'Cause you're a beauty queen

If I wrote you a symphony
Just to say how much you mean to me..

what would you do?





finally så är man fan på bättringen iaf. mina damer och herrar. århundradets segaste veckan. man tror att det ska ge något gott med sig när man är sjuk. att man äntligen får tid för att bara slappa, glo på film och sova ut. visst är det skönt i typ en dag. men sen blir det sjukt tråkigt och man bara drömmer om att dra ut på krogen, dra på bio, shoppa och leva loppan igen som man SKA göra när det är lov. nu har den här veckan gått åt till ingenting och jag är inte ens frisk ännu. jag är iofs lite bättre men hostar, snorar fortfarande som fan och har ständig huvudvärk. är dock inte yr längre och kan gå omkring utan att behöva gå till sängs hela tiden. det är skönt.

treo, ipren, kanjang, nässpray,  esperitox och honungsvatten gör mirakel ibland ;)





2006 är slut och jag tänkte resumera det genom att göra följande. dom 5 bästa:

filmerna:


1. Walk The Line
2. Brokeback Mountain
3. Babel
4. Crash
5. V for Vendetta

plattorna:

1. Justin Timberlake - FutureSex/LoveSounds
2. Nelly Furtado - Loose
3. Plus 44 - When your heart stops beating
4. Mange Schmidt - Samtidigt i stockholm
5. Westlife - The Love Album




ikväll har jag kollat på film och spelat poker med jocke, leo, johan och jockes tjej josse. det var fan skönt att komma ut. det var typ första gången jag kommit från ängsvik sedan i måndags. skönt att se på världen lite. hehe. vi såg "the animal" med rob schneider. den var fett skön fast pokern sög. som alltid när man inte vinner.


EL MACO är tillbaka! praise the lord! hallelulja!



Nu har pappa flyttat. från gurra till svedmyra vid globen typ. och så han har köpt en 42 tums platt-tv. fråga mig hur han har råd. det vet inte jag heller. jag borde faktiskt inte bry mig heller. det är nog både bra och dåligt att han nu är borta från värmdö. vi tjaffsar så mycket så det är nog skönt att slippa det. vi bråkar nog mest för att jag är enda barnet som vågar stå upp emot honom. som kan säga ifrån när något är underligt och saker å ting händer som är konstiga (vilket är ofta). så har det alltid varit. jag har alltid sagt vad jag tycker och tänker. en bra och dålig egenskap man kan man lätt säga...


på tal om flyttar. som ni kanske redan visste men ändå, nu är det helt spikat att jag flyttar ihop med syrran den 1 Mars. det blir gryyyymt. fan vad skönt! och det blir på heltid. inge mellanting me hopp ditt å datt emellan flera hem. det blir helt fast boende där. det ska bli jävligt skönt. jävligt vuxet att bo utan föräldrar. skön erfarenhet. boendet är spikat i typ 10 månader och sen får man se vad som händer. lägenheten är verkligen fin. nyrenoverad och massa andra schyssat grejjor som ingår ;)



Marit Bergman - My Love
missa den inte. en väldigt speciell cover på Justins låt.
väldigt bra faktiskt. mer känslosam..



jag är så trött på att bli dömd. bara pga av mitt namn. vad folk vet om mig. vad folk tar av rutin liksom. ja men visst. visst kanske jag är så men bara för att jag sa en grej när jag var full så betyder det ju inte att det är helt sant lixom? å det ger dig ju inte rättan att bara dömma mig fullt ut över det? du verkade vara en bright människa. uttrycket "skapa en egen uppfattning av alla människor" verkar inte ha någon närmare benämning hos dig om du nu dömer mig så pass... jaja, whatever...:( ibland är man så trött på att vara sig själv bara. man vill bara testa att vara någon annan. suck. börja om från noll...


bara några tankar
god natt. kram.

Kommentarer
Postat av: Leo

Babel 3a, så pass? :)

Vill oxå bli frisk så du o jag kan styra upp krogen, så det blir en äkta all in nån gång.
puss

2007-01-06 @ 02:46:34
Postat av: Anonym

att du alltid ska klaga på att folk dömer dig pga ditt namn, det är väl isf du själv som e ansvarig för de?

2007-01-06 @ 12:47:58
Postat av: Nemo

ja det är klart att jag är själv är ansvarig för de från första början men det betyder ju inte att jag fortfarande kan vara jävligt trött på det...?

2007-01-06 @ 13:12:28
Postat av: SÖDERBÖNA.

jag förstår hur du menar nemo. folk är väldigt trångsynta och rädda. dom har svårt att skapa sig egna bilder av människor och dömer dom hellre av vad dom hört. det är tråkigt men sanningen är dyster. kram!

2007-01-06 @ 13:20:23
Postat av: Yvette

El Maco.. är den god? :P Har inte smakat *hatar El Maco-reklamerna* ...jobbiga människor som håller på med ditt namn. man heter ju vad man heter.

Postat av: annie

såg Babel igår med brorsan, grym film.
se "underbara älskade", jag lovar att du kommer lägga till den på listan..

2007-01-07 @ 14:36:15
Postat av: Emma

Nemo min plutt jag saknar dig!

2007-01-07 @ 14:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback