My dad he's got a lot of fear I know, But enough pride inside not to let that show


Torsdag har nästan blivit lika klassiskt bloggtillfälle som Söndagar är. Just för att Onsdagar har blivit lika självklar utgångsdag som helgerna är. Tragiskt? Njaa orkar inte riktigt se det så. Det är kul. Det är kul att festa och supa. Iaf för stunden. Sen är ju baksmällan och den biten en annan historia. Borde egentligen inte gått ut igår. Hade inte en spänn men styrde som vanligt upp det på något håll. Sen blev man full som ett as och ja, you know the story...

Berzelli har potential att vara en grymt bra klubb. Alltid packat med tjejer. Lokalen är riktigt skön men dom envisas med att spela så jävla dålig musik. Ni vet "dunka dunka" - skit. Jag hatar techo, trance och house. Har alltid gjort det. Det är ingen dansmusik värd namnet. Jag vill ha hiphop och rnb. Hits och låtar man känner igen som man kan movesen och texterna till. blir det kul att dansa på riktigt.

Jag tror jag hade lite snyggdag igår kväll.. För när "Give it to me" Me Justin, Timba och Nelly kom på så gled jag och E ut på golvet och gjorde vår grej. Vi bjöd på dom fetaste movesen och den texten sitter ju som limmad på mina läpper. Helt plötsligt börjar en tjej glo in mig som faan. Fast hon står redan med en snubbe så jag tänker att det är lite uppgivet men hon fortsätter ändå att glo som faan. Jag utvecklar min dans och sång med att rikta den mot henne.. Hon ler gång på gång..  Hon smyger fram till mig och håller om mig en sekund och säger "You are one of the most beautiful things i´ve ever seen". Jag blir stumm men lyckas få fram nåt i stil med "hrtrfmfmufuuufmm english?". Hon svarar "Yes, i´m german". Och sen försökte jag ragga lite på henne i studenens hetta men vips så hade hennes creepy german guy tagit tillbaka henne. To bad.

När den låten kom så kände jag att de fanns hopp för musiken på Berzelli. Sen efter så dör hoppet igen. Då kommer en jävla dunka dunka house låt på igen och alla turkar blir överlyckliga och sträcker upp händerna i luften. What´s that about? Bara för att det är trance så ska blatten dra upp tassen i luften och köra luftdunken i värsta hetset? Ja.. Märkligt..

Iaf. Halvvägs in i kvällen så sitter jag och mina homies och dricker bäääärs. Då kommer en söt tjej fram till mig, som jag för övrigt känner igen lite, och frågar mig "Är inte du från Värmdö?" och jag bara tänker "Neeeej. Någon som hört om Nemo".. för summan av det brukar vanligtvis vara att dom hört något skit. Jag sa mitt namn och hon sa att hon kände igen de men no harm done! Det var cool! Hon sätter sig brevid mig och vi pratar en låååång tid. Hon hade uppehåll med sin kille och vi hade några gemensamma bekanta och så.. Hon bodde i Sollentuna.. Jag har dåliga minnen därifrån. Sollentuna påminner mig bara om "Fylleminnen från världens ände" För det är jäävligt långt dit.. Och vad tror ni? Jo precis.. Sen slutade kvällen i ja, just Sollentuna..





Så det blir av ändå:

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article1028717.ab

Fronda i Schlagern. Hur fan ska det gå? Låta? Spännande indeed.


Bidragen till Melodifestivalen släpptes igår.

Främst märktes kanske Chalotte Perelli, en duett mellan E-type & The Poodles (!?), Sibel, Christer Sjögren, BWO, Linda Bengtzin, Fronda och sist men INTE minst Ola men också många andra. Det kan bli riktigt intressant. Schlagern är alltid en höjdpunkt. Alla deltävlingar är så jävla underhållande. Såga och hylla folk. Jag måste säga att Melodifestivalen är klasser mer underhållande än Idol. Heja Ola! :P


Ankan mailade. Jag mailade tillbaka. Allt är cool. Jag orkar inte vara den som är patetisk och gnäller. Inget är hans fel och ändå hade han storheten att be om ursäkt över allt. Det var märkligt men ändå värt respekten. Fast smeknamnet Ankan får han ha kvar ändå. Kommer nog ändå bli lite obekvämligt att jobba med honom.. Tur att han aldrig jobbar.

På tal om jobb. Jag sökte ett jobb här om dagen. Fick numret till Leos chef och ringde henne. Vi pratade lite och hon bad mig skicka CV. Fick bra vibbar. Vore skoj att jobba med Leo... Återkommer med info i detta ärende!


Mycket sköna länkar lately:

http://www.hitta.se/ViewDetailsWhite.aspx?vad=Karin+Gudrun+Hoe+Nilsson&var=&Vkiid=qxuTlLSA1scfmfj9p90QHA%3d%3d&Vkid=61237644

Kul att heta Karin Gudrun Hoe Nilsson! Jag vill att min fru ska heta det. HOE. Fy fan vad roligt. Jag skratta fan ihjäl mig när jag fick länken av en polare.


http://www.kvp.se/nyheter/1.880270/han-stekte-sin-flickvan

Yeah yo go man! Klart du stekte henne! :-) Steka är det man ska göra.


http://www.expressen.se/nyheter/1.880320/man-forsokte-ha-sex-med-fol

Fräsh kille..




Match ikväll. Värmdö - Gustavsberg. Prestige. Sista matchen för året. Det kommer bli ruggigt tufft men jag är bra taggad. Trots kanske inte dom bästa fysiska förutsättningarna men pyskiskt är jag jävligt taggad. Jag ska göra mål. Sista fotbollsmatchen för året som sagt - Sista matchen i Värmdö? Sånt man märker...


Mamma´s kille är buksvåger med Johnny Depp. Det tycker jag är rätt coolt.








Jag överväger att ha lite fest på Lördag. Eller fest är nog fel ord kanske. Eller jag vet faktiskt inte. Morsan åker till Göteborg till lilla Ludvig som fyller ett år. Så jag är all alone här. Det negativa är ju att det är svårt att få ut folk till världens ände Ängsvik , Det är ju trots allt typ 45 min från Slussen, men något ska jag fan styra. Drar nog hit dom skönaste killarna och dom skönaste tjejerna och gör vår grej. Drömmen är ju om vi kunde styra hela kittet - Bastu, Lustgas, tärningarna, våghals och tequila-race.


While I was talking in riddles
Somebody else made perfect sense


Leo gav mig en fet nyhet igår. Han har, igenom jobbet, lyckats få två VIP biljetter till Idol på Fredag. Sen tog han den underbara människan såklart med mig. <3 Jag blev glad. Det är en jävligt bra tajming med tanke på att temat på Fredag är ruskigt roligt och intressant. Hitslistemusik!! Så det kommer vara mycket sköna låtar man känner och kan 100% och kan bedömma ur en proffs synvinkel. :-)

EBBA VON SYDNOW PORTAD FRÅN STUREPLAN! STOPPA PRESSARNA! YES YES YES.


För att citera en polare som gnällde på samma sak. Vad är felet med människor? Visst Facebook i all ära. Ett trevligt community med enorm genomslagskraft senaste månaderna. Men jag blir sååå jääävla trööött på alla dessa invites till här och där. Alla vampires som har bitit mig. Alla pokes hit och dit. Jag har aldrig orkat bry mig om alla dom grejorna men igår rensade jag och klickade på "Ignore" på 187 såna där jävla grejor. JAG VILL INTE HA MER. Leeave meeee aloooone!


Pappa köpte ny jacka igår för 2000 kronor och ska som bekant köpa ny bil också. Min pappa är världens igenom alla tiders rikaste student. Inget vet varför. Ingen vågar egentligen ifrågasätta. Alla bar ler trevligt mot honom. Ifrågasätter man pappa så får man 10.000 kg bortförklaringar över sig och 10.000 kg om HUUR synd det är om honom och hur han bara vill vara snäll och vara alla till lags. Jag spyr på honom ibland. Det går så mycket mer hatiska tankar i huvudet riktade mot honom än vad det går kärleksfulla. (Oj, konstig mening). Jag hatar det. Jag hatar det verkligen.


Tänkte på nästa Sommar. Hur mycket man saknar Peace And Love och inte minst Sunny Beach. Men nästa Sommar då? Vad ska man göra då? Festival känns givet men vilken? Många talar om att byta festival och testa något annat samtidigt som det finns den grupp som vill ha nostalgin och älskar Peace And Love. Jag tillhör den sistnämda gruppen. Jag vill till Borlänge nästa sommar med. That´s for sure. Festival blir man seriöst aldrig för gammal för... Däremot blir man nog för gammal för charter. Fastän det är så jävla kul. Tuff fråga det där.. Aiya Napa kanske? Någon? Nej jag vet inte... Tryggheten är ju så bra. Man vet precis vad man får. Man känner till ställerna. Samtidigt förnöjer ju omväxling. Tufft val!

Jag öppnade på jobbet igår. Jobbade 8-16.30. Tufft pass faktiskt. Spec när det BARA är kassa. Typ 8.15 kommer det in en stilig brittisk man och startar en konversation:

Brittisk man: "Lookin tired mate, Early morning or have you just partied alot lately?"
Nemo: "Hmm i dont know, both, not the best combination i guess"
Brittisk man: "Höhöhö! When i was in your age we used to party ¨til 4 in the morning and then go to work at 6"
Nemo: * tyst och imponerad*

Jag vet, ganska tråkig konverastion men jag gillade verkligen honom. Han såg så genomgod ut. Han såg ut att trivas så bra med sitt liv trots sin ålder. Han såg ut som den typen av morfar man vill ha. Jag älskar britter men hatar England. London var den onödigaste semester jag varit på. 6000 kr i sjön. No offense Alex men jag är rätt säker på att du känner samma sak.

Julmust har börjat säljas! Redan! Det är ju fucking Oktober. Ja, inte mig emot. Jag älskar Julmust men blir det inte tidigare för varje år? fett gott i vilket fall.

Jag vill ha Joshua Radin - Winter på min begavning. Lova mig det.



När är Halloween? Någon som vet? Fan Halloween. Det var en av dom bästa högtiderna när man var liten. Bus eller godis. Det var magi. Att klä ut sig och gå runt från hus till hus. Minns det som igår. Jag tror jag hade min första fylla på Halloween. Med Felix Bengtsson, Gayen och några andra.. Minns inte vilka fler som var med. Minns du gayen?


Kan detta vara det bästa sångframträdandet av en artist live någonsin? Jag kan helt ärligt inte hålla tårarna tillbaka när jag ser det här. Visst att det refererar väldigt starkt till Christians bortgång och begravning men samtidigt är låten så enorm vacker bara i sig att man blir helt skärrad inombord, se och njut:

http://www.youtube.com/watch?v=QxJhOZLj1yI



South Park är en av dom allra mest geniala TV-serier there is. Ever. Det är inget snack om saken. Fy fan alltså. Dom nya avsnitten. Jag skrattar så jag gråter. Det är så genialiskt. Jag rankar dom tre bästa serierna någonsin så här:

1. Vänner
2. South Park
3. Scrubs



Nej nu måste jag sova lite till, duscha, äta falukorn, ladda, tagga och dra mot Värmdövallen.
Jag ska sänka Gustavsberg! Wish me luck. Hörs snart igen.


Kommentarer
Postat av: babie @ pea

good luck gubben :)

2007-10-18 @ 15:59:41
Postat av: Frida

Älskar att du skriver så långa inlägg varje gång nu för tiden!

2007-10-18 @ 16:07:19
Postat av: Anonym

hahaha bästa bloggen skrattar alltid massa när jag läser här!!

2007-10-18 @ 16:09:47
Postat av: Valentin

Vikton alden, patrik och lillen, linus furebom, johan pettersson. (vet inte om stoffe och simon yttergren var med på ett hörn oxå?, vi mötte upp med johan och några ute på byn iaf)

Ebba grejen är inte bara stor för att hon är en medie person, det är en rolig historia. Och det är en sån extrem ironi att tjejen som är sveriges största a-kändis wannabie inte kommre in på krogen längre. Hon som predikar att tjejer inte ska va fulla, det är ovärdigt och fult, blir portad pga att hon va för full. portad från alla "stekarställen" i 10 ÅR!..

2007-10-18 @ 17:38:43
Postat av: Kicki

hittade nog till din blogg allt... trots att gårdagen + natten + morgonen är en jävla dimma så hade inte alkoholen spolat bort alla minnen hihi

btw hoppas du kom hem ordentligt haha, I'm like the worst hostess in the world ^^
see you lördag maybe? :)

2007-10-18 @ 18:59:26
Postat av: H

Vänner är den mest geniala, underbara och allmänt bästa serien there is ! inget går upp mot en natt med Vänner. inget.

2007-10-18 @ 19:15:23
Postat av: Anonym

vart kan jag lässa om ebba vider VON sydow?

2007-10-18 @ 21:02:33
Postat av: Nemo - Bloggowner

Kicki! Hör av dig till mig. Du tog mitt nummer. JAg tog aldrig ditt :P

H. WORD på det. Finns inget mer att tillägga.

Anonym. Läs i vilken jävla kvällsblaska som helst!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback