i dont trust myself with you.

GROOOOOOOOOOOSE!


först och främst. GRATTIS RICKARD WOLF.. Han ska gifta sig med sin nya kille! Så trevligt med vacker kärlek. Eller vänta...rewind rewind... from the top people. Okej. Rickard Wolf fyllde 48 år i år. Hans nya pojkvän och blivande Make fyllde 19 år i år... Alltså uttrycket "kommentarer överflödiga" har väl aldrig passat in bättre?! Vad är seriöst felet på människan? Tänder han på att sätta på någon 30 år yngre POJKE liksom. som LÄTT skulle kunna vara hans son. ja barnbarn nästan. nämen liksom jag förstår inte. hur fungerar en sån människa? vad säger hans vänner? föräldrar? Jag blir förvirrad/äcklad på någon så hög nivå alltså. det är inte precis så att killen han ska gifta sig med ser speciellt gammal eller manlig ut! nej nej, tvärt om, han ser ut som 15 bast typ.. suck..




Rickard och sin..lille..pojkvasker..



Happ då sitter man här. Ännu en helg avklarad och söndagsångesten känns inte så vansinnig påtaglig som vanligt. just då främst för att veckan som kommer ska bli grymt roligt! Peders studentskiva i morgon. Leos studenskiva på tisdag och min egen på Torsdag! VÄRT! har fan inga pengar att spendera men det får man lösa med grymt feta förkrök istället ;)


Märklig helg.

Jag kan inte bedömma om den var bra eller dålig. Fredagen var trevlig. Jag, Jocke och Gayen tog bilen in till stan på kvällen för att se Spider Man 3. Vi parkerade på Malmskillnadsgatan (Ja. Sveriges största horgata). Vi skulle möta upp Leo utanför Rigoletto. Men vår sysselsättning (Och kvällens höjdpunkt?) blev att i nästan 2 timmar sitta och spionera på horor och tragiska gubbar som gick runt och letade efter sällskap på kvällen. tänk att tre killar i min ålder kan vara så roade av detta. att sitta och glo på dessa sorgliga ledsna varelser som utför sina dagliga ärenden. varför tycker man det är så kul? att se en gubbe gå fram till en hora och ta med henne in i bilen. då kände jag mig verkligen låg och kände mig som typ 14 år. är det kul för att man känner sig bättre? är det kul för att det verkligen händer i verkligheten och inte bara på film? är det skadeglädje? fan uttrycket "skadeglädjen är den enda sanna glädjen" kanske stämmer ändå... jag vet inte.

filmen då? ja egentligen inget att skriva om. som en soppa av kärleksdravvel, enormt extrema specialeffekter och sjukt amerikanska inslag me jämna mellanrum. ett bottennapp i spindelman-serien definitivt. tråkigt men sant.

lördagen inleddes med jobb. fan vad jag är trött på ICA för övrigt. blä. sen skulle jag ut med mina homies Gayen och Leo. vi drog först till Tantolunden för att möta upp M och hennes vänner men där hade polisen varit och skrämt iväg alla eftersom dom av någon anledning tänd en brasa av massa löv mitt i tantoparken (!)..ja..intilligent. så det var dött där så vi bestämde oss för att dra ut på krogen istället. Innan jag drog till krogen hann jag dessutom säga Hej till min käre London-Kajsa! KUL! Hoppas vi ses igen snart. men iaf... Claras blev destinationen. Vi hetsade i oss alla vår alkohol och begav oss ditåt. Vi fick tyvärr inte i oss all öl utan bestämde oss för att köra en fuling (som brukar funka). vi la våra resterande ölburkar/flaskor i kalsonger eller strumpor eller andra döljande ställen in till kroppen. det funkar förstås finemang för alla utom mig som blir utslängd på stört. jag var inne på krogen i ca 5 min. kul. aja, medans jag gav mig vidare ut i sthlms-natten så festade gayen och leo vidare på claras (jävla as).

jag gav mig mot slussen och sprang där in i Cim, Peder och Robin som var påväg mot fest. Robin var som vanligt dryg. Peder var (som vanligt) skittrevlig och ville ha med mig på "fest" i Sätra. Cim var söt och glad. det ska tilläggas att denna dag var en enorm ful-dag för mig. kände mig risig som ett as när jag drog in mot stan in the first place. hatar såna dagar när man MÅSTE dra ut men känner sig FUL som en jävla röv. det är DÅ man uppskattar som mest att få såna här komplimanger. jag citerar Cims comment i min blogg:

"Kul att se dig igår gubben, men fan vad full du var. Önskar att jag kunde vara sådär snygg när jag är sådär full. Otroligt orättvist. Vart tog du vägen?"

Tack! <3


Jag vet inte men jag är nog kanske en av få killar som blir snyggare när jag är full. Det kanske beror på det faktum att jag får så bra självförtroende då. jag lyser nog mera utav glädje, charm och sensualitet. folk säger ju att självförtroende är så viktigt hos killar. att det syns så väl på killen. Jag är inte bra på att ragga eller prata med främlingar när jag är nykter fastän folk ser mig som typ socialiast och mest framåt på hela planeten. det är faktiskt sant. jag har alltid vart skeptiskt till mitt eget utseénde och enda gången jag faktiskt känner mig snygg och trygg är när jag är full. Då kan jag verkligen slappna av och liksom känna att jag är lite söt...





Har sett två riktigt usla filmer lately. Wild Hogs & Epic Movie. det sorgliga är att båda dessa filmer har blivit stora bio succéer i USA men dom är så fruktansvärt...jävla...piss...dåliga! helt hjärndöda. no feeling. no humor. undvik!


Jag har tänkt en del på bandet Fall out Boy. Jag har vart helt fast vid basisten i en vecka nu. han är så sjukt snygg. och han sjönk ju inte precis mina ögon när det nu står fast att det är HAN som skriver ALL musik och alla texter! Det är ju sjukt kungligt. vilken snubbe! Sångaren däremot är faktiskt rätt ful (men dock sjukt skön ska tilläggas) och det känns som att han VERKLIGEN inte skulle få vara med i bandet om han inte sjöng så fruktansvärt bra som han faktiskt gör. han ser verkligen inte ut som nån superstar precis.

http://www.youtube.com/watch?v=aUm_bvumP4g - bra sånginsats live.
notera övergången från andra refrängen till sticket hur skönt han sätter den..
visst kanske inte sånginsatsen i helhet är så sjukt bra men det är en grymt svårsjungen låt också....





Basist och sångare i Fall Out Boy - Ja..Bilden är ful =) det var med flit.




Bara basisten <3




bäst just nu:


halifax - sydney

saves the day - at your funeral


bästa bloggen just nu:

http://henrikschyffert.blogspot.com/


bästa sketchen just nu -
Magnus Betnér hånar stureplan:

http://henrikschyffert.blogspot.com/2007/05/mitt-stureplan.html


Will Farell är rolig:

http://sjl.funnyordie.com/v1/view_video.php?viewkey=3efbc24c7d2583be6925



såg precis en Wallander film. "Mörkret". blev faktiskt riktigt berörd. brukar man inte bli av såna där beck-lookalikes filmer. men det var faktiskt ett riktigt känsligt ämne . såg ni filmen?





strike a pose.


och lite godis för oss killar också. jag har bara sett den första "Wild Things" och den var fan rätt skön men det har tydligen kommit 2 riktigt usla uppföljare och detta är en scén ifrån 3an.. enjoy: http://www.youtube.com/watch?v=O9NpwqnONeE&mode=related&search=




jag hatar att vara kille.
jag hatar att tänka med kuken.
enda nackdelen med att bli full.
man säger och gör så mycket skit.
som man ångrar så sjukt mkt dagen efter.


take my cell phone
take my alkohol
and i´ll promise to be a good boy.


Äh time to sleep. Untill next time...Take Care

Kommentarer
Postat av: Leo

Du "glömde" tillägga att gayen pröjsa inträde på claras 300:- de pengarna gjorde verkligen nytta för dig :p

Sedan en annan grej som jag trodde skulle komma upp i kvällens helg-blogg:

Den skööööna snubben på t-banan!!!
"känn dig som hemma mannen"
"Hade du?"

trist.

2007-05-07 @ 01:16:49
Postat av: Anonym

Mycket Bra Inlägg.

2007-05-07 @ 01:29:16
Postat av: kajsa

Haha! är det 3 st kajsor som läser din blogg nu? herregud vilken soppa! Jag måste byta namn tror jag :P Tänkte bara säga att du har helt rätt ang. Schyfferts blogg! Helt Grym! Har följt den sedan den startade.

Intressant inlägg i övrigt. Söt bild på dig!

2007-05-07 @ 01:47:43
Postat av: Valentin

Driv asså, måla ut mig och leo till skurkar... Det va ju inga tvivel om vart du skulle lixom (ska vi då åka hem för du inte ska behöva färdas ensam till dina nattliga bestyr). Plus att jag totalt betalade 340kr för att komma in. (din, min, leos inträde, min och leos garderob) Trodde du var okej med situationen (hade bra tråkigt där endå, bli inte utslängd så jäkla ofta=)

2007-05-07 @ 09:58:25
Postat av: Nemo

jag var okej med situationen Valentin ;) bara drev. tack så mkt för inträdet. du är min hjälte. vi syns i morrn på förkröket innan Leos skiva ;)

"hade du" - killen var cp skön Leo. fast jag tror det skulle vara svårt att beskriva för folk som läser bloggen så att dom skulle fatta hur roligt det faktiskt var :P

ALL IN IKVÄLL :D

2007-05-07 @ 14:20:51
Postat av: kajsa flygplan

dör ju av namn-överdosen. får väl ha nickname kajsa flygplan, tror inte det finns någon annan som heter så i det sammanhanget? pusskalajs


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback