA mina damer och herrar är ett skämt som får VARENDA jävla kund att skratta. Tror jag dragit det kanske 100 ggr och 95 av gångerna har kundet skrattat högt. Helt på allvar. Facinerande.



- Varfor uppfann Gud svampinfektioner?
- Sa att kvinnor kan fa kanna pa hur det ar att leva med en irriterande fitta.




Ja visst var Daniel riktigt bra i sitt framförande av Mika´s "Grace Kelly". Han gjorde verkligen en egen version av låten. Men man får inte glömma att han sänkte låten bra jävla mkt. Sen är det ändå en rätt tacksam låt att göra för en kille som kan kontrollera sin falsett som han kan. Men de skall icke tas ifrån att han gjorde en grym version av låten. Han är den bästa killen. Amanda & Marie är dom bästa tjejerna. I övrigt suger programmet och känns svalare, tamare och larvigare än någonsin. Punkt.

Daniel´s framträdande:

http://www.youtube.com/watch?v=YU6WKiHV8GI&mode=related&search=


Jag började bli sjuk. Hostar och snorar som fan. Det är inte skoj alls. Nu till helgen och alls... Som bekant brukar mina helger vara väääldigt slitiga så då äre ju fint att vara 100% inför det. Hmm.. Ja när vi ändå är på ämnet, helgen? Vad ska man egentligen göra? Inget jobb som sagt.. Match på Söndag men det är ju inget måste då serien redan är avgjord. Jag har fan inget bestämt eller planerat alls i helgen.. ELLER JO, jag ska ju på dejten på Lördag. Eller dejt och dejt. Vet inte vad jag kallar det. Ska iaf träffa F. Det ska bli riktigt skoj. Vi ska se den där nya collagekomedin "Supersugen" på bio. Den ska vara sinnessjukt rolig. Jag funderar på att skita i krogen i helgen.. Mest av ekonomiska skäl men oxå för att jag inte är så sugen på att gå ut. Hittar fan så mkt hellre någon dragit hemmafest eller så styr vi upp något litet hemma hos dig kanske Leo...? :-)







Have you ever loved someone so much, you'd give an arm for?
Not the expression, no, literally give an arm for?
When they know they're your heart
And you know you were their armour
And you will destroy anyone who would try to harm 'her

<3


Kommentarer
Postat av: Njugo

Jag blev till och med upprörd av att höra ICA-historien.
Hatar det så jävla mycket: Kunder som skrattar åt sina egna skämt.
åt helvete med konsum!

2007-09-28 @ 00:35:12
Postat av: Anonym

mäktigt inlägg

2007-09-28 @ 00:39:59
Postat av: Leo

Peder (njugo) du är fan cp. det är nemo som drar skämtet.

2007-09-28 @ 00:41:29
Postat av: Anonym

Käften Leo!
Lite jonte på mig. Men det är fortfarande lika hemskt.

2007-09-28 @ 11:49:44
Postat av: J

Bästa bloggen! Vart ska du ikväll?

2007-09-28 @ 15:49:03
Postat av: Ruffe

Jag gillar din hårlängd. Jag gillar din piercing. Ska vi spela gitarr och dricka öl och mysa?
//Robin

Postat av: Leo

J, om du vill få en glimt av nemo ikväll så hänger vi först på nivå till ca 22.30, sedan bär det av till berzelii bar.

2007-09-28 @ 20:55:15
Postat av: Anonym

nemo är kung

2007-09-29 @ 02:37:02
Postat av: []

som du har på bilden längst ner. så ska du ju ha håret. det är ju givet

2007-09-29 @ 14:02:38
Postat av: Anonym

emo-nemo

2007-10-02 @ 17:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback