I dream we´re still together, and wake up alone...

I was suppose to be strong.



Din lukt sitter som fastklistrad i mina näsborrar. Jag ger mig en smäll på käften för att få bort den men påminns inom en tusendels sekund att du står där igen. Finns där. Det finns en dimma, en vision, en bild. Det är så klart. Dimman lättnar. Lukter sitter i. Allt är så klart men jag har ändå svårt att se. När jag blundar blir bilden klar - Då är allt på riktigt igen. Ingen inbildar sig något längre. Förhoppningar finns inte längre. Facit är numera ett faktum. Jag känner det redan nu. Natten har redan börjat, drömmer jag?


Vem dricker en red bull klockan halv 3 på en vardag? Jo namnet var Nemo. Trevligt att råkas. I´ll be your host tonight. Jag ligger just nu svagt skitzad karantän så att få kontakt med mig är emot många odds but you can try. Har snöat in på jobb, ballader och filmer med oväntade slut. Har du något tips? Så be my guest. I annat fall kan du nog gitta från lägenheten.


Blev uppringt idag av Värmdö Innebandy A-lagstränare. Jag blev först chockad eftersom jag inte hört med honom på bra länge. Han undrade om jag kunde komma upp och provträna med dom på Tisdag och Onsdag. Så dom fick ta ett titt på mig och så. Visst saknar jag innebandyn väldigt mycket och behöver träningen. Men jag vet inte.. A-laget spelar i division 2 vilket är väldigt bra. Jag får se hur pass jag sköter mig. Hur jag hinner med och så.. Men provträning blir det nog. Är bara väldigt nervös.. Har inte spelat innebandy på, ja gud vet hur många månader.. Sen om jag väl blir uppskattad och bestämmer mig för att fortsätta lira, hur fan skulle jag få in det bland all fotboll, jobb och annat? Hmm.. En fråga i taget. I vilket fall jävligt intressant och ja, you said it.. nervöst.. sjukt nervöst..





Oscar "alias Gayen alias Valentin" Westerlund under en av sina snyggare tillfällen...




Dagen till ära var min enda lediga dag denna vecka så jag sov länge. Väldigt länge. Jag behövde verkligen det. Kvällen igår, som ni vet, blev en känslomässig berg o dalbana av aldrig skådat slag. Så det var skönt att bara ta den här dagen till att slappa och ladda batterier. Försöka fokusera på annat. Hyrde film med Valentin.. Senaste beck-filmen. Min käre vän somnade 10 min in i det lilla mästerverket men jag själv satt tapper kvar och sög in filmens, mot all förvåning, väldigt tilltalande innehåll. Det var en av dom bättre Beck-filmer jag sett. Till råga på allt, ironisk nog, hette boven i filmen ett väldigt bekant fientligt namn på F.. Lustigt, huh? Där ser man.



Tårar i ensamhet ger inget


Helg coming up. Valentin ledig. Upplagt för en helg av rang. Dubbelutgång känns givet. Trots jobb och diverse matcher. Jag behöver supa till rejält. Inte för att jag har ett sug av själva alkoholen utan att jag mer har en liten abstinens att koppla bort allt. Att hamna där uppe bland molnen och tänka på helt andra saker. Bara sväva iväg i min egen värld och umgås med dom jag älskar. Jag blir harmonisk när jag dricker. På det sätt att jag verkligen inte känner någon press på någonting. Ingen ångest. Jag blir tryggare i min själv och tycker att jag duger på ett helt annat sätt. Det låter tragiskt att säga att dessa känslor endast blir relevanta för mig när jag dricker men it´s the bitter truth.



Kan sägas hur många gånger som helst men jag tar det igen... Kommentarerna på senaste inlägget var magiska. You guys keep me alive. Keep me going. Stödet. Kärleken jag känner. Fortsätter ni lika bra med det så ska jag fortsätta leverera så bra jag kan här hur länge ni vill. Så länge ni orkar med mig. <3




Kom och tänka på en rätt komisk sak.. På dom tre största konserterna jag varit på så har jag vart med om sjuka unika händelser på alla dom:

På Eminems konsert 2001 så tog jag emot handuken han slängde ut i publiken. Den luktade Eminem-svett. Jag minns hur överjävligt lycklig och stolt jag var... Tills den dagen pappa den idioten tvättade handuken av någon jävla anledning. Kommer aldrig förlåta honom för det. På Robbie Williams i fjol så slängde han ut en Energidrycksflaska ut i publiken. En flaska han druckit några klunkar av. Den flaskan tog jag emot och den står nu stolt brevid min Småstjärnornabuckla högst upp på hyllan brevid datorn. Sen på Justin Timberlake konserten för några månader sedan tog Timbaland, mot alla odds, MIG i handen när det fanns massvis med andra att skaka hand med.

Konstaterande: Jag har tur på konserter!




Det går egentligen inte att förklara med ord så ni måste faktiskt se det själva. Chris Brown på VMA 2007. Jag blir fullständigt förälskad i hans dansnummer. Hela korografin och uppträdandet är verkligen orgasmframkallande. Fan att han inte bara kunde sjunga samtidigt också.. Som vår älskling Justin gjorde med bravur på samma gala.

Chris Brown´s framträdande:

http://www.youtube.com/watch?v=B8lrhFZyaw

Justins framträdande:

http://www.youtube.com/watch?v=CvC7-0DFnTw&mode=related&search=




Tråkig ointressant information: Snusen Göteborgsrapé kostar numerade 37 jävla kronor för en dosa. Är inte det helt jävla sjukt?! Det är ju lika mycket som cigg kosta för nåt år sedan. Tobakspriserna går verkligen uppåt i monsterfart.. Inte för att jag bryr mig så mkt. Har aldrig varit för någon slags nikotin men ändå. Vidrigt. Snikna jävlar.

Jag måste köpa ett halsband. Jag passar i halsband men mitt har gått sönder. Någon som har tips på något fint?


Dagens bästa band:

Panic at the disco

Dagens bästa låt:

Timbaland - Kill yourself


Ironiskt att dom enda två tjejerna jag faktiskt been inloved with heter Isabelle och Isabel. Och sen heter en tredje tjej som är min absolut bästa tjejkompis Isabel i andra namn. Ja herregud. Populärt namn det där..



Varför kindpussar inte 50 Cent Beyonce men Kaney West gör det? Varför ska 50 leka cool gangster? Vad är det egentligen för coolt att inte ge en av världens snyggaste populäraste sångerskor en kindpuss när hon vinner pris? Är inte det bara töntigt och patetiskt? Vad försöker han bevisa? Att han är hård! HÅRD SOM STEN.

http://www.youtube.com/watch?v=CF6wc36Nh10&mode=related&search=







Snyggdag?




Helg. Helg är nice. Helt är underbart. Fredag och Lördag. Dagarna att leva för. Söndagar. Dagarna att dö för. Fredag - Claras? Soft? Viper? Hirshen? Mera? Jag vet inte. Fast följer vi rutinerna så blir det nog CC som vanligt. Inga ovanligheter. Inga problem. Min umgängeskrets har icke bekantat sig med ordspråket omväxling förnöjjer.. Vi tror på trygghet. Lördagen kan bli hur som helst men en sak är jävligt säker. 22.00 ska jag se en av mina bästa barndomsvänner Viktor Ahldén gigga på något sluskhak som heter Svanen på söder.. Ringvägen tror jag mig bestämt. Det ska bli skojj att se han in action. Sen efter det drar vi säkert ut någonstans... Jobb till 20.00 både Fredag och Lördag - segt och tajt.. =/



Jag har typ ett eller två mål upp till att vinna skytteligan i mitt lag.. Måste göra några mål i helgen. Vore fräsht att vinna skytteligan.





Äh shit nu känner jag fan hur dåligt jag skriver... Men det fick bli så idag. Kände för ett såhär stelt tråkigt informativt
 inlägg. Så länge sen. Behövde bara få ur mig lite sån här skit.

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Anonym

Läsarna kräver fler bilder på Vittand!

2007-09-20 @ 10:48:15
Postat av: ...

Ahh härligt att du insett Timbalands Kill yourself storhet :)

2007-09-20 @ 13:41:46
Postat av: Calle

Morsning gubben! Hur mås det? Själv sitter jag med värkande lever (värktabletter dagen efter är som bekant inte någon höjdare ur skrumpleversförebyggande åtgärderssynpunkt), i mjukiskläder och har en massa bakisångest - cool! Det är Snövit vi ska gå till och se Ahlden! Kommer bli grymt! Vi måste dra en helnatt känns det som, det blir sista helgen liksom. Du skriver en härligt blogg, ska försöka komma ihåg den så jag har fler anledningar att sitta klistrad vid datorn ännu senare om nätterna när jag egentligen behöver onaturligt mycket sömn för att orka I.C.A.-dagarna. Fyfan för vår vän Alex btw, han kan inte säga om han tänker byta tid med mig på söndag, jag vill stänga istället för att öppna, och han säger att han inte har bestämt sig - endast för att jävlas! Ska faktiskt ta och ringa till KTJ nu och reda ut skiten, annars får jag tyvärr ta Emils 10-17pass... bättre än 7.15-15 iaf. Aja, ta det piano! /Calle

2007-09-20 @ 14:46:24
Postat av: Valentin

Vittand... Någon har bra humor iaf=)

2007-09-20 @ 15:39:15
Postat av: Nyfiken

Claras i morgon?

2007-09-20 @ 16:05:21
Postat av: em

Isabel är guld. <3

Postat av: Anonym

Hon är diamant. och inom en snar framtid så är hon min.

2007-09-20 @ 20:16:13
Postat av: Anonym

Men trögo. Em menade namnet Isabel eftersom hon själv heter det i andra namn. Jävla offer

2007-09-20 @ 20:42:29
Postat av: Anonym

haha, o hur fan ska jag veta det?
men okej. bra då vet jag.

2007-09-20 @ 21:25:20
Postat av: em

Haha, ja ditt fuckass. Ditt moment to shine blev ett inslag i hall of shame istället. Men tack för omtanken!

2007-09-20 @ 22:21:34
URL: http://emmituss.spaces.live.com
Postat av: josefin

vänta, va. har du vart med i småstjärnorna ? hihi :')

2007-09-20 @ 22:24:57
URL: http://korvie.blogg.se/
Postat av: Nemo - Bloggowner

Var med i Småstjärnorna 1996 och stoltserade som Paul Mccartney i Beatles till låten "Twist and shout". 1.8 miljoner såg det och jag tappade peruken mitt i sändning på scén! :-) Härligt minne!

2007-09-20 @ 22:28:55
Postat av: H

dåligt inlägg ? my ass. du har den bästa bloggen och jag läser och följer den fast jag igentligen inte ens känner dig. sluta Aldrig. lycka till med tjejen !

2007-09-20 @ 22:43:28
Postat av: I

haha, kommer ihåg det småstjärnorna avsnittet. sjukt att d va du! :)

2007-09-20 @ 23:40:18
Postat av: Nemo - Bloggowner

Roligt att folk fortfarande minns det :-) Det var sjukt roligt!

2007-09-21 @ 00:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback