Torsdag.

Åh.

Vissa människor är ganska små människor. Dom gillar att häva ur sig osammanhängande märkliga uttalanden. Dom gillar att vrida och vända på sanningen för att deras egna märkliga twistade versioner ska låta logiska. Dom raderar sanningen för att själva framstå som utsatta och godhjärtade. Dom följer ordet dubbelmoral till minsta vink och har ingen som helst koll på sann etik och moral. Dom spelar korten så falsk och makabert att vi normala dödliga framstår som helgon. Vissa människor byter gärna taktik och spelstil för att i sina sista desperata försök försöka vinna matchen och gå hem som något annat än en tragisk loser. Vissa människor kan inte stå för vad dom säger, tycker eller gör. Vissa människor skyltar gärna med att dom själva borde förklaras som helgon när dom nästintill bara är ett val mellan pest eller kolera. Vissa människor är så trasiga, ledsna och förstörda att dom börjar tappa greppet om hela sin tillvaro. Vissa människor har väldigt höga tankar om sig själv och snackar så mycket skit att dom börjar tro på det själva. Det kallas mytomani. Vissa människor är ganska små människor.


Jag sitter hemma hos min fruga. Blippar med hennes efterblivna dator innehållandes 19.000 olika virus. Ja visst! Här finns virus för alla smaker. Tjocka och smala. Långa och korta. Afros eller asiater. Virus i alla storlekar och utseénden. SUCK. Sega virusdrabbade datorer can make a common man to totally lose it.

Jag gick igenom lite statistik idag. Det visade sig att jag har i snitt 300 unika läsare per dag här på min lilla blogg. Det är roligt och hedrande. Undrar hur många av dom som är mina vänner och bekanta och hur många som verkligen inte ens känner mig för fem öre. Undrar hur många som tycker om mig och hur många som inte alls tycker om mig. Undrar ifall folk läser hela inläggen ord för ord eller bara ögnar igenom dom lite fort och letar ifall det skrivs något för just deras smak.

Final jobbintervju i morgon. 10.00. Jag är inte nervös. Det går bra nu.

Mamma letar lägenhet i stan... på söder. Eller jag får inte kalla det stan. Då blir Emma sur. Hon letar lägenhet runt globenområdet iaf. Typ svedmyra, bandhagen, enskede och där i krokarna. Mamma gör ett vist val. Ängsvik är för långt bort. Det är kul och skönt på sommaren men i det stora hela så finns det liksom inte att bo där ute. Sista bussen hem 23.48 på vardagar och 1.05 på helger... Det säger väl allt.


Och mitt i allt drama så kom orden. Mitt i helvettet så skapades något nytt. Något föddes. Orden lös så starkt i det kalla mörkret. Sorgen, frustrationen och tårarna byttes till lycka, hamoni och kärlek. Orden som skapade hopp och bildade sån enorm värme i våra själar. Orden som är dom starkaste orden som finns. Orden man aldrig leker med. Orden som ingen man eller kvinna bör eller får missbruka. Dom ordes sas och allt kändes så självklart.



Jag var ute igår. Med Cilia, Gayen och Isabel. Det var första gången vi alla fyra blev pissfulla on the same time at the same place. Det var roligt. Förkrök och efterkrök. Nivå och sen After. Hallelulja. Men oj, nu har klockan slagit midnatt och nu har man ju fått lön. Nice med caaaaaaaaaash. I morgon blire shopping. Behöver parfym, hårvax, jeans, jacka och kanske ett par skor. Sen på kvällen ryktas det om Bowling eller Biljard? Myyys!

Fast prio ett på shoppingen: Jacka! En snygg varm jävla jacka. Rock? Dunjacka? Jag vette fan. Någonting bara. Jag fryser fan ihjäl nu när jag går omkring ute. Någon som har något snyggt jävla jack-tips på något som skulle passa mig?


Vår familj är ganska splittrad just nu. Fan vad det stör mig att i princip alla i min familj läser min blogg. Det stör mig skitmycket ibland. Jag skulle bara vilja kladda ned så mycket tankar och känslor ang stundande julen och alla dess problem det medför men det går ju inte. Jag kan inte skriva vad jag vill i min egen blogg längre... Det känns så jävla tråkigt. Jag funderar helt seriöst på att starta en ny blogg bara för mina allra närmaste eller sluta blogga helt och köpa en dagbok som jag kan börja skriva i varje kväll. Vad tkr ni?



Please give me a sign. En dagsform. Ett formbesked. Ge mig en signal som ger mig hopp
.


Nu kom Isabel hem. Got to go.


Peace ouuuuuuuut bitches and hoes and dudes and skanks!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Omg did you say the three words?

2007-11-23 @ 12:50:53
Postat av: Anonym

nawwwwwhhhhhhhhhh :D:D:D:D

2007-11-23 @ 13:21:45
Postat av: Valentin

Åhh, jag mår illa... Kan nån tippsa om en bra singelfest=)

2007-11-23 @ 14:00:16
Postat av: Nyfiken

ska du ut ikväll sweetie?

2007-11-23 @ 15:49:05
Postat av: R

Canada Goose ska tydligen va jävligt inne! Helst korta modellen, ljusblå. Annars finns ju Fjällrävens dunjacka i knallrött oxå!

Postat av: malle

sluta för fan inte o blogga, =) brukar dyka in här o läsa. och mig känner du inte för fem öre ens :P

2007-11-23 @ 18:37:26
Postat av: Annica

Håller med Malle. Go Nemo vi gillar din blogg!

Å känner vi varann?? Näe knappast :P

2007-11-23 @ 19:07:41
Postat av: Molly

vad fan ska man läsa om du börjar skriva dagbok då?, förresten är det helrätt med rock ser mer manligt och stilrent ut! puss

2007-11-23 @ 21:35:11
Postat av: H

Du får inte sluta blogga. Din blogg är bara så underbart bra ! Om du byter får du banne mig ge mig adressen. Här har man varit trogen läsare i snart ett halvår och så slutar du, fan heller. Wellwell, your choice. PUSS

2007-11-23 @ 21:51:28
Postat av: jossan

jag är en tjej som kom ifrån sthlm men flyttade till härnösand i våras. jag gillar din blogg, dina ord, meningar, du skriver så bra så man blir fascinerad! :) så jag hoppas inte att du slutar blogga, du kanske kan be din familj att dra åt helvete med att läsa din blogg ist? förresten började jag läsa din blogg förrigår tror jag faktiskt, hehe. jag hoppas de är bättre med dig nu efter den fruktansvärda olycka som skeddes för en månad sedan. ha de gott!

2007-11-23 @ 22:46:29
Postat av: Valentin

Canada Goose!?!?! Iof har jag t.o.m hört att Daniel Lindström inte tycker att det är lika farligt att synas i dem nu längre. Men för Guds skull, det är snart 2008...

Fjällräven, jo det skulle va orginellt, gå från den ena döda flugan till den andra...

Nemo du e fan en skön personlighet. Du gillar mando diao (innan de började med folkmusik) och babyshambles. Du går med läderjacka och svart rock lugg och framförallt MIN vän... Dra till carlings och köp vad som hällst, skona oss från flugorna bara!!!

2007-11-24 @ 01:22:09
Postat av: R

SNART 2008 ja, men det är fortf 2007, och gåsen kommer fortfarande vara inne hela året jueeeeehhhh ^^ ROFLOL THXBYE XD. Han kan ju sälja den på nyårsafton plz. n00b. I'm 1337!!!

Jag förstår inte... Nemo GÅR med läderjacka och svart rock? då har han ju redan två jackor!!!!! Sen går han med din vän? Vem är din vän? Håller Nemo honom i handen???

De enda flugorna här är bajsflugorna kring ditt ruttna nylle!!! hur äckligt som HÄLLST!!! (HÄST!!! HAHAH)

2007-11-24 @ 12:48:35
URL: http://jonteochpaul.blogg.se
Postat av: Anonym

Är det beef mellan Robin & Gayen? :O

2007-11-24 @ 14:32:33
Postat av: Anonym

Du får inte sluta blogga !!!!!

2007-11-24 @ 14:44:24
Postat av: mmm

men efterblivna bajskorv.
han skrev "du går med läderjacka och svart ROCKLUGG" bara lite särskrivet. OCH DE ÄR VÄNNER JAJAJAJAJJAJAJAJAJ HEJDÅ NU SKA JAG BAJSA

2007-11-24 @ 16:15:20
Postat av: K.

många idioter som läser den här bloggen alltså. fattar att du funderar på att sluta blogga :P kan man inte sätta ett iq-filter ? ^^

2007-11-24 @ 16:35:05
Postat av: n,.

håller med gayen, du ska ha ngt från carlings och därmed basta. inget annat duger.

2007-11-24 @ 17:23:20
Postat av: Nemo - Bloggowner

Åhh ni söta männsiskor :) Ni skriver så gulliga saker. Puss på er alla!

2007-11-24 @ 18:23:38
Postat av: Valentin - Den vän löse

Robin din lilla jävla marxist/lennenist. Du om någon borde ju hålla med mig om att denna osmakliga gås/räv-fluga som är över oss, framkallar inget annat än kräk!

Ursäkta min svenska. Jag är både dyslektiker och kvarts-finne (ingen lycka i genpoolen där inte=)

Men som du håller på är ju bara tragiskt, bli en jävla wikipedian om din enda mening i livet är rätta folks stavning och sattsbildning i olika forum! Sluta att meningslöst kritisera med ironi och satir, det är lite väl mycke 90-tal=)

2007-11-24 @ 19:06:15
Postat av: Per in U

2008 kommer lama-jackorna till Sverige! Om du vill vara fore alla andra (och framfor allt coolare) sa bor du satsa pa en san. www.lama-jackor.nu

For ovrigt har Gayen ganska lama skemt (HAHAHAHAHA)

2007-11-24 @ 19:27:34
Postat av: Anonym

JAG TYCKER NEMO ÄR EN VÄLDIGT SÖÖÖÖT POJK OCH JAG VILL ATT HAN SKA VARA SINGEL =(

2007-11-24 @ 22:53:02
Postat av: Valentin

Ok, ska nästa gång visa hänsyn till att det komiska geniet peder kron, sitter och analyserar mina inlägg! Eller inte, dö din fula jävel och brinn i helvetet!!

2007-11-24 @ 23:36:40
Postat av: mmm

JAG VAR JU PÅ DIN SIDA GAY
JAG RÄTTADE DE CP:T SOM MISSFÖRSTOD DIG FÖR ATT DU SKREV FEL

HATA MIG INTE

2007-11-25 @ 01:13:24
Postat av: Charlottaaa

haha, jag håller med Gayen, inte gås! och verkligen inte en ljusblå :O
lycka till med att hitta en du gillar :) :P
puss

2007-11-25 @ 03:41:05
Postat av: Valentin

"mmm" Dig har jag inga problem med, du är nog en sund typ. Han som jag anföll sittar i peru och plockar loppor! Den enda som också bör ta åt sig är översittaren "K", säg nått klokt själv då din jävla pojk-fitta!

2007-11-25 @ 06:22:43
Postat av: Anonym

pojkfitta! bästa ordet :D haha

2007-11-25 @ 10:49:00
Postat av: Niki

Bara jag som tolkade det där med ljusblå goose-jacka som ironiskt? Eller så misstolkade jag istället alla andra....
Jag läser inte så ofta Nemo!!!! Bara ibland! När jag har tråkigt och inget liv.
Jag tycker du ska skriva i en dagbok, de saker som är lite privat = saker som gäller min familj och sådant jag kanske inte vill att 300 främmande människor skall frossa i dagligen.
Integritet.
Och dessutom fattar väl alla att du måste köpa en henri loyd jacka? En sån där med så hög krage att farmor och alla opererade hundar bleknar bort i jämförelse.
Bums!
Jag hittade faktiskt en jacka på Stadium
helt otroligt nog. Dock råkade jag köpa en storlek för stor. Tror fortfarande att jag är ett fetto.

2007-11-25 @ 17:43:25
URL: http://blindo.blogg.se
Postat av: R

mmm: bajs är ju ett väldigt intressant ord. Och när jag säger det menar jag att det INTE är intressant. Precis som jag mycket väl visste vad Valentine Lover egentligen menade. Precis som det inte finns några lamajackor på riktigt. Precis som ljusblåa gåsar är sanslöst fula och efterblivna. Lika ful och efterbliven som du! =)

gås/räv-fluga var för övrigt rätt kul Gayen ;D - på riktigt =) Undrar hur en gås/räv-fluga ser ut... Typ som en Man-Bear-Pig kanske =) Men ja menar... min mening är att meningslöst rätta dina meningar - och the 90's ganska inne nu har jag hört.
Och till dig Kukhuvud (jag antar att K står för kukhuvud) - man kanske borde införa ett kukfilter så man slipper alla miffon med tjocka kukar hängandes från pannan. Och Niki, om du nu inte är så jävla fet längre kan du väl bara byta jackan och sluta fucking klaga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2007-11-25 @ 19:16:06
URL: http://jonteochpaul.blogg.se
Postat av: Leo

Föll du ihop av utmattning efter den posten Robin?

2007-11-25 @ 19:42:45
Postat av: Valentin

Kan nån sätta en stor jävla kuk i min mun eller nått! Fan att jag inte såg att det var robin som skrev det första inlägget... Jag känner mig så liten nu, trodde att det var något pubislöst littet gäggväck som skrev den där "rekomendationen"... Åhh!!!

2007-11-25 @ 19:59:06
Postat av: Robin

Funny you should mention it! robin och "känner mig så liten nu". Intressant att du skriver med litet R oxå - det passar faktiskt! För Robin är nämligen en diminutivform av Robert!!! En förminskande version alltså! Snacka om att ja e wikipedian ;D Så i själva verket är det JAG som ska ha stor jävla kuk i munnen! Förslagsvis den som hänger från K's panna! puzzokrame!

2007-11-25 @ 21:28:24
Postat av: Niki

Men jag planerar ju för bövelen att gå upp i vikt, så håll käft.

2007-11-26 @ 15:40:38
Postat av: Ruffe

ok sry!
HAHA det är så sött att du skriver Supersugen :P I Argentina heter den Super cool :P så sanslöst efterblivet med översättningar... appropå översätta. DU va ju het på Nemo-tatoo förut. Vad sägs om denna istället:

Nemo saltat sobrius, förkortad version av Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit -- "Ingen dansar nykter, såvida han inte är vansinnig" av Cicero.

Nemo saltat sobrius, klockren tycker jag! Skulle också kunna betyda: Nemo tar bara salt till Tequilan när han är nykter

2007-11-26 @ 18:37:22
URL: http://jonteochpaul.blogg.se
Postat av: bea

nej sluta ej blogga. haha jag e en knäpp tjej som tycker att du bloggar bäst inom bloggvärlden ;)

2007-12-04 @ 14:18:10
URL: http://pinkychiic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback