spring in the air.

So here we are
Trying to talk some sense into our hearts
This can't be love
We're best of friends and that should be enough
But if that's true
Tell me why I'm holding on to you
Like I'd never let you go
 




mor hade lämnat ett meddelande på min dator när jag kom hem från träningen ikväll:

"jag älskar dig min vackre son. glädjespridare och djurplågare. småbarnens skräck. tanternas favorit. Mors Nemo - en man i vardande hjärta. jag läser inte din blogg längre - lovar!"

min mor är fin.



hur kasst man än inbildar sig att må...nåja..det finns botemedel. ett sådant är Våren. vilken fantastisk vårdag. det riktigt kändes ända från i morse att nu var det allvar. nu var vintern borta. solen fräste över hela himlen. det gjorde så mycket. fan, jag gick till skolan i solbrillor. gick en promenad med mamma och älskade hunden på över en timme! bara en sån sak! hoppas ni för guds skull att det håller i sig. håll alla era tummar.



dagens konstaterande:

folk som föredrar vinter före sommar är dåliga människor!





iofs kunde dagen fått en bättre början. jag står vid bussen och ska precis kliva på. då man uppslukas av den där jävla synen. 10.000 småbarn på bussen. alla dessa jävla skolklasser. jag suckar djupt och visar busskortet för chaffisen och ställer mig i ett hörn på bussen. jag hör från en vuxen att dom ska av i fruvik. jag tänker att jag bara ska stå ut. bussen ankommer till kolvik. jag frustar för mig själv "en station kvar, en station kvar" MEN dra mig baklängen. om det inte kommer en jävla skolklass till med massa småungar. och det är ingen liten klass. minst 25 skrikande ungar från lågstadiet kommer och alla klänger på alla. folk gråter och ungar glor mig upp i fejset. varför ska en underbar morgon förstöras av alla dessa skolklasser? fixa skolbussar till barnjävlarna!

jag må vara överkänslig men jag bara älskar när det är lite folk på bussarna. när man kan leva sig iväg i sin egen värld där. sittandes med sina hörlurar i öronen. lyssna på någon magiskt låt och sväva bort i en annan värld. jag älskar att ha 2 platser själv.

SEN som att det inte skulle vara nog med detta så bjuder SL på en till jävla sjuk händelse på vägen hem. jag går på bussen och den är helt tom. jag blir glad som en gud och sätter mig vid en plats. sen vid nästa hållplats kommer det på en ganska äcklig tjock gubbe. tror ni inte att han sätter sig brevid mig? jo då. självklart. han trycker sig ned brevid mig fastän det finns 100 andra platser lediga på bussen. var det dolda kameran eller? jävla driv. jag grymtade och gjorde alla mina mest frustrerande ljud för att han skulle fatta vinken och byta plats men fettogubben satt kvar och spred stolt sin äckliga gubblukt. jag suckade och erkände mig besegrad...=(

gubbe vs nemo .. 1-0 :(











Mycket konserter i sommar jag faktiskt skulle vilja gå på:

Linkin Park i Globen
Per Gessle på sjöhistoriska museét
Metallica på sthlms stadion



Alla dom ska ha stora konserter i stockholm. fast jag ska inte klaga. jag ska fan på Justin i juni. bara det är så sjukt att jag inte kan tro på det själv. jag ska på Justin Timberlake i Globen! oj oj oj...smaka på det.

kände att det här fick bli ett mer avslappnat inlägg. orkar inte med alla tankar och känslor som snurrar runt i huvet just nu. känner mig både sviken, arg, uppgiven, ledsen, lurad, förvirrad. så mkt blandade tankar ang. så många saker som jag inte kan släppa. idag får ni slippa alla sentimentala depp-rop.


sjukt mycket plugg. har en uppsats och två recensioner tills i morgon. ett fördjupningsarbete i NK tills torsdag. Projektarbete och en jävla pojkbandsvideo som jag ska försöka filma klart under helgen. det är mycket nu. tyvärr.




dagens fjårtiscitat:

Tänk dig att vara en snöboll,
födas genom kramar,
flyga genom livet.
för att till sist träffa den man smälter för.



men visst var det lite sött ändå? ;)





VÅREN ÄR HÄR - AND IT FEELS GREAT!





sober and a shame of myself. dare to try.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med dig om att det var en underbar dag idag! Solbrillor och ett leende var på mitt ansikte iaf :)
<3

2007-03-13 @ 23:11:17
Postat av: Li.

Berättelsen om ditt bussäventyr var humor på hög nivå. skrattade faktiskt högt. och bilden var fin! =) gillar att du börjat bifoga bilder. intressant. puss.

2007-03-13 @ 23:14:20
Postat av: annie

småbarn på bussar är sämst.
gulligt meddelande av din mor :)
våren är bäst - Nina Frisk är sämst.
puss.

Postat av: Cim

Det om gubben var fan riktigt roligt, Nemo. Det måste ju vara dolda kameran, eller så var han bög. Tyvärr. Finns bara två alternativ. Och fjortiscitatet var lite gulligt :) Fick sex igår förövrigt! Fan, det glömde jag skriva i min blogg. Men det var uppskattat :) Tyckte väldigt mkt om det här inlägget, gillar när du varvar humor med depression. PUSS

2007-03-14 @ 00:03:06
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Magnus Carlsson

gubbe vs nemo 1-0. haha :D roligt! =)

2007-03-14 @ 10:16:49
Postat av: Anonym

...what if i kissed you now and turned it all around *fortsätter på låten* :) den är så underbar fin! småbarn på bussen är grymt irriterande.

2007-03-14 @ 13:41:05
Postat av: Yvette

det var jag som skrev det där ovanför :P ...just so you know :P vet hur irriterande det är med anonyma människor..

2007-03-14 @ 20:12:25
URL: http://toastandbananas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback