if i took it all out on you, i never ment to.

Stark?

Jag hatar när jag vaknar av den där känslan då man känner sig som en blekare kopia av sitt forna jag. Då man bara önskar att man vara så mycket starkare och bättre. Man vill så gärna berätta för alla vad man vill och tycker men är alldeles för jävla feg. För jävla svag. Man är så trygg i nutiden. Man vill inte förändra rutinerna. Lagom är bäst. En svensk mentalitet som jag fullkomligt avskyr. Jag kan känna mig så jävla stark ibland. Som en fullständig revolutionär. Jag kan verkligen känna att jag är smartare, starkare och bättre än andra människor. Men just idag känner jag mig totala motsatsen. Känner mig bara låg, svag och liten. Sliten och ful. Ingen bra dag. Bara en dag.




Sämsta skiten ever hände igår. Sedan Peace and Love festivalen har mitt ögonbryn jävlats lite med mig. Piercingen. Det har vart lite varigt och lite sår typ. Sen nu på senare dagar har det börjar svullna upp lite. Sen nu i förregår natt när jag hade vart på krogen så slog det till. När jag vaknade så hade jag en jävla golfboll upp till höger om ögat. Såg ut som fucking Elefantmannen. Eftersom det var en lördag och ingen vårdcentral var öppet så bestämde jag mig för att gå till Akuten som ligger rätt här. Nacka - Ektorp. Tog min kölapp och satt där. Fick prata med 3 olika läkare och till slut kom dom fram till att jag fick antibiotika utskriven i 10 dagar och lite smörja som jag ska kleta på då och då.

Sen efter akuten-besöket så tog jag mitt pick och pack och begav mig till Jobbet. Elefantmannen skulle alltså jobba trots sitt tillstånd. Jag hade inte råd att sjukanmäla mig på en Lördag. OB-pröjset är för fett. Så jag stod där i kassan i åtskilliga timmar och såg ut som ett jävla mongo. Jag kände mig skyldig mig själv att förklara för varje kund varför jag såg ut som jag gjorde. Just för att jag skulle slippa skämmas så jävligt. Det såg ut som att kunderna typ trodde att det var medfött. Att jag bara hade nåt fel i fejset liksom. Vissa trodde att det var ett mygg-bett. ja herre gud. Ett tufft pass på Ica att ta sig igenom.. men men..it´s life.

Sen efter jobbet kollade jag SL för att hitta en skön buss att ta hem. Jag kollade en som anslöt till Nacka buss och allt var frid och fröjd. Tror ni inte att nacka kuk bussen har dragit när min buss anländer till Centrum då? Jag och pappan i en barnfamilj blir helt tokiga och står och svär om hur jävligt SL är. Man blir så jävla trött på att det alltid ska vara så här. SL.. vill dom jävlas med människor? Ska en buss ansluta så får den fan ta och göra det. Så jag fick stå där en halvtimme och frysa i regnet. Jag kom hem från jobbet 22.50 när ICA stängde 21.00...Det kändes sådär halvskönt..


Och du kom. Du kom och var lite varm som du brukar vara. Du utstrålar sådan värme, godhet, trygghet och kärlek. Hela du är som ett moln av glädje. Du håller om mig. Kysser mig i nacken. Du verkar verkligen tycka om mig för den jag är. Fastän du vet så mycket om mig. Du blir inte rädd eller avskräckt. Du känns äkta och det glädjer mig något enormt att du är så fin som du är. Gillade att vakna med dig. <3







Gissa Promillen. Jag på partyhumör under min egen studenthemmafest..






Har köpt ny telefon nu iaf. Så nu kan ni ringa mig och höra vad jag säger. Jävligt skönt och befriande av faktiskt kunna vara reachable. Det blev en rätt kass telefon. Typ den billigaste jag hittade. Just pga av skälet att jag ska lämna in min gamla på lagning och hoppas att den fixas.




Utgången i fredags då? Jo den blev faktiskt trevlig:

Jag, Johan, Anders, Tomas, Adde och Jocke. Vi förade på Star Bar eftersom Nivå22 var proppfullt. Vi blev fulla och drog till gamla The vibe. Ni vet Berzelli Bar? Iaf var så var inte så mycket folk vilket är skönt. Det var skön musik så vi stod och dansade i några timmar. Comviq var på sitt sämsta humör denna kväll...Är helt säker på att alla upplevde samma skit. SMS man skrev kom fram 2-3 efter man skickat dom. Helt jävla värdelöst. Det förstörde en del denna kväll...Men kvällen fick ändå ett ganska värdigt slut..:-)




http://www.expressen.se/nyheter/1.752160/har-hetsas-svenskar-pa-sexfester

Lite rolig läsning. Handlar om att unga svenskar på Sunny beach hetsas till sexfester.
Dit drar man i mitten på Augusti. Sexfester. Känn på det ordet. Rätt komiskt.



Tänkte på en sak. Fenomenet dålig musik som slår igenom. Vi har haft tre stycken praktexempel nu senaste tiden. Först och främst Basshunters vrålhit "Botten Anna". Sen efter den kom kopian "Sång om Ingenting" av hobbygänget Kabojsarna. Nu sist men inte minst har vi en ny brottarhit på listorna. Gruppen heter Laser och låten heter "Fågeln Roger". Dessa fenomen är musik skapat av datorer inom loppet av 5 minuter med en data pojk röst förvräng av auto tune. All credd till skaparna men ska det verkligen tillåtas att dessa låtar blir såna stora hits som dom faktiskt blir? Vad säger det om Sveriges musikbranch? Man skäms nästan lite. Man skäms väl nästan ännu mer att man faktiskt blir glad när låtarna spelas ute på dansgolven i Sveriges nattliv....suck






Mannen. Myten. Legenden.




Faan så dåligt med pengar jag har nu. Det är faan tungt att flytta hemifrån. Alla dessa oväntade utgifter som dyker upp från olika håll. Hyra, olika räkningar och mat. Sen pröjsade jag läkarbesök och antibiotika för 450 kr. Som att inte det var nog med det var man ju tvungen att köpa ny mobil. Nu blir det att leva på nudlar resten av månaden....;)


Just när jag kände mig som mest isärsliten och utpumpad. Just när jag kände som mest att jag bara flänger runt som en jävla duracellkanin. Från fest till fest. Tjej till Tjej. Just när jag kände mig som jävla grisigast och pinsammast..Så kanske jag fastnat för någon. Kanske. Eller jag vet inte. Har jag det?


50 Cent har gjort en låt med Justin Timberlake & Timbaland. Jag fick tillgång till den idag. Jäkla fet låt alltså. Jag har alltid avskytt 50 Cent och det gör jag fortfarande, Men det känns lite som om när Justin medverkar på en låt... Kan vilken jävla låt som helst bli helt kunglig. Den här låten har såklart en riktig dum kvinnokränkande text men beatet är riktigt fett och stämmorna är grymt sköna. Justins partier är som väntat helt jävla magnifika. Den rösten, ja herregud. Den jävla rösten han bär! Magiskt.



Dagens SMS:

"Du är ett geni. Om du visste hur bra du är. Kom bara och tänka på det nu. Är glad att jag har dig som vän"

Från Leo på resa i Frankrike.




Dagens länk:

Ballad version på Magnus Carlsons genialiska "Live Forever"

http://www.youtube.com/watch?v=6yFQ3MP5PG8&mode=related&search=





Jag antar att det är väl just därför jag gav det ett sista försök.
För att jag är lite som JD i Scrubs. Står inte ut med blotta tanken att folk inte tycker om mig.
Står inte ut med känslan att man inte är omtyckt av alla.
Jag är väldigt medveten om att många tycker illa om mig men står samtidigt inte ut med tanken.
Jag måste lära mig att ta fokus på dom som faktiskt älskar mig för den jag är... Men kan det inte =/
Hur kan vara så patetisk att ens största dröm är att vara älskad av alla? Vem resonerar så?



Du är inte den du en gång var.
Vad hände?


Kommentarer
Postat av: annie

läste sunny-artikeln imorse när jag kom hem, jag skrattade. tror att det förändrats lite sen jag var där dock.
hursomhelst, bra inlägg. hoppas att ögonbrynet blir bättre :) puss

Postat av: annie

oj, det var längesen jag var först :p skillat.

2007-07-09 @ 00:10:01
URL: http://anniehd.blogg.se
Postat av: Valentin

Jag vill inte jobba mer, jag vill dricka sprit och festa!!!!
(jag har kollat upp lite Sunny beach charter priser, 1 vecka i augusti på 4 stjärnit 4000kr, 3 stjärnit 3000kr... det är överkomligt, kan bli något billigare sista minuten men vi snackar högst en 5-hundring. Kolla själv på www.travelpartner.se)

2007-07-09 @ 06:26:24
Postat av: Nyfiken

Vem är denna flicka? :O :O :O

2007-07-09 @ 14:17:25
Postat av: Fia

Gillar din stil. Skön blandning i bloggen utav känslor, händelser och fina bilder. Du sköter det snyggt!

2007-07-09 @ 15:34:57
Postat av: Alexander

jag antar att jag är flickan?
sunny beach kommer att bli naajs

2007-07-09 @ 21:33:36
Postat av: Valentin

"Du kom och var lite varm som du brukar vara"
"Du håller om mig. Kysser mig i nacken" hahah, ska det vara du alex=) då hade ni en djupare relation än vad jag ens vågat ana=)

2007-07-09 @ 23:02:52
Postat av: FLICKA!

haha! Söt bild. du ser, milt sagt, berusad ut :P

2007-07-10 @ 00:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback