we used to be one.

jag är inte perfekt. långt där ifrån. men jag har iaf mage att kunna se när jag själv gör fel. (allt som offtast iaf) att kunna inse mina brister. jag hatar folk som går igenom livet och tror att dom är jävla osårbara. tror att dom är helt perfekta. varför är människor så trångsynta och patetiska?



case closed. i rest my case. kan magi ske igen?




Grattis på födelsedagen L. Hoppas du hade det bättre idag än igår!



Aouch. Min "5 av 7" dagar arbetes-vecka är över. En rätt skön vecka. Fast man märker att man tröttnar stört snabbt på jobbet när man jobbar för mkt inom loppen av några dagar. Ingen höjdare att sitta i kassan idag alltså. Dagens höjdpunkt var väl att Markoolio handla av mig. Det var rätt roligt. Han handla massa onyttigheter med någon killpolare. 


Rätt nice helg.

Fredagen blev riktigt skön tycker jag. RIX FM i Kungsan var planen och jag, gayen, john och alex började kröka vid 17.00 i någon park i stan. det var mysigt och det bjöds på många sköna historier och skratt. jävla sköna människor alltså. vi blev rätt fulla och begav oss mot Parken. kvällen till ära skulle bjuda på celebriteter som Magnus Carlsson, Måns, Sebastian, Markoolio, Erik Segerstedt, Bosson & Mel C. Personligen så såg jag mest fram emot att se dom magiska låtarna "Live forever" och "Cara Mia" i live tappning och visst blev det så magiskt som jag på förhand antagit. Cara Mia måste nästan varit kvällens höjdpunkt. Sån elektrisk stämning publiken igenom och satan vad det lät och såg bra ut. Gryyyymt! Antagligen så överdriver jag en del säkert eftersom jag vid detta tillfälle var rätt berusad men det var en grymt trevlig liten festival iaf!

Alex och John drog hem och jag och Gayen mötte upp M + Vän. Vi gjorde inte mycket vettigt. Satt vid plattan etag och blev skrämda av alkolister.. Jag blev på dåligt humör av några anledningar. Gayen var lite elak.. =/  Vi drog hem till gayen och kvällen avslutades där.



Och snygg är han fan också? Vår käre Måns :)




...och för att inte tala om lördagen...säger som Darin...How did it end like this?! shiit.




Jag drömde den sjukaste drömmen här om natten. Jag drömde att Justin kom till Sverige och jag och Alex var ute på stan och gick och vi mötte honom. Helt ensam gick han där och han fråga om vi skulle med och hänga i tunnelbanan. Vi tre gick till en helg öde tunnelbanestation utan namn och satte oss nere på spåret och sjöng igenom alla världens pojkbandslåtar. Han gav oss sitt nummer och sa att vi bara skulle ringa om vi ville komma på kändisfest. Vi sjöng och skrattade så jävla länge. Så jävla jävla sjuk dröm men så jävla underbar! Ni vet såna där drömmar som känns så sjukt verkliga? Som verkligen händer lixom! När man vaknar så tänker man bara "Hände det här eller?". Ja fan. Synd att detta inte hände. Han va så skön i drömmen och vi hade så jävla roligt! Faaan :P




Happ, Söndag kväll. Ångestdagen. Hur ser veckan ut då? Äh inget speciellt egentligen. Tränar Måndag, Tisdag & Torsdag. Jobbar onsdag. Nya Pirates har ju premiär på onsdag natt. Jag är sugen men har fan inga pengar alls förän Fredag då det är löning...ja...löning...säger som nelly furtado "give it to me, give it to me, give it to me!"




Och du. Lämna honom i fred? Eller even better. Come out straight? Säg som det är till honom face to face istället för att försöka dölja eller smyga fram med massa luddriga jävla blogginlägg om ingenting. Det ger ju inte något till någon. Kanske tillfredställning till din twistade jävla hjärna. Varför inte bara vara ärlig mot alla och emot dig själv? Det du gör nu orsaker bara skada, bråk och dispyter.






Jag tvekar mer och mer. Mest pga att jag inte verkar ha några hämningar. Jag kan inte hålla händerna i styr och när alkoholen tar över så finns det inget grepp om rätt och fel. Jag är inte kär. Jag blir väldigt väldigt väldigt sällan kär. Skulle nästan kunna använda ordet "aldrig". Jag har varit kär på riktigt en gång och det var i högstadiet. Det känns så avlägset. Så som jag lever för tillfället skulle många beskriva som grisigt, playigt eller bara allmänt osmakligt men jag trivs med det. Jag lever ungdomen fullt ut. Det behövs inga ursäkter för det. Dock så krävs det enormt mycket för att jag ska bli kär i någon. jag vet knappt vad kärlek är egentligen. Jag blir rädd av blotta tanken. Det finns så många aspekter och hakar som måste klicka in perfekt för att man ska kunna nå den där nivån som kallas "Riktig Kärlek" och jag är inte där. Jag tror inte jag kan komma dit heller.

Jag tror bara att jag skulle kunna vara trogen i ett förhållande om jag blev riktigt riktigt kär. På riktigt.




Bäst just nu:

Byz - Vadå (fett av dig)
Byz - Jag smyger ut
The Ark - Absolutely no decorum
Smash Mouth - Walking on the sun




Jag funderar nu starkare än någonsin på att klippa mig på Fredag. Lön då som sagt. Bara jämna till eller typ fixa topparna. Inga drastiska ändringar. Bara fräsha till mig. Kanske blonda slingor men det kanske är lite för gay? vad säger ni?

Studenten snart. Vad ska man önska sig i studentpresent?





Spelade match idag mot Bleket. vi vann med 5-3. Sämsta jävla dommaren någonsin tror jag. Helt jävla efterbliven. Han verkade inte veta vilken sport han dömde. Så sjukt bakom flötet att man skämdes. Vi fick liksom tre straffar. Riktigt tråkig skitmatch. Ja, på tal om fotboll...vad fan sysslar Bajen med?! förlora mot fucking Gefle!? jag orkar inte. så typiskt Bajen. när dom leder serien och har chansen att rycka på riktigt så fuckar dom upp det mot något riktigt skitlag. Så irriterande. Bajen...snälla...Va inte så mycket BAJEN  =/





Jag har räknat ut att min lön i Juni kommer typ vara 9000 kr typ. Åhh längta. Money Money Money. Come to me!






Bebis i påse!





Är glad över att jag har min bästa Leo. Skulle inte klara mig utan dig. Min ständiga kontakt med dig. Alla leénden och skratt. Alla minnen. Vi har så mycket gemensamt. Jag vill inte och kommer aldrig ljuga för dig. Hoppas du alltid står vid min sida. Next to me my beautiful brother. <3 <3 <3 <3



och ja. alla ord är till dig. ta åt dig.




jag undrar hur jag står mig intelektuellt med andra egentligen. ibland överskattar jag nog mig själv. jag tar för givet att jag kan så mycket och är rätt smart. eftersom jorden (eller framförallt värmdö?) trots allt är så proppfylld med riktigt korkade människor...  men så får man de som en smäll på käften när man gör blunders och misstag här i livet. det gäller nog även när man blir ägd av något geni. man ska nog inte tro att man är spec smart. det är bättre att bara tro att man är en av alla andra.  att man är på en relativt normal nivå av intelligens.då kan man istället få skön positiv kritik och komplimanger när man VÄL gör något smart eller begåvat...right?




bara några tankar...

peace out.

Kommentarer
Postat av: em

Fan inga slingor Nemo. Gör om det mörka, det är nice. Och du vet hur det går när du lyssnar på mig, komplimangerna haglar :P

Postat av: em

Haha bebis i påse!

2007-05-21 @ 00:39:05
URL: http://emmituss.spaces.live.com
Postat av: Hahahaha

Bebis i påse var typ den roligaste bilden jag nånsin sett! :P hahaha!

2007-05-21 @ 00:46:20
Postat av: hoe

Jag var oxå i Kungggzaan! Jag digga fan i mig Mel C mest! Hon va fätt proffsig! pussen! (L)

2007-05-21 @ 01:16:25
Postat av: Charlotta

kul att läsa, gillar när du skriver långa inlägg.
inte blonda slingor, kör mörkt :) passar dig.
puss

2007-05-21 @ 01:21:41
Postat av: Vaxholm Power

Charlotta + Nemo = Sant? :O

2007-05-21 @ 01:51:20
Postat av: Cim

Tycker synd om bebis i påse. Bra att du hade kul på festivalen iaf! Själv sitter man som vanligt och gör ingenting samt får betalt. Värt. Puss<3

2007-05-21 @ 08:34:42
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Cim

Förövrigt är Maroon 5:s nya album det bästa jag hört nästan nånsin, exkluderat Nas och Spears härmandes LL Cool J, Snoop och Jay m.fl. Inte missa, lyssna nu. Puss älsk

2007-05-21 @ 14:37:07
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Jessica

CARA MIA NEMO! <3

2007-05-21 @ 17:16:45
Postat av: SÖDERBÖNA.

Bra inlägg. Intressant!

2007-05-21 @ 17:35:23
Postat av: Tina

Nemo, enough is enough. När ska du inse?

2007-05-21 @ 19:40:14
Postat av: Beundrare

Faan Nemo, din blog e BEROENDEFRAMKALLANDE!
Mer mer mer, tack!

2007-05-22 @ 14:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback