There's a certain mystique when I speak, that you notice that's sorta unique, cause you know it's me


INFO INFO INFO INFO :-)


Har bestämt mig för att ändra lite rutiner i bloggen. Ang skrivandet generellt. Det ska bli lite mer utav en spontanblogg. Det har känts som en rutinblogg nu på senaste tiden att jag ska skriva i snitt var tredje dag. Ladda på mig känslor, tankar och livehändelser och sen skriva ned dom men nu är det slut med det. Nu ska jag skriva så fort något händer. Så fort jag har en känsla, tanke eller upplever en händelse jag vill att ni ska ta del av. En spontanblogg helt enkelt.. Det kan bli att jag skriver flera gånger varje dag. Det kan bli att jag inte skriver på en vecka (Så lär iofs inte fallet bli men ändå). Ibland informativa och tråkiga inlägg och ibland mer intensiva känslomässiga inlägg. Exakt det jag känner för. Känns det inte bra att inte ha någonting alls att säga till om? :-)



Jobbade idag, som vanligt. När man jobbar så pass mycket och ofta i så långa pass som jag gör just nu så börjar man verkligen känna alla kunderna. Det finns så många underliga stammisar. Främst flockas affären just nu av läskiga Kattmänniskor och Bebisar. Kattmänniskor är inte min grej. Dom handlar en miljon olika kattmater och är alltid jättehåriga och långsamma. Jag har aldrig gillat katter. Är verkligen en hundmänniska rakt igenom. Bebismänniskor är väl kul och fint när bebisarna är tysta och söta. När dom skriker, då stänger jag bara av örat och försöker göra min sötaste, trevligaste pose. Hur svårt det än kan vara ibland... Bebismänniskor är lika jobbiga som kattmänniskor på det sättet att dom köper en miljon olika sorters barnmat och 10.000 blöjjor. En jävla röra. Sen är dom offtast otrevliga och väldigt självupptagna. Blä.



Sett tre st bio´s nu inom loppet av 5-6 dagar. "Från andra sidan", "Zodiac" och idag "Disturbia". Helt sjukt korkat med ekonomisk synvinkel men jag älskar bio... Jag tycker Zodiac var bäst av dessa filmer tätt följd av Disturbia.

Det var skönt att se Disturbia idag men det var inte skönt filmmässigt utan det var skönt pga att jag såg den med Pappsen. Vi har en tendens (som ni som trogna bloggläsare vet) att ständigt och ALLTID bråka när vi ses men idag hade vi en riktigt bra dejt. Vi käkade, skrattade och hade det bra i några timmar. Det kändes faktiskt riktigt bra. Det beror nog främst på att vi båda undviker att peka på varandras svagheter och ta upp känsliga ämnen som vi alltid har en tendens att göra när vi umgås. Om vi bara kan fortsätta på detta sätt så kanske vi ändå kan ha en fungerande relation...Spännande...Fortsättning följer..



När man har fått ett så kallat playerrykte. Eller playerykte är kanske fel ord. Om jag var tjej skulle det nog heta horrykte. När man har fått det iaf så kan man ju tro att jag går runt och sårar tjejer och gör dom kära i mig osv... Men sanningen är...Alltså faktum är nog att det berör nog mig mkt mer än vad det berör dom. Jag pratar främst om one night stands och liknande saker. Jag kan hänga upp mig totalt på one night stands! Jag vet inte varför... Kan typ känna så här "Nu måste jag höras med henne mera? Eller måste jag? Vad måste jag? Plikter? Va? Va? VA?" medans hon säkert tänkte "tjaaa...det var en kul kväll...vi lär aldrig ses mer and i´m cool about it". Varför är jag så manisk och nojjig? Vill liksom ha kakan och äta den. Ni berör mig mer än vad jag berör er. Word.



Dagens bild:



Jag vill se ut sådär.





Dagens länkar - Jim Carrey special - En av vår tids största komiker:


http://youtube.com/watch?v=XyjewnwqNjI - Sjukt rolig Maryl Street tribute
http://youtube.com/watch?v=zmQeIyGPByM - A night at the roxbury - Se Sketchen, se långfilmen!
http://youtube.com/watch?v=IDB1U4taaHA - Jim Carrey ståupp komik








Jag hatar att erkänna det. Men sanningen är att jag bryr mig alldeles för mycket om vad folk tycker. Varför är det så? Som jag sa idag på jobbet när jag pratade med ett par killar.. Jag kan liksom börjar ragga på en tjej bara för att mina polare tycker hon är het även fast jag inte ens tycker hon ser det minsta bra ut. Just för att kunna bevisa för dom... Äh, Förstår ni hur patetiskt det är? Jag hatar det. Jag hatar mina brister. Dom lyser så starkt igenom ibland. När kan man betrakta sig själv som en människa man verkligen tycker duger? På Riktigt? När man ständigt ser sina svaga sidor överlysa dom starka. Fan.

God Natt

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken jävla jävla bild. Måste vara den vackraste bild jag någonsin skådat. Sjukt

2007-07-28 @ 01:08:48
Postat av: O.

Älskar när du skriver om din och din fars relation. Det knäns så himla äkta och vackert på något sätt. :-)

2007-07-28 @ 01:16:09
Postat av: josefin

A Night at the roxbury kan vara den roligaste filmen som någonsin gjorts. Helt sick!

Postat av: Niki

Du kanske borde lägga upp din blogg på bloggportalen.se

2007-07-28 @ 15:05:48
Postat av: Tina

Hmm... "om jag var tjej skulle det nog heta horrykte." ? Lustigt uttryckt. Player ÄR man, horrykte FÅR man - oavsett om man är tjej eller kille.

2007-07-28 @ 21:22:07
Postat av: Lina

Du skriver sagolikt bra..

2007-07-29 @ 04:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback