But it's like no matter what I do, I can't convince you, to just believe this is real

I don't miss you
Just who
You used to be


Harry Potter har skådat sina glansdagar. Filmen var en riktigt ihopplock av snabba skiftande scéner och specialeffekter. Men egentligen, who am i to judge? Har inte läst någon av böckerna... Men när man pratar med folk som läst böckerna och sett denna film så säger samtliga att dom missat jättemycket och verkligen bara stressat igenom varje scén.. Det kan jag verkligen tänka mig. Jag som alltid gillat Harry Potter filmerna skarpt och prioriterat dom framför Sagan om Ringen-filmerna är väldigt besviken nu... Synd.


dagens fotnot:

Alla mina 3 närmsta kompisar och jag själv fick 119 eller mer på testet jag bloggade om här om dagen. (vilket alltså ska vara relativt högt.. 90% eller mer över svenska folkets snitt).. Vad konstigt. Korkade Nemo och hans blåsta kompisar liksom. Vad märkligt. Fuskade alla i vårt gäng nu kanske? Är det kanske ett ovanligt enkelt test? Ja vem vet... Vi hade säkert bara tur på varenda fråga..

Gör testet själva genom att trycka
här - Berätta vad ni får!




Lagfesten blev en besvikelse tyvärr. Jag pratar då framförallt från majoritetens synpunkter av dom som var där. Jag själv hade fett roligt men det beror nog främst på hur jävla wasted man var. Började förkröka redan 14.30 på dagen och det säger väl det mesta. Drack 6 st shots inne på stället... Skön typ man är! Stället var däremot rätt schysst. Frans August. Stort dansgolv. Fast folk ofestvilja kombinerat med en väldigt tjejbrist visade sig vara förödande. Fast kung som man är så påverkade inte tjejbristen speciellt mycket. Man gör ju det bästa av situationen... Skönt dock att stor majoritet av alla mina bästa kompisar närvarande på festen. Stort plus till det. Och Leo som kom direkt från Arlanda - That is friendship!









Varför älskar jag ditt skratt för?
Ditt vackra jävla ansikte
med ditt vackra jävla skratt!
Fan Fan Fan
Fan..



Ännu ett bevis på Carolas storhet:

http://www.videoboom.se/carola-hanas-i-norsk-reklam/



Läste i en blaska att The Hives ska vara förband på Maroon 5:s kommande turné. Det är fan jäkligt ballt. Samtidigt som The Hives jobbar med Timbaland och Pharell på sin kommande platta. Man underskattar fan The Hives storhet. Dom måste verkligen vara ett väl respekterat band i USA:s enorma musikbranch. Jäkligt coolt med bekräftande efter bekräftande. Credd till The Hives!



Fan. Jag tror inte jag kan dansa. Eller jag vet nog det innerst inne. Man hoppas så extremt mycket att man inte ser ut som ett totalt jävla freak när man skakar loss på dansgolvet. Men antagligen gör man verkligen det. Ett annat skäl till det kan ju vara att man endast dansar när man är riktigt jävla full.. Men satan så roligt det är. Älskar att dansa. Finns ingen underbarare känsla än när man står där på dansgolvet full och jävlig och så kommer en sån där riktigt underbar legendlåt på. En sån där riktigt het rnb hip hop-hit som man kan varenda rad i. Underbar. Stor musikorgasm.


Fick igång Dc++ igår kväll. Har sedan dess (Alltså på mindre än 24 timmar) Laddat ned över 2 gb musik. Jag sitter på dc konstant och bara pumpar ned alla underbara skivor som existerar. Så fantastiskt. Sån frihet. Looove it!


bäst just nu:

Mange schmidt - gangster brud

T.I ft. Eminem - touchdown

Smashing Pumpkins - Tonight, Tonight




Jag har slutat läsa en del bloggar. Förr i tiden (Eller ja, typ några dagar sedan sist) så följde jag ett tiotal bloggar med stor intensivitet och hängivenhet. Men nu har jag cut it down till typ 2-3 st bara. Jag orkar verkligen inte och har bestämt mig för att bara följa dom som jag känner ger mig något. Dom som verkligen kan skriva och som jag bryr mig om på riktigt. The rest känns ganska avlägset just nu...


Bestämde mig för att skita i golfen i morgon. Av flera olika skäl. Köpte biljett till Hammarby-Kalmar istället. Skönt att besöka Söderstadion och hejja fram laget i sitt hjärta till tre nya fräsha poäng. Hoppas på sol!


And when she's far away
Have you ever felt the need to stray
And tried and then discovered
It just doesn't pay
Cause with her, you can be true
And with her, you can be you



Tänkte på en annan sak idag. Såna där band som blivit så enormt framgångsrika på sitt enformiga koncept. Eller koncept kanske är fel ord. Jag menar främst typ Linkin Park, Offspring och Red hot chili peppers. Väldigt enformiga band men som ändå nåt enorma framgångar och höjder. Det är rätt komiskt. Dont get me wrong, jag gillar alla dessa band. Men erkänn att låtarna är väldigt enformiga...?





Världens bästa rappare släpper ny platta i slutet av året.
Plattan har fått studionamnet "King Mathers" - Jag ryser när jag tänker på det. <3




Jag ska på kryssning på Fredag med Leo, gayen, Annie och hennes polare. Det ska bli trevigt. Det är en sån där 24timmars-grej. Åker från Gärdet på Fredag morgon 08.00 och kommer hem 07.00 på Lördag... Det sjukaste med detta är att jag börjar jobba 08.00 på Lördag morgon. Hur jävla skönt jävla förstörd kommer jag vara på jobbet den dagen? Jag ser med fasa fram emot det... Sitta i en kassa och vara glad och charmig när man har 0 timmars sömn och 5 promille i blodet. Grejt stuff!


Sunny Beach 14-21 Augusti? Fira 20årsdagen där? Rykterna går... Hur sjukt vore inte det? hmm hmm hmm...



Jag har mer och mer på sistone vant mig vid tanken av att det faktiskt finns folk som avskyr mig. Det har alltid stört mig så enormt mycket. Den tanken. Att man vet att man inte är älskad av alla. Jag har varit besatt av att tillfredställa alla och vara omtyckt av alla. Men mer och mer på sistone så känner jag mig verkligen okej med denna tanke. Det kanske beror på vad en vän sa till mig här om dagen. Hon sa några väl valda ord ang denna fråga..  Jag menar, man får ju faktiskt fokusera på den skara som tycker om en på riktigt. For who you are. Visst finns det människor som spyr på en. Men varför bry sig? Det är verkligen deras problem liksom. Jag överlever. Livet är väl verkligen för kort för att fokusera på dessa människor. Jag har blivit som någon sorts icon på Värmdö under alla dessa år. En sån icon som man antingen älskar eller hatar. Finns egentligen inget mellanting. Det känns sjukt töntigt och märkligt att säga det men det stämmer nog väldigt mycket.

And there is so much love over for you. for us.


Kommentarer
Postat av: Anonym

liked you last thought

2007-07-18 @ 01:34:42
Postat av: Pauline

Håller fan med dig om det där med red hot och linkin park, jävligt sant. Fast det gör dom ju ändå inte mindre bra :) hur blire med tatto nurå? Puss

2007-07-18 @ 12:32:52
Postat av: Mia

Bra inlägg. Kändes ovanligt välskrivet faktiskt. Brukar bli det när du inte skrivit på etag. Fortsätt i den stilen :-) Kramar

2007-07-18 @ 14:30:28
Postat av: Västerås Hanna

Ska ni till Sunny Beach den 14:e augusti oxå? Fan! Jag och mitt gäng ska dit den 14:e! Sjukt.. På gott och ont. p&k

2007-07-18 @ 14:31:38
Postat av: Valentin

Respektlöst, va fan, okej kalla mig för gayen. Har vart lungt länge, men varför ge alla en stor bokstav utom mig? (t.o.m fradag fick en lixom) Driv va ordet

2007-07-18 @ 18:53:37
Postat av: Alexander

men va? jag blev lite besviken på deras storhet när jag fick höra att dom ska vara förband åt maroon 5 :( maroon 5 är ju inte så stort band liksom. har typ tänkt dom som lika stora som hives. fitta också. nu ska jag gråta. tjööö

Postat av: annie

Gayen fick stor bokstav i min blogg i alla fall! :)
Haha. Fredag blir skoj. Vi måste vara där klockan 7 btw, mysigt. Bra inlägg som vanligt N. Måste gå och se Harry Potter jag med, jag som var så taggad inför den nya filmen, och så är den dålig. Bläää.

2007-07-18 @ 21:51:27
URL: http://anniehd.blogg.se
Postat av: em

Black eyed peas någon?

2007-07-18 @ 22:11:12
URL: http://emmituss.spaces.live.com
Postat av: SÖDERBÖNA.

Justin är ju skapligt het! *dreggel blandat med uppgivna suckar*

2007-07-18 @ 23:45:50
Postat av: Niki

Jag fick 123 på testet. Fan vilken övermänniska jag är. Och då skall även inräknas att jag sitter på jobbet och måste ha uppsikt över kamerorna, samtidigt som jag lyssnar på rockmusik och har några kollegor härinne.
Jag borde vara Gud.

2007-07-19 @ 13:11:17
Postat av: Niki

Ja, alltså. Jag bad dem inte om hjälp.

2007-07-19 @ 13:11:58
Postat av: Cim

Herregud. På ett inlägg lyckas du nämna Eminem som "världens bästa rappare", du visar på ytterligare bevis att det där "IQ"-testet är bluff, båg och trams och du jämför Red Hot med Linkin Park (?!). Det här förbluffar mig. Det här är ditt problem, du är så jävla okonsekvent, och du pratar om saker du inte vet någonting om. Red Hot Chilipeppers är enligt dig ett enformigt band, med enformiga låtar och ett enformigt koncept. Nemo, vet du vad enformigt betyder? Helt ärligt tvivlar jag på det. Det är ett av de få rockbanden som svävat genom genrer som funk, rnb, pop, soul och naturligtvis rock utan några som helst problem. Det vill säga, MOTSATSEN till enformiga. Fan, vad dum du är. Och sen när blev Eminem världens bästa rappare? Om du inte kan någonting om hiphop, håll käften. Eller nämn en skiva, en låt av Common, Redman, KRS-1, Nas, Gangstarr, Biggie, dom största, dom mest talangfulla, som du naturligtvis inte vet något om eftersom du bara lyssnar på kommersiell hiphop. Fan, det är ju pinsamt.

2007-07-19 @ 17:21:34
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Cim

Dessutom hade du inte alls kul på lagfesten. Till och med om det ljuger du. Fjantigt.

2007-07-19 @ 17:22:25
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Valentin

Haha, du nämde ju fan bara kommersiell hiphop själv. Nas, större media hora får man leta efter... Eminem är en naturbegåvning, att lyckas som en vit utböling i den svart dominerade musikstilen är en mega bedrift bara det... Han är utan tvivel av de största aktörerna i musikstilen, Dr Dre:s högra hand och har hjälp att skapa giganter som 50 cent. Sen om hans musik inte tilltalar dig ger både jag och alla andra flygande fan i. Dra!
(men du, kom inte och säg att inte du tycker att red hots låtar kan låta lika. Har aldri hänt mig när jag hört en av deras nya låtar, att jag sagt "åhh undra vilka som gjort denna")

2007-07-19 @ 19:12:34
Postat av: Alexander

Kan hålla med lite om Red hot. Men de har deras enformiga sound och basen som ska låta högre än allt annat. En av de sämsta livebanden som lirat i Sverige må jag också säga.
Eminem är kanske inte världens bästa rappare, men han är världens näst mest sålda rappare (kollar du in wikipedia så ser du också att hans platta Marshall Matters sålde över 20 miljoner exemplar. vilket ingen annan rappare gjort) - så att man tycker att han är världens bästa är inte direkt något bevis på inkompetens, stämmer ju iaf överänns med hans storhet. Sen vad du tycker personligen är bra är ju inget faktum över att just det du tycker är bra är bra, för att då har inte du någon känsla för något om du inte kan acceptera att någon artist du inte tycker om faktist, enligt majoriteten, är bra. Det är lite inkompetent av dig, men jag är säker på att du antingen missförstått allt och skrivit fel, eller bara är sur på nemo kanske och vill vara emot allting. Eller kanske till och med vara en utav dessa som tror att dom är coola för att dom bara lyssnar på allt annat än komersiella artister. tjöö

2007-07-19 @ 19:16:52
Postat av: Nemo - Bloggowner

Jag hajar inte vad problemet är med dig? Varför inte bara låta bli att kommentera här? Varför ens ödsla tid? Kan du inte bara droppa det? Låt mig ha mina åsikter och du ha dina. Människor är väl olika för guds skull. Hur orkar du? Jaja..för din egna njutnings skull. Jättefint! Men Du går lite över grnäsen nu tycker jag. Jag står för att jag tycker RHCP är väldigt enformiga och jag vet massvis med människor som håller med mig. Dom borde lagt ned för länge sen. Samma i frågan om Eminem. Han är den bästa i min (och miljoner andras) åsikt. - No doubt. Punkt slut. Och jag hade visst roligt på lagfesten. Ska du bestämma ifall jag hade roligt på en fest eller inte? Festen var inte spec lyckad i helhet och kunde såklart blivit mkt mkt bättre på många sätt men man har alltid roligt om man är svinigt full och går hem med en vacker dam. Sluta nu kommentera min blogg om du bara ska skriva skit! Skriver du en till liknande kommentar så tänker jag först ta bort den, sen spärra ditt IP nummer och om inte det hjälper tänker jag sätta Lösenord på bloggen. Kalla mig en tönt men the fact is: JAG VILL INTE HA DIG HÄR.

2007-07-19 @ 19:21:26
Postat av: Cute Doll

Cim liksom, Vem är hon/han? Kan någon bara ta bort saken? Eller i alla fall put an end to the poor things miserble life. Mer irriterande människa får man ju fan leta efter. Blää

2007-07-19 @ 19:44:52
Postat av: Joss

Tycker om den här bloggen! :-) kanske ta bort kommenterasfunktionen eftersom det bara blir tjaffs allt som offtast?

2007-07-19 @ 19:47:14
Postat av: Anonym

hahahaha! Hon är ju seriöst dum i huvudet på riktigt. Får man inte tycka vad man vill längre? är det IQ att gilla det som hon räknade upp? Man ska tycka som hon gör, annars är man dum i huvet! Härligt resonemang. Fy fan så patetiskt. Jag dör.

2007-07-19 @ 21:00:58
Postat av: A.

Haha, var det bara jag som skrattade åt kommentaren: Cim, vem är hon/han?
Hahaha.. Så jävla klockrent.

2007-07-19 @ 21:27:56
Postat av: Lord Voldemort

Jag tänkte, som första inlägg, tipsa Nemo om att lyssna in alla chili's typ 8 skivor - det behövdes ju inte.
vilket underbart tillägg.
"Dessutom hade du inte alls kul på lagfesten. Till och med om det ljuger du. Fjantigt."

2007-07-20 @ 00:03:01
URL: http://jonteochpaul.blogg.se
Postat av: Fröken från Nacka

Jag är ganska glad att Cim är tillbaka i leken. Antagligen är hon uttråkad till döden, vilket gör att hon än en gång måste sätta sin fot i denna blgg. Detta trots att hon vet att hon från alla håll inte är välkommen här.
Hahaha Cim, hacka på nån annan för en gångs skull. Vad får du ut av det här spelet? Du bevisade ganska klart och tydligt iaf att intelligensen inte var på topp... Men alla har vi sådana stunder! Även den "mest kompetenta" =D hahaha. Och du, jag vet inte om det bara är jag men jag har fått för mig att okonsekvent inte är ett ord...? Inkonsekvent klingar bättre i mina öron, men det är ju du som är den stora journalisten!
Älskar Cute Dolls kommentar! STRIKE!

2007-07-20 @ 00:41:56
Postat av: Cim

Valentin, nämner jag bara kommersiell hiphop själv? Jävlar. Det är för dumt för att ens kommentera. Nas är världens bästa lyricist, genom tiderna, någonsin. Han svängde kommersiellt för att sälja fler skivor (som alla andra), och tappade lite streetcred, visst, sant. Men han är fortfarande otroligt respekterad inom hiphopkretsarna och har gjort mycket större och bättre saker än Eminem. Framförallt är han avsevärt mindre kommersiell, och min poäng är att Nemo bara kan kommersiell "hiphop". Som ni vet. Eminem är grym. Att du nämner sopan 50 Cent bevisar för mig att du inte heller kan någonting om hiphop, så då var ju inte den diskussionen värdig att ta. Men jesus, att du när ett band släpper en en ny låt ganska direkt kan känna igen ett distinkt sound, att du kan säa "det här är Red Hot", det skulle vilken manager, musikproducent, rockartist, rappare, popstjärna som helst säga är en av musikvärldens absolut största styrkor. Det har byggt N.E.R.D och vidare Pharrell. Hur kan ni inte veta det? Ett distinkt sound är en jävla skillnad mot enformighet, det är därför man ska slå upp ordet eller lära sig mer om musik innan man öppnar munnen.

2007-07-20 @ 08:24:44
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Cim

Alexander, du spelar mig ju rätt i händerna. Precis, han har tjänat mer pengar än han kan göra av med. Han är en av de mest kommersiella rapparna vi har. Därför kan Nemos hans låtar. Men när man kan hiphophistoria, vad låtarna betyder, vart det kommer ifrån, då kan man bli lite trött på att folk hyllar Eminem utan att förstå ursprunget. Och nu ska inte folk glömma här att jag faktiskt känner Nemo. Förmodligen bättre än dom allra flesta hönor som skriver här. Anledningen till att folk som inte bara lyssnar på kommersiell hiphop tycker dom är coola är för att den tidigare musiken såväl som undergroundartisterna nästan undantagslöst är bättre. Och bra är coolt, visst?

2007-07-20 @ 08:28:13
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Cim

Lord Voldemort, jag älskar dig <3.

2007-07-20 @ 08:28:45
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Cim

Fröken från Nacka, snälla, snälla, kan inte du ta mitt nummer och höra av dig om vart du går nästa gång du går ut? Snälla, jag ber dig.

2007-07-20 @ 08:29:49
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Cim

Nemo, Nemo.. Du måste alltid ha folk i ryggen. Red Hot är enformiga (du vet maaaaaaaaassa folk som håller med dig), Eminem är bäst (du vet maaaaaaaassa folk som håller med dig). Jamen, grattis. Naturligtvis finns det folk som tycker så. Stå för vad du själv tycker med ryggen fri så kommer du klara dig bättre här i livet. Att du slutat vara bekräftelsesökande var väl typ dagens roligaste, men det vet du om. Ta bort kommentarerna kan du väl göra om du tycker det är kul, det skulle inte förvåna mig. Eller jo lite, eftersom jag alltid genererar fler kommentarer, vilket som alltid gör din dag. Spärra IP-nummer är en aning mer drastiskt, å andra sidan kommer jag fortfarande kolla din blogg från, du vet, andra datorer. Om det kommer något riktigt dumt kanske det får hedersplats i min blogg istället för bland dina kommentarer då. Du gör som du vill. Huvudpoängen är i alla fall detta: Du söker bekräftelse. Du får gång på gång falsk sådan genom bland annat kommentarerna här i din blogg, här läser nästan uteslutande folk som gillar dig, antingen på grund av att dom aldrig blivit skitsnackade om eller på grund av att dom inte känner dig. Falsk bekräftelse är inte bra för dig, det kan jag garantera. Så på ett sätt kan du se det som att jag bara jämnar, slätar ut. Nu blir det mindre verklighetsfrånvänt. (Och det är det tusentals andra på Värmdö som tycker). Nämen!

2007-07-20 @ 08:36:20
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Fröken från Nacka

Cim, jag ska till trädgårn ikväll. Kom dit! Låter som att det är en fight på g? haha i liiiike!
ring mig du, 0735348473, jag är nyfiken på vad som ska hända!

2007-07-20 @ 15:19:39
Postat av: Tweety

Fröken Nacka, jag sitter här och försöker beställa lite NSF-inläggssulor och sommarbaskrar med Majblommanmotiv som en fredsgåva, och skulle precis kreditera ditt personnummer, men jag tänkte bara kolla så att jag hade rätt info: **860510-0182 (det två första sifforna censurerar jag av säkerhetsskäl) - och enligt mina uppgifter har du flyttat till Bandhagen? Höjden av fräckhet att kalla sig från Nacka om så är fallet.

2007-07-20 @ 19:56:40
URL: http://jonteochpaul.blogg.se
Postat av: Anonym

Cim - couldn't agree more på alla åsikter du har om nemo. SCORE!

2007-07-20 @ 22:58:16
Postat av: farbror

haffa haffa HAFFA eminems senaste sen!

2007-07-21 @ 01:04:23
Postat av: Anonym

"Och du, jag vet inte om det bara är jag men jag har fått för mig att okonsekvent inte är ett ord...? Inkonsekvent klingar bättre i mina öron, men det är ju du som är den stora journalisten!" - HAHA! ÄGD :D

2007-07-21 @ 08:42:58
Postat av: Anonym

Vågade sig Cim till trädgårn igår för beef me Nacka förresten?

2007-07-21 @ 08:46:30
Postat av: Alexander

Fast Cim, jag kanske är grymt korkad, men jag förstår inte varför det ska vara så dåligt att vara kommersiell? Vad går hiphop/rapp ut på? Lägga ut budskap med schyssta rim, med tunga beats och kanske för vissa sköna melodier i refrängen. Jag tror fortfarande på det där att du tycker det är coolt att vara unik, så du säger att redman, biggie och packet är bättre för att, ja, verka unik. Eller?
Förklara gärna varför jag har fel annars. Jag är inte så inne i hiphopvärlden, i alla fall säkert inte lika mycket som dig. Men ändå har jag lyssnat på dom hiphoparna du tagit upp, sett videos med dom på mtv och mtv cribs där dom visar sina stora hus, bilar och hur mycket god glass dom har i kylskåpet. Gör inte det dom lika kommersiella som Eminem då? Är det just för att dom är mindre kommersiella än Eminem som dom är bättre? Borde inte allting handla om musiken, så dumpar vi ordet kommersiell överhuvudtaget? Folk gillar olika rappare, flera flera miljoner älskar eminem och en hel del älskar dom rapparna nu gillar. Smaken är delad. Det handlar inte om hiphophistoria. Det är ju värre än koncentrationsläger om det står vad man ska gilla i hiphophistorien, håller du inte med? Tycker ärligt talat att isf fall är det dig man ska säga "Fan vad dum du är" om du tycker så. Jag vill inte skriva mer just nu för att förstå lite mer vad du menar. För jag tycker inte om tanken att alla artister som lyckas, bli rika och därav kommersiella (för att artisten blev utspridd för någon skön låt han gjorde eller dylikt) ska bli dåliga just därför att dom blev kommersiella.
Både jag och "Valentin" är en av nemos närmsta vänner. Så vi känner honom jävligt bra iaf och vet hur han funkar.

2007-07-21 @ 10:30:52
Postat av: Cim

Du känner Nemo, grattis. Om du kände mig skulle du veta att jg lyssnat på hiphop sen jag var typ åtta år, och kom in rejält i det är jag var typ tolv tack vare min kusin. Han introducerde mig till Gangstarr och Cypress Hill, old school som han gillade. På den vägen är det. Att det är unikt att en blond, blåögd tjej kan mer om hiphop än dom flesta ÄR ganska unikt vad du än gör, det går inte att förneka. Mer än så tänker jag egentligen inte säga om den saken. Hiphop är mitt liv, punkt, och du får väl tro att jag droppar namn för att vara cool. Det rör mig inte i ryggen.
Sen kan vi ju passa på att reda ut begreppen. Hiphop är genren, rap är en form av hiphop. Hphop går absolut inte ut på att lägga schyssta rhymes osv, som du säger, hiphop är en livsstil, ett sätt att se på saker folk gör, säger, tänker, att man alltid oavsett ska komma ihåg vart man kommer ifrån och vilka som hjälpt en i livet. Det går mycket djupare än någon annan genre jag studerat, det kan jag garantera.
Det som är fel med att vara kommersiell är att det tar bort just det här essentiella med hiphopen. Livsstilen som växt fram genom åren har nu ersatts av bling och alla tjejers möjlighet att bi en hora. 50 Cent personifierar det här. Han är en av dom absolut värsta. Det finns mycket kärlek i hiphop, mycket intelligens, det speglar inte han någonstans. Eminem hade fått mer cred om han inte valt att göra en turné med den tomten.
Nemo nu hyllar ju naturligtvis 50s och Justins låt som handlar om att dom vill att tjejer i porrfilmer ska komma och göra vad dom gör i verkligheten, så att säga. En sån person kan liksom adrig tas på allvar av nån som kan någonting om musik utöver att Måns är söt. Det måste finnas respekt för det som byggt musiken, alltid, undantagslöst. Jay-Z är kommersiell. Men han äger mycket större pondus och respekt än Eminem. Just för att han alltid haft respekt, han kommer ihåg. Vet inte hur jag på annat sätt ska förklara.

2007-07-21 @ 11:17:36
Postat av: Cim

La du precis upp ditt nummer i kommentarsforumet på en blogg, Nacka? Jävlar du är dummare än vad jag trodde. Ful är du också. Skata. Fint personnummer i alla fall. Och trädgårn, nej, jag var på Snaps och lyssnade på hårdrock. Vi tar det en annan dag.

2007-07-21 @ 11:20:55
Postat av: Cim

Vågade, kom igen. Men man har väl planer för en fredagkväll. Nacka kan jag ta med förbundna ögon, hon är typ 1.40.

2007-07-21 @ 11:24:46
Postat av: Nemo - Bloggowner

First of all: Tror du att jag gillar Justin låtar för texternas skull eller? Nej såklart inte. Jag avskyr 50 cent aswell och har skrivit det i bloggen förut. Jag älskar Justin pga hans röst, moves och stil. Ska jag lyssna på musik med tyngre texter så väljer jag såklart annan musik.
Ja, jag vet att jag ofta söker självbekfräftelse men det gör alla människor. Man behöver höra att man räcker det. Varför ska det vara någonting negativt? Eftersom du att du ständigt påpekar vilken fantastiskt usel människa jag är så kanske jag behöver bekfräftelse på annat håll då.
Och vad spelar det för roll om jag gillar kommersiell hiphop? Låt mig gilla vilken musik jag vill. Utan att få massa skit för det. Det är så sjukt hela grejen att man ska lacka och börja jämföra det med IQ-test. Bara för att jag gillar Eminem. Det hade vart en grej om jag typ hyllade Aqua eller A-teens men ny hyllade jag en seriös artist som Eminem och får skit för det.. Känns relativt obefogat.
"(Och det är det tusentals andra på Värmdö som tycker). Nämen!" - Jaa jag veeet.. åhh vad du älskar att ta upp det. gång på gång. det känns så bra va? att det är sååå många som hatar mig på Värmdö! great, isn´t it?
Kom på något nytt. Vi har hört det typ 100 ggr nu. Jag bor inte ens på Värmdö längre. Jobbar bara där.
ps. vill du framföra nåt meddelande till mig kan du väl blocka upp mig på msn och säga det där istället? istället för att kommentera det här (btw, ballt att blocka på msn förresten) ds.
Och ja, som ni förstår är "Lord Voldemort" aka "Tweety" med bloggadresssen "http://jonteochpaul.blogg.se" kär i Cim och har vart de senaste hundra åren...

2007-07-21 @ 13:20:37
Postat av: Leo

oooooooj va farligt att skriva sitt mobilnummer i kommentarsforumet på nemos blogg, nu är allt liv förstört och jorden går under. Herregud.
palla okonsekventhet

2007-07-21 @ 13:48:32
Postat av: Anonym

Hahaha! Ja. Palla sånt! Jag föredrar inkonsekventa före okonsekventa :P Lustigt med Cim,
varje inlägg hon skriver fokuserar hon på små delar av vad alla har skrivit, eller tar upp nåt eget för att kunna vinkla allt till sin fördel på nåt sätt. Vi har ett ganska passande ord för detta: Patetiskt.

2007-07-21 @ 13:52:40
Postat av: Alexander

Jag förstår dig helt klart om att du är riktigt inne i hiphopen och håller helt med dig angående vad hiphopen borde handla om och förstår nu vad du menar med felet med kommersiell hiphop, men du har slutat ta upp eminem. eminem är ju absolut inte som 50cent angående blingbling, hoes osv. jag hatar också 50 cent. Och då handlar det inte BARA om att han har sämst flow och dåliga beats - han låter som världens största klumpiga människa enligt mitt tycke. Men det det handlar mest om är att han lyckats så mycket(mycket tack vare eminems hjälp kanske) fastän han inte har någon bra text eller tankar, utan har bara skit rent utsagt i sin text. ingen betydelse. Som sagt, håller med dig fullt. Det du sa om hiphopens betydelse stämmer fullt med vad jag tycker och det är skönt tycker jag. Men som jag sa, eminem är väl inte alls sån? han har väl inte dessa texter i stil med 50cent? och jag tycker vi hamnar lite offtopic när det ändå handlade om att alla har delade smaker och många gillar eminem. skit samma kan du tänka. om du som riktigt hiphopstuderad tjej tycker att alla som lyssnar på eminem är idioter så håll det för dig själv isf fall å tänk bara att det är synd om dom. det är lite mer respekt i det tycker jag än att bara slänga slagord på alla hans fans. många blir berörda av honom och det gör honom till den bästa rapparen för dom.

2007-07-21 @ 18:15:58
Postat av: Cim

Korkade Nemo. "Det är det tusentals andra på Värmdö som tycker"grejen skrev jag för att håna ditt "Jag står för att jag tycker RHCP är väldigt enformiga och jag vet MASSVIS med människor som håller med mig. Dom borde lagt ned för länge sen. Samma i frågan om Eminem. Han är den bästa i min (och MILJONER andras) åsikt". Inte ens det fattar du. Tyst nu, jag pratar med Alexander.

2007-07-21 @ 18:34:41
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Cim

Alexander, du missförstår mig. Mitt problem är inte Eminem i sig, det är att Nemo hyllar Eminem som "världens bästa rappare" när han inte hört någon av världens egentliga bästa rappare. Förstår du? Eminem är absolut inte lika dålig som 50, han berör samhällsfrågor/politik i flera låtar på alla album. Så jag tycker inte att folk som lyssnar på Eminem är idioter, men folk som bara hört kommersiell hiphop, "modern" hiphop får inte någonsin komma med ett statement som lyder "världens bästa rappare". Det är, åter igen, fruktansvärt pinsamt, och irriterande för oss som kan någonting om rap. Med det kan man också säga att rapmässigt är Em inte en av topp tio genom tiderna, stilistiskt och textmässigt möjligtvis. Nu kommer du säkert säga någonting om olika smak och så vidare, och visst kan man ha det, hiphop är väldigt nyanserat. Men still. Det står jag fast vid.

2007-07-21 @ 18:41:11
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Cim

Och Nemo, lilla Nemo. Det är så otroligt komiskt att du drar upp att Tweety har varit kär i mig i hundra år, och antyder att det är därför han hånar dig, när det helt enkelt handlar om att han är lika intelligent som jag är och tycker det är lika kul som jag gör att håna idioter. Det är även komiskt eftersom 90 % av dom som kommenterar positivt i din blogg är småbrudar som tycker du har fint hår. Åh, tragiken.

2007-07-21 @ 18:43:41
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Alexander

Cim. Det är fullt förståeligt att du tycker som du gör med tanke på att du hört så mycket. Men ändå, då kan det finnas en annan som hört grymt mycket mer hiphop än dig som kan skälla på dig och säga "fan vad dum du är" och dylikt när du tycker att någon annan rappare är världens bästa? Jag vet inte, men man kommer ju knappast höra allt som finns i hela världen någon gång eftersom det kommer så mycket nytt. och då har man ju alltså inte enligt din teori någon rättighet alls att säga att någon är världens bästa rappare (eller i någonting annat). Jag vet att du är bråkis med nemo, men för att verka lite coolare tycker jag att du skulle sagt det på ett mycket schysstare sätt. Typ "Fan nemo, lyssna på lite av det här å lite av det här. tycker dom är grymt mycket bättre" eller "Jag håller inte med om att eminem är världens bästa. han är sämst!". Som du kanske märker så lackade lite mer på att försöka idiotförklara någon för att man tycker att någon är världsbäst på någonting när inte du tycker det. =(
ha det bra ändå! Tycker vi skiter i diskussionen. leder ingen vart.

2007-07-21 @ 22:16:07
Postat av: Nemo

Säg inte tyst till mig i min egen blogg dumma unge. Vill du bara prata med Alex så är hans msn [email protected] och hans blogg är ajf.blogg.se... Har jag fint hår? Tack :) Glad jag blir! Jag tycker Eminem är bäst. End of story. Jag är säkert en riktigt korkad usel människa eftersom jag anser detta men jag kan ta det :-) Puss på er alla

2007-07-21 @ 22:28:33
Postat av: Leo

ÅÅÅNEJ, NEMO FÖR HELVETE DU KAN JU INTE SKRIVA ALEX MSN I KOMMENTARSFORUMET! JAG VISSTE INTE ATT DU KUNDE VA SÅ KORKAD!

2007-07-21 @ 22:34:24
Postat av: Eminem - `til i collapse

[Verse #2:]
Music is like magic there?s a certain feeling you get when your real
and you spit and people are feeling your shit.
This is your moment and every single minute you spend trying to hold onto it
cause you may never get it again.
So while you?re in it try to get as much shit as you can
and when your run is over just admit when its at its end.
Cause I?m at the end of my wits with half this shit that gets in.
I got a list here?s the order of my list that it?s in.
It goes, Reggie, Jay-Z, Tupac and Biggie, Andre from Outcast, Jada, Kurupt,
Nas and then me. But in this industry I?m the cause of a lot of envy,
so when I?m not put on this list the shit does not offend me.
That?s why you see me walk around like nothing?s bothering me.
Even though half you people got a fucken problem with me.
You hate it but you know respect you?ve got to give me

2007-07-21 @ 22:35:55
Postat av: Cim

Alexander, man kan inte ha hört mycket mer hiphop än vad jag gjort :). Men du har rätt i att tipsa om hiphop är en bra grej, och det har jag gjort i min blogg tidigare. Adressen nedan, varsågod välkomna!
Skillnaden.
50 Cent:
/I'm so gutter, so ghetto, so hood. So gully, so grimey, what's good?
Outside, the Benz on dubs
I'm in the club with the snub, don't start nothin', it won't be nothin'. Uuuhhh.
1,2,3,4/
Coolio:
I sing the song of the fight of the black man
In America
In a state of hysteria
No longa will I accept the second rate
I plan to set the record straight b'fore I disobey
Its the one - two combination punch to the throat
There's a hole in ya boat bitch
That's all she wrote
Ashes to ashes, dust to dust
In my mothafuckin' self I trust
P.S. Folk som Nemo känner igen Coolio från låtar som Gangstas Paradise och See You When I Get There. Ni som inte ser skillnaden här har ingenting att hämta från hiphop. Ni kommer aldrig lära er.

2007-07-22 @ 10:21:05
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Alexander

verkligen. palla att behöva lägga ut min information här utan att ens fråga nemo

2007-07-23 @ 10:06:35
Postat av: Niki

Var tog min kommentar vägen? Jag fick 123 poäng för bövelen!

2007-07-23 @ 12:34:05
Postat av: Niki

oj, gud, jag orkar inte ens läsa alla kommentarer här. Men jag bara måste fråga...
Cim, om du nu stör dig så mycket på Nemo, varför läser du hans blogg?
Och hur kommer det sig att du så flitigt kommenterar saker han skrivit?
Varför inte bara strunta i honom om han nu är så hemsk, och istället lägga din energi på sådant du tycker är bra.
Jag lovar att både du och Nemo skulle må bättre då.
Lycka till.
Hej.

2007-07-23 @ 12:39:28
Postat av: Niki.. igen

ps. Det är bara pretton som måste klanka ner på folk som gillar kommersiell musik. Förmodligen bara för att de ska försöka känna sig lite bättre än alla andra genom att vara djupt insatta i ett ämne.
Att döma någon och klanka ner på dennes åsikter, smak osv, är ingenting annat än ett tecken på omognad.

2007-07-23 @ 12:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback