Fitting you with weapons in the form of words

Du är min hjälte för du vågar vara rak
Du är min hjälte för du är precis så svag som jag
och hjälp mig jag behöver dig igen igen igen...





Över 700 klick på senaste inlägget på dryga två dagar. Ni ser var konflikter och komplikationer kan skapa. Så många människor säger "Jag tycker det är så kul att läsa när det är tjaffs och bråk". Jag kan förstå att det är roligt att se när folk har beef över cyberspace men hur kul är det egentligen? för oss inblandade? Ingen är ju glad av det egentligen. Speciellt en så här onödigt uppblåst skitsak. Är skadeglädje den enda sanna glädjen lr? Jag ber om ursäkt om saker och ting har hanterats fel men det här kändes aldrig som om de borde blivit en sån här stor grej som det blev. Det är bara att läsa igenom alla comments på senaste inlägget. Nya fakta har kommit up och jag känner mig orättvist behandlad trots att jag vet att jag gjort och sagt klumpiga saker som jag allt annat än är stolt över. Jag tycker om försvaret jag får, såklart. Trots att majoriteten av dom som läser min blogg är "kompletta idioter" och att det finns tiotusentals killar och tjejer på värmdö som inte tycker jag är värd att talas skit om - så avskydd är är jag.  eller det var väl så? Trots detta påstående så gillar jag att folk faktiskt i majoritet försvarar mig och ändå läser vidare bloggen och gillar det jag skriver. Alla människor letar efter självbekräftelse ibland och att få det är is a blessing. Jag säger inte att jag är stolt över hela den här historien. Hade helst av allt såklart sett att den aldrig skett såklart. Det viktigaste är dock utrett om det är att jag är vän med dig igen och det är det som känns viktigt at the moment. Den andra halvan känns mer avlägsen... Just pga av det faktum att jag har mått så sjukt mycket dåligare av allt det här än vad du har så det känns otroligt orättvist att jag ska vara den som ber om ursäkt först. Trots att jag vet att vår vänskap är över så finns det alltid ett snyggt sätt att lämna en vänskapsrelation bakom sig. Jag hoppas vi kan nå dit förr eller senare...






Köpte kostym igår till studenten. Jag var med Farmor i Farsta Centrum och hittade en fräsh kostym. Svart med ljusblå skjorta, ljusblå slips och ljusblå näsduk. Den var riktigt fränig och satt bra på mig.

Sen när jag gick på trotoaren med Farmor så såg jag en annan mycket gammal tant som bara ramla ihop helt plötsligt. Först tänkte jag "Nej va fan, har hon fått en stroke eller nåt?!" Men hon hade bara snavat på trotoaren. Jag sprang fram till henne och bar upp henne på benen igen. Hon var så otroligt tacksam, gammal och söt. Jag kände för mig själv att det där var dagens goda gärning. Farmor tittade efter mig stolt :-)

Sen var jag och spanade in tatueringar på East Street. Kommer närmare och närmare det nu. Just nu är det:
"Nemo nascitur artifex" - Ingen föds mästare
På underarmen. Som ligger närmast till hands. Jag är bara så satans nervös för hur ont det kommer göra.
Jag har inte speciellt hög smärttröskel. Jag vill inte dö. hehe. Men fatta snyggt det kommer bliii.
Fastnade verkligen för den där texten!




bäst just nu:

Ismen - Dr.Majk
http://www.youtube.com/watch?v=ASbYEx0dWBE

Kristian Anttila - Harhjärta
http://www.youtube.com/watch?v=hdcTWD_Lx3E





jag älskar dig. jag vet att du vet det. <3





Dagens hunk - Sveriges stolthet - Alex Skarsgård




Helg coming up. Alltid trevligt. Idag vankas det utgång med ett skönt gäng. Björn, Leo, Gayen och Alex tillhör uppställningen so far. Det lär bli Nivå22 och sen vidare någonstans. Har ingen aning om vart bara. Sånt man märker. Trevligt iaf! Sover nog hos syrran i Nacka sen. Hon sover ju bara hos sin kille så jag kan sova där när jag vill och det är mycket närmare därifrån till jobbet i Gustavsberg i morgon. Då slipper jag åka hem til ängsvik och hämta grejjor bakis och jävlig. Jobbar 15-20 i morgon. Efter det så vet jag inte vad det blir...Kanske utgång för Jannie fyller 18 år men jag vet inte om jag har varken kraft, ork eller ekonomi för det. Har nämligen matcher på söndag också. Visserligen inte spec tidiga men ändå. Jag tänkte göra ett par mål så ;D

Måndagen blir en ren och skär förberedningdag. Storhandla i mölnvik med föräldrar. Bolaget, Ica, Willys osv. Måste planera och veta exakt vilka som kommer på tisdag. Vilka som kommer på mottagningen och vilka som kommer på utspringet och vilka som bara kommer på festen på kvällen. Viktiga frågor. Det verkar bli drag på Tisdag! En jävligt skön grej är att det är röd dag efter vilket betyder att alla polare jag har som jobbar är lediga dagen efter och kan gå All in hos mig! Grymt! Mycket folk har redan tackat ja. Mycket söta tjejer och mycket sköna grabbar. Ska nog bränna ett par heta skivor och fixa fet musikanläggning så blir festen ett party att minnas för lång tid framöver! =)

Säg till om ni har några frågor ang. Tisdag eller om ni bara vill komma på festen.. Jag kommer ha väldigt bra koll på vilka som är där eftersom det är AT MY HOUSE så ingen kan bara smita in. Det är likabra att fråga. på msn, playahead eller ring. Är ni snygga och sköna så kan ni nog vänta er ett JA =) hehe.







Dagens Hoe - Carmen Electra





stand your ground.




Såg på bio med syrran i förregår kväll. "Hata Göteborg". Den var väl ganska bra. Men kändes väldigt...Jaha...liksom. Hajar ni? Ni bärde inget riktigt syfte. Den var väldigt lam. Visst var det rätt skön och söt och så men väldigt onödig typ. Jaja, Jag går bara på svensk film när det är med någon i familjen. Jävla syster :@



jag saknar dig.
du verkar inte förstå
någonting.
tänker dumig ibland?





Dagens prognos:

Dagar till studenten: 4 dagar
Dagar till JT-konserten i Globen: 18 dagar
Dagar till P&L Festival: 25 dagar

Det börjar hetta till nu på allvar. Årets månad har börjat.
Och det känns så fruktansvärt bra!





P&L - Mando <3







All for now. Over and out.

Kommentarer
Postat av: LK

Well Written. Moget och Vuxet. Det ska du ha credd för!

2007-06-01 @ 14:34:26
Postat av: Jag

"Bärde", "Dåligare" för i helvete Nemo, var tog svenskan vägen? Skäms!
Bar och sämre heter det.

2007-06-01 @ 14:53:40
Postat av: SÖDERBÖNA.

Haha! Get of his back! Nemo har väl kanske aldrig varit känt för att hantera det svenska språket på det allra mest behärskade sättet... Han är väl mera en man som har intressant innehåll i sina texter. Eller har jag fel nu? Pözzzz

2007-06-01 @ 15:02:52
Postat av: Nemo

haha. jag har hört från många läsare att det är lite utav charmen med bloggen att jag stavar lite sådär...
"rått och oslipat, rakt in i hjärtat" sa en god vän en gång.

2007-06-01 @ 16:00:06
Postat av: Tina

bra inlägg! märks att du är (eller iallafall försöker vara) på bättre humör :)

Postat av: mikaela

argh mando på P&L din turgubbe.. hälsa snygg-gustaf från mig

2007-06-01 @ 19:09:13
Postat av: Yv.

Soetnowsen! <3

2007-06-02 @ 14:12:28
Postat av: Emilia

va heter du på pea då? :)
jag vill komma på festen din :P:)

2007-06-02 @ 15:36:19
Postat av: Nemo

Jag heter "Fronda" på pea.

2007-06-02 @ 18:37:01
Postat av: lillasyster.

nemo ta bort det om mig. jag har fan planerat i flera månader att jag skulle göra hårförlängning nu innan sommaren. han vet nog vid det här laget hur jag ser ut. ta bort det, snälla. vafan. hans kompisar brukar fan läsa den här bloggen.

2007-06-03 @ 00:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback