"den som håller sig väl med alla är inte vän med någon"


 
Ett av dom bästa citaten. För jag tycker personligen att det verkligen stämmer. Jag hatar människor som inte kan säga vad dom tycker. Människor som bara följer strömmen och faller för grupptrycket. Människor som inte står ut med att vara ovän med några alls. Som MÅSTE hålla sig väl med alla för annars mår dom sjukt dåligt. Jag har själv lite av den biten då jag har extremt svårt att ta att jag inte är älskad av alla. Att det finns många människor som hatar mig. Men jag har iaf styrken att säga som jag tycker. Att våga stå till svars för saker jag säger. När det väl kommer till kritan. Det är nog därför denna blogg get mig så mycket credd igenom tidens gång. För att den är så extremt öppen och folk kan känna igen sig väldigt väl i det man skriver. Folk ser sig själv i texterna. Jag har aldrig tvekat att säga till folk när jag stör mig på dom. Jag har förlorat vänner på det men i långa loppet har det varit värt det. För om jag stör mig på något hos någon så säger man det. Jag kan inte ha vänner som endast ägnar sin tid och att hålla sig till freds med alla sina medmänniskor. Man ska säga exakt hur man tycker och känner med sina nära och kära. Lägga korten på bordet. Take it or leave it. För det är faktiskt sant, "den som håller sig väl med alla är inte vän med någon"...



Jag hade en ny sorts bakfylla idag. Jag kom hem 4 inatt och jag kunde knappt sova. Även fast jag var så full att jag ville dö. Jag låg och frös och huttrade hela natten. Väldigt ostabil och konstig sömn. Sov högst 5 timmar i natt. Så jävla märkligt för jag brukar alltid somna som en sten på fyllan. Det såg vi ju ett praktexempel på under min fest i Lördags. Nu var det något konstigt. Jag låg och kallsvettades och kroppen ville lixom inte falla in i sömn. Jag vet inte vad det betyder. Fast det kan ju fan inte vara bra någonstans... Hoppas det var en engångsföretelse.

Igår då? Jo men det blev minst sagt en helkväll. Fy fasiken vad vi var oblyga. Vi inledde på Bullwinkles på Folkungsgatan där ölen kostar 19 kr på vardagar. Oroligt värt. Jag satt där med Gayen och hinkade lite och sedan kom John och en trevlig polare vid namn Sebastian och mötte upp oss där. Vi drog i oss tre bärs var och då var man på G. Vi gick vidare för att möta upp Kicki plus hennes flickvänner på Göta Ark. Där drack vi ytterligare 3 öl vardera och även spritzers. Vi höll ett regelbundet sjukt högt tempo med alkoholen och folk envisades med att svepa till höger och vänster. Vi drog därifrån och destinationen denna kväll var Club Babasonic som håller hus på Rocks vid Mariatorget. Det är en väldigt hipp klubb som slagit enormt senaste tiden och det är ALLTID svinlånga köer så vi bestämde oss för att vara där relativt tidigt så vi var garanterade att komma in. Så blev det också. Babasonic är ett alternativt ställe som spelar mycket musik i stil med Håkan Hellström, The Knife, Tough Alliance och Kent typ. Det var faktiskt på ett sätt jävligt skönt med omväxling från de andra ställena som man ALLTID går på. Väl inne på stället fick jag mig en ny hatdrink. Jag har aldrig förstått hajpen runtomkring Vodka Redbull men när gayen envisades att beställa in 6:a på 6:a så var jag tvungen att hänka på. Och seriöst, jag tycker att den drinken är rent ut sagt äcklig. Den smakar fylla. Inte gott. Gayen däremot halsade glatt vidare och väl inne i dimman var han väldigt svår att få kontakt med. Runt 1-snåret så bestämde vi oss för att dra vidare. Vi var trötta på alla orakade poppare som utgjorde majoriteten på detta ställe. No offence men vi hade fått oss en överdos. Fastän stället var jävligt skönt på många sätt. Vid denna tidpunkt var vi alla ohyggligt fulla så när vi bestämde oss för att ta Taxin till Berzelli så var det nog ingen av oss som trodde på fullaste allvar att vi skulle komma in. Fast det gjorde vi. Fast det visade sig att det var nog endast pga att det var väldigt folkbrist där inne. Mycket tjejer dock. Vi dansade etag, gjorde vår grej och drog sen till donken för att sedan ta sista bussen hem. Blev sen taxi (igen) från Hemmesta till Ängsvik...

Det var ju löning efter 00.00 i natt. Det märktes på stället. Folk flockades som flugor runt en bajskorv i baren när klockan slog 12. Sen alla jävla drinkar och taxiresor och skit. Fan att man ska vara så oekonomisk bara för att man för en gångs skull har gott om cash. ILLA!







Nu är den beställd och på väg. 2400 kr inklusive 1 gb minneskort. Överkomligt.
Främst beställde jag just den här för att den var så jävla snygg. Jag brydde mig egentligen
inte om varken Bra kamera eller MP3 (Som mobilen ändå visade sig ha)
då jag har en schysst digitalkamera och MP3-spelare redan. Jag tyckte bara de vore skoj att ha en riktigt jävla snygg telefon. Eller som Emma uttryckte det "Den osar sex".




Ni vet pappa? Ja jo ni vet. Han köpte ju en ny bil. Eller ny var den ju inte. Tror han köpte den på blocket. Och han hann ha den i typ 4 dagar innan den paja ihop helt. Bra Pappa. Börjat verkligheten hinna ikapp dig? Dina visa val och ständiga besatthet av att shoppa och handla allt kanske inte är så genomtänkt ändå. Du som sa att du inte skulle ha bil eftersom du nu för tiden bor vid Globen? Kanske var detta ett tecken från gud? Seriöst. Get a grip. Jag vågar inte ens fråga honom vart pengarna till bilen kom ifrån. För responsen man får då är bara ilska, tycka synd om sig själv, ilska och åter ilska. Det är liksom inte riktigt värt det. Orkar inte en maratondiskussion som man ändå inte kan vinna. Han får skylla sig själv istället... Nu ser vi ju hur väl det gick.





Jag måste citera Robin (http://jonteochpaul.blogg.se/) om en grej. Niclas Wahlgren. Har ni hört hans nya låt? Sätt på RIX Fm. Sätt på radion och spy. Det måste vara den menlösaste mest patetiskt äckliga låt som gjorts:

Hon bor tre trappor upp har egen lägenhet och obetalda lån
Hon brukar ringa från kontantkortstelefon och höra hur jag mår
Jag svarar: När du är här är jag aldrig ensam

Får man skriva en sån låt? Helt ärligt. Vad är det för text? "Kontantkortstelefon" - Ursäkta? Det ordet borde vara bandlysts från att använda i en modern poplåt. Helt ofattbart.

Jag hatar familjen Wahlgren. Jag hatar deras äckliga barnprogram. Jag hatar deras fula falska plastiga léenden. Jag hatar till och med lilla Benjamin Wahlgren för att han är så äckligt lik sin mamma och sina morbröder. Wahlgren´s ger mig en sån där creepy Carola feeling. Ett sånt påträngande obehag av plastighet och falskhet. Som kommer krypandes längst ryggraden. Dom är verkligen pure fake hela ligan. Lovar att Carola och familjen Wahlgren är goda vänner. Att dom brukar ha middagar där dom diskuterar deras nyaste helt menlösa låtar och hur många Botox dom svalt under dagen. Vilken som är den bästa plastigkirurgen etc etc etc osv osv osv...





Har precis tankat ned Petter, Magnus Uggla och inte minst Backstreet Boys nyaste album. Ska lyssna igenom dom några gånger för att sedan återkomma med en recension. Jag hoppas att de sistnämnda bandet levererad då mina förväntningar är skyhöga på dom.


SAW 4 kommer snart. Vadå döda en bra filmserie? Suck. Jag hoppas den är bra då 3:an var lätt den sämsta i serien.. När ettan kom så var det så revolutionerande och nytt. Tvåan gav också många höjda ögonbryn fast när det blir för mycket så är det bara så tråkigt. Mjölka ur ett vinnande koncept liksom. Tråkigt. Jaja, jag håller tummarna iaf ändå..


Jag träffa Emma igår. Länga sedan vi hängde. Det är alltid en fröjd att prata av sig med henne. Lyssna och dela med sig. Guld värt för mig.





http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article225639.ab

Gillar rubriken här: Det är en gåva att få leva med Nemo!


Detta är mammas kompis. Hon frågade mamma om hon fick döpa sitt barn till Nemo. Lite kul.




http://www.youtube.com/watch?v=oPgrZWPOHJ0 - Michael Jackson fake, men visst låter han sjukt lik?



Justin Timberlake och Beyonce har gjort en ny version på Justins mästerverk "Until the end of time. Det låter faktiskt förvånandsvärt bra me tanke på att jag verkligen inte är något Beyonce-fan. Undrar om det blir någon video till den nya versionen. Hoppas det. Tänk om dom har sex i videon. Helt öppet. Helt ocensurerat. Vad skulle Jay Z säga?! Han skulle nog bara gå och steka Rihanna...


The Hives ska spela i Sthlm.
50 Cent ska spela i Norrköping.


Jag vill gå på båda dessa spelningar. The Hives för att dom är det i särklass bästa liveband jag sett. Deras spelning på Hultsfred 2005 var sinnessjukt bra. 50 Cent vill jag nog egentligen bara se för att det skulle vara kul att se en sån där megastor hiphopartist live. Har inte gjort det sedan Eminem i globen 2001.  Om man inte räknar med Snoop Dogg på Hultan 2005 då... Har inte mkt till övers för fiddy annars..



vet du va stevie wonders föräldrar gjorde när han va dum ?
- möblera om hans rum

höhöhöhöhöhöhöhöhöhööhöhö.




Jag tar en chans i helgen. Eller två chanser. Samma kväll. Jag tror på en positiv utgång i båda fallen. Jag ska se till att det blir en väldigt positiv utgång. Jag tar en chans men det kommer vara värt det. We´ll make it worth it.




Nu ska jag duscha, ta några treo, äta carbonara, städa lägenheten och dra mot jobbet sen... Peace out


Kommentarer
Postat av: J.

HaHa :D Skönt inlägg,,, å trevlig helg påre!

2007-10-25 @ 15:18:38
Postat av: em

Vem vet vi mer som måste vara vän med alla? Bara ännu ett tecken på att hon inte är något att ha...

Postat av: farbror

petters skiva ÄR värd!

2007-10-25 @ 17:26:34
Postat av: Per-u

Shit va mycke som hender ner internet ligger nere. Fick just reda pa vem Shade e :)
Ingen chocker iofs, men de va ju mitt "fel" att du vet om de nu...
Have a good one!

2007-10-25 @ 23:24:06
Postat av: Robin

HEJ PEDER HEJ NEMO IMORGON SKA VI FESTA HAHA VI BORDE SE HIVES NYA ALBUMET ÄGER TYCKER JAG. SÅG ATT DU NÄMNT "TRY IT AGAIN" FÖRUT HÄR. DEN ÄR SKÖNASTE. OK BRA TJA. HEJDÅ!

2007-10-26 @ 00:01:06
URL: http://jonteochpaul.blogg.se
Postat av: Anonym

Älskar den här!

2007-10-26 @ 14:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback