dagen efter, dagen före.

give me a sign. give me your hand. if you dare to - lets give it a shot! we can win.



Så är arbetslös då, eller jag vet inte. Kan nog inte kalla det arbetslös eftersom jag faktiskt har ett jobb men man är väl någonstans i landet ingenstans. Typ en medelmåtta utan bra utbildning med ett halvkasst jobb. Grundskolan är slut och studenten tagen men jag känner mig inte en dag äldre. Det känns inte över huvudtaget. Biggest day of my life? Tidernas festaste jävla bullshit. I can name 10 bigger events in my life. Det har alltid varit så med vår skola att ingenting har känts på riktigt. Allt har varit ett stort spel för gallerian. En ren skär fejk. Rektor som är mytoman/kleptoman. Lärarna har inte koll på någonting what so ever och eleverna kantas främst av ex-knarkare och bråkstakar från Värmdös alla hörn. Alla dessa misslyckade IG barn som blivit utslängda från sina respektive tidigare skolor. Ingen söker ju till denna fruktansvärt dåliga skola längre just på grund av det faktum att alla nu VET hur jävla dålig skolan faktiskt är. Rykten sprids ju ganska fort på Värmdö som bekant och man kan inte driva en privatskola såhär fruktansvärt uselt utan att det förr eller senare faktiskt läcker ut.  Det är inte ogrundat skitsnack utan har numera visat sig vara total sann fakta. Det blir mindre och mindre sökande varje år till detta ruttna avfallshål och om du frågar mig så är det en tidsfråga innan skolan läggs ned.

SO LONG

Rest in Peace Värmdö Tekniska Gymnasium. Can´t say it´s been a pleasure.




Iaf så blev dagen i helhet bättre ju längre den led kan man verkligen säga. Dagen började med studentfotografering klockan 10.00 och öl och champagne korkades upp. Sedan alla gymnasieskolors mest pinsamma studentlunch med någon äcklig smaklös kycklig med torr ris. fruktansvärt pinsamt. Utspring klockan 14.00 och det var såklart trevligt. Dom flesta av familjen hade pallrat sig hit men dessvärre lyckades mina bästa vänner missa utspringet. Leo hade klipptid, Gayen var vilse i trafiken och övriga kompisar tyckte väl inte att det var värt mödan kanske... Efter 1000 olika sorters band runt halsen i stil med flaskor, blommor och nallar så började resan mot Ängsvik och studentmottagningen. I en fräääsh Corvette!



På mottagningen kom dock lite flera kompisar och mötte upp och även folk från laget och det blev en mysig tillställning. Alkoholen började vi kasta i oss i normal sedvan takt. Vi spelade kubb och tröck i oss Taco och levde loppan i den underbara solen! Tiden gick fort och Kvällen gav sig vidare i ett rasande tempo. Partytält stäldes upp. Musikanläggningar började riggas och folk rasade in. Förväntningarna höjdes till skyarna och jag bara bad till gudarna att det inte skulle bli en sån där kväll som man hoppas ska bli så grym men som bara blir...ja...ingenting. Till min stora lycka så blev det inte så. Tvärt om. Årets jävla fekke. Sjukt mycket folk kom. I princip bara riktigt jävla sköna människor! Alla jag har talat med tyckte att det var en av dom bästa festerna på mycket lång tid. Folket, Stämningen, Musiken och vädret. Ja allting var helt jävla underbart. Kunde inte önska mig så mycket mer faktiskt denna kväll! Visst bjöds de på några skandaler i form av spyor, trekantsförslag och seriösa bråk men i helhel var det en sjukt lyckad fest. Älskar saker och ting som faktiskt uppfyller förväntningarna! WoW! Ja...ni som inte var där...Ja..Ni missade något...:-)

Men det bästa var...du.


Baksmällan idag sved ju på flera olika sätt. Först och främst för att mitt huvud vägde 600 kg när man steg upp i morse och för att sen då se 10.000 ölburkar, skräp och skit över hela jävla hemmet och tomten var ju lagom skoj. Sen hade någon ensam jävla stackare (Ja, antagligen någon helt utan vänner) fulltsändigt dränkt toaletten med mosade bluta toarullar över allt. Det var också ett äventyr att fixa till. 1 miljard kladdiga papperstussar inom ramen av en kvadratmeter. Folk har verkligen idioti som prioritet 1 ibland... jaja, iaf.. Jag städade och städade och städade. Så har dagen ungefär sett ut. Har städat och varvat det med att äta bakismat i form av onyttigheter. Lunch: Pizza. Middag: Kebab. Druckit typ 8 liter Cola idag. mmm BRAAA.. ja Bra människa jag är?! TJOCK! Skurade precis klart dansgolvet... Skönt att vara klar äntligen men faan så jobbigt. Jaja, det kostar att hosta fetfester men med facit i hand, fan, det var värt det!



Studentpresenter: Pengar, Presenter på klädaffärer, ArmbandsUR, Kostym mfl...
Helt okej. Tänkte åka in och shopa i morrn. Jeans och skjorta lutar det åt...




Sverige - Island 5-0...
Varför bryr man sig inte så mycket egentligen?
Jag kan ärligt talat LÄTT säga att jag hellre hade sett att Hammarby
tar SM-guld än att Sverige vinner exempelvis VM.




Som det känns just nu hade en vanlig människa resonerat att...FAN...aldrig mer dricka alkohol! Men vem sa att vi är vanliga människor? Det är vi fan i mig inte. Vi är studenter och det är fucking jävla Juni månad. Århundradets krökmånad nummero 1! Så i morgon är det Leos student som gäller. Mottagning/Förkrök och sen Slutskiva för Värmdö Gymnasium = RÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖJ!







You will be there.





Lycklig student med stolta (?!) Föräldrar :-)





Tankar. Tankar. Tankar. Tiden bara springer ifrån mig och jag hinner inte ens stanna upp och smaka på allt. Känner mig otroligt ifrånsprungen av mig själv. Planerana och resonemangen ang framtiden känns mer ovisa än någonsin. Jag lever varje dag för som den kommer och vägra att ha några större planer. Vill inte se lång tid framöver för jag mår dåligt och får ångest av tankarna som slår mig. Hur jävla gammal man faktiskt är och vart fan man egentligen är på väg? Ett jävla ångestrace. Kantat av panik och rädsla. När blir man vuxen på riktigt?



Du vet ingenting.
Hur det faktiskt ligger till.
Ja...







Dagens fyllebild.




Dagens fråga:

Har man nått den totala nördstämpeln i genren SMS och MSN kunskap om man som jag i princip ALDRIG stavar fel på varken msn eller sms - hur jävla packad jag än är. Det har hänt upprepade gånger att jag varit full som ett jävla as och skrivit med folk på datorn eller med mobilen och jag stavar ändå i princip aldrig fel. Alla frågar om jag verkligen är så full som jag påstår när jag skriver... Jag känner mig som ett stårt fån. Ett riktigt jävla nörd. Alla knappar sitter så extremt inkörda i fingrarna att det inte finns stavfel någonstans i mitt register hur jävla d-rak jag faktiskt är. Jag skulle kunna skriva i sömnen. Nästan så extrem rutin har man faktiskt i vart knapparna sitter. Jag har inte kollat på varken knappsatsen på mobilen när jag sms;ar eller tangentbordet på datorn när jag skriver där på flera flera år. Det sitter i ryggmärgen... Patetiskt? Möjligt... Iaf Komiskt. Frågan är om det är positivt eller negativ?




I saw your face in a dream last night
A vision so bright and so clear
Though you were lost in the city lights it felt as if you were here

In my dreams I hold you tight
I wish that I never let go
In my dreams I have no fright 'cause I'm no longer alone



Peace out!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fullständigt älskar dina långa inlägg! Du måste fortsätta skriva lååååångt. Det uppskattas något otroligt! Puss

2007-06-07 @ 00:54:03
Postat av: Lantis

Faan va fina bilder :D
Roligt att din student dag fick bli en sån där "snyggdag" som du säger (enligt lilla mig iaf).
Ha inte ångest, nu e sommarn här å de e party 24/7 :D De seriösa tänket kan man ta senare, i höst nångång typ ;P
Ses på Värmdös slutskiva dåå, vem kommer inte va där liksom :D
Puss på dig sötnos

2007-06-07 @ 02:46:02
Postat av: kajsa

jag har ju dom hetaste bilderna från festen, ifall du vill ha... ;)

Postat av: em

Haha skönt pistvaktsreferat i slutet! Kärlek <3

2007-06-07 @ 14:51:08
URL: http://emmituss.spaces.live.com
Postat av: Nemo - Bloggowner

EMMA! Shame on you! Låten är Blue And Alone av Weeping Willows. och Ja, det är introt till Pistvakt men främst är det väl bandet som min pappa var medlem i under ett antal år...:P Pappa gjorde även på egen hand all musik och ljud till Pistvakt när den var uppsatt som teater i Sthlm. :) *skryyt*

2007-06-07 @ 17:18:05
Postat av: em

Man kan väl inte bara dra till schpannienn? Pörskans.

2007-06-08 @ 13:35:03
URL: http://emmituss.spaces.live.com
Postat av: y.amanda

under dagens fråga... lite ironi i det hela är ju när du skriver "Jag känner mig som ett stårt fån." stårt, haha.. ah, men ändå.. grattis till studenten :)

2007-06-09 @ 00:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback