Don´t cry your heart out.. I won´t


Ont. Jag vill inte tänka på det.
Kan du ta bort det? Ta hand om mig.

Dina kramar var alltid dom varmaste.


Söndag kväll. Den mesta givna bloggstunden there is. Man sitter här med huvudvärk, levervärk och stirrar in i skärmen på sin dumburk. Man känner sig allmänt medlös och trött på det mesta. Sänkt är nog ett bra ord. Sliten är för uttjatat.  Fysiskt och psykiskt i så många olika bitar. Tänker tillbaka på kvällarna och olika situationer och frågar sig själv, was it worth it? Hade man inte vunnit mer på att bara vara hemma med en film och sina små hundar och chillat?

Fredagen inleddes med slutspel i företagsmästerskapen då vi ställdes emot Europool som visade sig vara väääldigt många invandrare (No offense till er) och då förstår man ju direkt att dom kunde spela fotboll vilket dom kunde också. Vi fick kiss i munnen redan i kvartsfinalen med slutsiffrorna 2-6 och var utslagna. Det räckte inte att jag var star med ett mål och en assist. När vi hade en jävla orörlig staty i målet och Ado (Den andra sjärnan) på skadelistan var det redan på förhand dömt att misslyckad. Med en sån förlust i ryggen fick ju kvällen sämsta möjliga inledning men jag och Simon beslutade oss ändå för att vara tappra så vi hinkade i oss några bärs och några shots och drog mot Claras. Det visade sig vara det sämsta beslut någonsin. Bortsett från att vi gick före maratonkön (Japp, vip på Claras, status, huh?) så var kvällen en av dom allra onödigaste någonsin. Synd.

Kul händelse på Claras dock. Vi glider in och är allmänt snygga då det kommer fram en tjej till mig och säger: "Du är Nemo va? Du har kissat i min hiss på en fest för länge sen!". Jag tänker men inga klockor ringer och jag inser.. Att, Suck, så här är en vanlig kväll för Nemo... Tur att tjejen var ful dock för annars hade jag fått skämmas..

Lägg sedan till det allra märkligaste slutet en kväll kan få också. Bloooooooooooooood. Bläääääääää. Trodde fan inte mina ögon. Mer säger jag inte. För äckligt för att tas med i bloggen (Ja, that´s right, Nemo bangar på info. Då är det fan illa).


Och jag vet inte om du läser bloggen längre men om du gör det så var detta en engångsföretelse. Har inte träffat henne på åratal. Ett snesteg från min sida. Även fast jag egentligen inte bryr oss om våran relation som varit död en sån lång tid nu så är jag helt säker på att du tog illa upp när du träffa henne på bussen vilket inte var min mening. Btw, är det inte sjukaste slumpen att ni ska komma på samma buss? Vad är oddsen liksom...


Fredagen blev som ett litet inför Lördagen. Ett förkök nästan. För förväntningarna på Lördagen var ju som tidigare nämnt skyhöga. Personalfester brukar leverera kvalitativa stunder och minnesvärda händelser. Vi åkte ut med räkbåten MS Vindheim från Slussen på en femtimmarstur fram och tillbaka till Vaxholm. Det var självklart trevligt och alla blev packade som as men det uppfyllde inte mina förväntningar iaf. Jag måste säga att jag föredrar en lite mer personlig personalfest där vi bara är vi från vår affär. Nu var det typ 10 st ICA affärers personal och sen även andra företag. Det blev väldigt trångt, hetsigt och feta finlandsfärjan-känslan. Jag tyckte inte om det så mkt.

Kul att träffa Tiffany dock som jobbade som servitris! En liten chock. Så bjöd hon på öl också. Uppskattat. Det gäller att placera ut sina exragg runt om i Sthlmstrakten. Haha. Skämt och sido. Tack gumman :-)

Vi anlände 23.30 i Slussen igen och promillen var vi detta lag inte blyg. Jag stod i valet i kvalet om utgång eller hemmafest på Värmdö men efter extremt hets från Karro och titt i min egen plånbok så blev det hemmafesten på Värmdö vilket skulle visa sig vara en ödesdigert val. Leo möter upp och Karro´s Simon hänkar också på då den magiska trion bestämmer sig för att dra mot Värmdö då mardrömmen börjar.. En av dom jobbigaste och mest tragiska människorna vi har på ICA beslutar sig för att följa med. Vi säger emot upprepade gånger men han har redan bestämt sig och vips så sitter han där på bussen brevid oss. Dåliga vibbar börjar utlösas. Vi kommer till festen då utspårningen tar sin början. Simon hamnar i bråk oförklarligt och får däng av ett gäng tragiska töntar från Haninge typ. Den jobbiga ICA förföljaren skapar, som väntat, kaos och blir utslängd.  Jag och Leo känner att vi kanske gjorde fel val när vi åkte hit... Vi inser vårt misstag för sent och beslutar oss för att bli fittfulla och sen däcka nånstans. Sagt och gjort. Tråkigt att kvällen blev som det blev dock.

Enda intressanta händelsen som skedde på den där festen var runt 4-snåret då min mobil ringer. Jag frågar vem det är? Hon svarar att det är "R" från bloggen. Jag ba tänker att nu är det någon som driver med mig. Nån som vill håna min blogg typ. Men efter ett bra tag så inser jag faktiskt att det är den riktiga R som gått in på eniro och tagit reda på mitt nummer. Hon visar sig vara en brud som jag aldrig träffat egentligen. Vi har typ sett varann någon enstaka gång och hon har hånglat med Leo på claras. Märkligt hur det kan bli. Kul med fans dock...

Nu är både R och M avslöjade iaf. Now then?



En grej jag kan störa mig på enormt. Är folk som tar för seriöst på livet och one night stands och sånt. Sånt som gör så jävla stora grejor av strul och sånt. Sen folk som dömer på förhand också. Visst förtjänar jag säkert bli dömd i många fall men jag stör mig på det något enormt. Igår på personalfesten så satt jag och pratade med en tjej som jag tycker är väldigt söt. Jag vet av ren fakta att hon tycker jag ser fett bra ut också. Fast ändå fick jag henne inte på fall trots att hon var full och jag var full och trots att jag bjöd på mina bästa moves och lines... Vi pussades men inge mer. Jag kände av vad det handlade om och frågade rakt ut "Visst vill inte du hålla på med mig för att du hört från dina vänner att jag är en player som håller på med alla?". Hon svarade "Haha. Ja det är faktiskt sant, tyvärr". För jag märkte hur jävla sugen hon var ändå. Suck! Så där är det rätt ofta och det är lika irriterande varje jävla gång. Visst kanske det är sant i viss mån men so what? Strula liksom. Big deal. Jag måste säga att om jag tyckte en tjej var fräsh så hade jag inte bangat att hångla med henne även om hon var "lösaktig"... Kyssas liksom. Vad är det? Det är ingenting. Bara mysigt. Annoying!


Frida mailade mig idag. Jag vet inte riktigt hur jag ska ta det. Visst kan jag förlåta henne och gå vidare och vara kompis med henne. Hon är ju en bra tjej innerst inne, det vet jag ju. Men jag känner inte att jag riktigt orkar det på ett sätt. Har man inte nog med tjejer som inte vet vad dom vill? Tjejer som gör konstiga val och prioriteringar. Som fuckar upp så märkliga situationer? Som bara orsakar besvär och känsomässiga berg och dal banor? Jag vet inte om jag behöver det. Helt seriöst. Jag vill ha tjejer i mitt liv som kan garantera allt. Trygghet framförallt. Som kan garantera att jag vet vart jag har dom. Mina tjejkompisar ska vara trygga, smarta och inte göra mig ledsna. Inte göra mig förvirrade och få mig att gråta. Med flit eller inte med flit. Det är vilket som. Ja, du beskrev det bäst själv i mailet "Jag sparkade dig när du redan låg ner" - helt korrekt. I was devostated. Är det då värt att ha dig kvar i livet? Jag får väl helt enkelt tänka på saken etag och svara på mailet om några dagar...

Statement:

Jag kysser inte någon nykter utan att det inte betyder någonting. That´s for sure. Jag vet inte hur du funkar.



Bäst just nu:

Babyshambles - There she goes
Mange Schmidt ft. Rusiak - Hip hop non stop

MISSA FÖR GUDS SKULL INTE





Har märkt att det är sjukt många bekanta till mig som startar bloggar och typ skriver 1-2 inlägg och sen ger upp. Vad är vitsen liksom? Finns det inte tillräckligt många sajter på nätet? Är det så ni känner? Jag fattar inte varför man inbildar sig att man ska kunna sköta bloggen om man inte ens klarar mer än typ 2 inlägg. Det är inte en bekant/kompis som gjort såhär utan snarare typ 7-8 st. Ni vet vilka ni är. SKÖT ERA BLOGGAR.

Sen finns det den andra skaran. De som håller bloggarna för sig själv endast. Inte visar för någon annan what so ever. Denna grupp innehåller också ett par bekanta till mig. Visst blir man sjukt nyfiken?


Och jag känner mig så sliten. Så trött. Motivationen har inte infunnit sig ännu. Den brukar bara infinna sig när jag dricker. Det är det enda jag kan finna riktig sann motivation till. Att bli asfull. Jag vill inte sova, jag vill inte vakna. Jag vill inte jobba, jag vill inte vara ledig. Jag vill att tiden ska gå snabbt samtidigt som jag får så ångest så jag går till sängen gråtandes när jag inser HUR jävla snabbt tiden faktiskt går. Jag känner inte igen mig själv dom senaste månderna. Jag saknar mitt gamla jag. Jag kanske måste bort från Värmdö helt. Bryta allt och bara dra någonstans. Nystart. Jag känner mig så klen. Saknar orken och motivationen. Livscoach?




 Nu ska jag kolla nya Beck. Sista Beck ever. Vad kommer hända? Kommer Gunvald dö? Kommer Beck få klamydia? Kommer grannen´s oranga hår ramla av? Lite spännande. En era. En epok. Som är över. Trist.




Pappa ska köpa ny bil. Stackars fattiga studentpappa.  Återigen, någon som vet vart han får pengarna ifrån? Anyone please answer? Suck! Jag är så trött på det där jävla shopoholicvraket! LÄGG KORTEN PÅ BORDET Så jag får börja kalla dig pappa face to face igen... Fan, om någon förstod hur jobbigt jag tycker pappaskiten är..




Lite smått och gott från personalfesten:




Glad pojke med förväntningar



Paaaaaaarty



Sofia blir alltid fullast =)




Det var nog mer röj än den här bilden visar..



En brun, en Nemo och en hoe


 
Tiquilan börjar ta ut sin verkan..




Haha. Jag ser lite utvecklingsstörd ut på sista bilden där. Ser ut som att jag har ett fett underbett. 




Nå?


fi yuo cna raed tihs, yuo hvae a sgtrane mnid too
Cna yuo raed tihs? Olny 55 plepoe out of 100 can.
i cdnuolt blveiee taht I cluod aulaclty uesdnatnrd waht I was rdanieg. The phaonmneal pweor of the hmuan mnid, aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it dseno't mtaetr in waht oerdr the ltteres in a wrod are, the olny iproamtnt tihng is taht the frsit and lsat ltteer be in the rghit pclae. The rset can be a taotl mses and you can sitll raed it whotuit a pboerlm. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe. Azanmig huh? yaeh and I awlyas tghuhot slpeling was ipmorantt! if you can raed tihs forwrad it


Kommentarer
Postat av: Ingen Särskild

Men, denna dära fick ju jag på FB för ett tag sen. Inga problem att läsa den texten för jag är übersmart!

2007-10-14 @ 19:51:18
Postat av: Valentin

Kan inte alla det? Långa ord kan man behöva se på 2 gånger ibland, men annars känns det som vanligt=)

Skönt att det var en så pass misslyckad helg jag missa iaf=) Det kan bara bli bättre nu! Sjukt nyfiken på "R"....

2007-10-14 @ 20:48:42
Postat av: Anonym

första bilden var en av dom sötaste jag sett på dig!

2007-10-14 @ 20:56:07
Postat av: Anonym

sista Beck ägde, eller hur?

2007-10-14 @ 21:14:40
Postat av: N

Haha! Tack men jag tycker jag ser lite tjock ut på den bilden :P och jag har inte sett nya Beck ännu. Tar den i natt antagligen. Just nu ser jag på Colleteral på 4an!

Postat av: prec.

Hej! Vi känner inte direkt varandra, men jag ville bara säga att jag gillar din blogg. Du har ett skönt sätt att skriva, har du funderat på att go wild och sluta på ICA och söka jobb på nån liten skittidning som typ kolumnist? Så kan du jobba dig uppåt sen..

Det verkar som att du har tappat bort dig själv lite grann, tillfälligt förlorat livsgnistan om du förstår vad jag menar... Kanske skulle det lösa sig om du tog dig tid att tänka efter vad du egentligen vill. Hitta ett mål eller en dröm typ. Try it?

2007-10-14 @ 23:16:58
Postat av: M

"Jag vill bara vara en sådan människa som folk kan vara stolta över att känna. Så som jag är stolt över att känna vissa personer. De två som är mest lika mig, han och N, gör mig jävligt stolta. Ni är de ni är idag på grund av allt som hänt. Allt ni varit med om. Det är er styrka. Det som inte dödar härdar. Ni är levande bevis båda två. Jag är stolt över att ha er i min vänskapskrets."

2007-10-14 @ 23:30:52
Postat av: Jos

Vem är M? Jag är nyfiken. Har ni träffats?

2007-10-15 @ 15:58:59
Postat av: Robin

HAHAHAHAH jobba på en liten skittidning som kommunist gör det nemo :D HAHAHA =)

keep up the good work =)

2007-10-15 @ 19:42:41
URL: http://jonteochpaul.blogg.se
Postat av: a

blod är aldrig roligt. kan ju förstöra en del!;D

2007-10-15 @ 22:59:52
Postat av: Anonym

sexig du är

2008-03-03 @ 19:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback