London Part 2.

jag var alltid den där pojken som inte var något viktigt. jag hade inga fina kläder. gick med olika färger på strumorna. fick schuss till skolan i en rostig bil. (när jag väl fick schuss)  jag var ju medlem i kommunist hippiefamiljen. pappa var ju musiker lixom. klädde sig konstig. jag var ju så gapig och speciell. var det ett fönster som krossades så var det enklast att säga "det var nog Nemo". lärarna lärde sig det. dom gick på rutin till slut.  minns inte hur många gånger under min skoltid i lågstadiet och mellanstadiet som jag fick skit för grejjor som jag inte ens var i närheten av att ha gjort. det kunde handla om allt från några snodda hockeybilder till lite klotter på skolbänkar. 90% av lärarna tyckte att det var enklast att anta att det var Nemo. han skillde sig ju från dom andra eleverna. jag minns en gång att alla lärare och rektorn och mamma och pappa hade möte för att jag hade kallat vår rektor som hette Maud för Maud Gås. MAUD GÅS? visst gjorde jag säkert en del hyss men att få så mycket oförtjänt skit som jag fick under så kort tid förtjänar ingen liten pojke... förstår ni då ungefär vad det var för skola jag gick i? jag hittade inte min plats. jag fick vänja mig vid att vara "kollektivunge" men såna där tider gör en starkare. jag grät väldigt mycket då. jag frågade mamma och pappa varför jag fick all den där skiten. dom hade inge svar för. nej, vem fan hade det? jag kan nog bara vara tacksam nu att det gjort mig så pass stark som jag ändå är nu. nu kan jag vara anorlunda och vara glad. för vem vill växa upp med en guldsked i munnen i en familj med volvo och kostymklädd pappa? vill man det är man född till en kontorsjobbande moderat looser med total brist på det mesta i intektuell väg...och det är min värsta mardröm...att vara vanlig.




Ibland är man med om en sån där magiskt kreativ upplevelse. nästan som en andlig orgasm. man hamnar på moln. det kan hända när man hör en låt. det kan även hända när man ser en film. jag har vart med om båda versionerna på (hör och häpna) En och Samma dag! Det var sista dagen i London och vi bestämmer oss för att gå på bio och se Jim Carreys nya filmer "The Number 23". En psykologisk thiller som har premiär i Sverige om 17 dagar. Jag vet inte hur dom andra 2 i sällskapet kände direkt efter men jag kommer ut i exstas. helt tillfredställd. det blir som om man har 1000 tankar omkring filmen. man vill bara se den igen.

Det var inte så att man inte hade förstått den. det var snarare så att det var så många situationer som var så smarta och facinerande att man verkligen ville se de igen för att se om det verkligen var så smart och fantastiskt som man uppfattat det. Det var en mäktig filmupplevelse som jag fortfarande tänker på. Detta är Jim Carreyes biljett in i den seriösa filmbranchen trots att dom tidigare seriösa försöken har varit långt ifrån dåliga (The Majestic, Eternal Sunshine of the spotless mind etc.)

Jag ska fan se den igen när den kommer på bio här i Sverige. jag älskar såna där smartar filmer men så många oväntade händelser. med så många tvära vändningar. Det var nästan lite Butterfly Effect Feeling över det hela. hur som helst så var det en jävligt bra film och jag älskar bra film. Bra film är guds gåva till mänkligheten. ORGASM

och låten då..?

Soasin - Not Alone 

Kommentarer överflödiga. Lyssna på refrängen och dö.




London i övrigt då sista dagarna? Jo vi strosade omkring och hade det trevligt. dock var första halvan av semesterna skönare. Då vi hade Sol och pengar. andra halvan av semestern var tyvärr fylld av Regn, Ekonomiskt ångest och en rätt kass utgång. sjukt märkligt. vi drar till samma klubb igen på lördagen eftersom det var grymt på fredagen. men på lördagen så har dom helt ändrat. dom har höjt inträdet till 15 Pund och bytt musik till dunk dunk. riktigt jävla segt. :(


Ändå några höjdpunkter under gårdagen:

- Bion som sagt
- Hägendaz Baileys-Glass = Gudomligt!
- Köpte Knark Sniff grejjor. spännande. paarty.
- Köpte en liter Vodka...vem vill kröka med mig?


Jag var ju då borta i 4 dagar. Hann med Kentucky Fried Chicken 4 ggr. Hamburgare 3 ggr. Och sen Carbonara en gång iofs. men seriöst, vad är det för fel på mig? eller Vad är det för fel på OSS ska man kanske säga, Alex? :P
Nu blir det en riktigt nyttig vecka här. Mycket grova fullkorngrejjor. dricka mycket vatten och äta mycket frukt. hurra.

Tog flyget från Stanstad Airport kl 6 i morse. jag sov allrså 25 minuter i natt. kom hem runt 13.00-snåret idag. och så har jag suttit här vid datorn sedan jag kom hem. ruttnat. ska fan dra och jobba kl 18.00 idag. hur ska jag klara det? jag kommer somna i kassan... fuck. iofs jobbar Em. Hurra. :) Ska nog krama på henne lite. =)


BILDER FRÅN LONDON FINNS I FOTOALBUMET PÅ PLAYAHEAD :) Där jag går under namnet "Fronda"



Såg att Sonja Ahldén och Sanna Nielsen gick vidare från andra chansen...!?
ja...jag vill så gärna säga att jag är förvånad men det är jag inte. dom sämre har gått vidare varenda jävla deltävling i år. I andra chansen fanns folk som Uggla, Nanna, Jimmy Jansson och Jessica Andersson som alla hade KLART finalvärda låtar men SÅKLART går underdoggsen vidare... Finalen känns väldigt avslagen och seg. Men det står nog rätt givet mellan Måns, Andreas Johnson och The Ark fast The Ark tar väl hem det här? Tyvärr.... Heja Måns!


Kom och tänka på en grej. Studentskive intresserade bör höra av sig nu? Först till Kvarn är det som gäller. Har 6 st biljetter och sist jag hörde runt var det 10 kompisar som var intresserade...


Nu sitter syrran på planet till USA. New York. man skulle ju ljuga om man sa att jag inte var avundsjuk. fy fan vad häftigt alltså. hon fick tur och retur plan för 3300 kr. klart överkomligt och så bor hon ju hos en polare där. inte så farligt fan. det blir ju typ billigare än hela min resa...hehe...:/


Annan ruggigt bra låt just nu:

Mest - Rooftops


känner mig full och äcklig idag. fattig och jävlig. noll sömn i kroppen. men va fan, man har bara sig själv att skylla. jag är en gris. åhh vad synd det är om mig. buuuupiiiiiiduuuuuuuuu....o vad skoj det ska bli att gå och jobba! mm :)


Jag drömde typ världens sjukaste sexdröm. inte sjuk på det vidriga sättet utan mer sjuk på de sättet att det var sjukt nice. och när man vaknar upp ur en sån dröm då får man lixom en helt ny syn på människan man drömde om. det är så märkligt vad undermedvetna tankar kan göra med en. formar lixom om visioner man har av folk. bra märkligt. men drömmen var het. och den handla faktiskt om en trogen läsare till bloggen... :O spännande va?


jag ska nu laga mat. sova en kvart. ta en dusch. försöka anstränga mig med mission impossible och göra mig lite snygg till jobbet. ber om ursäkt att inlägget blev lite babbligt och informellt idag.  min hjärna är inte i topptrimm idag. är helt jävla flummig i skallen.

ha en nice kväll.

Kommentarer
Postat av: Playahead-vän.

Första stycken var bland de vackraste jag läst. på väldigt länge iaf! så ärligt och öppet! Love it!

2007-03-05 @ 16:27:21
Postat av: Leo

Nemo du vet vad jag tycker om dina sjuka sexdrömmar om mig :o Svårt att inte ha dem iofs ;)

Sköna låtar, bra långt inlägg. Fick lite flashbacks från kyrkistiden.. nostalgi!

Ses snart hoppas jag. Puss

2007-03-05 @ 16:28:52
Postat av: SÖDERBÖNA.

Jag hatar att det är så dyrt i London :(
bra inlägg annars. skön blandning. gå och sov! skit i jobbet :P

2007-03-05 @ 16:52:29
Postat av: Björn

Kul att ni är tillbaka! Saosin är fett bra.. EMO! ;D
college-musik 4-life!


Leo... jag hade en sexdröm om dig inatt jag med, bara så du vet ;););) den innehöll choklad, jordgubbar och penicillin, SUG PÅ DEN! :D
kommer förbi på ICA idag Nemo! c u där puss

2007-03-05 @ 17:03:40
Postat av: Cim

Är det bara jag som vill höra vem drömmen handlade om? Spill!

Postat av: Leo

Cim, läs ovan ^^

2007-03-05 @ 22:14:31
Postat av: Anonym

Saosin - your not alone. tack för att du rekomenderade låten. den sitter direkt. det är, som du brukar uttrycka det, MUSIKORGASM!

2007-03-05 @ 22:33:21
Postat av: Nemo

mina drömmar är min ensak ;) men jag hoppas faktiskt drömmen blir verkligehet en vacker dag. vore intressant. :)

2007-03-05 @ 22:59:34
Postat av: Fröken från Nacka

Nämen jag tycker att du måste berätta om vem drömmen handlade om. Tror att de flesta önskar att den handlade om dom själva. Men inte jag naturligtvis! ööh eller kanske lite =)

Bra inlägg!

2007-03-06 @ 10:51:21
Postat av: Barndomsvännen.

lilla nemo har växt upp till en riktig casanova...i can tell ;)

2007-03-06 @ 12:36:25
Postat av: Cim

Nemo, din fjant. Iom bloggandet avsa du dig rättigheten att hålla saker hemligt. Men de e lugnt, du kan tala om mig för över msn *blink :D
Åh, är det inte fröken utbjudning på besök igen. Eller var det nån annan? Kommer inte ihåg. Kan du samtidigt spill the story om den här från nacka, hon är ju klart tänd på dig. Vilket bara kan betyda en sak - Ni har haft sex. Varför vill du inte ha det igen Nemo? det tycker jag nästa inlägg ska handla om.
Och grattis barndomsvännen, att du märker att Nemo är en casanova. Helt otrolig uppfattningsförmåga, i'm impressed.
Gud så syrlig jag är. Ge mig sex. Plus, vart är mitt bootycall Nemo? Teaser.
Puss!

2007-03-06 @ 22:15:43
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Cim

Nemo, din fjant. Iom bloggandet avsa du dig rättigheten att hålla saker hemligt. Men de e lugnt, du kan tala om det för mig över msn *blink :D
Åh, är det inte fröken utbjudning på besök igen. Eller var det nån annan? Kommer inte ihåg. Kan du samtidigt spill the story om den här från nacka, hon är ju klart tänd på dig. Vilket bara kan betyda en sak - Ni har haft sex. Varför vill du inte ha det igen Nemo? det tycker jag nästa inlägg ska handla om.
Och grattis barndomsvännen, att du märker att Nemo är en casanova. Helt otrolig uppfattningsförmåga, i'm impressed.
Gud så syrlig jag är. Ge mig sex. Plus, vart är mitt bootycall Nemo? Teaser.
Puss!

2007-03-06 @ 22:16:40
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Cim

Em - Homophobia is gay. Alltså. Jag skrattar inte högt åt vad folk skriver, eller åt tvserier eller typ åt folk i allmänhet. A stroke of genius i det där inlägget, skrattade i flera minuter. Fan-tastiskt.

2007-03-06 @ 22:22:26
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Cim

Em - Homophobia is gay. Alltså. Jag skrattar inte högt åt vad folk skriver, eller åt tvserier eller typ åt folk i allmänhet. A stroke of genius i det där inlägget, skrattade i flera minuter. Fan-tastiskt.

2007-03-06 @ 22:22:39
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: em

Ja det tåls att sägas två gånger =)

2007-03-07 @ 10:16:49
URL: http://emmituss.spaces.live.com
Postat av: Cim

Korrekt :)

2007-03-07 @ 15:29:17
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Niki

hehe... jag tror nog jag gjorde av med mer pengar under mina första 3 dagar än vad du la ut på resa+fickpengar... SHIT vad jag spenderat... men så har jag oxå snålat i månader inför den här resan ;)

Nu har vi precis käkat crepes och det var sjukt gott... Blir en stillsam kväll ikväll... Det är mycket att göra och mycket att se. Men hemma är ändå alltid bäst. Speciellt eftersom jag saknar min man så hejdlöst mycket.
Jag tror han och jag ringts för nästan 1500 kr den här veckan...:S och så är det en vecka kvar... Tänkte inte riktigt på att det kostar så mycket som det gör..
jaja.. snart dags att hoppa i säng. men klockan är inte mycket och jag är inte trött. jag vill bara ha min man <3
pussokram på dig bror. min mobil fungerar så känner du dig less är det bara att messa mig. men ring för guds skull inte! =)=)

2007-03-13 @ 03:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback