Idol 2007


Så var det igång då. Varje ungdoms våta tv-dröm. Idol 2007. Första avsnittet var... Ja.. Utan att överdriva.. Väldigt mediokert. Jag syftar då inte främst på deltagarna utan mer på hela upplägget, sketcherna och innehållet. Det känns som att alla programledare och hela juryn säljer sig något fruktansvärt med alla pinsamma sketcher och grejor dom gör. Allt blir så himla överdrivet och det verkar mer och mer vara något slags komedi. Typ sit com. Jag tycker att det ska fokuserad på att vara ett underhållningsprogram om att hitta en Artist. Filtrera ut allt annat onödigt skit. Vem fan vill se dom springa omkring i sina fåniga dräkter och dra tråkiga skämt? En fejk-jury? Tjohejj vad lustigt. Varför ska Peter Jihde kommentera? Varför kan dom inte gå ut officiellt med att det är en för-jury.. Att vår käre jury naturligtvis inte kollar igenom alla 9000 sökande. Dom kollar inte ens på hälften. Folk som söker har berättat att man söker först inför några helt, för allmänheten, okända människor och dom tar vidare dom allra sämsta och dom allra bästa just för underhållningsvärdets skull. Sen efter det får man träffa riktiga juryn. Varför kan inte idol gå ut med det officiellt? Jaja... Deltagarna då:

Fanns såklart några få intressanta. Två damer som skötte stämmorna helt okej. En lite blygare och en lite kaxigare. Båda såg bra ut och potentialen lös igenom. Sen en snubbe som var skrämmande lik Jimmy Jansson både till sättet, utseéndet och sången. Han kändes såklart duktig men ingen stjärna liksom. Sist men inte minst kom det in en 26årig Sthlmskille som Framförde Elvis Presley´s mästerverk Unchained Melody med sån enorm känsla att inte bara Kishti smälte utan även min käre fader.. Och han om någon kan fan musik. Jag citerar "Han överarbetar sången lite men med en bra sångpedagog kan den snubben verkligen bli något" - Kan inte mer än instämma..

Programmet Idol känns tråkigare, sämre och lamare än någonsin men nörd och beroende som man är så kommer man såklart sitta där dag ut och dag in och följa skiten. Hoppas bara det dyker upp några sköna pojkbandsliknande killar a la Danny & Ola som man kan dreggla över och hejja på!




Hade filmkväll hos far igår. Vi såg Final Destination 1 & 2. 3:an har jag sett sedan tidigare. Jävla skön filmserie. En av dom absolut bästa skräckfilmsserierna. Smarta, moderna och rätt läskiga. För er som gillar skräck rekomenderar jag dessa filmer riktigt starkt. Framförallt 2an och 3an. (Konstigt nog)


Jessica flyttar till Spanien i några månader
Peder flyttar till Peru i några månader
Viktor flyttar till London i några månader
Fanny flyttar till Vietnam i några månader



Fan. Man blir bra jävla avis på folk som tar tag i en sån där grej och bara drar iväg. Jag skulle vilja göra det men jag är för feg. Jag vill.. Men fan. FAN.




Jag funderar på att börja plugga till nästa höst. Idrottslärare har jag kollat upp. Har pratat med många som läst det och dom säger att det är riktigt roligt. Sköna människor. Sköna lärare och lagom slapp linje. Jag blir fan bra motiverad av det. Jag är ju en idrottskille i grunden. Ska fan kolla upp det närmare - Roligt!


Nej nu ska jag duscha och sen bär det av till jobbet.
Onsdag = LillLördag. Alkoholen sötma drar i mig
men ikväll blir det nog lugnt tror jag. Filmkväll kanske..
Hyra "The Number 23"...? Ja varför inte! :-)



Valentin ledig i fem dagar - Umgås - NICE!


Kommentarer
Postat av: Alexander

Måste bara säga som jag tror det stod i aftonbladet eller något. Ingen stjärna eller artist hittades i gårdagens avsnitt. Möjligtvis den sista killen, men knappt.
Jag har tappat alla förväntningar och förhoppningar av idol. men visst kommer jag se på avsnittet ikväll och sen är det ju säsongsstart av Heroes med Hayden Pannettiere. fiint

2007-09-05 @ 14:59:20
Postat av: A

Elvis mästerverk? hmm Elvis är alltid kung.
Dock har både Roy Orbison och Righteous Brothers sjungit låten innan honom. =)

2007-09-05 @ 21:47:19
Postat av: Nemo

Oops...En groda :-) My bad!
Men var det inte Elvis som gjorde känd på riktigt? Iaf med honom jag hört den :) Pinsamt det känns nu!

2007-09-06 @ 12:00:34
Postat av: A

haha :P Mjaa känd på riktigt?
I mer modern tid måste ju det varit Roy Orbison, Soundtrack till filmen Ghost!

2007-09-06 @ 18:05:47
Postat av: Shade

Haha jävlar vad okunnig.

2007-09-06 @ 21:05:49
Postat av: Nemo

Det ständiga återkommande. Allt negativt skrivs alltid anonymt. Så jävla komiskt. FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEGISAR

2007-09-06 @ 21:19:48
Postat av: A

jaja, negativt? det var det väl ändå inte? jag bara påpekade. Gjorde dig ytterligare lite mer Allmänbildad =)
Dessutom varför skriva mitt namn då du egentligen inte känner mig?

2007-09-07 @ 14:49:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback