känner du lusten?

burning passion


jag brinner fan också för passionen. varför är det så? hade en lång diskussion med en av mina favoriter last night om följande. förhållanden. vad man vill ha? det där jagandet. vad man brinner för osv... jag brinner för passion. jagandet. det där underbara att verkligen jaga en tjej. att sträva efter henne. att se och tänka hur underbar och sexig hon är. och sen hälsa på henne någon dag och allt bara snurrar runt i skallen på en. shit vad het hon är. men sen då... när man väl får henne. när man tagit henne i säng. vad var det som hände? det var ju inte kärlek. det var något annat. det var ett rop efter självbekräftelse...? ja... call me a player men det är helt fel eftersom det är så många andra som håller med. det händer oss alla. att jaga något är det underbara. sen får man det. hur blir det då? det blir tråkigt. man har nått sitt mål. man stå där. så i vissa fall kan det till och med vara vackrare att bli dissad och vilja ha någon sådär vansinnigt mycket än motsatsen... för visst lever vi för passionen? ja. det gör vi. vi brinner för lusten. det där tillfälliga. romans för timmen som noice sjöng. spontanitet är sexigt. shit, its not a game anymore!



jag kan erkänna att jag kanske är en av dom trångsynta sneögda killar som anser att killar är smartare än tjejer. att gillar har en jämnare nivå av IQ. att om man tar 10 killar och 10 tjejer så är killarna smartare. jag kan tycka så i många fall. men jag måste (utan att bara slicka röv här) säga att jag känner 2 tjejer som båda är läsare av denna blogg som jag beundrar. ni vet vilka ni är. smarta tjejer. guds gåva till mänskligheten. ni är så grymt enkla att prata med. har svar på det mesta. och med er bara förmåga kan ni få dom allra värsta problemen till lösningar. ni pratar/skriver genialt. thx for being.


jag väger 75 kg. jag vägde 82 kg innan jag blev sjuk på nyår. alltså 19 dagars sjukdom. 7 kg;s nedgång. det är sjukt och inge skoj. tur som fan att man nästan är frisk nu då...känner mig väldigt smal =/


min kusin har ansökt efter att göra ett könsbyte... ett litet ytterligare smakprov på hur twistad min släkt är... för er som inte redan var insatta menar jag..


fan. 17 kommentarer på senaste inlägget. ett ganska bra facit för att vara ett av det sämsta inläggen jag skrivit. (enligt både läsare och mig själv). en inbördes diskussion också. känslor och tankar uppskattas :)

ensam hemma hela helgen. fram till måndag kväll. skönt! :) kom på besök?




idag var det en heldag. hardrock café med Alex, Chris och Jessica. för att fira Alex som fyllde 18 år igår. vi åt på god mat och hade det mysigt. notan gick på 1200 kr och efter maten bar det av mot bion där The Departed stod för underhållningen och den var givetvis genial som väntat. Scorsese sure not how to put it. skådespelarinsatserna var nästintill perfekta och spänningen grep tag i en filmen igenom. en helt klar favorit. roligt när filmer lever upp till förväntningarna...(se. Babel, Walk The Line, Brokeback Mountain)


jag har alltså varit ute i kyliga stockholm nästan hela dagen och är hemma nu och känner mig inte ens hängig eller sliten. fan, det kan betyda att jag är frisk snart. visst hostar jag och snorar en hel del fortfarande. pencelinkuren är slut i övermorgon men jag känner mig väldigt kry. så jävla jävla skönt!


jag kan bli kär i en människa över en kommentar. när någon säger något sådant. jag kan rysa. något så smart. det finns få människor som verkligen kan säga något som berör. som tar sig in i själen. något som verkligen får en att stänga ned alla andra msn-rutor. det händer ibland. vissa dagar. vissa konversationer. det är inget med känslor i. det är bara tillfälligt. man kan bli så jävla glad och tillfreds när någon säger något. en komplimang. en tanke. alla behöver veta att man är bra ibland. alla behöver känna ro i själen. ingen människa mår bra av att vara ledsen och orolig. en komplimang kan betyda så mycket. en kram kan göra en dag. glöm inte det.


jag älskar mitt liv. jag måste bara visa det oftare. ta vara på det.


missa inte:

marit bergman - my love
eminem ft. 50 cent - jimmy crack corn
tiger lou - nova lee




jag har så mycket tankar som jag skulle vilja få ner. jag skulle vilja ha Cims svenska kapacitet. (onelove.bloggspace.se) hennes ordval. fan vad hon kan skriva den människan. jag skulle vilja ha hennes ordföråd. så menar jag. då skulle mina inlägg bli fan så mycket bättre. så mycket vuxnare. nu är jag bara ett barn... en prins bland kungar.




jag drömde om dig i natt.
tanken slog mig att vad vi inte ens haft är det vackraste som finns.

bara några tankar
all for now
yours truly
N.


Kommentarer
Postat av: Leo

Hur fan kan jag va först? :o

Förstår hur du tänker med din inledning men kan inte riktigt hålla med.. lite för trött för att hitta motargument så jag skiter i det :)

ses imorrn hoppas jag, puss!

2007-01-20 @ 04:30:03
Postat av: Ems.

oj vilket inlägg! en av dom bästa jag läst faktiskt. fortsätt i denna stil! PUSS!

2007-01-20 @ 12:18:42
Postat av: Sara

Vad är det som gör att mannen är bättre och smartare än kvinnan då? Vi ligger ju trots allt tre år före i utveckligen?

2007-01-20 @ 13:40:18
Postat av: Nemo

jag vet faktiskt inte. det är en väldigt bra fråga. jag har bara så många erfarenheter av korkade tjejer som sagt så korkade saker. men du har rätt. fast det är bara 2 år före. så egentligen borde ni vara smartare. fast dom där 2 åren är nog bara kroppsligt tror jag. tror inte hjärnan ingår där...

2007-01-20 @ 13:42:51
Postat av: Ida

Hmm...det kan stämma att många tjejer är osmarta. (jag tar dock inte åt mig) men försök se de positiva i inlägget tjejer? det är ju trots allt beröm han ger tjejer ändå...bra inlägg i övrigt! intressant det där om passion. det är spännande att läsa. kram

2007-01-20 @ 13:45:30
Postat av: Björn

Vem är Cim? ,´:^o

2007-01-20 @ 15:56:07
Postat av: Cim

Sötnos :) Du är fin du. Du behöver ingen mer svenskakapacitet än den du redan äger, du skriver rått och oslipat och rätt in i själen. Underbart inlägg, minst två hallelujahmoments. Puss vän

Postat av: Emma

pussgurka

2007-01-20 @ 17:34:43
Postat av: Valentin

¨Det var ett inlägg för tjejerna helt klart... Vi killar hajar inte ens vad det handlade om typ=/ Rätt coolt att du lyckades med det och samtidigt såga hela deras kön=) Propps till nemo

2007-01-20 @ 19:29:42
Postat av: Fröken från Nacka

Hmm. Jag börjar överträffa mig själv. Nu har jag läst din blogg flera gånger på väldigt kort tid!

Måste få säga en sak. Jag vet inte om det var medicinen som gjorde det eller vad det kan ha varit, men nu verkar du så himla mycket bättre. Det märks direkt i ditt skrivande. Man rycks med, sätter sig in i situationerna som du beskriver och kan drömma sig bort och dra paralleller till sitt eget liv. Du skriver att du önskade att du skrev som en annan person, Cim, men din blogg skulle ju inte vara din om du inte skrev som just du gör. Det är ju det som gör den så läsvärd. Jag tror säkerligen att denna Cim är duktig också, men hon har ju sitt sett att skriva, jag har mitt, du har ditt. Det är ju det som gör oss till individer så här bakom datorn. Tänk på det!

Måste ta den där ölen snart!
Puss / M

2007-01-20 @ 21:10:06
Postat av: Nemo

Tack, Tack så mycket för alla fina kommentarer :)

2007-01-20 @ 21:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback