I'm staring at a broken door, There's nothing left here anymore.

I've been waiting here so long,
Another moment seems to 've come,
I see the dark clouds coming up again.




FÖRST OCH FRÄMST! "Timbaland ft. The Hives - Throw in on me"  har blivit singel och en musikvideo har skapats! SVERIGE SKA VARA STOLTA! Helt grymt!
http://www.youtube.com/watch?v=Dn6kGzRSjhU



Pappa och Mamma firade sin bröllopsdag igår. Eller firade är fan fel ord. Dom har ju varit skillda sen typ 6 år. Men skulle dom varit gifta idag så skulle dom varit gifta i 12 år. 1995 Ägde det rum och det var fan en grym fest. Minns det som igår. En av dom roligare dagarna i mitt liv faktiskt. Alkoholen dödade deras äktenskap.


Syster fyllde 22 år idag. Vi var där på en mysig liten tillställning runt lunch. Hon hade gjort en fin tårta. Hon bor i Centralplan vid Orminge där. En fin liten lägenhet som jag ska hyra från 1:a Juli. Jag kommer bo där och testa i någon månad och om det funkar bra så kommer jag nog bo kvar där. Tills en börjar kommer jag få betala 1500 kr i månaden. Tills jag hittar ett heltidsjobb dvs. Just nu jobbar jag ju bara extra på Ica. Riktigt skönt att finally flytta hemifrån. Fatta friheten. Helt underbart! Ni måste komma och hälsa på mig! :-)





Fest i förregår. Eller det var inte menat att bli en fest från början. Egentligen var det ju bara (som jag skrev om i förra inlägget) ett förkrök till en drinkprovning vi skulle på. Vi satt ett gäng killar hemma hos Olle och förkrökade och sen runt 11 snåret när vi skulle bege oss in så övertalar alla Olle om att vi stannar kvar och ringer dig lite damer istället. Sagt och gjort. Fast den fanns iofs en liten hake: Olle sa att den som dricker upp den sista Absinth-shotten får bestämma vad vi ska göra... Jag tar ansvar och sveper skiten och sen kör vi! jag plockar fram mobilen (Efter mycket tryck från dom andra grabbarna) och börjar hetssms:a ett tiotal tjejer och många nappar så det blir ett party av det hela. Riktigt trevligt tycker jag att det var. Sen bortamatch också...







Det lustiga är att dina vänner säger att du har känslor för mig. Att du blir förbannad när jag sitter med andra tjejer. Kramas med andra tjejer. När jag frågar dig så skrattar du åt frågan. Varför kan inte DU bara vara seriös och ärlig och säga som det här? Och hur har du mage att sen säga till mig "Jag hade fel om dig. Du är precis så som alla säger att du är"... Vem är det som ljuger här egentligen? Jag pratade med din bästa vän. Take that. Dags att kanske lägga korten på bordet? Det var du som pratade om vår vänskap. Jag är fortfarande inställd på vänskap. Är du?


En annan historia, relation, vänskap som i princip dött nu är den med dig/er. Tråkigt och jävligt synd. Synd bara att ni inte kan fatta. Med han förstod jag direkt att det var över. Han skulle ju hoppa ut för ett stup om du bad honom. Till och med min mamma märker att han förändrats sedan ni blev ihop. Men du...Jag trodde du hade mer insikt och stark personlighet för att faktiskt kunna behålla kontakten med dom som betyder något och inte gå till sådan fullständig överdrift med ert förhållande. Synd. Men nu är så fallet och följerna blev - ja som väntat - Att det är slut nu.



Jag har börjat kolla på Scrubs. Köpte år 1 på DVD. Var fan tvungen.. Alla säger att det är så sjukt bra så nu har jag huggit in. Har typ sett 1 skiva. 8 Avsnitt dvs..Tänkte se 8 till innan jag går och lägger mig ikväll. Det är fan bra skönt asså. Många fina garv får man men jag gillar inte när det ska vara såhär seriöst...Då blir det bara töntigt. Såhär sentimentalt amerikanskt =/ Det är helt klart en rolig serie men att jämföra det med "Vänner" eller "South Park" är ett hån mot allt som kallas Komedi serier. Dom 2 serierna är en klass för sig i genren.


Min pappa liknar Gollum. Jag och mamma satt och pratade det här om dagen. Ni vet Gollum? Sagan om ringen karaktären? Han liknar honom både till utseéndet och insidan. Han kan vara sådär liten, manisk, besatt, tokig och sjuk i huvet som Gollum är när han trånar efter ringen. Men samtidigt kan han vara sådär otroligt sårbar, mjuk och liten och ynklig som OXÅ Gollum är ibland. Sen utseéndet...båda är små, ihopkrupna och skalliga. Haha. Förstår ni hur elak jag är nu? Men jag och mamma satt och pratade om det är och vi insåg att...FAN VAD SANT DET ÄR!


Match igår. Mötte Atlas Copco. Ett gäng tokiga livsfarliga galna Chilenare typ. I 190 graders värme så trodde vi på en jämn match men de visade sig att vi var bättre tränade än dom. Visst var det sjukt jobbigt och tungt men vi vann till slut matchen relativt enkelt med 5-1 och jag gjorde 1 mål och 2 assist. En skön dag på jobbet. Känns bra i laget nu och det känns bra att man skapar och producerar mycket. Fotboll är en stor passion i mitt liv!





Jobbade idag på Ica. 2 Märkliga händelser skedde:

1. Några ungar vrålskriker av någon anledning ingen förstår..Dom totalt gallskriker rakt ut. En gubbe som handlar av mig säger lite diskret "Fan, att ungarna ska skrika så förfärligt!" och då står tydligen ungarnas pappa bakom gubben i kön och han blir fullständigt vansinnig och vrålar "VAD FAN?! ÄR DET NÅ FEL PÅ MINA BARN ELLER?! MINA BARN ÄR HELT PERFEKTA! DET SKA DU VETA DIN JÄVLA GUBBE"... det blir en väldigt konstig stämning och gubben förstår inte riktigt vad som hände och lommar ganska knickt därifrån. jag plockar upp min haka från golvet och har aldrig känt mig obekvämare i hela mitt liv....vad fan hände?!

2. Ni kommer ihåg den där mammas från Gustavsberg som frös in sina barn i frysen för typ några år sedan? tror de va drygt 5-6 år sedan... För ni som inte vet så frös hon in 2 barn i sitt kök. I sin frys. Och hon levde så i flera år där hemma. Hon släpptes i alla fall ut från psyket typ i fjol och går nu omkring vanligt bland oss vanliga människor. Och handlar på ICA. Jag blev helt iskall när hon handla av mig. Jag började stamma och blev svettig. LÅS IN MONSTRET! För guds skull...Vem fryser in sina små änglar till barn? ärligt talat? hört talas om sluten vård? suck!













Hoppas att vädret håller i sig nu. Behöver den här värmen. Har planerat beachen i morgon med lite vänner och det vore väl för jävla uselt om det blev pissväder i morgon. Då kommer jag gråta och låsa in mig och se på Scrubs hela dagen! GE MIG SOL!



Sen är det Onsdag och då planeras det utgång. Ska gå till golften hade jag tänkt mig... Lite olika polare på olika håll som ska dit och många verkar sugna. Folk säger att det är ett skönt ställe. men jävligt stekig och snobbigt. Brukar vanligtvis inte vara så sugen på såna ställen men va fan..det är Värmdös enda uteställe! Man måste ju testa det för att se hure är! Våga för att vinna liksom. Det blir nog trevligt.



Och ja, du är söt.







När jag stod vid bussen idag med vansinnigt hög volym på Mp3 spelaren och hade på Random så kom en gammal klassikerlåt upp. Nick Lachey med Whats left of me. Hade glömt hur fantastiskt bra den låten är. Man bara hör när den börjar, introt, att det är en extremt perfekt låt. Jag bara rös låten igenom och sjöng för min fulla hals. Folk måste tittat något enormt på mig men jag kunde inte bry mig mindre. Finns ingen bättre orgasm än en fulländad Musikorgasm!






Bäst just nu annars:

Tokio Hotel - Monsoon
Fall out boy - Thanks for the memories
Mange Schmidt ft. Petter - Giftig
Sum 41 - Underclass Hero


MISSA INTE DESSA FYRA GULDKORN! YOU WILL REGRET IT! <3





Har tänkt mer och mer på tatueringen. Vill verkligen göra den men nu fick jag ju tyvärr inte den av pappa i Studentpresent utan en fräsh klocka istället :-(   (no offence pappa) så nu är det ju en ekonomisk fråga också. Det är fan inte billigt asså. Minst 1500 kr kommer den kosta. Vill göra den innan Peace&Love men jag får min feta lön först 25:e juni och jag åker till P&L den 26:e så det går inte ihop...FAAAN....=/



Milstoplar under sommaren:

19 Juni - Justin Timberlake i Globen
25 Juin - Peace and love festival
1 Juli - Flytta hemifrån <3
15 Augusti - Fylla 20 år






Och jag ångrar att jag ens tänkte tanken när jag faktiskt kommit till insikt att jag inte är den människan. Inte den pojken. Jag faller inte för tjejer. Jag är Nemo. Jag är en känd Singel. Jag är fan stämplad player. (mot min viljsa iofs) Jag ska inte falla för tjejer. Jag ska vara stabil på marken hela tiden och göra min grej. Jag ska leva livet fullt ut och inte tänka tillbaka på ett gammalt ragg. Jag tänker tillbaka på dom få gånger jag FAKTISKT fastnat för ragg som jag hållt på med - Det har ALDRIG slutat bra och det gör mig så jävla ledsen. Undrar om det är något seriöst jävla problem på mig. Jag fyller 20 år snart och har aldrig varit i något seriöst förhållande. Funkar jag inte helt enkelt? Saknas det något på mig? Eller har jag helt enkelt bara inte träffat den rätta? (fan vad klychigt det där sista lät)... Jag vet verkligen inte själv och det gör mig så sjukt ledsen att jag inte känner mig så otillräckligt. vill inte fastna för någon. jag hatar det. Så jävla jobbigt att man alltid vill ha det som är svårast att få för när man väl får det så är det ju aldrig lika bra ändå.. Är inte charmen att jaga? Att känna sötman? att retas? att nästan vara där? Hur ofta är det lika roligt när man väl får det man vill... Well, Who am i to judge...Sån jävla orutinerade jävla barnunge till loser. fan.. skit skit skit!





bara några tankar...

Kommentarer
Postat av: Damen i rött

Jävla jävla jävla bra inlägg. Du fick fan med allt idag. Allt som en trogen läsare behöver för att fylla sin "Nemo blogg abstinens-dos" *asg* HOPPAS PÅ SOL I MORGON! pusshej

2007-06-12 @ 00:58:48
Postat av: SÖDERBÖNA.

Gillar främst partiet om din pappa och gollumliknandet! hysteriskt roligt. Dina ICA-historien var mest skrämmande faktiskt :P

2007-06-12 @ 01:00:43
Postat av: Pauline

Bra inlägg, ett av de bästa på länge. Jag ska hälsa på dig :D Ica historierna va ju jäävligt roliga! haha :D Allt kommer nog att lösa sig fö dig sk du se, ta de bara lugnt :) Puss påre

2007-06-12 @ 01:19:40
Postat av: Linn

JAG SÅG DIG PÅ ICA IDAG :-)
Värsta seriösa välskrivna bloggen! Inte den bilden du ger i verkligheten ;) No offense. :P

2007-06-12 @ 01:26:24
Postat av: H

Att man inte ville att någon man varit med ska vara med bästa kompisarna betyder inte att man är kär:)

2007-06-12 @ 22:31:20
Postat av: G.

Gräv inte ned dig nu. Du verkar ju trivas med vilda singellivet? från hål till hål? *asg* It´s summer baby! :-) Take cääre!

2007-06-12 @ 23:18:32
Postat av: Ömsint

Är inte det där t-station midsommarkransen må hända?

2007-06-14 @ 12:04:42
Postat av: L.

Jupp det är kransen :)

2007-06-14 @ 13:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback