when people finally understand.

fan vilken kyla det finns. vi inbildar oss båda att den inte är där men det är den. gick igenom gamla sms idag och ser så många otroligt fina och varma sms. blir helt glad och fridfull när jag läser dom och sen jämför jag dom med hur dagens siuation ser ut emellan oss. det är som natt och dag. jag förstår inte vad som gått fel och jag hatar det för jag tycker om dig så jävla mycket. jag vet att du tycker om mig med. jävla skit.


intressant vecka coming up. har hoppat av praktiken. denna vecka kommer att innehålla jobb 5 av 7 dagar. så mycket har jag inte jobbat på en vecka sedan förra sommaren. (Då man alltid jobbar heltid). det känns bra att jobba mycket nu då Juni är en månad där cashen behövs mer än någon annan.

jag spelade en fruktansvärt tråkig fotbollsmatch idag. 2-2 mot Ingarö. det kunde lika gärna blivit 7-7. matchen svängde fram och tillbaka och det var rena hawaii-föreställningen. jag spelade iofs fram till båda målen men var ändå inte nöjd. jävligt tråkig match. kallt var det också. fy fasiken.






nov-06


Jag har inte använt kajal på väldigt länge. Det var en era som sträckte sig över några partykvällar. Märkligt med vissa perioder. Många sa att det väldigt snyggt men många sa också att det inte var snyggt. Vad säger ni, Nemo med eller utan?





Eurovision Song Contest.

Jag har nog alltid tyckt att ESC känns tråkigare än den Svenska Uttagningen. ESC känns som en avslagen efterfest av det hela Svenska kalaset och standarden känns betydligt lägre. Denna gång var inget undantag TROTS den super-rensande semifinalen där 28 bidrag blir 10. Finalens favoriter var (enligt tipparna och bettingfirmorna) Ukraina, Serbien, Vitryssland, Ryssland och Sverige. Jag och Gayen satte en 50lapp på Ryssland. Jag tycker personligen att det var det bästa bidraget. Skönast show. Snygga tjejer. Catchy Låt. Den räckte tyvärr inte hela vägen.. Den knep en hedrande Tredjeplats. Andraplatsen togs av en folieinlindad dragqueen från Ukraina vilken med stor sannorlikhet kommer bli sommarens stora sommarplåga OCH ringsignal. All heder åt dom som skapat en hit. Förstaplatsen kammade en av dom andra favoriterna hem. Serbiens lesbiska ballad. Jag tycker att det var en mycket värdig vinnare. Det var en otroligt tung låt med bra text (ja. jag läste den i efterhand). Damen som framförde den sjöng extremt starkt och det var verkligen en värdig vinnare. Dom som påstår något annat har inte sitt musiksinne på sin rätta plats... The Ark då? Alltså jag vet inte. The Ark är så svårbedömda. Visst är låten helt okej men vi måste nog inse fakta. Låten har ingen egentlig refräng och det suger rätt hårt att Svenska experter ska lyfta låten till skyarna och som vanligt ge alla svenskar så otroligt mycket falska förhoppningar. Låt oss bara inse att den faktiskt inte är lika bra som vi trodde att den skulle ses som. Vi kan klaga på det enda och det andra. Att folk röstar på sina grannländer, men det gör ju fan vi i norden också. Vi är bara bittra att vi inte har lika många grannländer som öststaterna. En 18e plats är verkligen inget att skryta om och det om något borde ju ta The Ark lite ned på jorden igen efter senaste veckornas superhajpning som dom fått.

 Jag tror att Cara Mia likväl som Live Forever hade placerat sig högre i ESC... TUNGA LÅTAR!



Kvällen höjdpunkt blev nog Tacosen jag åt med Alex och Valentin. Då förstår ni nog vilken vild kväll vi upplevde? Vildaste punkten var väl när Leo gjorde entré med choklad och chips. exstasen var ett faktum. :P





Jag var på bio med Oscar Valentin "Gayen" Westerlund ikväll. Jag är så glad att vi börjat umgås så mycket som vi gör senaste veckorna. Det känns verkligen bra och givande. Kan slappna av med dig och har verkligen roligt på riktigt. Det känns som old times igen. När vi bara hängde hela tiden. Vi har haft en lååång paus på den fronten men är back on track and it feels great. You are one of my closest homie <3

Iaf så såg vi (passande nog?) filmen "Vänner för Livet". Den nya gripande dramafilmen med Adam Sandler och Don Chedle. Den var riktigt bra och JA, GRIPANDE. Jag och min käre vän på biografen fällde några enstaka tårar. Bra filmer är nästan lika underbart som bra musik. JAG ÄLSKAR DET!



dagens sjukaste:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1068193,00.html




Bajen är bäst. Tack du nya isländning som frälser oss i 91;a minuten. Dessa 3 poäng känns väldigt viktiga! TACK <3






Dagens bästa och sjukaste nyhet:

Jason Mraz klar för Peace And Love. Underbara singer song writer världsstjärnan Jason Mraz med underbara låtar som "O, Lover", "I´m Yours" och "You and I, both" kommer till peace and love i sommar! Det är inte officiellt ännu men det står på hans MySpace sida så antagligen är det väl ett bandsläpp i morgon eller nåt. Det är helt sjukt hur denna festival bara blir bättre och bättre. Det förtjänar all hajpning. Jason Mraz liksom!  ALEX! Hur mycket ska vi dansa till "You and i, both" ? ALL IN!






Jag var hemma hos pappa här om dagen. Det är ett märkligt fenomen det där. Vi kan inte vara i samma rum i 5 minuter innan vi börja bråka. Det kan liksom handla om vad som helst. Om gammalt gråll eller nya händelser. Han nappar på vad fan som helst. Det blir mer och mer helt jävla oförståligt att vi bodde ihop i 3 år förut. Hur fan stod vi ut med varann? Jag känner ingen värme hos honom längre. Han känns inte som någon rätt människa för mig. Jag blir rädd för honom samtidigt som jag blir arg. jag vet verkligen inte vart jag har honom. Det stör mig och skrämmer mig något enormt och han verkar inte fatta någonting över huvud taget vad jag än säger...så jävla frustrerande och ledsamt. fan. =/





Bäst just nu:

Linkin Park´s nya platta.
Vänskap
Juni månad!
Sex.







Johnny Depp ska gifta sig med sin Vanessa Paradise =)





jag överskattar mig själv.



jag får hyra min systers lägenhet under sommaren för 1000 kr. intressant erbjudande. nappa eller dissa? hmm... vore nice att ha tillgång till egen lya. shag-pad. haha. tror jag nappar. kanske tillsammans med en polare. spännande.


all for now.
peace out.

Kommentarer
Postat av: Tjej

Partiet om Eurovisionen var helt grymt! Coulnd´t agree more!

2007-05-14 @ 00:56:38
Postat av: Valentin

Svårt

2007-05-14 @ 01:09:59
Postat av: Charlotta

Kajal är snyggt, du är fin både med och utan :)

2007-05-14 @ 01:10:13
Postat av: SÖDERBÖNA.

bilden var sjukt het men jag föredrar ändå nemo without kajal ;D

2007-05-14 @ 01:18:41
Postat av: Cim

Vafan! Nu blev det ju plötsligt värt med Peace and Love-festivalen. Jag ÄLSKAR Jason Mraz. Jävla skit ;(

Postat av: Cim

Har bokat Nas-biljett nu, så jääääävla värt :D:D:D:D

2007-05-14 @ 11:32:16
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Valentin

Va mycke fjöl den filmen bjöd på, it still shivers down my spine...

2007-05-14 @ 14:04:48
Postat av: Torsdagens Skräll

sluta var så het skitunge!

2007-05-14 @ 16:42:08
Postat av: Cim

Älskling, jag känner fortfarande värme till dig. Jag förstår iofs vad som gått fel, men det är inget vi inte kan lösa. Ha en fin dag sötnos <3

2007-05-15 @ 08:33:58
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Anonym

Inbildar = INBILLAR

2007-05-15 @ 13:11:45
Postat av: Emilia

du e het både m o utan, men kanske mest utan :)

2007-05-15 @ 18:02:35
Postat av: Eskil

Jag finner The Ark vara grymt överskattade faktiskt. Dessutom har de stulit en textfras utav den store Bowie utan att skämmas det minsta. Själva spektaklet engagerar mig inte särskilt, men håller dock med om att Måns Zelmerlöw förmodligen hade gjort ett betydligt bättre jobb därborta. Vacker ny design på bloggen förresten!

2007-05-15 @ 20:10:51
URL: http://dessadimmigadagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback