always in disguise


För söt för sitt eget bästa



MTV Movie Awards.


Sitter man och tittar på en sån där gala så blandas känslorna. Främst är det pure musikorgasm när man ser uppträdanden som Kaney West och Fall out boy. Sen dessa sjukt vackra damer som Pussycat Dolls-Nicole och Rihanna. Sen dessa mindre glamoröda framträdanden som tyvärr (Väntat eller oväntat...?) denna kväll blev Britney Spears. Alla hade förväntningar.. Eller kanske fel ord men alla såg iaf fram emot att se henne in action igen och dom allra flesta hoppades väl också att det skulle gå bra. Men så står hon där. Nästintill naken. Småtjock. Man ser hur livlös hon är i ögonen. Ögonen är totalt tömda på någon slags entuasiasm what so ever. Hon är inte glad. Tror hon log en gång under hela uppträdandet. Dansen var minst sagt medioker. Jag undrar egentligen vad som hände.. Ville (Ja.. Idol-Ville) sa att hon var sådär tråkig och kass för att hämnas på MTV för att dom lät komikern Sarah Silverman göra narr av henne och hennes barn som hon tydligen klart och tydligt hade framfört att hon INTE ville. Jag vet faktiskt inte. Vad ska man tro? Inte den blekaste. Det var iaf ett av dom sämsta numret i en för övrigt ruskigt mäktig gala. Många coola mixxer som tex när Fall out boy kompade Rihanna och när Panic at the disco-sångaren sjöng med fall out boy (ja. deras sångare har snarlika röster så där hördes knappt någon skillnad ändå). Kvällens höjdpunkt var ändå något annat... En kille som i min ögon fick sitt stora mediala och världsliga genombrott denna afton. Chris Brown bjöd på ett nummer i dans som för mig inte skådats sedan Michael Jacksons värsta glansdagar. Knappt då ens. Chris Brown var så ruskigt snabb och skicklig att han fick såna danslegender som MJ och Justin att blekna i jämförelse... Eller som Justin själv sa "Fan vad jag känner mig gammal när jag ser Chris Brown".. Justin var mäkta imponerad. Måste känts skapligt hett för Chris när publiken (med Diddy i spetsen) gav honom enorma stående ovationer efter sitt framträdande.. FETT! Som sagt var galan bra jävla grym...Synd bara att det ska vara reklamavbrott var femte jävla minut. Suck vad det förstör känslan... =/

Enjoy best of MTV-galan:

http://www.mtv.com/overdrive/?id=1568788&vid=173441






Visste ni att Mange Schmidt har en catering firma i Sthlm? Google "Mange Schmidt Catering" Så hittar ni hans firma med mobilnummer och hela kittet. En tecken på att det inte är så jävla glamoröst och pengarflödande att vara en medelmåttigt stor svensk artist.




Jag är bra på att dölja känslor. Har alltid vart väldigt bra på att dölja känslor och tankar. Har alltid vart expert på att ta på mig en speciell mask när jag umgås med vissa människor. Att bara stänga in allt och köra mitt race. Vara clown och göra det jag kan och SKA göra. Ni vet hur det funkar... Folk förväntar sig saker från en och man måste leverera. Gör man inte det så börjar folk undra vad som är fel.. Folk ska inte undra. Folk ska vara nöjda. Jag gillar att jag göra folk nöjda men mår dåligt när det blir på min egen bekostnad. Men fan, felet ligger ju hos mig själv. Det känns dåligt. Jag trivs med det samtidigt som jag vantrivs något enormt. Sanningen är väl den ständiga räddslan för förändringar. Tryggheten kommer alltid först. Är alla människor fega? Kan du läsa mig? You wish...





Jag åt tre glassar ikväll. Tre feta jävla glassar tröck jag i mig. Jag är en tjock dålig människa.

Först ut:

Magnum strawberry white:
Denna magiska glass som jag hört så mycket om men aldrig fått tillfälle att avnjuta. Vit choklad runt om en jordgubbsfyllning som kan få den största av glassgudar att smälta. Vilken smakchock. Vilken glassorgasm. Jag höll på att smälla av. Var så nöjd och tillfredställd efter denna glass att det kändes orättvist mot dom kommande konkurenterna....**** 5/5

Snickers glassen:
Mumma! Här snackar vi söt-chock men damn audi vilken god glass. Tyvärr lite för dyr i förhållande till sin storlek men när man sätter tänderna i detta mästerverk så tillfredställs smaklökarna till det yttersta. Hallelulja. **** 4/5

Sandwich:
Ytterst orättvist att legend-glassen Sandwich får komma ut sist i startfältet med såna fetingkonkurenter men vi skall icke ta ifrån denna gamla goding att den faktiskt håller än. Det är en riktigt bra glass till ett överkomligt pris. *** 3/5




Gamla legenderna i Duran Duran hakar på Timbaland-trenden och har nu skapat tre sköna låtar med duon Timbaland och Justin Timberlake. Jag var skeptisk till samarbetet men det visade sig faktiskt bli tre riktigt sköna låtar.. här bjuds det:

http://www.youtube.com/watch?v=SljnmnoIFjM&mode=related&search=

http://www.youtube.com/watch?v=OMHxmt0hUTA

http://www.youtube.com/watch?v=Ak1KB7zNVPk





Alla kan ha en dålig dag, Cameron Diaz...




Du trodde inte på mig.
Du tvivlade på mig.
Du trodde jag jag ljög.
För dig, som jag älskar.
Jag skulle ljuga om jag sa att inte blev sårad.



Håkan Hellström har startat sin miniturné och började kalaset på Liseberg här om dagen. Han fick fem av fem i betyg i både Aftonbladet, Expressen och Dagens Nyheter... Säger inte det en hel del? Det finns ingen svensk motsvarighet till Håkan Hellström när det gäller underhållning och energi i en livekonsert. Det här är ett bevis på hans storhet. Han levererar ALLTID live. Han sjunger kanske inte renast men han levererar och gör det värt varenda peng hans besökare och fans betalat. All respekt till Håkan Hellström - Sveriges Entertainer Nr 1.


Match i morgon. Riktigt roligt. Vi möter Drottninghamn hemma kl 20.00 på Värmdövallen. Jag har inte spelat match på evigheter så det känns riktigt skojigt. Förväntningarna är höga och det ska bli skoj att se hur jag står jämfört med alla andra i laget. Har ju inte precis träna mycket lately medans många andra tränat hårt och vissa börjat i A-laget osv.. En liten personlig värdemätare. Jag ger en raport i morgon kväll på hur det gick men ska vi dra ett tips här kanske... 5-2 vinst. Jag gör ett mål. Verkar det logiskt...?


Kanske står mina känslor ivägen...





SAKNA DETTA MAGISKA FANTASTISKA STÄLLE <3




Jag känner inte att våra prat leder någonvart alls. Vi vet vad förutsättningarna är och vart vi egentligen står. (Eller vet vi...?) Men allt gnäll och sympatisökande leder ingenvart. Det finns lixom ingen poäng i det hela. Jag ser ingen positiv utväg. Tro mig.. Jag vill verkligen att det ska funka helt normalt men som det ser ut i nuläget så..ja...Finns det då någon positiv utväg? Jag vill tro det men är skeptisk. Jag hatar det här. Jag hatar det verkligen. Det känns som att man måste tassa på tå med dig. Som att jag inte kan göra och säga vad jag vill för man nästan övervakas. Vad är det här? Det är inte på riktigt. Jag vill inte. Fan. Det är fan inte värt det.. Jag vill inte må dåligt. Valet ligger egentligen hos dig. Is it worth it? Is it?




Jag orkar inte.
Ge mig något simpelt.
Något att älska.
</3


Kommentarer
Postat av: Josse

Riktigt bra och välskivet inlägg. Börjar mer och mer likna en proffsblogg när du får till såna här härliga inlägg. Bravisimo =-)

2007-09-11 @ 00:24:05
Postat av: Anonym

Bra skit

2007-09-11 @ 00:26:22
Postat av: FLICKA!

Vad är Franky´s för något ställe?

2007-09-11 @ 01:21:31
Postat av: Shade

ingen är bättre än Michael. Hur fan kan du skriva så? Du har inte sett Michael i sina glansdagar, det är ju tydligt. Allt som Justin, Chris, Ne-Yo, Diddy dansar är ursprungligen Michaels, det måste du komma ihåg. Du kan inte säga att nån bleknar i jämförelse när ingen av dom här nya talangerna skulle existera om MJ aldrig gjort det. get your facts right

2007-09-11 @ 10:33:51
Postat av: Shade

och så ska du vara försiktig med ordet legend, har hröt att du använder det mycket. legend är en person som blivit berömd genom år av det han/hon nu gör, som pelé exempelvis. Hur bara zlatan än är tex, kan han aldrig benämnas som en legend nu. det kräver ett visst antal år innan man får kallas legendarisk, det ska du komma ihåg. MJ är legendarisk, jag kan garantera dig att Brown inte blir det, han har alldeles för dåligt låtmaterial o alla danssteg härstammar som bekant från MJ. Justin, kanske me timbalands hjälp.

2007-09-11 @ 10:37:05
Postat av: Nemo - Bloggowner

Men din torsk. Jag vet vad ordet legend betyder (Varför försvarar jag mig mot det? Jag använder vilka jävla ord jag vill) men du behöver väl inte märka varenda ord ordagrant? Jag har sett väldigt stora delar av Michaels tidigare konserter. Har massvis med dvd:er från tidigare turnér. Jag tycker Michael är den bästa artisten vi har igenom tidigare. No Doubt about it. Det har jag också sagt tidigare och min åsikt står jag för. Chris Brown var magisk igår men jag är också väl medveten om att alla nutida artisters dansmoves härstammar från MJ. Sen kan säker inte Chris Brown utföra dom movesen när han sjunger också. Som Michael lyckades med många gånger. Chris Brown mimade ju igår (Som många andra som dansar till tyvärr).
Och jag anser visst att jag kan jämföra dom även fast dom härstammar från Michael´s stil. Man kan ju bedömma hur dom rör sig. snabbhet. säkerthet. osv..
Och vadå Diddy, när fan dansar Diddy?
Enda gången jag sett honom dansa var det pinsamt. Och när fan påståd jag att Zlatan var en legend? get YOUR facts right. och sen:
1. Varför läser du bloggen om du kritiserar bara?
2. Varför undertecknad du inte inläggget med ditt namn?

2007-09-11 @ 13:14:44
Postat av: Anonym

Magnum strawberry white är så god så att klockorna stannade - Yummiiiieeeee =D

2007-09-11 @ 13:27:51
Postat av: Alexander

Måste säga till Shade att du är ju pinsam. Det krävs inte ett visst antal år för att bli kallad legend. Det är helt vrickat att ens tänka så, så antagligen måste du isf. vara helt dum i huvudet? Nej, men ärligt talat.. En legend kan vara och är oftast en hyllad människa som gjort något som blivit märkbart för evigt och inspirerat andra. Justin kan man på ett sätt kalla legend då dagens yngre artister får mycket inspiration av honom. Dock är det inget vi märker föränn om några år vilke geni och trendsättare han var(är nu) i dans, musik, stil etc.
Vet inte om du tittade på Chris Brown på VMA 2007, men det han gjorde var faktist helt magiskt och nytänkande. Han blev hyllad av alla möjliga stora artister och det är ett jävla bra steg för honom. Han gjorde mycket som man kan tänka sig kommer att inspirera andra dansare. Om du tror att han inte kan bli något för att han härmar/inspireras av Michael Jackson så är du ju helt sjukt dum i huvudet. Missförstå mig inte nu för jag älskar Michael Jackson, men då kan man säga att han inte är något och inte kan bli legendförklarad för att han inspirerats och härmat från Jackie Wilson och James Brown? eller moonwalken som kommer från gatukulturen? Tror inte du fattat konsten och det vackra med att alla inspireras av andra. Du är inspirerad av alla runtomkring dig i ditt liv och det gör dig till den du är.

2007-09-11 @ 13:34:46
Postat av: F

Bra sagt Alexander

2007-09-11 @ 14:04:26
Postat av: Shade

Fan ni håller ju om varann som två små bögar hela tiden, vad är dealen med det? Fel vanlentin legend blir man inte bara sådär, det är en missbrukning av ordet. Nytänkande tycker jag verkligen inte Chris var, även om han var riktigt bra. Har absolut inte sagt att han inte kommer kunna bli nåt för MJ inspirerar honom din dumma idiot, säger att han inte kommer bli legendarisk eftersom han har för kasst låtmaterial. James brown och MJ är odödliga, legendariska, inte Brown.

2007-09-11 @ 18:36:53
Postat av: Shade

nemo du säger ju emot dig själv, att michael är störst genom tiderna och nu att Brown får honom att blekna i jämförelse. get your facts right som sagt. Zlatan var en jämförelse din brända fan. vad ska du med mitt namn till? Och exakt, det där säger en del om Browns möjlighet att bli legendraisk - han mimar liksom. Vilka artister gör sjuka dansnummer utan att mima? MJ, Madonna, Beyoncé osv. Inte Brown. Jag tycker han är duktig men legendarisk - km igen.

2007-09-11 @ 18:41:02
Postat av: Tina

... he does it again. Jag fattar inte hur du alltid lyckas skriva så bra inlägg

2007-09-11 @ 19:56:46
Postat av: Flöjt

Nisse e en legend!

2007-09-11 @ 22:20:50
Postat av: Nemo

Nu efter att bläddrat igenom några gamla dvd;er och youtubeklipp kan jag säga att Michael mimar också en hel del gånger...Trist.. Däremot en som inte mimar och dansar sjukligt bra: Justin. Coolt smeknamn: Shade! =)

2007-09-11 @ 22:45:17
Postat av: Anonym

Du har för många stavfel och skriver för kasst för att man ska ta dig seriöst Shade-gubben. Du är ingen Cim precis...

2007-09-11 @ 22:46:27
Postat av: Shade

nähä o vem fan e Cim. som om jag bryr mig. tänkte bara säga min såkikt, verkar ju alltid huvudpersonen av den här bloggen uppskatta men de kanske bara är hyckleri. well

2007-09-11 @ 22:58:14
Postat av: Anonym

"WELL"? :-o hör shade till undergroundrörelsen?

2007-09-11 @ 23:05:42
Postat av: Anonym

Ja men precis. "Well" används ju flitigt i Nemo´s umgängeskrets..Vem är denna mystiska krabat som förmodligen lider av tini tiny vänbrist? :|

2007-09-11 @ 23:09:37
Postat av: Valentin

Jag har inte sagt nått än och endå har jag redan fått en uppläxning=) Sjukt va alla vill va viktiga. Det är era egna jävla åsikter, är det nått nytt att de inte stämmer med andras? Chris brown var grym, Michel ägde 80-talet (lite 90 oxå).

2007-09-12 @ 05:29:33
Postat av: Shade

Hahaha vad ni kan lite om MJ. Sorry valentin, alexander menade jag i förra inlägget. Men hursomhelst, nu har du fel ändå MJ Ägde 60talet och början av 70talet med Jackson Five, när dom var skrivna på Motown och sålde typ 100 miljoner exemplar av tio skivor. Och ägde LITE 90? Jävla puckon. -91 kom Ganderous, plingar de nån klocka hos er när ni hör Heal the world? -95 släpptes HISTory, bara typ den bästa skivan genom tiderna, VÄRLDENS mest sålda skiva (dubbel)18 miljoner sålda exemplar.Scream, hört talas om? They don't care about as? Som förövrigt har typ en av dom bästa videorna. -97 släpptes remixskivan, med bloon on the danscefloor som krossade allt iochmed ghosts också. Michael Ägde 60-talet, en del av 70-talet, 80-talet och 90-talet, THE KING of pop. DÄR har du en legend.
Ni är ju sämst, fan, det visste jag inte. och jag är INTE en av nemos bögpolare

2007-09-12 @ 08:47:58
Postat av: Valentin

Som jag sa, det handlar om åsikter. Du fick min (och Motown kan dra) Men det jag undrar är, vad du vill ha för svar, jag vill inte suga din kuk för att du kan rabbla michael tittlar. Du får mig att bli iriterad...

2007-09-12 @ 09:28:33
Postat av: Shade

Motown kan dra?!? Vilken jävla idiot du är hoppas alla här kommer ihåg att han sa att Motown kan dra. Marvin Gaye, Martha and the Vandellas,The Temptations,Stevie Wonder, The Supremes, gladys Knight and the Pips, The Isley brothers, Jackson 5, The Commodores, Rick James, Diana Ross,Lionel Richie,Erykah Badu, Tony Mcknight, Queen Latifah, India Arie, Damian Marley och många många många fler. Om du tycker motown kan dra då hajar jag på riktigt vilken idiot du är. och vem fan bryr sig om du blir irriterad, du är inte värd att suga min kuk så du behöver inte oroa dig för det

2007-09-12 @ 11:15:04
Postat av: Leo

Shade har seriös vänbrist. Fan va jag ska komma ihåg att valentin sa att motown kan dra, ska skriva upp det så jag inte glömmer. förresten, är det nu jag ska börja rabbla upp massa artister bara sådär?
Du inser inte själv vilken tönt du är som inte vågar stå för dina åsikter (som för övrigt är bäst, och alltid "rätt", lr hur mr besserwisser??). Om jag tycker att MJ är dålig, är jag en idiot då, fyfan va dum i huvudet du måste vara isf. Herregud, det är en gåta för mig hur vissa människor tänker...

2007-09-12 @ 12:30:44
Postat av: Nemo - Bloggowner

Hahahaha...Ja herregud vilken soppa. Sitter bara här och skrattar högt för mig själv. Alla miljontals stavfel och fel gramatiseringar blandat med helt ovisentlig fakta taget ur luften är bara så ljuvligt komisk. Jag anser också att Motown kan dra. Alla artisterna du räknade upp där (Varför btw?) Suger rätt hårt enligt min åsikt. Men just de, tycker man det är man mentalt störd? Ahaaa! Riiight... Michael hade sin storhetstid under Thriller och Bad-plattorna. That´s it. Känns inte som om vi behöver ta kritik från en dyselektisk anonym pajas :)
Och ja. FAAAN vad alla här måste komma ihåg att inte bara gayen utan även JAG har nu sagt att Motown kan dra! Så om jag bloggar här om några år kan ni kritisera mig och påminna mig och säga "fy faaan för dig Nemo! Du sa en gång i tiden att Motown kan dra! Hur kunde du? Du förtjänar inte att leva"... eller nåt

2007-09-12 @ 12:53:39
Postat av: Anonym

Gayen=Valentin for your notice..

2007-09-12 @ 12:54:34
Postat av: Shade

så vadå, ni tycker seriöst att alla artister jag räknade upp suger?? herregud mannen, du e fan sjuk. hur kan man tycka stevie suger, DET är en gåta för mig. men fine ni har väl konstiga åsiker. sene
de lite roligt att du stavar dyslektisk fel haha, kasta sten i glashus men aja.. om ni vill att man ska skriva rent kanske ni ska kolla på er själva förts, nemo du ahr fan stavfl överallt o gnäller på mig, ja pissar på er o valtnetin o kim o allt vafan ni heter

2007-09-12 @ 13:09:29
Postat av: Nemo - Bloggowner

HAHAHA! det där sista gjorde min dag! Pricket över i:et :-) Tack gubben

2007-09-12 @ 14:08:58
Postat av: Valentin

Nepp, jag kan ärligt säga att "soul" inte är min grej och jag har inte klagat på din stavning... (för min kan inte vara bättre)

2007-09-12 @ 15:59:16
Postat av: A kommer med en opartisk fråga

Säga att Stevie suger? :O Okej att inte gilla musikstilen, dock kan väl ingen påstå att han inte är en fantastisk talang?

2007-09-12 @ 16:58:21
Postat av: Nemo

Nej, okej. helt korrekt. Stevie Wonder suger naturligtvis inte. Han är/var en grym artist på det han gör men Motown har aldrig varit min grej. Gillar inte artisterna och stilen bara. Smaken är som baken..

2007-09-12 @ 18:58:51
Postat av: Nemo

Nej, okej. helt korrekt. Stevie Wonder suger naturligtvis inte. Han är/var en grym artist på det han gör men Motown har aldrig varit min grej. Gillar inte artisterna och stilen bara. Smaken är som baken..

2007-09-12 @ 18:58:58
Postat av: Shade

Haha så tog han tillbas de typ tre minuter efter, vilken jävla idiot. Motown har aldrig varit min grej, Stevie som personifierar motown med jazzkomp o soul o blues o jammin, allt i en enda skön blandning.. jävligt lustigt de här. O de här säger en kille som älskar lördagarna på fasching där det är bara, läs BARA, motownmusik.. haha fy fan vad kul vilken jävla lögnare

2007-09-12 @ 20:47:08
Postat av: Nemo - Bloggowner

Vad exakt är det jag ljuger om? Att jag älskar lördagarna där eller att jag inte gillar motown? lilla gubben/gumman. Allt på ett ställe är inte musiken vettu. Jag gillar inte Stevie wonders musik men han är fortfarande en begåvad artist. Förstår du verkligen inte eller ser du bara det du vill se? Vem är det som är idiot är? Man kan ju fortfarande anse att en musiker har talang och är begåvad utan att anse att han gör tilltalande musik just för en själv?

2007-09-12 @ 22:30:17
Postat av: Anonym

Helt seriöst, hur orkar ni tjafsa om en sån här grej? Att det kan vara så svårt att inse att folk kan ha olika åsikter och musik stilar. cmon!

2007-09-12 @ 23:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback