vad skrämmer dig?

just hit me with the truth


jag blir rädd av folk som skriver om sina förhållanden i stora ord som "det är vi för alltid" eller "du och jag älskling livet ut" när dom är barn liksom. BARN. jag ser inte att man ska kunna bedömma det nu. hur kär jag än blev i någon nu så ser jag seriöst inte att jag skulle kunna leva med den personen livet ut. hur ska det kunna hända? man vet ju att kärleken en dag vissnar. allt är inte alltid lika hett. visst en vänskap kan hålla livet ut. men kärlek? det där brinnande? lusten och passionen? det där som bara klickar? menar dom där paren att det kan hålla helt ärligt i liksom 70 år? jag tror inte det. och ja, visst...det finns par som hållt så länge. det kan ni slänga i ansiktet på mig. men dessa par har bara fastnat. i brist på bättre alternativ. dom är rädda för ensamheten. dom sitter fast. dom är för gamla för att fatta. låter kanske lite trångsynt och ensidigt av mig men jag tycker fan så. fast OM det sker... dvs OM man hittar nån sån där allt bara klickar livet ut. då ere ju klart det är fantastiskt men...well...i hardly doubt it...


idag var första dagen sedan jag fick min starka mediciner som jag inte har den här obeahgliga jävla smärtan i bröstet och magen. jävligt skönt att den har tonats bort lite. visst finns den lite kvar men inte alls i samma stora mängd som igår och tidigare dagar. jag antar att den försvunnit pga av att kroppen har vant sig vid dom starka medicinerna eller så har bara antibiotikan börjat värka på allvar? i vilket fall så känns de bättre idag. det är skönt. nu har de utbytts till klassisk snor och hosta bara. känner mig "relativt" pigg i övrigt. fast det är 7 timmar kvar på medicineingen (kuren). blir nog hemma hela denna vecka efter "mykoplasma" smittar lite grann (vad jag hört iaf?!)..


fick en fin kommentar i mitt senaste inlägg. en lång kommentar. och visst var den från en anonym och det gillar jag inte så mycket men hon verkade väldigt bright. huvudet på skaft. och hon verkade känna mig bra. tack för den. ska tänka på dina ord. för du hade så jävla rätt. vad hände med den Nemon som var så jävla självständig? som alltid gick sin väg. sa vad han tyckte om allt och alla och sket i vad folk tyckte om det? den nemon som gjorde sig ett namn på ärlighet. den nemos gillar jag. även fast det inte ALLTID mynnar ut så väl så är det ärlighet som varar längst. only god can judge me.


jag har gått ned 5 kg under min sjukdom. en intressant fakta. dock inte så konstigt när jag nu under 4 dagars tid bara ätit 2 riktiga måltider och mina dagar består främst av frukt. ramlösa. glass. yougurt och fil (i samband med piller).


ett ganska konstigt sammanband är att både Björn och Alex blev sjuka nästan precis samtidigt som mig. alex fick ungefär samma som mig fast lite lindrigare. bara 2 piller om dagen. medans björn fick nå skit i näsan och OXÅ fick gå på pencelin. så dom är oxå borta från party livet i 10 dagar. vilket kanske är för det bästa med facit i hand? iaf för mig....hehe.. då har jag ju någon att parta järnet med när man är back on track igen sen. fit for fight.

Alex fyller 18 år på Torsdag - Grattis
Ibbe fyller 19 år på Fredag - Grattis




Mamma funderar emellan att köpa diskmaskin eller en till hund...hmmm.....diskmaskin va?


såg precis Finding Neverland med johnny depp och kate winslet. johnny depp ser fan ut som 25 år filmen igenom. helt sjukt. fast filmen var å andra sidan ingen höjdare. den får 6 nemosar av 10 möjliga.



varför fortsätter du ringa mig om nätterna? när ska sanningen hinna ikapp dig? kan jag bli klarare? jag försöker ju bara framhäva hur det ligger till. du gör bara dig själv ledsen. dagen efter. det vet du själv. ta tag i det?


näh nu ska jag nog kolla på south park eller spela lite football manager07. det är i princip det enda jag gör nu dagarna i ända...i väntan på att bli frisk.

saknar dock inte sporterna så mycket. konstigt nog. saknar mer friheten att kunna göra vad jag vill. den där spontaniteten som jag ändå lever i.... hmmm......



framtida milstolpar:

+ flytta hemifrån 1 mars
+ studenten 11 juni
+ peace&love 26-30 juni
+ fylla 20 år - 15 aug

mamma. jag älskar dig. du är så jävla god. <3

bara några tankar
all for now

kram.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bihåle-inflammation!!!!!! =D kommer blir grymt på alex första utgång. ALL IN!

2007-01-14 @ 22:28:26
Postat av: Anonym

/Björn

2007-01-14 @ 22:28:53
Postat av: Emma

Fan jag som trodde jag skulle bli först att kommentera...

2007-01-14 @ 22:30:01
Postat av: Fröken från Nacka

Jag vet att du inte gillar när man är anonym men du vet ju nu vem jag är iaf. Ingen annan behöver veta vem denna visa kvinna med de rätta orden är =)

Tack för svaret, är glad att du uppskattade min åsikt! Och tänk verkligen på det, stå på dig! Jag vet att det finns inom dig, även om det är dolt av massa andra saker för tillfället!

Jag tror på dig!

2007-01-14 @ 23:01:26
Postat av: annie

det duger o vara sjuk, men man får iaf äta mkt glass, haha :) förövrigt så har du glömt att min kära vän Minna fyller 18 på lördag, daaah :)
krya på dig cooling! puuss

2007-01-15 @ 21:16:12
Postat av: Anonym.

låter bra det du säger. man ska vara den man alltid varit. inte låta några andras åsikter och tankar ändra på en. det är första gången jag läser din blogg men du verkar väldigt bright. hoppas du blir frisk snart så vi får mer inlägg :) puss.

2007-01-15 @ 21:18:40
Postat av: annie

det suger o va sjuk ja :p haha

2007-01-15 @ 21:19:42
Postat av: Leo

annie du suger :)

Du kmr iaf va taggad som fan när du e frisk igen. Då blire claras eller 360, all in tills vi dör.
Ses snart hoppas jag, love u m8 puss

2007-01-16 @ 01:38:12
Postat av: Valentin

Nemo, ny skräckfilm, måste ses "Black Sheep" http://www.youtube.com/watch?v=q-l93gltkCc&mode=related&search=
Jag dog nästan när jag såg trailen!!!!

2007-01-16 @ 10:42:22
Postat av: Nemo

haha. Oscar! jag hoppas jag menar att du dog av garv eller nåt för den verkar fett rolig, men läskig?...njaaa... frågan är om den är seriös. haha. men ändå rätt ball. kul med många kommentarer btw!

2007-01-16 @ 10:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback