The world is mine!


Åh jag älskar när dom orden ekar på krogen. Den låten i sig är väl halvdan kanske men när han sjunger dom där orden så blir jag lite till mig. Dom är tunga. Dom är mäktiga. "The World is mine" - smaka bara på det. Då dansar jag så det står härliga till fastän att dansa till techo och house är emot alla mina principer.


Tråkigt Hammarby. Stod emot bra första halvlek. Allt kändes så bra. Allt lät så bra. Sen spände portugiserna musklerna och vi fick en rejäl dos med kiss i trynet. 0-4 och Europa-drömmen förblev en dröm... Det är tungt att vara Hammarbyare. Som bajare är livet ett väldig berg och dal bana. Antingen fågel eller fisk eller mitt emellan. Aldrig någonting stabilt. Aldrig något bestämt eller något seriöst. Kanske därför Bajen kallas oseriösa pajjas-bajen av övriga sthlmslag? Ja det ligger nog något i det...

Som sagt var jag ute igår. Berzelli. Jag, Emil, Gayen och Leo gjorde vår grej. Jag kom underfund med en sak.. Heiniken är helt klart en av dom äckligaste ölsorterna. Jag menar, den är verkligen bäsk och sur. Inte gott någonstans. (Tacka vet jag Amstel). Det kombinerat med att Berzelli envisas med att servera sin öl pissljummen gör att man tappar öllusten snabbt och genast storsatsar på shots istället.. Vilket visade sig vara djävligt korkat i efterhand. Blev för full och sprang (!) sedan till Slussen på 7 min (!) för att hinna med sista bussen för att sedan sova helt ensam (!) i Emils lägenhet..


Jag kom underfund med en sak när jag tittade i spegeln imorse. Efter duschen hemma hos Emil. Jag stod där. Med en handuk runt midjan. Jag tittade på mig själv från topp till tå och kunde inte komma ifrån tanken att jag tycker att jag är ful. Jag var så ful när jag stod där. Bristen på gnista lös i ansiktet på mig. Icke självförtroendet blixtrade i sin frånvaro. Jag såg ledsen och sliten ut. Jag tycker helt ärligt, utan den minsta tanke på sympatiletande eller komplimanger, att jag är ful. Say no more. Har aldrig riktigt känt den tanken så klar förut som nu. Det känns, utan cencur, fruktansvärt jävla sorgligt. Jag vill inte vara ful.


Hade filmkväll med min käre vän Oscar ikväll. (Oj, kallade jag honom Oscar? Jag måste vara sjuk..). Vi köpte 4 liter tropicana juice, 1 kg cassewnötter, sallad och toblerone och hyrde "Little miss Sunshine" Och "Pans Labrint". Vi svullade så det stod härliga till då vi genomled film nummer ett som var "Pans Labrint". Den var så omtalad, upphajpad och kritikerrosad att våra förväntningar var skyhöga och som så ofta när man bygger så höga förväntningar så grusas dom rätt omgående. Filmen var... sådär. Den var okej. Jag har aldrig vart så mkt för hela fantasy genren... Film nummer två visade sig dock vara en skön historia. "Little miss sunshine". En film med oväntade händelser, mycket värme och smarta skämt. Värt. Rekomnderas om ni vill ha något lättsmält men ändå skratt och lite snyft.

Oscar blev glad för presenten förresten. Vad jag gav honom? Hans all time favoritfilm "Fight Club". Jag är en bra vän ;-)

Folk säger att jag ska söka terapi. Folk anmärker på stavfel. Folk har mkt åsikter och kritik och vässar vassa kommentarer här och där för att dom vet att jag tar åt mig. Folk bryr sig förvånansvärt mkt om mig och mitt liv. Och min blogg. Folk är näsvisa här och där och vet allmänt bäst. Mina läsare är nog rätt mobbade om man ser på det stora hela. Generellt är nog mina läsare typ ensamma människor som inte har något liv. Bloggen är inget skyltfönster för uppmärksamhet. Det är inget sympatiletande. Det är inget tvångsbehov. Det är mera ett ställe där jag vill skriva av mig när jag behöver det. Läsare och kommentarer är mera utav en bonus.. Och i vissa fall tvärt om. Något negativt. Tro mig, jag har i många stunder helt seriöst tänkt att starta en blogg som bara jag och mina absolut närmsta vet om. Där jag bara skriver av mig om känslor non stop. Inget informativt. Tanken har slagit mig flera gånger. Jag överväger det fortfarande från time to time. Så tro inte att detta är om er för så är det inte - It´s all about me.

Fan vad snyggt utseénde bloggen fick. Inte sant? Eller vad tycker ni? Tina har gjort det bra :D


Helg coming up. Jobbar hela helgen men det ska väl inte stoppa en från att ha lite skoj.. Morgondagen är väldigt oviss. Hemmafest? Bio? Chillkväll? Utgång? Jag har ingen aning. Lördagen är mer spikad. Då fyller Frida (Pssst. dejten) 18 år och ska ha något jätteutgång med hennes crew och jag drar med mitt crew så ska vi mötas upp och spränga nån het klubb. Ser jävligt mkt fram emot det. Hoppas hon haft det skoj i Polen förresten, dom är ju på klassresa där nu och kommer hem.. i morgon om jag inte minns helt fel. Frida är en söt tjej.


Plan i morgon:

Sola
Köpa mp3spelare till storebror som fyller 24 år (Oj, hoppas han inte läser bloggen)
Gå på bolaget åt två hoes...
Jobba
Knäcka en bärs




Leo, Nemo & Oscar




just fan, lovade ju en förklaring för förra inlägets märkliga uttalande, jo facit är att emil är en sjukt duktig dansare och leo.. ja leo är snuskigt välhängd (you got to thank me for this man) , that´s about it.. ni fattade redan innan antar jag, huh? :P







Och du är nu raderad ur mitt liv.


Kommentarer
Postat av: dodajuntan.com

icke självförtroendet blixtrade i sin frånvaro? försök inte skriva vackert o poetiskt, tro mig det kan du inte, noll meningsbyggnad. och du skulle vara mkt snyggare om du inte var så jävla egofixerad hela tiden. nu är du ful mest för att du har en smutsig insida

2007-10-05 @ 09:05:14
Postat av: Kajsa

haHa.
Det där symboliserar rätt bra precis vad han skriver. I detta inlägg to.m. Lacka för att han använder sig av fel meningsbyggnad? Folk är lustiga

2007-10-05 @ 09:44:41
Postat av: Nemo

Vill ni höra en intressant högst oväntat sak tagen ur IP-informationslådan?
Den arga första kommentaren i detta inlägg är från samma IP som "Shade"...
Nawhh, isn´t that i huuuuge coincidence? Kan bara säga en sak:
Väl rutet!

2007-10-05 @ 10:26:47
Postat av: Calle på Ica

Så pass.. Det betyder väl att Shade är lite smågay som vågar sig på att dömma ditt utseénde eller är Shade kanske en tjejd? (höhö..nu var jag rolig)

2007-10-05 @ 11:47:32
Postat av: Anonym

bra blogg, hur länge har du skrivit i den?

2007-10-05 @ 11:48:39
Postat av: em

Alla är fula i den spegeln.

Postat av: Nemo - bloggowner

Jag har bloggat i denna blogg i några månader. Ett halvår drygt kanske? Innan det var det playahead i 2 år och innan dess på lunarstorm i 2-3 år. :-) En annan rolig sak att notera: Emmas kommentar blev kommentar nummer 2000 i denna blogg :) Ganska fett.

2007-10-05 @ 15:16:57
Postat av: Kajsa nummer 2

Ska du ut ikväll? Säg till vart isf!

2007-10-05 @ 18:13:01
Postat av: Hepatica

du ser så retro ut på bilden(den där uppe!), i like it!

2007-10-05 @ 21:37:25
Postat av: Anonym

Retro! Klockrent ord!

2007-10-06 @ 00:06:24
Postat av: D.

Sluta seriöst. Du är inte ful. Du är fan helt ärligt en väldigt fager ung man! Tro inget annat

2007-10-06 @ 01:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback