time for heroes.

Jag sitter här. Kroppen uppfylld av vemod och panik. Jag ska alltså göra klart ett omfattande arbetet om Albert Einstein tills i morgon bitti. I Ämnet Natur Kunskap. Nu kommer jag till det bästa... jag har inte ens börjat ännu. how wonderful... Depp sprider sig igenom hela kroppen. Jag som bara vill gå till sängen och sova... jag vill drömma om dig igen!



Skrev en dikt ikväll. Kanske lite väl fjantigt men det kändes bra. Var länge sen jag sysslade med dikter. skrev väldigt mycket sånt förr. Till tjejer och sånt. Jag har alltid haft lätt för att skapa...

hon stals med juveler runt sin hals

han brydde sig ingenting alls

bloden rann ned för hennes bröst

han hörde hennes svaga röst


hon flämtade och bad om nåd

han ångrade snart detta dåd

han smekte hennes hår

smärtan var nu svår


ångest blandades med panik

tårar, svett och svik

hon stals med tårar av salt

nog brydde han sig trots allt




another day in paradise


bäst just nu:

Ismen - Vita Stolen
Gyllene Tider - Ordinärt Mirakel
Mando Diao - God Knows




Jag älskar er. hur mycket ni än avskyr mig.

All for now.


Kommentarer
Postat av: Leo

Ojojoj. Bara väntar på alla inlägg om hur underbar dikten är ;)

Snygg du e gubben. Ska sova nu, natti!

2007-03-15 @ 00:19:26
Postat av: Li.

Fin Dikt. Jättefin faktiskt! skulle vilja se dina tidigare verk? Kanske posta nån av dom i nästa inlägg? (a) ;) Puss!

2007-03-15 @ 00:21:06
Postat av: em

Sweet..

Postat av: Charlotta

Grymt fin dikt.

2007-03-15 @ 00:42:14
Postat av: Anonym

Jävligt bra dikt. kanske lite väl puttinuttigt men jag förstår folk som gillar den skarpt! Säger som tidigare kommenterar, bjud gärna på mer dikter :) Gärna gammalt matrial!

2007-03-15 @ 01:02:45
Postat av: Cim

Haha, vänta det här går inte, jag vill se dina tidigare "verk"? Haha, jag dör. Hans tidigare "verk"? Herrregud Nemo, jag klarar inte av det här. Du får binda mig eller nåt, ditt kommentarsforum lockar fram allt cyniskt, ironiskt, sarkastiskt jag någonsin odlat. Hahaha, så jävla kul.. "verk"? Nej det här går inte. Nu åker jag till jobbet.

2007-03-15 @ 08:25:31
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Alexander

Är det här chatten?

2007-03-15 @ 08:28:12
Postat av: Cim

Och dikten förövrigt, jag tror Nemo kan mycket, mycket bättre än sådär. Elller jag vet. NU åker jag till jobbet.

2007-03-15 @ 08:42:34
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: :)

<3 Du är fin.

2007-03-15 @ 14:14:48
Postat av: Anonym

Dikten var bra. Inte jätte bra. Den blev lite rörig ibland, fann inget riktigt djup. Skulle den vara abstrakt eller puttinuttig? förstår du vad jag menar?
Band ihop de riktigt fint dock i slutet med, "Nog brydde han sig trots allt".

2007-03-15 @ 16:53:16
Postat av: Valentin

Jag tror jag är kär i Cim

2007-03-15 @ 17:13:48
Postat av: Anonym

Gud vad du är lik din pappa utseendemässigt!!!

2007-03-15 @ 21:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback