I´m really sorry it had to die - funny how memories can start a certain feeling to grow


Först och främst. En av Sveriges stora har lämnat oss. Rest in Peace Ingmar Bergman. Minns när jag kollade på "Fanny & Alexander" med Mamma för många år sedan. Hur jag verkligen trodde att jag skulle avsky den men den visade sig vara helt fantastiskt. Värd alla fyra Oscarsstatyetter den kammade hem! Vila i frid.




Jag sov hos mamma i natt. Jag hade svårt att sova. Jag låg i min gamla säng och tänke på livet. Hundratals tankar flimrade förbi i mitt huvud som en lång matineé. Jag funderade på vad jag åstakommit so far i mitt liv. Vad jag gör och vad som finns kvar. Jag mår så jävla dåligt när jag tänker på hur snabbt tiden går. Hur snabbt dagarna, veckorna, månaderna och åren går. Det känndes som igår som man började i Gymnasiet och nu är man helt plötsligt klar med hela grundskolan..?! Det känns inte bra. Tryggheten har liksom dött på något sätt. Dödsångesten är den värsta sorts ångesten som finns och för mig är den ständigt återkommande. Det vet dom som känner mig och har känt mig en längre tid. Är fruktansvärt rädd för döden. Hade det funnits någonting jag fått här i världen hade det varit att få veta vad som händer sen... Efter döden. För vad fan händer sen? Dör man bara? Försvinner allt? It that it? Tanken gör mig fruktansvärt skärrad och livrädd. Jag vill helst tro att man får uppleva flera liv. Jag hatar hatar HATAR att tänka på det och det värsta är att när jag väl börjar tänka på det så får jag inte bort det ur huvudet. Fan. I wanna live forever. And dont even get me started på hur man kommer känna och reagera när familj går bort? Tex föräldrar eller syskon? Då är det nästan så att man hoppas att man själv dör först.. =/

Är ni rädda för döden?

Jag är snart 20 år och jag hade alltid velat att jag skulle bli en ung förälder. Det är helt underbart att ha unga föräldrar. Jag tycker synd om folk som har för gamla föräldrar... Mina föräldrar trodde att jag skulle bli den som fick barn först av syskonen. Min mamma fick sitt första barn när hon var 20 år. Sätt fart nu Nemo..





Jag såg Simpsons idag med Leo. Jag har aldrig varit ett stort Simpsons-Fan. Så det var egentligen rätt skönt att kunna gå och se denna film utan dom där skyhöga förväntningarna i kroppen som alla Simpsons-fan lär ha. Resultatet blev såklart också som jag trodde när man inte förväntar sig något märkvärdigt. Jag blev riktigt nöjd. Det var en väldigt orginell och underhållande film. Många många sköna skratt. Den rekomenderas varmt :-)



Bäst just nu:

Kanye West - Stronger


Läste precis att Kanye ska släppa sitt nästa album samma dag som 50 Cent ska. Det blir en intressant match i hiphopvärlden. Jag tror tyvärr att 50 kommer sälja mer även fast han är sååå mkt sämre. Fett sugigt. Nya "Stronger" är det fetaste just nu!

Läs mer här:

http://www.kingsizemagazine.se/read.php?id=1080





Jag brottades med tanken idag om hur jävla uppfuckad jag resonerar på saker och ting egentligen. När jag dricker så inbildar jag mig att jag kan få vem fan som helst. Att gamla ragg jag haft fortfarande vill ha mig..?!  Jag är så jävla dum. Jag kan typ valsa omkring och ragga på vem fan som helst. Även folk way out of my league. Jag saknar lixom självinsikt. Jag blir så vidrigt naiv. Fast ändå så gör jag det om och om igen. Bara för att jag älskar det. Jag älskar att vara full. Jag älskar att ragga. Att push the limits. Försöka. Göra min grej. Det är roligt. Fast ångesten dagen efter är ibland för svår...Frågan är egentligen, is it worth it?



Kommentarer
Postat av: Anonym

"Och jag är livrädd för att leva,
och jag är dödsrädd för att dö."
som jocke berg skulle säga. och jag är fan dödsrädd för att dö, livrädd. när jag tänker på döden får jag panik.
och ibland är det värt det, trots ångesten.

2007-07-30 @ 22:13:28
Postat av: Nemo - Bloggowner

Det är bland det vackraste jag någonsin hört.
"Och jag är livrädd för att leva,
och jag är dödsrädd för att dö." - Genialt.

2007-07-30 @ 23:34:21
Postat av: T.

Du verkar vara ledsen på riktigt. :O Låter kanske fel och konstigt att säga det men du skriver som allra bäst när du mår dåligt. När du verkligen öppnar dig som nu. Fint. *-)

2007-07-31 @ 00:13:02
Postat av: Anonym

du, om någon är väl inte mogen för barn...att ens tänka tanken när du inte kan aha 1 tjej

2007-07-31 @ 08:23:51
Postat av: Alexander

Det här är inte allt. Nemo har börjat blogga Live@MSN

2007-07-31 @ 12:07:31
Postat av: Karolina

Han skrev iofs vad han hade VELAT.. På tal om mogen, rätt moget att inte skriva sitt namn :)

2007-07-31 @ 12:41:30
Postat av: Pauline

jag tycker det är underbart att ha unga föräldrar, mina va också typ 20. Men var inte så orolig :) Det löser sig ska du se!

2007-07-31 @ 21:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback