Grattis 18 år, 17 år och 24 år <3


Resident Evil 3. På bio! Karro, skäms. En sån film betalar man inte för. Skulle nog inte gå och se den gratis. För visst är en sån film bara dömd att vara totalt jävla värdelös? Finns det ens någon chans på kartan att den skulle vara bra på riktigt? Dåliga odds om inte annaat...

Jag undrar hur många chicken burger man ätit sedan den nyheten kom. Det måste vara typ hundratals. Man får tänka att man äter de typ alltid efter krogen och ofta när man är bakis. Sen tänker man HUR ofta man är på krogen och hur ofta man är bakis. Det blir ju en del. Chicken Burger is the shit.

Gårdagen blev okej. Satt ett gäng och krökade hemma hos Emil. Trevligt med ölspel och andra lekar. Alltid uppskattat. Fast kvällen i helhet var ganska medelmåttig. Varken speciellt rolig eller misslyckad. Då har jag större förhoppningar på ikväll. Utgång, och vi har troligen bästa möjliga uppställning... Riktigt nice!

Jag har grävt ned stridsyxan med två nära och kära. Först och främst med lillasyster Nelly. Det är inte hennes fel att hon är så bortskämd och får allt hon vill ha. Att vara arg på henne för att hon får saker, resor och prylar hela tiden är lite befängt. Det är mina föräldrar som bär skulden till detta svineri så jag skickade ett "im sorry" - sms till henne idag. Det kändes bra efter. Ens småsyskon ska inte vara rädd för en. Ens småsyskon ska älska en.

Sen bestämde jag mig för att försonas med Alex som jag haft en liten beef med några veckor utan någon större anledning egentligen. Har bara blivit så att vi inte pratats eller hörts eller så för att han alltid bangar på att dra med och festa och jag har väl typ irriterad mig på alla dissar men åter igen, det har väl inte jag rätt att bli arg för? Vill inte han festa så behöver han inte festa. Anyways, han ska iaf med ikväll och det känns bra...

Mycket födelsedagar these days. Tina och Frida fyller idag medans min storebror fyller i morgon. Grattis to all of you. Sitter på jobbet nu och blir här till 17.30. Sen blir det hemgång och födelsedagsfirande för brorsan och sen utgång på det. Kan bli en bra dag. :-)


Lustiga kommentarer i senaste inlägget.. "Fager" liksom.. Vem använder det ordet? Last time used - 1938 typ... "Retro", också en ord som är lite ute these days. Jag försökte få det förklarat för mig vad det betyder. Det är egentligen ett ord som inte har någon vidare förklaring. Som Emil sa "Ja fan, hur ska man förklara retro..? Jo men bilden du har högst upp på din blogg. Det är retro". Ja, kanske ska man ringa nationalencyklopedin (årets felstavning?) och fråga om dom behöver låna bilden?

Idol 2007. Jag blir förbannad på den tävlingen. Jag, och alla som har någelunda musikkunnande, instämmer att årets tävling är fan i heller den bästa någonsin. Talangarna i Sverige blir färre och färre för varje år, såklart. Visst att nivån i år känns jämnare men fan i heller högre bara för det. Daniel och Amanda är riktigt jävla bra. I övrigt ser jag inte riktigt några blivande artister i någon annan. Juryn och hajpen runt showen lyder "Vi har aldrig haft en bättre startfält" - Ja men så säger ni ju varje jävla år! Just för att ni måste. Vad ska ni säga liksom? "Ja, i år har vi ett ganska kasst startfällt men showen kan nog bli rätt skoj ändå". Allt går liksom på rutin. Samma skit om och om igen. År efter år och allt känns bara så jävla pasé. Inget är spännande längre. Jag önskar att jag verkligen kunde höjja på ögonbrynen något avsnitt..

Nej, tacka vet jag Darin...



Kommentarer
Postat av: J

"jag som är någorlunda musikkunnande" - ehh hur kan du säga så och i nästa stund höja darin till skyarna????

2007-10-06 @ 12:11:56
Postat av: =)

du har inte stavat fel på nationalencyklopedin! xD

2007-10-06 @ 13:44:33
Postat av: Nemo

Musikkunnande = Menar att jag är hyfsat orienterad i popmusikvärlden. Och jag står fast vid att Darin är den största talangen som odlats i Idolindustrin. Är det way out of line eller?

2007-10-06 @ 14:00:11
Postat av: Leo

Tror det va klarin som kom in o bjöd på fager-kommentaren igår :p
Ikväll kör vi tills vi dör (som vanligt) :)

2007-10-06 @ 14:47:14
Postat av: Tina

Tack :)

Postat av: Bessersmitter (valentin)

Efter som jag är en modetoke känner jag det nästan som min plikt att hoppa in här. När en sak är retro, så syftar man på att den är cool för att den hör till ett gammalt mode och det roliga med att man använder det igen. Så har en tjej stora plastiga 80-tals smycken, så är det jävligt retro. Eller har man en lava-lampa hemma (70-tals mode) kan det vara coolt retro. Detta gäller trender överlag, så utryck och allt möjligt kan oxå va retro. Ordet retro betyder bakåtblickande.... Så när de kommenterar bilden med "retro" så menar de kanske att du ser ut som någon från beatles eran=)...

2007-10-07 @ 00:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback