Let´s make love, yeah let´s. You know you want to. Yeah, you know it. You do. Or do you?



Höjdpunkten hos en kund på Ica. Vet ni vad det är? Det är när jag som kassör suttit ensam en stund eftersom det är lugnt i butiken. Det är ganska skönt med avkopplingar och lugna stunder ibland. Då kan man nästan vila ögonen lite och ladda batterierna för att orka vara trevliga mot kommande kunder. Men då kommer det en sån där nöjd jävla gubbe och bräker ur sig "HÖHÖHÖHÖHÖ. Tyckte du såg lite ensam ut här borta? HÖHÖHÖH" och det verkligen skiner om dom hur nöjda dom känner sig. Hur det är det bästa dom vet att säga när dom är på Ica. Dom verkar inte förstå att det faktiskt är helt okej för en kassör att få några lugna minuter ibland. Några ögonblick att bara chilla och vila hjärnan och tankarna lite. Nej, dom tror seriöst att DOM gör MIG en tjänst när dom kommer och ska handla? Jag menar.. Åhhh TACK för att ni kommer och handlar av mig! Jag höll på att Dööö av tristess! TACK KUNDHORA! Dö. Seriöst. Dö. Alla ni. Usch.

En rolig sak hände däremot idag. Trevliga Andy var inne. Syrrans ex-hunk som numera är trummis i Melody Club. Han är alltid trevlig och glad. Fast han såg väldigt trött och sliten ut. Han sa att dom höll på att spela in en ny skiva och att jag skulle hälsa syrran. Undrar om han är bra i sängen. Ska nog fråga syrran. Synd att han inte spela i ett känt band när dom dejtade... Bummer!

När jag gick från jobbet idag övervägde vad jag skulle göra med dom 48 sista kronorna på mitt konto. Jag övervägde fram och tillbaka vad som var vettigast och smartast att göra med sina sista kronor. Jag gjorde vad varje man med vrålkoll på sin ekonomi hade gjort. Vad varje ekonomiskt stabile ungkarl hade gjort. Köpte mig en fet påse godis och en 2literscola. Godisen innehöll nappar, ferarribilar och chokladöverdragna Casshewnötter. Har ni ätit det sistnämnda? Om ni inte har gjort det så måste ni faktiskt göra det. Dom står i naturgodishyllan. Det är så gott så att man vill ringa någon och berätta hur gott det är. Jag nöjde mig med att tjata på Alex på msn hur gott det var. Han vet hur gott det är och instämde glatt. WELL SPENT NEMO! You sure know how to hålla i pengar.. *årets suck*


Bäst just nu:

Len - If you steal my sunshine
Babyshambles - Carry on up the morning
Måns Zelmerlöw - Brother oh brother
Suede - Beautiful ones
Backstreet Boys - Any other ways


Jag känner mig ganska rolig idag. Känner att detta inlägg kan locka några skratt. Kanske för att jag inte idag orkar gnälla på någonting. Känner bara för att skriva av mig i den mån att jag inte orkar gnälla på allt skit som händer i livet utan istället fokusera på att det händer lite roliga saker här och där istället. Focus on the little things.

Jag kom och tänka på hur mycket jag hatar Carola också. Det hatet kommer tillbaka till mig då och då. Jag blev glad när jag läste en intervju med BWO och hur mkt dom avskydde Carola och hur dom räknade upp alla hennes dåliga sidor. Att hon tydligen är sjukt hatad i branshen. Så falsk och plastig och äcklig att alla verkligen äcklas av henne på riktigt. Jag blev glas när Alexander Bard vräkte sig ur dessa ord för det känns verkligen. Titta på en bild på henne så ser man ju på 10 mils avstånd att hon är fejk rakt igenom. Hennes vidriga plastiga falska léende. Skulle ni lita på henne om hon ville låna pengar av er? Nej. Det skulle ni inte. För hon skulle bara köpa Botox för dom ändå. Jävla slyna. Hon kan dö.



Ja men jo visst. Sådär ser ju vilken naturlig 41åring som helst ut :-) Så äkta. Så fin. <3





Ankan var inne på jobbet idag. Känner mig faktiskt lite elak när jag säger Ankan för han har ju egentligen inte gjort något fel i ärendet men det var ändå facinerande att se hur han skulle bete sig när han kom in och handlade med sina två tuffa polare. Dom gav mig snea blickar och det verkligen lös om dom när dom gjorde sina argaste tuffaste miner.. två saker som rusade in i min hjärna:

1. JA! Han har läst bloggen. Definitivt. Undrar om han gillar namnet "Ankan"...
2. Fuck my ass vad obekvämt det kommer bli nästa gång jag jobbar samtidigt som han.. När är det? Lördag. AKWARD!


På tal om ärendet runt Frida och Ankan. Jag svarade på hennes mail idag. Det var väl inga större överaskningar i mitt svar. Vi får se hur det blir mellan mig och hon. Hoppas hon inte känner sig uthängd här i bloggen när jag nämner namn och så.. eller fuck it. Hon förtjänar att känna sig så. Får se om de finns någon framtid med henne som vän eller vad fan det blir. Min ilska måste först lägga sig helt. Fortfarande för färskt. Fortfarande för uppriven och irriterand. Jaja, Only time will tell. Som vanligt. Suck.


Och som att det var oväntat så har det uppkommit problem med, ja, precis, flytten...lägenheten... Lagom skoj.  som att det inte varit nog me skit i mitt liv lately? Riiight.. Syrran´s kille har nämligen fått feta lägenhetserbjudandet i typ Tekniska högskolan som han gärna vill ha med syrran på och det förstår jag såklart. Hon är såklart jättesugen på att hänga på där. Och vi har bara ett muntligt avtal med dom vi ska hyra av i Gustavsbergs lugnet. Inget är påskrivet än så länge. Vi ska liksom flytta in om två jävla veckor är det sagt men ingenting är påskrivet så vi kan fortfarande dra oss ur. Det finns bara ett muntligt avtal. Oschysst mot dom? Kanske. Men lyssna klart först.  jag är så jävla vilsen och klyven i det hela. Jag vill verkligen flytta men har omöjligt råd att bo där själv... Någon som är sugen på att bli roomie? Let me know then. Dyker det inte upp någon lösning snart så blir det nog tyvärr så att jag bor kvar hos mamma etag till, tills jag skaffat ett heltidsjobb och har råd med lägenhet själv. No offense till Mamma. Jag trivs skitbra här och hon trivs skitbra med mig säger hon men Ängsvik är väldigt långt från verkligheten. Det är bara så typiskt mitt liv just nu. Mitt liv i ett nötskal just nu. Att detta ska krånglas till och jag kan verkligen inte skylla på min syrra. Jag hade helt klart resonerat likadant om jag varit i hennes sits. Självklart vill man flytta ihop med sin käresta om allt känns rätt och ett sånt erbjudandet dyker upp.. Jävla bajs alltså. Riktigt RIKTIGT tråkigt. Aja, i´ll let you know om något mer händer i detta lägenhets-twist-drama... Suck...




M skicka en bild från nakenstranden i Grekland. Blyg kille? Blyg pung? grooose!



Jag fick höra från C att hennes födelsedagsmiddag hade spårat ur totalt. Och eftersom att jag vet att jag har några kära Saltsjöbads-läsare i min blogg så måste jag bara spä på deras Värmdö-hat ännu mer. På C lät det som att några Saltsjöbadskillar hade spöat på några Värmdöbor av den anledningen att dom kom från Värmdö. Ja men det är ju logiskt. Kommer man från olika kommuner ska man fan ge dom andra spö. Det är ju självklart! Eller vänta? Isn´t that great? Det säger väl ganska mycket om hur hög IQ som cirkulerar i Saltistrakterna.. Härligt med folk som inte är trångsynta. Som inte har fördomar alls. Fina äkta människor Eller vänta, låt oss föredra killar som löser saker med våld :) För våld är så underbart! Suck igen. Jag HATAR våld.


Såg förresten sista Beck-filmen idag. Den var väl sådär.. Alltså helt okej men inget jag lägger på minnet. När det är spikat att det faktiskt är en sista film i en serie, då tycker jag man kan fläska på med lite mer.. Typ att Gunvald eller Beck dör eller något sånt. Nu dör Oberg (Ja, hon tant-chefen) och visst är det väl en relativt stor grej men inget man rycker på ögonbrynen åt. Filmen får 2 Nemosar av 5 möjliga. Trist att Beck-eran är över men i ärlighetens namn så är det nog på tiden. Förlåt Kim :P Men filmerna höll inte riktigt måttet längre och jag tror fan skådisarna kände det själva också...


Hade ett långt prat med ett gammalt ragg ikväll. Vi har inte pratat på väldigt länge och senast vi sågs var på min studentfest. Jag hade glömt hur jävla het hon är. Hon skickade en nytagen bild på sig själv och jag började dreggla så smått... (Hmm fräsht inte sant?). Vi bestämde att vi skulle försöka festa i helgen. Det skulle vara skoj för hon är fan riktigt nice. Vi både ansåg att Leo skulle ta ansvaret att styra en liten fest på Lördag, vad säger du Leo? Ställ upp?



Tequila gör susen på personalfest!





Ni vet mongot som följde efter oss till festen efter personalfesten? Killen som ingen ville ha med men som ändå envisade sig med att följa efter oss till hemmafesten på Värmdö? Vet ni vad han gjorde senare på kvällen? Han bajsade i min kompis garderob. Enuff said? Jag förstår inte människor ibland. Bajsa i någons garderob?! Visst att man kan bli full som ett as och visst att man kan spåra ut fullständigt men däckar man inte och spyr innan man blir så full att man gör en sådan grej? Finns det inte gränser för mänskligt beteénde? Sen att killen skulle jobba kl 10.00 dagen efter säger väl också det mesta om hans IQ.. Undrar hur han tänkte och resonerade.. Jag tror seriöst på riktigt att denna snubbe behöver proffshjälp. Han kan inte må bra. Det kan man inte göra om man är så gammal som han är, förlovad sedan 5 år och ändå åker till en fest och raggar på varenda brud (brudar typ 10 år yngre än han själv), klunkar i sig en flaska vodka och vaknar hela blodig och saknandes av många tillhörigheter. När man till råga på allt inte ens fick komma till festen från första början - Vart ligger logiken i det hela? Trasig sorglig människa. Hoppas han inte läser bloggen nu förresten. Äh, bryr mig fan inte. Hatar honom ändå.


Okej. Till sist. Sug på den här kära läsare:

Man säger ju en rädd häst

En rädd katt

En rädd hund

Men vad säger man om lejon??

Ett rätt Lejon? Nej
En rädd Lejon? Nej


Någon som vågar sig på en gissning?
Enda hålet i Svensk grammatik? So it seems...





Idag kände jag för första gången en ganska märklig känsla. Hur jävla mycket jag faktiskt vill ha en flickvän. Varje gång jag intalar mig att jag trivs så jäävla bra som singel så ljuger jag nog innerst inne. Jag vill ha en flickvän. Det är faktiskt facts. Jag känner mig mogen och redo för det. Jag skulle kunna skippa det här eviga tragiska festandet för en flickvän. Jag skulle kunna växa och mogna till på alla sätt. Jag tror jag skulle må bra av att sluta festa hela tiden. Unna mig många mer hemmakvällar med chill. Jag skulle vilja ha en tjej som verkligen förstod mig. Som kände mig rakt igenom 110% och vice versa. Jag skulle vilja känna mig helt trygg och verkligen älskad. Jag skulle vilja ge kärlek och verkligen skämma bort någon. Ge mig själv. Min tjej skulle vara modig, ganska social, ärlig, rolig och helt sig själv. Integritet. Ha en personlighet som verkligen är något. En riktig människa och inte en i mängden. Visst vill jag att hon ska se bra ut men skrattar vi ihop och trivs ihop är det halva pengen. Jag skulle vilja kunna sitta på mitt jobb och känna att någon verkligen älskar mig. Att någon saknar mig och tänker på mig hela tiden. Att någon drömmer om mig. Mig. Jag skulle vilja längta efter någon. Jag skulle vilja ha någon att tänka på hela tiden. Varje gång vi inte är tillsammans. Jag skulle vilja skicka och få små kärleksfulla sms. Små notiser. Kyssa någon på pannan. Krama någon i sekunder, minuter och timmar. Somna och vakna brevid någon. Känna på den där riktiga besvarade kärleken som faktiskt finns där ute någonstans..


Fan vad jag hoppas att det kommer ske någongång. Helst snart.



Kommentarer
Postat av: Ingen speciell

HaHaHaHaHa! Tror aldrig jag skratta så mycket framför min datorn! MER
:X

2007-10-16 @ 00:56:27
Postat av: Simon

Inget saknades i min lägenhet i helgen, det var öl, det var blod, det var spya, det var bajs, allt som behövs för en misslyckad helg :D

2007-10-16 @ 01:04:02
Postat av: N

Hahaha! Åhh Simon! Kanske den bästa commenten som någon någonsin dragit! Men ACK Så sant also :)

Postat av: M

Jag läste mailet som Nemo fått av den såkallade dejten. Det bara skrek oseriöst om det lång väg. Fanns ingen mening eller känsla i orden. Bara en text för att rena sitt samvete, sen om Nemo väljer att ta ställning till det som stog tror jag inte är huvudpoängen med mailet. Som att köpa ett avlatsbrev, fast lite modernare.

2007-10-16 @ 02:04:26
Postat av: Anonym

avlastbrev*

2007-10-16 @ 02:06:37
Postat av: N

Nej din mobbade rättare, M skrev helt korrekt. Vet du vad ett Avlatsbrev är? Ett avlatsbrev fanns iaf förr i tiden. Som man kunde köpa av kyrkan. Då vart man fri från sina synder. Det var det Martin Luther typ krigade mot.

2007-10-16 @ 02:18:09
URL: http://nemonemo87.blogg.se
Postat av: Silia

Visst, det är jäkligt tråkigt med bråk men att folk började slåss med knytnävar istället för med ord visar bara på hur smarta dom är.. Fast en sak måste läggas till - folk från båda parter betedde sig illa plus att jag tror att några såg det som en chans att slåss. Idioter.

2007-10-16 @ 08:47:18
Postat av: Shade

muntliga avtal gäller lika mkt som skriftliga i svensk lag nemo läs på mannen. sen "Det var det Martin Luther typ krigade mot." hahahahaha rofl

2007-10-16 @ 12:57:58
Postat av: Jen.

Asså Shade, skaffa dig ett liv din patetiska nolla!

2007-10-16 @ 14:04:59
Postat av: Josefine

Kan bara instämma föregående talare. Vad är felet hos den där jävla tönten? Han har verkligen minst liv på denna planet. Gör oss alla en tjänst Shade och dö.

2007-10-16 @ 14:21:33
Postat av: C

jag vill höra mer av Shade, han är så jävla ful :D

2007-10-16 @ 16:33:59
Postat av: noob

En rädd lejonhona/hane/unge.

2007-10-16 @ 16:36:49
Postat av: H

shade är ju bara för rolig. Men han får gärna stanna och ge mig några garv här och där, jag tror inte att det är så många här i bloggen som tar honom särskillt seriöst. Om du hatar Nemo så mycket, vafan gör du här då ? det visar vilken liten och pinsam människa du måste vara. Nästan lite komiskt.

2007-10-16 @ 19:03:01
Postat av: Nemo

"Martin predikade mot avlatshandeln. Avlatshandeln var att man kunde slippa plågor genom att köpa avlatsbrev. Och det var en person vid namnet Johannes Tetzel som åkte runt och predikade om skärselden och evigt lidande och dessa plågor slapp man genom att köpa avlatsbrev. Martin ansåg att detta stred mot allt som står i bibeln."

Det är nog du som borde läsa på skulle jag tro...

2007-10-16 @ 19:53:03
Postat av: Emilia

Nemo, jag flyttar mer än gääärna in med dig :D:D

2007-10-16 @ 21:28:59
Postat av: Leo

Har för mig att det heter:

Ett rädd Lejon, låter cp men tror det är grammatiskt korrekt.

2007-10-16 @ 22:42:05
Postat av: Leo

Fan det går visst inte :)

2007-10-16 @ 22:54:21
Postat av: Simon

Är väl vissa ord som inte går att böja hur som helst och man blir då tvungen att använda ett annat adjetiv, typ.. Ett skrämt lejon!

2007-10-16 @ 23:02:22
Postat av: 123

ett omanligt lejon?

2007-10-17 @ 18:37:03
Postat av: M

Svar på frågan:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1637&a=360152&viewAll=true

2007-10-17 @ 18:48:29
Postat av: Anonym

Svaret är enkelt: Det finns inga rädda lejon!

2007-10-18 @ 20:39:08
Postat av: maria

ett rädt lejon?

2007-10-28 @ 17:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback