en nation i gungning.

if you only knew.


jag menar. vem kan säga att någon inte är på jakt efter självbekräftelse....? för i själva verker är väl alla det ibland. när man mår dåligt. när man känner att man är helt misslyckad. visst behöver man då få veta att man räcker till? att man faktiskt inte är värdelös. att det faktiskt finns människor som tycker att man räcker till. man ska inte vara nöjd med det medelmåttiga. man måste faktiskt få känna på det äkta ibland. det är inte fel att vara på jakt efter självbekräftelse. det är bara naturligt.

en.annan.del.av.ditt.hjärta?


idag var jag ute och gick med en vän och då pratade jag en hel del om vad jag gör. hur jag gör. vad man sysslar med på helgerna. tjejer, förhållanden. vad som händer i ens liv. jag pratar om det med en viss stolthet men sen när jag lyssnar på mig själv kan jag inte undgå att det låter lite patetiskt det hela. att lixom vara stolt över hur många man haft sex med. är omväxling förnöjjer en myt? jag menar... jag tycker inte jag gör något fel i studens hetta men sen när man berättar om det så låter det rätt fjantigt. när man berättar om det så förstår man till slut vad folk får sin grund för som kallar mig....ja, just det...player...





http://monkey.nu/NemoKollage1.jpg

http://monkey.nu/NemoKollage2.jpg

spana in detta. 2 st 2-3 år gamla kollage på mig...hmm kommentarer överflödiga..:)


sen när ni är klara med det kan ni kolla in den här länken också. jag när jag uppträder med farsans exband för X antal år sedan. visst är man söt med brillor och grön keps? ;)

http://www.youtube.com/watch?v=1Z6clyGLMDs

en annan sjukt skön länk. en kille som imiterar snoop dogg och jay z och är fruktansvärt lik:

http://www.youtube.com/watch?v=rP3qL4UG1TI


fan alltså. jag minns när jag varit sjuk en månad och hade gått ned 7-8 kg. nu när man tagit igen dom kilona igen. så känner man sig fett tjock. jag äter sjukt mycket nu för tiden och är hungrig hela tiden. idag tex. har jag ätit Kebabrulle på dagen och tacos till midddag och är liksom hungrig! jävla fettokisse man är. :P måste kamma mig med kosten alltså.





jag såg på grammisgalan igår. sveriges musiker är verkligen tråkiga måste jag säga. så fort dom gör något som skilljer sig från mängden så är det en skandal. det är väl bara roligt om folk är packade och lever livet när dom är stars...jag menar, vem skulle INTE göra det? iaf så tycker jag kvällens höjdpunkter var tuffa Mando Diao och övergrymma Darin som alltid presterar. kvällens sämsta var Martin Stenmarck. jaa visst är han jävligt snygg och verkar vara en sjukt skön kille men den låten. 7milakliv. jag finner inte ord för den. sämsta texten som svensk musik skådat. det är inte ens en bra låt. jag blir så trött! Sahara hotnights framförde sin nya singel som verkar vara stört skön oxå. längtar efter den! basshunter vann årets ringsignal. grattis till han. haha :) the knife skrämde väl mest slag på alla...


det är helt vrickat hur snabbt veckorna går. det kändes som om det precis var helg. men i morgon är det liksom torsdag. ja, inte mig emot men ändå. det är skrämmande. tiden bara rinner iväg.

och hur skulle man stå ut utan sina nära och kära. dom som faktiskt står ut med en... Leo, Alex, Emma, Björn mfl... man ska vara jävligt glad för dom vänner man har. dom där nära som verkligen finns där och som man vet älskar en tillbaka. det är unikt och så jävla vackert! <3<3<3<3


bäst just nu:

aaron carter - do you remember

mando diao - tv and me

robbie williams - she´s madonna

(spyr ni på mig igen...?)



jag pratade med min käre msn-kompis idolville igår och han sa att han hade säkra bevis på att Darin är homosexuell. att han sett darin hångla med en kille plus att han hade gemensamma polare med darin som sagt att han är bög. vad tror ni om denna grej? plus att ville skicka nån bild till mig på nån darinliknande snubbe hånglar med en kille. (http://monkey.nu/DarinÄrBög.JPG) jag är fundersam och förvirrad. vet inte vad jag ska tro. man kan ju säga att det inte skulle förvåna en iaf men jag hoppas ändå att det inte stämmer. eftersom att genren som han håller på med (smörig pop) är redan så sjukt förknippad med homosexualitet så det behövs inte mer. genren som jag älskar. efter att en medlem i westlife och en medlem i n*sync kommit ut så behövs det inte att en till flickidol gör det. det förstör ju min och alex framtid! haha :)


helg snart. har den ganska planerad redan nu. på fredag vankas det troligen utgång med mina sköna homies alex, björn och christian. det blir nog troligen Claras. alla säger att det är hett där sedan dom nyöppnat och eftersom det är 500 meter kö där varje gång man kommer dit så får man anta att dom har rätt och komma dit i bra jävla god tid denna gång. sen på lördag blir det nog fest på vaxholm....inte sant charlotta? ;) jävligt skön med en BARA skön helg. inget jobb. ingen match. bara ha roligt! :) grymt behövligt!


for everybodys notice. så skiter jag i att pierca mig. jag håller nog med skaran som säger att det ser för rockigt ut. elller för estetiskt ut med 2 piercingar i fejset. faktiskt. det blir nog lite mkt. plus att jag får inte ha mer än 1 piercing i fejset när man jobbar på ICA. haha. det vägde också in i frågan. ska däremot överväga att pierca tungan framöver....hmmmm ;)


det är sjukt hur man kan få en sån bild av så självsäker när man i själva verket har så dåligt självförtroende. bara folk som känner mig väl vet hur ful jag tycker att jag själv är medans folk som känner mig halvbra tror att jag är värsta divan med världens självförtroende. det är lustigt faktiskt. det är nog någon blandning. jag vet eller jag tycker att jag ser för jävla ful ut men samtidigt vet jag att man kan väga upp det igenom att använda charm och humor. men bara för att man använder det betyder det ju inte att man HAR bra självförtroende eller att man är självsäker ÄVEN om det ger väldigt mycket sken av det. när man pratar mycket och drar mycket skämt och så. det är en konstig paradox. jag är nog mittemellan. fast med alkohol i kroppen tror jag att jag är snyggast i hela världen. haha :)


om 10 dagar ska vi köpa en vit mellanpudelvalp.


nej jag vet inte. jag tror inte på att vänta och dra ut på saker och ting. jag vill mest få det gjort. för passionen brinner väl mest på stört? jag menar. om det ska hända så händer det väl direkt. om man ska ha något seriöst. något äkta. något magiskt. så är det väl aldrig någon tvekan? då händer det väl bara. if we are ment to be. nu dras tiden ut och man går i vågor som något utslitet...något fel. det där BANG kom aldrig. smällen ekade aldrig i våra öron gemensamt så man får väl inse fakta att...maybe...we...are...just...ment...to...be...friends

men.ändå.så.gör.det.så.ont.


bara några tankar...


Kommentarer
Postat av: Emma

SNUTTE!!

2007-01-31 @ 22:40:04
Postat av: Emma

Och jag var först också.. Vem älskar dig mest hunny?

2007-01-31 @ 22:44:12
Postat av: Flöjt

Klokt val med percingen =I

2007-01-31 @ 22:46:00
Postat av: annie

- omväxling förnöjer
- sjukt heta bilder ;)
- tiden går för fort, håller med, men det är rätt skönt ibland. studenten knackar snart på dörrn...
- att få höra att man är söt eller att man är en bra människa en dag när man dåligt är det bästa som finns. alla är värda att bli bekräftade lite då och då, vare sig det är av sig själv eller någon annan.
- flippa kör ba! orka vänta... otherwise that moment will just pass you by... och det vill man inte.
- som vanligt ett grymt inlägg.
"smällen ekade aldrig i våra öron gemensamt så man får väl inse fakta att...maybe...we...are...just...ment...to...be...friends" LOVELY.
puss, du är underbar. glöm aldrig det!

Postat av: Alexander

Åååhh fint skrivet nemo! vi läär parta our asses av i helgen. guldhelgen med mycket onyttigt!

2007-01-31 @ 23:01:25
Postat av: ung dam.

jag älskade:
"det är inte fel att vara på jakt efter självbekräftelse. det är bara naturligt" = SÅ SANT! puss

2007-01-31 @ 23:01:29
Postat av: Leo

Old news :)

2007-01-31 @ 23:11:04
Postat av: Nemo

Annie bjuder på den finaste kommentaren till detta inlägg och Leo på den tråkigaste...:P

2007-01-31 @ 23:28:31
URL: http://nemonemo87.blogg.se
Postat av: Charlotta

haha fan vilka söta kollage
Tråkigt att du hoppar över piercingen.
fast du är såklart fin ändå :)
aah på lördag blir det fest, det blir nog kul!
puss

2007-01-31 @ 23:49:13
Postat av: Cim

Alltså. Jag försöker vara öppen. Men aaron carter? Det går ju bara inte. Och vad är det för otroligt dum jävla regel som säger at man max får ha en piercing i ansiktet? Så om man har en stav i läppen och en ring i bröstvårtan, och dom är sammansatta med en kedja så får dom enligt lag inte sparka dig? Asdumt verkligen. Bra inlägg dock. Gillar inte pudlar, mellanpudel kanske är något bättre :)
Love

2007-02-01 @ 00:00:39
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Leo

Nemo sug jarrakk irl

2007-02-01 @ 01:41:42
Postat av: Fröken från Nacka

Jag vill börja med att hurra för att du låter bli att pierca dig! =) Är lättad över att den pärsen är förbi!
Sen att du är stolt över dina "erövringar" tror jag bara är att du bekräftar för dig själv att du är omtyckt eftersom att många vill ha dig. Vet precis hur det är eftersom att jag är exakt likadan själv. Men i längden funkar inte det. Man blir mer och mer destruktiv och självömkande och hela den bilden man hade sen tidigare, att man var stolt, byts ut till att man hamnar längre än när man började. Var försiktig med ditt tänkande och agerande. Jag vet att det låter trist och dumt, men jag lovar. Du vinner på det i slutändan.

Dessutom vill jag ha cred för bilderna! Det var faktiskt jag som hade dom! =)
Och att Darin skulle vara bög är absurt! Klart han inte är, vad skulle jag då ta mig till? Älskar Darin!!!

Sen för att avsluta denna kommentar vill jag bara säga att även om du har "längre svackor" och tycker att du är ful, så är du aldrig ful i mina ögon. Du är så fin! Både som person och till det yttre!

/M

2007-02-01 @ 12:25:09
Postat av: Björn

Palla vara anonym.. jag är Björn och JAG ÄR STOLT FÖR DET!!!! :D:D:D:D hihihihiih (darin är bög)

2007-02-01 @ 20:18:03
Postat av: Anonym

Jag skrattar och gråter lite
"och övergrymma Darin som alltid presterar"
den lilla delen va väldigt rolig

2007-02-01 @ 21:11:41
Postat av: Anonym

Jag skrattar och gråter lite
"och övergrymma Darin som alltid presterar"
den lilla delen va väldigt rolig

2007-02-01 @ 21:12:02
Postat av: Nemo

du får gärna skratta och gråta en stund din anonyma tuffing :) jag står för att jag tycker darin är en grym artist! och det gör många av mina läsare också...så som Leo, Cim, Alex mfl...

2007-02-01 @ 22:10:07
Postat av: Sara

Palla stå i kö på Claras!

2007-02-01 @ 23:20:41
Postat av: Maddis

Claras är bra när man väl är inne men fan...sant...Kön Suger! :( Mando Diao-Låten är gryyym! Puss

2007-02-01 @ 23:36:10
Postat av: Fröken från Nacka

Tänkte bara kommentera Björns lilla inlägg om anonymitet. Det kan ju faktiskt vara så att Nemo vet vem man är, trots att man inte skriver sitt riktiga namn. Och det är väl det som spelar roll? Eller har jag fel? =)

/ M

2007-02-02 @ 16:27:03
Postat av: Cim

M - Om du kanske missat det så stör sig Nemo på folk som vräker ur sig skit och inte vågar stå för det; det är nog det Björn syftar på i sin kommentar.

2007-02-02 @ 17:07:32
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Cim

Nemo. Alltså, Horatio är bra, Men Nova Lee.. Jesus Christ. Samma sak med Justin, Sexy Ladies är skön, men Damn Girl blir ju bättre för varje lyssning. TROTS Princeskiten. Puss

2007-02-02 @ 17:08:42
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Nemo

Haha! Cim! That´s what i told you. Damn girl och Nova Lee är som skänk från ovan! Musikorgasm!

2007-02-03 @ 13:11:33
Postat av: Cim

Helt klart musikorgasm. Lyssnat nå på Morrisson förresten? Genius.

2007-02-03 @ 15:12:19
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: saga

har börjat läsa din blog mer och mer och om du nu vill ha feedback så sluta skriva om playerskiten.
du har inge vidare utseende och det enda roliga är att läsa alla kommentarer, nemo gör dom alla andra vill och tar ingen till piercing.

2007-02-04 @ 19:24:30
Postat av: Cim

Vad fan kom det in för jävla idiot nu?

2007-02-04 @ 20:36:07
URL: http://www.onelove.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback