And do you ever feel like you're alone? And do you ever wish you'd be unknown? I could say that I have..



And i get to kiss you baby just because i can


Jag sätter mig här vid datorn för första gången på väldigt länge med en känsla i kroppen. En helt äkta känsla. En känsla alla letar efter. En känsla folk strävar efter. Som folk drömmer om. Jag sitter här med en harmoni i kroppen. En harmoni som jag inte känt av sedan, ja, god know how long. Jag sitter här och kan ärligt talat säga att jag är rätt glad och lycklig. Utan att ljuga eller undanhålla någonting. Jag gillar riktningen mitt liv har börjat gå i. Jag gillar att klychan "efter regn kommer solsken" stämmer. Jag gillar att jag själv kan säga till mig själv att jag faktiskt förtjänar lycka nu. Utan att skämmas eller ljuga. Jag gillar att folk omkring mig också säger så. Bloggläsare, bekanta, arbetskamrater, familj och vänner. Att det faktiskt är min tur att faktiskt må lite bra på riktigt. Jag gillar det. skarpt.

Jag gillar att jag ska på en arbetsintervju på Måndag på ett jobb jag verkligen vill ha. Jag gillar att jag helt seriöst tror jag att jag kommer få jobbet also. Jag gillar att jag tror att jag skulle kunna göra jobbet suveränt och att jag tror att jobbet skulle passa mig som handen i handsken.

Jag gillar att jag har en flickvän som är bäst. På allting. Fysiskt och psykiskt. Insidan och utsidan. Så rolig, varm och fantastisk. Min flickvän är så vacker så att ingen annan tjej i världen ens kan sätta sig på samma jämförelseskala som henne. Det blir liksom orättvist. Ingen konkurens. Hon är obeskrivligt vacker. Ni fattar inte. Jag gillar att hon vill ha mig precis för den jag är. Jag gillar att hon känner mig utanför och innantill bättre än nästan någon annan människa och ändå är galen i mig precis för den jag är. Jag gillar att jag kan känna mig helt trygg men henne och vara mig själv utan några som helst konstigheter.


Jag kan inte fatta att det är jag. Det är just det. Singel-Nemo liksom. Killen som alltid raggat på allt och alla. Killen som blivit knäckt när han gått från krogen utan ragg. Killen som liksom bara ständigt letat efter självbekräftelse. Killen som hade som största behov att få veta att han räckte till. Som flängt runt som en idiot på alla fester och utgångar hela tiden. Konstant. Killen som blivit livrädd så fort något blev för seriöst. Så fort känslor dök upp. Killen som blev skygg och drog sig undan så fort något började lukta förhållande. Nu står jag här. I ett förhållande. Och känner mig mer trygg, lugn och tillfreds än någonsin tidigare. Ja, ni förstår inte. Den här känslan. Det är helt helt sjukt. <3




En sak som dock stör mig något enormt är att jag fortfarande bryr mig om min pappa mer eller mindre. Eller jag bryr mig inte om honom på det sättet att jag bryr mig om honom (eller?) och hur han mår sådär särskillt mkt.. Jag bryr mig mer om mina småsyskon. Jag blir orolig att han ska utsätta dom för någon slags fara. Typ köra bil med dom när han mår sådär jävla dåligt som jag vet att bara han kan må. Vem fan vet vad som kan hända? Min pappa är hoppet ute för känns det som...typ..(eller?) Men mina älskade småsyskon har hela livet framför sig och jag kan ärligt talat säga att jag känner mig inte 100% trygg med att dom är med honom och åker bil med honom varje dag. Och pappa, ärligt talat så bryr jag mig inte om att du läser min blogg. Enjoy.

Men hur mkt jag än hatar det och hur mkt jag än skäms över det så finns det ändå såklart ett litet hopp där någonstans i min pojksjäl. En liten liten låga som brinner där inne någonstans. Som skriker åt mig att det finns hopp för pappa. Att han kan bättra sig. Att han kan bli en riktig älskade fader med riktiga känslor. Den lilla lågan kommer nog alltid att brinna. Det sjuka är att jag skäms nästan över att lågan finns där. För jag har hatat honom så många gånger. Jag vet inte ens vad jag ska tro liksom... Gud, det är så svårt att förklara. Allt skit man fått stå ut från honom men ändå det där osårbara bandet som aldrig bryts. Bnadet mellan far och son. Suck. Åhh.. Helvette också..



Vi var på bio igår. Vi såg "Heartbreak Kid". Ben Stillers nya komedi med en svensk tjej i huvudrollen emot honom. Den var ganska rolig men väldigt mycket Ben Stiller-film. Typ ganska rolig men inte speciellt bra film. Sevärd men inget man egentligen ska se på bio. Trevligt sällskap dock :-)



SAW 4 har premiär nu i morgon. Fan vad jag vill se den.
Vem vill se den med mig? Frivillig någon?






Väldigt mycket bra musik just nu

Missa inte:


Vincent - Miss Blue
Michael Bublé - Everything
Plain White T´s - Hey There Deliah 
Angel And Airwaves - Everything is magic
Backstreet Boys - Something that i allready know
Britney Spears - Perfect Lover
Joshua Radin - Only you


Sex människor!! SEX. SEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEX. Sex. Oj, i just lost it there for a while... hmm *host host*  Ja, IAF, vart skulle jag komma? Jo! Bra sex är något som varje människa ska och borde få uppleva. Fy fan. Mmmmmmmmmmmmmmmmums =D SEEEEEEEEEEX! (Sa jag att bra sex är värt förresten?)



Sen blir det verkligen 10.000 gånger bättre när man är ihop och verkligen bryr sig om varann. När man tänker på vad den andra vill ha och gillar. Man blir så sjukt mkt mer osjälvisk när man verkligen tycker om den man är med. Jag som tidigare hävdat att fyllesex är bättre än nyktert sex... ehh.... ursäkta... hallå...? Nemo...? screw you Nemo!





Helg coming up. Ser fram emot i morgon. Då ska vi hela ligan ses. Äta middag, basta och kröka hos Cecilia. Sedan antingen dra ut på krogen eller bara stanna kvar hos Cilia och mysa all night long. Det kommer nog bli en helt underbar kväll. Är riktigt taggad och det har alla förutsättningar för att bli hur mysigt som helst :-)

Sen på Lördag ska Sverige smiska Spanien. Vart ska man se den matchen? Fotbollspub kanske? Eller med dom alkoliserade fotbollsfantasterna från jobbet? ja då får man ju en kulturell krydda också för hör och häpna. några från Ica är BLATTAR! jaja, vi får se...


Nej fan, jag känner inte att det är här inlägget når upp till min vanliga kapacitet.. Eller? Stämmer det att man skriver bättre när man mår dåligt? Jag har alltid trott på den skrönan/klychan...




Och du stryker din hand över min panna. Jag känner din varma kropp emot min. Jag känner kontakten. Och jag känner mig så hemma. Allt känns så rätt och menat. Jag ser djupt in i dina vackra ögon och jag ser en tillgivenhet som tilltalar mig så.
Jag ser en sån kärlek och värme som ingen annan människa kan ge.
Sen kysser hon mig. En till av dom där odödliga kyssarna som inte borde få ta slut.
Som inte heller tar slut. 
Kyssarna som egentligen inte finns. Dom är för mäktiga och underbara för att finnas.

Only you.


Kommentarer
Postat av: Kim

Du förtjänar verkligen d här, har nog iofs redan sagt det men skadar inte o säga det igen

2007-11-16 @ 02:26:34
Postat av: Calle

Sexbiten stämmer verkligen. Det blir verkligen så mycket mer värt när man bryr sig om sin parter for real :) Congrats återigen :) all the best of luck to you guys.

2007-11-16 @ 02:29:27
Postat av: Anonym

varför bifogar du aldrig några sköna bilder i bloggen längre? :(

2007-11-16 @ 02:44:56
Postat av: emil

nemo ditt satans jävla as! jag vill ju också ha tjej, SJUKT orättvist :) men kolla med henne om det är lugnt ifall du och jag kan ligga med varandra eller om det räknas som otrohet, blev sugen när du snackade om hur grym och osjälvisk du är...

jaja, happily ever after på er turturduvor, vi ses

Postat av: Jen

Du förtjänar verkligen lycka och jag hoppas du hittar det hos henne. She's a keeper ;). Skönt att se att du är på bättringsvägen. Och jag håller med om sexgrejen :P. Take care.

2007-11-16 @ 09:29:58
Postat av: F.

diggar din musiksmak grabben ^^ miss blue är bäst just nu! blir det claras ikväll månne? =)

2007-11-16 @ 13:13:25
Postat av: idaochmalin=)

lägg ut en bild på er?(A)

2007-11-16 @ 15:41:06
URL: http://malinkarlstrom.blogg.se
Postat av: mikaela

fucker! det där vill jag också uppleva. ge mig en isabel, manlig version.

2007-11-16 @ 16:23:57
Postat av: Paula , x)

Jag vet också att du klarar det (: Ifall du behöver någon att prata med
så adda ; [email protected]
så finns jag där ^^
KRAM!!

2007-11-16 @ 17:18:59
Postat av: H

Jag blir så glad för din skull och så in i helvettes jävla avundsjuk. Lycka till, lägg in en bild i nästa inlägg (a)

2007-11-17 @ 11:56:24
Postat av: Anonym

Hej Nemo, har följt din blogg nu ända sen den där hemska natten=( är så glad över att du ÄNTLIGEN börjar må bättre.. All an bli lite nyfiken, vad e det för jobb du ska på intervju till?=)

2007-11-17 @ 12:41:29
Postat av: M..

Jag kan bara le. Du förtjänar det här Nemo. Och nej, efter allt skit som hänt kan jag inte säga att inlägget blev sämre bara för att du mår bra nu.. Det här gjorde mig varm inombords :)

2007-11-17 @ 13:09:11
Postat av: N

Troligen är det något fel på mig. Jag kan inte på något sätt sammanlänka sex och kärlek. För mig är det två vitt skilda saker, vilket i sin tur betyder att jag egentligen inte känner någon större rush när jag har sex med den jag är kär i.
Jag älskar honom. Så innerligt, så mycket och för alltid.
Detsamma gäller sexet.
Men därimellan går en gräns för mig. Mellan det fysiska och känslomässiga.
Jag är väl känslomässigt störd, men ställer mig totalt neutral till det alla andra verkar uppleva som lusthöjaren nummer ett- nämligen en känslomässig relation till sexobjektet i fråga.

Kanske har jag helt enkelt tappat tron genom åren? För många själlösa fysiska relationer som lett till att sex bara blivit någonting smutsigt. Skönt och härligt- men smutsigt. Ingenting jag vill sätta i samband med det finaste jag har- min kärlek.

Kanske. Men jag vet faktiskt inte. Har hela mitt liv väntat på just den känslan folk beskrivit. Har väntat på det fulländade i att ha sex med någon man älskar. Men så när jag väl stod där, så märkte jag ingen skillnad. Känslorna påverkade inte det fysiska ett dugg.
För mig är det så. Tyvärr.
Bra sex är bra sex- oavsett om jag är kär eller ej.
Kärlek är kärlek.
Och därimellan finns inom mig ett stooort avstånd.
Sorgligt.

2007-11-17 @ 13:10:22
Postat av: Gammelmor

Det finns hur många varianter som helst på temat sex & kärlek. Kanske lika många som det finns människor? Det viktiga är att vi inte tror att det måste vara på något visst sätt för att vara "på riktigt." Visst, det finns smutsigare sex och renare sex. Det finns kärlek med kåthet och utan kåthet. Det finns allt. Och vår allra innersta rädsla för närhet brukar krångla till det en del. Så det är bara att knalla på, young people, vägen är lång och knagglig. Underbar, vidrig och vardagstråkig. (Det sista är värst, eller hur?) För mig tog det 47 år att lära mig älska och att bli älskad. Take it as it comes! Gud är på din sida.

2007-11-19 @ 13:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback