Tack Gud - Karma?

Visst att midsommar totalt söööög (Som väntat?) men...Det stora samtalsämnet i detta inlägg blir detta:

Jag glömde kvar min påse med mitt liv på bussen i natt vid halv 3. Det var bokstavligt talat mitt liv i den påsen. Mobil och mp3 laddare. Parfymer, Vaxer, Tandkräm, Tandborste, Digitalkamera, Min systers hemnycklar, Dyra hudkrämer... Ja, saker för tusentals kronor alltså.. Gissa om jag var krossad när jag insåg att jag glömt kassen kvar på bussen? Jag var pissigt full och föll fan nästan i gråt. Förstår ni känslan? Hela sitt liv försvinner i princip. Jag kände mig så jävla uppgiven och ledsen. Så jag börjar kolla på alternativ vad man ska ta sig till? Vad man gör? Jag Mailar och ringer SL men känns lönlöst 4 på natten så jag går och lägger mig... (Tack för sovsällskapet förresten sötnos...) Sen på morgonen (i totalt värdelöst skick alltså - vid detta tillfälle är jag fan fortfarande full) vid 11 så drar jag FÖRST till stan för att kolla om deras Lost And Found ställe på centralen var öppet vilket det inte var såklart. Då drar jag till Gustavsberg där SL har ett litet stall också och där fanns kassen inte och sen var mitt sista hopp att åka TILLBAKA till Nacka och kolla i Björknäs och tro det eller ej. Där var kassen. Förstår ni den fullständiga lyckan? Helt fucking otroligt. Starten på denna dag har alltså varit 4 timmar bussresande hit och dit i fullständig panik. Men det var så jävla värt det. KASSEN ÄR TILLBAKA. Underbart. Karma?

Nu sitter jag här. Inte ätit eller druckit någonting idag. Jag var så jävla packad igår. Helt i onödan känns det som. Sov typ 3 timmar i natt. Känner mig lika fräsh som en nedbajsad hög med spya. Sliten som en jävla jude. Alot to do. Ska dra en powernap nu på nån timme eller två. Måste äta massa mat så jag mår bra igen. Måste städa och diska för mammas skull. Duscha och göra mig snygg. Måste styra folk och framförallt brudar till kvällens Fest hos Leo. Revanch-fest får man nog kalla det. Eftersom gårdagen blev så jävla kass. Sugen? hör av dig isf.




Kvällens bästa:

Sms från "Pip"

"Jag säger bara här och nu. Snälla!"

Hahah :D





Brukar inte blogga två dagar i rad. Men kände att jag behövde skriva om detta. Kändes som en angelägen grej. Läs gårdagens inlägg om du inte gjort det :-) Puss hej

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAH! Flyyyyyyyyt

2007-06-23 @ 16:51:56
Postat av: uttråkad

"Sliten som en jävla jude." Inte för att jag bryr mig egentligen, jag har bara grymt tråkigt.
Omedveten(?) rasism...Någon kan ju ta illa upp

2007-06-23 @ 17:52:53
Postat av: SÖDERBÖNA.

Läs inte om det är så tråkigt då? Skaffa något vettigare att göra?

2007-06-23 @ 18:11:21
Postat av: Nemo

Jag skriver inte för att underhålla dryga människor som du. Jag skriver främst för min egen del vettu? Detta är en blogg. Inte fucking Kalle Ankas Julafton på rohypnol.

2007-06-23 @ 19:00:34
Postat av: Förstod jag rätt? Anti rasism = dryghet?

Vad folk tog illa upp. Jag sa inte att bloggen är tråkig. Tycker den är ganska bra. Jag sa att JAG har tråkigt. Om det är drygt att tycka att det är onödigt att använda rasistiska liknelser, då är jag väl dryg då...

2007-06-24 @ 10:03:02
Postat av: So sorry if you were offended

Kära "Söderböna" inte sa jag att bloggen var tråkig, tycker den är ganska bra. Jag sade att JAG har tråkigt, läs nogrannare.
Om det är drygt att anse att rasistiska liknelser är onödiga och i en del fall förolämpande då är jag gärna dryg.

2007-06-24 @ 10:08:40
Postat av: Anonym

ojdå båda kom visst med ändå..aja

2007-06-24 @ 10:09:36
Postat av: chill out

Men hur orkar man uttala sig när man inte vet vad man pratar om? Alla som har någelunda koll på Nemo och hans vänskapskrets vet att det där är klassiska uttryck... "Trött som en jude" tex.. Det är bara driv. Humor. Orka börja grina om rasistiska liknelser...

2007-06-24 @ 16:12:16
Postat av: .

Fan så fin du var igår..Jag hatar det

2007-06-24 @ 16:12:53
Postat av: Anonym

Tro det eller ej, men visst har jag hört detta klassiska uttryck ett flertal gånger.
Men använd det som ursäkt den dagen någon blir sårad. "vi använder det hela tiden"

2007-06-24 @ 16:26:36
Postat av: Nemo

Haha! Att ni orkar gnabba om en sån här grej? Spelar roll. Ber så heeeemskt mkt om ursäkt om någon tog illa vid dig vid mitt opassande uttalande! :-) Alla nöjda och glada? PUSS!

2007-06-24 @ 18:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback