Peace And Love 2007

Ja sanna mina ord. Ordet sliten har verkligen fått sig en ny innebörd. En ny mening här i livet. Kom hem igår kväll och slocknade ganska direkt. Sen fick jag kasta mig upp i morse redan klockan 7 för att konka mig iväg till jobbet. Kände mig då seriöst fortfarande berusad. Ganska vidrigt. Där satt jag i en jävla kassa och var tvungen att vara mitt vanliga, trevliga, charmiga Nemo i 9 jävla timmar. Tror ni jag höll på att avlida eller? Framförallt me tanke på att det senaste 5 dygnen har på sin höjd innehållt MAX sammanlagt 10 timmar sömn och MINST 15 öl om dagen. Känner ärligt talat när jag sitter här att det känns fel för kroppen att inte smutta på en bärs....how fucked up is that?




Vilken underbar festival.




Vilken underbar jävla festival. Varför är det de här man älskar så mycket? Den här magin. Den här som alla så självklart borde avguda. Att bara kröka konstant i flera dygn med massa tjejer och killar. Det är som en neverending fest som korsas med underbara konserter då och då. Hur kan inte alla bara förstå hur underbart det är?

Det började på tisdagen då vi tog vårt pick och pack in i Leos pappas bil och begav upp emot Dalarnas stolthet Borlänge. Bilens uppställning var Gayen och Leo i framsätet medans sångfåglarna Nemo, Alex och John satt i baksätet. Vi köpte en platta öl och började hinka i bilen. Allsången kantades med extremt höga förväntningar... Nervositeten för dåligt väder var nog det som mest gick igenom våra huvuden.. Sen när vi väl var på plats så mötte vi upp några sköna värmdö legender och började safta upp vårat Camp som innehöll Massa vanliga tält, Partytält, konstgräs, En stereo, Solcellslampor, Konst blommor, Stolar, Bord och mycket annat. Vi hade sammanlagt lagt ut åt skilliga tusenlappar på detta jävla camp... Man kände redan där att "Camp kuk" som vi för andra året i rad hette skulle bli en redig succé.

Sen började hetset. Det innehöll en hel del öl milt sagt... Det negativa med att vara så extremt konstant jävla full i 5 dagar i sträck är att man lätt glömmer bort sköna händelser. Vissa legendariska kommentarer och sköna bravader etc. men jag ska försöka sammanfatta några sköna grejor iaf..

- Mattis blev så jävla full så hade klädde av sig helt naken och sprang omkring över hela campet med endast en skylt för kuken. (som folk envisades med att dra bort SÅKLART)  Sen hällde vi alla andra flera olika sorets öl och cider i hans mun när han bara låg där på marken och han bara lapade i sig som en bebis sugen på bröstmjölk... Det såg braaa mycket roligare ut än vad det låter som..Det lovar jag er.

- Två från vår bil gav sig ut på campet och hittade ett par tjejer som dom satte sig i ett tält med och började sjunga. Tjejerna tyckte att en kille sjöng så bra å sa de till honom. Han sa då "Men jag sjunger ännu bättre i mick".. Vet ni vad som då följande utspelas? JO.. Tjejen rycker av sig ena benet och ger till killen för att han ska använda det som Mick!! JAAA hon har fucking jävla benprotes! Och det är inte precis så att killen blir avskräckt utan han tar bara benet som en vanlig mick och börja sjunga i det...Och där sitter hon utan sitt ben och bara diggar med...hahaha...asså...förstå hur sjukt det är? Förstår ni hur många promille det krävs för att sådan här händelse ska få utspela sig? Ja herre min skapare... (psstt...jaa..killen som sjöng i benet var Alex)

- Sista dagen så måste den gayigaste av alla gayiga händelser utspelats sig. och vem utförde denna aktion måntro? Jooo GAYEN såklart! Sista natten så tar han med sig en tjej från campingen och tar in på ett fucking jävla hotell! THATS RIGHT. han pyntar 1050 kr för att sova på hotell med en brud.... Hur mycket INTE festival är inte det? Asså herre min skapare.. Det skönaste med det måste väl ändå vara att han inte ens fick steka bruden :D Mohaha!

- Restaurangerna i Borlänge är något bland det sjukaste jag upplevt i matväg. Det är en sak att dom höjjer priserna på ALL mat när det är festival... En annan sak att dom totalt ser ner på alla besökare och är sjukt jävla otrevliga mot dom.... Men det är en annan jävla sak när sedan all mat smakar fullständig jävla skit. Vi besökte 4 st Kebab/Pizza-ställen i trakten där:

Ställe 1: Pizzan var kall och när vi påpekar detta så blir dom förbannade...What to do lixom?
Ställe 2: Maten dröjjer över 30 min och när maten väl kommer så det heeelt fel mat vi får... Icke sås har blivit sås. Ingen sallad har blivit extra sallad osv osv osv...
Ställe 3: Coca Colan var bara vatten och det var sjuukt jävla dyrt
STälle 4: Sluskig jävla lokal och när vi får maten så smakar den seriöst som om den stått framme i 5-6 dagar. Smakade gammal blöt stövel.


Kul att man fick lön den 25:e och Studiebidrag den 29:e och tillsammans var det över 10.000 kr. Idag är det den 2:a och jag äger drygt 2000 kr. mm...jag känner den där Nemo..det är han som är bra på att hålla i pengar va? My fucking god! Jag måste kamma mig ekonomiskt. JAG KAN INTE HÅLLA I PENGAR! fuck fuck fuck. Frukost, Lunch och Middag på uteställen under hela festivalen kanske inte borde varit prio 1 ändå... :P fast thaimaten på festivalområdet var fan fin :D


Ja iaf som jag sa...Camp Kuk såg magiskt ut när vi hade gjort i ordning det. Sen efter första kvällen så såg det ganska omagiskt ut.... Det såg ungefär ut som man tagit en lastbil med skit, skrot och skräp och hällt det över en liten yta gräs. Och i den stilen höll sig vårt camp ungefär dom resterande 4 dagarna...Fy faaan vad grisiga vi var... Vi hade knulltävling med Scooreboard och allt och pimpade tjejer hejvilt. Vi pimplade öl-race och rökte i extrem takt och mängder. Vi var dryga och jävliga mot alla som var och besökte vårt camp. Vi var fan precis så som vi ska vara. Vi gjorde vår grej. Camp Kuk. Killarna som saknar respekt. Killarna som bara fuckade med allt och alla. Så jävla jävla roligt. Det var som en never ending jävla fest.



Så såg vårt camp ut när vi dragit och städarna skulle ta över. Bilden är tagen precis tagen där vi bodde.
Vår kundvagn, skylt..ja hela rubbet..haha :D




Det fanns såklart några negativa saker... Det jävliga med festival, det är att man inte kan sova. Man försöker ju få några timmar per dygn men dom timmar man får är såna där timmar då man vaknar var 5:e minut och kollar sig omkring och ber folk hålla käften. Det är så jävla grisigt och högljutt överallt... Sen när man väl går upp på morgonen så är man i princip döende... Iofs hjälper det när man tagit några bärs och några treo och det är party party igen men ni förstår vad jag menar... En annan grej som stör mig något enormt är att det var lite synd att det blivit så jävla mycket Hultsfred över Peace And Love i år... Det var jävligt långt ifrån lika mysigt, personligt och cozy som förra året. Att det var dubbelt så många besökare i år är ju såklart en förståligt förklaring men det var lite synd för jag saknade gemenskapen som fanns i fjol. Då var det verkligen "Vår" grej...Vi som var där nu med. Nu hade det blivit en stor jävla mastodontfestival fullsmockad av värmdö människor och tokiga fjårtisar i alla gatuhörn.. Och det som gör mig lite depp och illa till mods är att jag är nästintill säker på att det kommer fortsätta i samma kurva...Nästa år är Peace and Love större än Hultsfred. Det har ni mitt ord på.


Konserterna då?

Jag såg Melody Club, Mando Diao, Snook, Jason Mraz och The Ark..Skulle vilja ranka dom såhär:

1. Melody Club
2. Jason Mraz
3. Snook
4. The Ark
5. Mando Diao

Men då ska också tilläggas att alla var sjukt bra konserter... Melody Club hade jag lägst förväntningar på av dessa fem och det var nog därför det blev en sån extremt skön upplevelse som det blev. Jävlar vad dom radade upp hits och min fylla låg precis perfekt då. Grym konsert. Jason Mraz är en kille ni inte får missa. Det finns seriöst ingen mer begåvad musiker i dagens musikindustri. Han sjunger och spelar out of this world. Hur han inte kunnat bli en storstjärna i USA ännu är helt jävla ofattbart. Snook var riktigt jävla coola, spydiga och kaxiga. Dom hade ett skönt liveband och var jävligt snygga på Scén. Jävlar vilka sköna hits dom hade i bagaget också. Grymt. The Ark är ju alltid The Ark. Ola är alltid grym men det kändes lite pasé när man nu såg dom för typ 3:e gången. Det kändes som man sett det förut och hela den här Schlager grejjen har fan inte gjort dom väl alltså. Dom saknar känslan och kör numera bara på rutin lite grann. Tråkigt och synd. Jag står dock fast vid att deras gigg Hultsfred 2005 är top 3 av alla konserter jag sett. No Doubt. Mando Diao som jag hade högst förväntningar på av alla band levererade tyvärr inte fullt ut. Dom körde en sjuuukt fet spelning på P&L i fjol och jag hade höjt dom till skyarna något enormt inför Leo och alla andra och så kör dom en liknande show fast väldigt mkt lamare och opersonligare...Väldigt synd och tråkigt..


Saker som glömdes eller lämnades kvar:

Min digitalkamera fullsmockade med hundratals sköna bilder
Ett par dyra jävla solglajjor
Tält och sovsäck....

Happ..jaja...Lever man 24/7 med för hög promille i blodet får man stå sina kast och skylla sig själv... *suck*


Ja..nu har jag skrivit väldigt mycket om festivalen...Faan..känns som man glömt massa...Hoppas inte.. Jaja, dyker det upp något mer så uppdaterar jag bara detta inlägg så kika in lite då och då :-)


Slutsats får ändå vara att det varit fullständigt magiska dagar. Underbara konserter och inte minst underbara tjejer... Jag bestämmer mig här och nu att jag kommer göra Peace And Love till min grej. Nu har jag varit där i 2 år i rad och kommer åka dit varje år. Det känns helt rätt och så självklart!






Är det mitt behov som är skrämmande? Det där ständiga letandet.. Ständiga längtan efter självbekräftelse. Kapitlet tar egentligen aldrig slut men boken har bara börjat... Manin och ångesten.. Leta Leta.. Längta Längtan..  Att visa att man är bäst. Att man räcker till. I en tävling skulle jag aldrig stå ut med att vara tvåa. Det är värdelöst. Jag vill vara bäst, vackrast och älskad av alla. Jag vill höra att jag är snäll och ser bra ut. Sen så fort jag FÅR höra det så blir jag helt knäsvag och kär. Jag är helt besatt av komplimanger och tror knappt att det är sant när en tjej säger att jag ser bra ut. Jag tror att hon driver med mig. Vad är det för fel på mig? Varför kan man aldrig faktiskt bara inse att man räcker till som man är? Jag är som en kass kopia av mig själv. Den där dåliga sidan av mig som jag inte ens vill vara eller ha att göra med. Kåt, vilsen, upfuckad och ledsen. Vem är jag egentligen?




Bäst just nu:

Sean Kingston - Beautiful Girls
Jason Mraz - Geek in the pink = http://www.youtube.com/watch?v=Yb655sAoAac
Jason Mraz - Ain´t got no dope



PUSS PÅ DIG


Läste en så jävla fin grej igår. En tjej som heter Annie. Hon hade skrivit en sak om mig som fick mig så jävla varm. Det är så ovanligt att en tjej som man inte ens har känslor för eller knappt känner kan få en så fullständigt varm och uppslukad av Harmoni. Hon gav mig dom vackraste orden och citerade mig så underbart. Tack Gumman.

Läs inlägget "last goodbye." skrivet 2007-jun-29 @ 23:45...

http://anniehd.blogg.se/



Dagens Bästa:

Din vackra komplimang

Scrubs Säsong 2 damp ned i brevlådan!

Dagens Sämsta:

Kiss och total förnedring av en av mina bästa kompisar och en tjej som jag en gång trodde jag gillade...







En grej är jävligt seg. Har sjukt ont i halsen när jag sväljer. Det gör fasligt jävla ont. Går knappt att svälja. Det kom efter typ 3:e dagen på festivalen. Hoppas det försvinner snart...Orkar inte med nån jävla skit som typ halsfluss eller ännu värre Körtelfeber. Körtelfeber ska man iofs bara kunna ha 1 gång säger Läkarna men läkare har ju haft fel förr så...hmm..faaan...håll tummarna...


Jobb idag. i morgon. i övermorgon. Flytt hemifrån Torsdag. (wuuuuuuuhuuuuuuuuuuuu) ..Jobb fredag. Jobb lördag. Vila Söndag. Jobb måndag..osv..osv..osv...så här håller det på närmsta 5 veckorna...jobba i princip varje dag i Världens hellhole Ica Kvantum Värmdö... Det har sina stunder och charmer. Of Course. Men majoriteten är fruktansvärt tråkigt.


Och hur skönt är det inte att Bajen mosade IFK Göteborg och nu ligger på tredje plats i Allsvenskan? Hallelulja! Great Great Great! Keep this form Bajen. And we are looking forward to an intresting summer...



Och hur jag typ tänker på dig ibland gör mig ont. Typ saknar dig lite. Tänker på dom få fina minnen och stunder vi ändå har. Kramar. Msn-konversationer i timmar. Kyssar. Skratt. Jag borde inte göra det. Det är verkligen inte rätt på något sätt. Jag förtjänar det inte. Jag vet att du bergis skiter i mig i alla möjliga och omöjliga aspekter men allt jag skulle vilja är att hålla om dig och säga att allt är bra. Att du är bra och att jag faktiskt är bra ibland också. Säga att fela är mänskligt...Att förlåta är guld.

tänker du på mig ibland?









Jag fick många sms under festivalen. Av olika tjejer i mitt liv som satt olika sorters spår. Bra och dåliga. Unga och Gamla. Arga och ledsna. Ni vet vilka ni är. Ni alla berör på olika sätt. Ibland blir jag så glad att jag faktiskt berör människor med jag skriver och gör.. Jag tänker att jag måste göra det. Att det egentligen inte finns något val. Vill bara göra mig ett namn snabbt som fan. Vill bara leva. Jag känner att det är bättre att gå igenom livet som en känd hatad människa än som en helt omärkt människa. Tänk att gå igenom livet helt obemärkt? Att aldrig ens någon visste att du fanns. Det närmaste du fick det intima var när din mamma kramade dig på hennes dödsbädd. Förstår ni mardrömmen? Jag vet att jag har ett behov av att synnas och höras och att det verkligen är på gott och ont.... Jag vill bara inte bli glömd. Livet är så kort... Tänkte på det idag...  Att man faktiskt lever och dagarna går så extremt jävla fort. Man säger att man har tusentals dagar kvar att leva.. Ja visst men hur jävla fort går inte en dag i evighetens perspektiv? En ovanligt lång blinkning? Jag blir bara rädd.. Så fort jag börjar tänka på döden så får jag tårar i ögonen. Kan fortfarande gå över till mamma på natten och be henne att hon håller om mig för att jag är så rädd för döden. Jag hatar det så innerligt. Hatar det så jävla jävla mycket. Jag vill bara leva för alltid. Jag vill inte vara rädd. Vad händer sen? Kära jävla gud. Vad händer sen? Efter döden? säg att man lever ett till liv. säg det. Snälla. Snälla någon..Faan...



</3

Kommentarer
Postat av: M.

En av dom bästa inläggen jag läst. Visst att det var sjukt långt med det kändes bara positivt. Det kändes som en bok. Who´s the fuck is Stieg Larsson? Lova att du skriver en bok på riktigt någon gång? Eller iaf give it a serious try? puzzen

2007-07-02 @ 21:48:42
Postat av: nyfiken i en strut

HAHAHA! SJUKA MÄNNISKOR! VEM VANN KNULLTÄVLINGEN DÅ? :P

2007-07-02 @ 21:54:00
Postat av: nyfiken i en strut

HAHAHA! SJUKA MÄNNISKOR! VEM VANN KNULLTÄVLINGEN DÅ? :P

2007-07-02 @ 21:54:13
Postat av: Alexander

Det var jag som sjöng i benprotesen ;)

2007-07-02 @ 21:54:38
Postat av: Majk the dajk

Äntligen skriver du på riktigt igen! Fucking jävla week ago, wasn´t it? Jason Mraz är gött asså! synd att man missa festivalen och ska på agustibuller istället :( anyways så var det ett snuskigt bra inlägg keep this fire burning and u will gett crääädd :-)

2007-07-02 @ 21:56:18
Postat av: SÖDERBÖNA.

No Words. No Words. Instämmer så jäkla hård med sista partiet. Fullständigt HATAR döden aswell. :'(

2007-07-02 @ 22:00:24
Postat av: Alexander

asså, nemo. PEACE & LOVE. jag saknar våran rutin, beatboxrap sen All I Have To Givelåten. vår producent. jag saknar ludvikabruden.. åhh asså
FAN. Jason lär få komma på våra fester

2007-07-02 @ 22:06:07
Postat av: LA.

Var också på peace & love, tyckte Snook totalt ägde- synd bara att regnet föll under deras konsert. Melody Club var i och för sig också riktigt, riktigt bra. Såg du inte Alice Cooper? Inte alls min musiksmak, men hans show slår ju allt. Stämningen gick att ta på!

2007-07-02 @ 22:08:22
Postat av: farbror

"tjaaaaaaaaaaa"
haha

2007-07-02 @ 22:08:55
Postat av: Stammisen

Jag var oxå på Peace&Love å ja kan ba säga att jag inte gillar blogger så mkt men denna va intresant för att de stod om festivalen :D tack för alla partys i ert camp! du va sötast! fast det borde du väl redan veta efter alla tjejer du höll på med...hahahahaha

2007-07-02 @ 22:41:00
Postat av: .

Fan vad sjukt. Typ 1 timme sen du skrev inlägget och du har typ 10 comments? Vankas det ett nytt rekord? The Ark va bäst på festivalen :D No doubt! :D:D

2007-07-02 @ 22:46:17
Postat av: hoe

självklart vann nemo knulltävlingen...

2007-07-02 @ 23:12:09
Postat av: Nemo - Bloggowner

Hah! Nej, jag såg inte Cooper.... Många sa att de va rätt bra så jag ångrar det lite nu.. Jag höll väl inte på med så många tjejer "Stammisen"..? (a) och Alex, JA, VI ÄGDE P&L :D vi och jason mraz ägde alltihop ;)
fixar ni kontrakt och skriver jag boken :P haha! nu blir det säsong 2 av scrubs som jag fick hem idag! puss & go natt

2007-07-02 @ 23:12:51
Postat av: hoe 2

Jag tror Jason Mraz vann tävlingen :D

2007-07-02 @ 23:53:32
Postat av: annie

tack du :)
låter som att ni hade en härlig festival, camp kuk låter som ett bra camp :p keep up the good work. puss, <3

Postat av: Nicke @ Pa

Ärligt talat, detta är en fråga till övriga läsare av denna blogg: Orkar ni verkligen läsa när hans inlägg blir så här jävla långa? no offence till Nemo men det är ju fan flera A4-papper!! läser ni hela eller ögnar ni bara igenom och spanar in alla comments? jag brukar bara läsa när dom är högst hälften så korta som idag.. (missförstå mig rätt = jag gillar bloggen!)

2007-07-03 @ 00:31:59
Postat av: Tina

Nicke @ pa, jag kanske inte kommer så jävla bra överrens med Nemo i verkligheten men det ändrar inte min åsikt om att jag tycker att han är kung på att skriva. Så, ja, jag läser allt. Det är ju bra tamejfan!

2007-07-03 @ 15:58:46
URL: http://heavenlymess.blogg.se
Postat av: Jane

Word på föregående talare. Den enda bloggen som faktiskt levererar gång på gång. Variationen och kreativiten i dina inlägg är det som lyser klarast. :-) Hoppas du fortsätter skriva a looong time ahead of us! Kramar

2007-07-03 @ 18:59:48
Postat av: Valentin

Helt sjukt att du hittade den bilden på campen, kul att de tyckte att vår camp var så vidrig att de behövde föreviga det=) Iaf angående denna tävling, nemo vann med ett poäng över mig (och ja, det svider) Men jag hittade faktist en tjej de 2 sista dagarna som jag tyckte om och hängde med. Sen måste man ju ta hänsyn till nemos STORA erfarenhet och att ett nickname som "gayen" knappast hjälper i en tjejtävling=)

2007-07-04 @ 17:37:45
Postat av: em

Haha, asgrymt med tävling... Go Gaylord!

2007-07-04 @ 22:02:28
URL: http://emmituss.spaces.live.com
Postat av: Nyfiken Anonym

Stämmer det att kingen är det Petter som han heter? whatever. Att han iaf hångla med den där latinobruttan du var på G med förut? Jag har hört att folk sa det och blev såklart väldans nyfiken! Trodde du gilla henne som fan (förut iaf) ? Och är inte du och han värsta homiesen? Info Info Info plz?

2007-07-05 @ 15:08:49
Postat av: Nemo - Bloggowner

Shit vad många nötter som alltid ska skriva så mycket saker. Lägg inte näsan i blöt. Ni får kommentera det jag skriver i bloggen. Det är DET jag delar med mig av. Inte börja undra egna saker. Iaf inte om ni ska va anonyma! :@ Jaja..whatever... Nytt inlägg ikväll iaf :-)

2007-07-05 @ 19:45:39
Postat av: vanessa

skulle stängt av datorn för länge sen, men så hittade jag din blogg, bara av en slump. jag började läsa, kritiskt, sen blev jag helt fast. jag kunde inte sluta, vet du varför, för att du påminner så jävla mycket om mig, om vad du tänker, tycker, känner, hur du är utåt och inåt. jag blev seriöst helt rädd. tycker du är en stark människa, jag gillar starka människor, tydliga människor som syns (inte syns hej jag knullar fem tjejer på var fest) men du fattar vad jag menar, (L) lycka till i ditt liv, sluta inte med din blogg. puss vanessa.

2007-12-05 @ 22:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback