tvångstankar.

skulle jag vilja ha mig om jag var dig?




tvångstankar. jag har någon slags mani i mig. som denna helg. jag har piercat tungan och regeln säger att jag inte ska kröka eller idka orala handlingar på 3 veckor.... jag krökade båda kvällarna. och orala handlingar uteblev inte heller. jag har senaste tiden hade någon slags mani. typ tvångstankar att jag måste kröka och ha kul lixom på helger. jag kan inte bara ta det lugnt och chilla en helgkväll. jag måste kröka, söka fest alternativt gå på krogen. just för att jag KAN. just för att man SKA passa på när det är helg. jag vet inte varför jag gör så men jag har nåt i huvudet som känner sig tvungen att parta på något sätt när det är helg. och denna helg är tredje i raden så jag kör en tvådagars...hmm......inte bra inte...


har en allmänt dålig dag. känner mig sviken av mina småsyskon på två olika sätt. visst kanske dom låter lite töntiga men det är faktiskt skäl som räcker för mig. ett av dom har gått in på min dator och läst hemliga grejjor jag skrivit. privata tankar och saker. och en av dom har ätit upp min dyra lyxglass. detta gör bara att man mer längtar efter att flytta hemifrån. den här jävla frustrationen över ständigt vara omgiven av familj. (nåja. iaf varannan månad) det finns ett stort behov av privacy i mitt liv. jag vill kunna leta mig in i mitt krypin och sova, ta de lugnt, lyssna på musik utan att någon är i närheten. sanningen är att jag älskar att vara ensam hemma.


flytter är ju planerad till den 13:e mars. nu har det SÅKLART dykt upp något knas... riktigt riktigt värdelöst. tydligen så har killen vi skulle hyra av några fysiska problem så hans doktor vet inte om han får åka till kosovo. vilket isf skulle göra så att det inte blir någon flytt alls. och att niki, my beloved sister som jag skulle flytta ihop med, sitter helt utan bostad från och med 1:a mars. hon sa upp sig från sin lägenhet för några veckor sen hoppas det ordnar sig för fan. för jag har sett fram emot detta så sjukt länge....dessutom blir det inte så skoj från niki som sagt upp sig från sin lägenhet och allt... well i guess this is why man ska skriva kontrakt tidigt....även fast man hyr av...kompisar...




bäst just nu:

nick carter - do i have to cry for you
sahara hotnights - cheek to cheek
danny - tokyo
markoolio ft. linda bengtzin - värsta schlagern (ja. jag skäms)



justin timberlake ft scarelett johanson - what goes around come around video
säger bara...oh my fucking god:

http://www.youtube.com/watch?v=OMndH4egfSk



jag drömde i natt att vi var. jag hatar tanken fast den lever kvar. den återkommer from time to time. och då blossar allt ihop som någon jävla infektion. då jag bara vill slå ner allt i min väg och ta iväg dig någonstans. jag känner mig så jävla ensam då jag vet att we are not ment to be. jag kan bara gråta utan att vilja ha tröst. jag kan tänka att jag vill få ett slut på allt. jag känner mig så liten, ung och hjälplös. is there a cure?





piercingen mår bra. fastän jag brytit mot lite regler. den har fått blandade reaktioner. mest positiva såklart. (kanske för att folk itne vågar säga nåt annat) men jag tror att den kommer få ännu mkt positiva reaktioner när jag byter stav i tungan för den som jag har nu är alldeles för lång. man känner det hela tiden och man ser det utseéndemässigt också. det är fan svårt att äta och jag sluddrar lite lätt när jag pratar...så jag längtar tills om några veckor :) wiihuuuuiieee =D





så vad gjorde jag i helgen då?

njaa...fredagen hade ibbe hyrt lokal men det var redan på förhands dödsdömt. två olika världar skulle mötas och det var dömt att misslyckas. så vi krökade hos jocke istället. jag, emma, mina homies och lite annat folk. det var riktigt trevligt. mycket dans och skratt. en helt okej kväll.
 
kvällens fråga:

varför tror man att man kan dansa när man är packad?


lördagen inleddes med en pizza och jobb följandes där efter. sen såg jag på schlager med alex. faan vilken bra deltävling. om man jämför denna deltävling med förra veckans så var det radikal klassskillnad. jag höll på (ja, jag skäms lite) jimmy jansson. fast jag tycker nästan alla bidrag var värda en finalplats till skillnad från förra veckan då typ inget bidrag var det... sen efter programmet så tog vi vårt pick och pack och drog på lokalfest med björn och nisse i strömma. det var helt okej.

kvällen fråga:

varför visste man att den där nybörjar-lärarinnan skulle gå direkt till final? är det inte skrämmande typiskt sverige att rösta vidare en sån. just för att alla tragiska tv-tittare hemma i sofforna bara tänker "åhh..hon är ju en helt vanlig människa. hon är ju en av oss. gud vad roligt det vore att se henne i final. så fantastiskt att en vanlig lärarinna kan vara med i schagern"....zzznnnaaark säger jag. jag kände direkt att hon skulle gå vidare. SKÄMS sverige! hon blir jumbo i globen...no doubt about it.


ANG. lärarens succé. Min syster sa några saker om det. Kunde inte sagt det bättre själv:

Niki säger:

alltså den där skolfrökens engelskauttal.. det är skrattretande.

Niki säger:

idoljuryn måste ha blödit ur öronen när hon sjöng.

Niki säger:

och kunde dom inte ha stajlat henne lite??

Niki säger:

VAR HON TVUNGEN att ha brun page och skolfrökenbrillor?? varför måste hon vara en sån klyscha? kunde hon inte proppat i lite löshår och vart lite SCHLAGER? Nej, hon var tvungen att se ut precis som när hon går till jobbet, som att hon bara gått förbi festivalen på en lunchrast och titta in för att sjunga en låt...


DAGENS KLOCKRENASTE UTLÅTANDE!






jag ber om ursäkt att jag inte skrivit på 4 dagar. det har varit lite mycket med allt.  åh. en annan sak. är sjukt glad för dom fina kommentarerna i senaste inlägget. keep it up that way. :) ni gör min dag!



söndagsångest. allt dessa söndagkvällar som smakar ren spya i munnen. när man bara känner sig sådär sjukt sliten i hela kroppen och huvet. denna sömnbrist som dunkar i skallen blandat med ångest av blotta tanken att man ska upp tidigt i morgon bitti. hur underbart vore det inte att ligga hemma hela dagen i morgon och kolla på film och bara sova? så tänker jag varje söndag. ofta leder det till rena handlingar.. men honestly, måndag måste vara den vanligaste skolkdagen...?



var det bara jag eller älskade vi på riktigt den där natten?
eller tog du du det som en bagatell. jag kan vara ett skämt...
för många. men är jag det för dig? jag har slutat hoppas på att
slippa leva i någon paranoid låtsas värld. jag är för gammal för det.
ändå så påminns man hela tiden om jag som påstås vara äkta...?





jag kände ett rent behag denna helg dock. 2 magic moments. först och främst att jag är bra kompis med jocke igen. i fredags hade vi många gamla "nemo och jocke"-situations igen. och det var helt underbart. det funkar bra mellan oss nu och vi har haft en nästan helhelg ihop som varit riktigt skön. (iaf fredag..)
sen de faktum att jag blivit så bra kompis med Alex och Emma dom senaste måndaderna som jag blivit.... ni fattar inte hur mycket det betyder för mig. helt jävla värt!

nu är jag kanske lite grynig och sentimental men ibland måste man också vara det. det känns bara så jävla jävla underbart att faktiskt veta att det finns folk som tycker om en för den man är ändå. det är så magiskt på något sätt. att man inte behöver ställa sig in eller spela någon teater. att man kan ha kul ihop och älska varann. vänner. vänskap. never let it go.


det blev ingen hund. mamma fick inte för sin överchef. skulle bli för mkt på jobbet tydligen. suck. tråkigt men förståligt. jag är bara så trött på alla som gör beslut och sen ångrar sig. som ger löften men inte håller dom. det är ju samma med den här flytthistorien. men även generellt på så många olika håll. hur svårt kan det vara? GE INTE LÖFTEN OM NI INTE KAN ELLER TÄNKER HÅLLA DOM!




keep asking the same fucking questions
over and over again

no return. no answers. it´s like a neverending circus.
can i be the clown? i allready am..




bara några tankar...
all for now.

Kommentarer
Postat av: Leo

Synd att vi inte sågs i helgen, du krökar för mkt din jävel, vi skulle ju va sober-buddies i helgen. SvikarN! :p

Vi får fan ta o ses i veckan, sen lär det väl dröja igen pga min operation :(
cya m8 puss (L)

2007-02-11 @ 21:33:19
Postat av: Leo

Väldigt bra inlägg btw.
Lagom i allt, inte för djupt o inte för ytligt.
Just pefect :)

2007-02-11 @ 21:35:45
Postat av: Anonym

var det bara jag eller älskade vi på riktigt den där natten?
- Sjukt fint skrivet

2007-02-11 @ 21:36:01
Postat av: L.

du har överträffat dig själv. ett av de vackraste inlägg jag läst. över huvud taget i någon blogg. keep writing! for god sake. puss.

2007-02-11 @ 21:53:15
Postat av: Björn

Nemo, stoppade du i något i mig när jag sov? det är inte att älsa på riktigt!! =) hihihiiiii
lär bli utgång nästa helg för övrigt, sköna gänget på claras? "EVERYBODY DANCE NOW!!" =D pözz

2007-02-11 @ 21:54:15
Postat av: em

Underbart inlägg..

Postat av: mikaela

nej nu blir jag glad va fint.
helt underbart skrivet!
ny beundrare, jag.
nemo du borde titta lite omkring dig för jag finns där. puss

2007-02-11 @ 22:02:16
Postat av: Nemo

av ren nyfikenhet. Vem är denna mikaela?

2007-02-11 @ 22:32:10
Postat av: mikaela

det enda jag vill här är att kommentera då du gör bra ifrån dig. jag är jätte hemlig (;

2007-02-11 @ 22:53:09
Postat av: Nemo

1. är man hemlig så skriver man väl inte sitt namn? 2. om du nu inte heter mikaela så föredrar jag faktiskt anonyma kommentarer när dom skriver ingenting alls på "namn" istället för fake namn... men men. kul att du gillar bloggen iaf. och kul med så många fina kommentarer allready! helt underbart! Puss

2007-02-11 @ 23:38:26
Postat av: Jocco

Kan bara hålla me Nemo! trist me old jocco&nemo. Otroligt jobbiga kan vi vara, men ack så kul! *tjoff tjoff* (pekar me fingrarna!)

2007-02-11 @ 23:40:19
Postat av: Cim

så tråååkigt med anonymimet, vad är grejen. jävla fjanteri. söndagsångesten håller jag brutalt mycket med om, kan säga dig att den blir ännu värre när du jobbar heltid. hatar söndagar ofantligt mycket. hela dagen blir ju förstörd bara för att måndagen är nära. och på fredagen så jobbar man/går i skolan halva dagen. vilket betyder att vi har EN helgdag, inte två och ½. inte konstigt att man super skallen i bitar. pussnatt, kärlek

2007-02-11 @ 23:57:56
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Cim

Förövrigt måste jag säga till signatur Em - Herregud vilken härlig blogg. Ny personlig favorit, hade fått fem plus om du skrivit oftare. Right up my alley.

2007-02-12 @ 00:02:29
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Yvette

Att hon lärarinnan gick vidare var skandal (nästan större skandal än att Tommy Nilsson gick vidare förra veckan). Jag skämdes också!

"sanningen är att jag älskar att vara ensam hemma." Jag älskar också att vara ensam hemma. Det är så himla svårt att få ett privatliv när man är 4 pers som bor i ett litet torp.

2007-02-12 @ 11:33:49
URL: http://toastandbananas.blogg.se
Postat av: emma

kan man inte få se en bild, med den nya percingen?

2007-02-12 @ 18:01:14
Postat av: Schlagerpinglan

visst borde jimmy jansson gått vidare direkt och visst är danny-låten grym! börjar förstå varför många läser din blogg =) intressant faktiskt. kram

2007-02-12 @ 19:25:46
Postat av: mikaela

1 mitt namn är inte fake 2 jag bryr mig väl inte om vad du föredrar och ursäkta för att du inte minns mig men jag dig.

2007-02-12 @ 21:31:44
Postat av: Cim

Haha FAN vad kul, pinsamt Nemo :D

2007-02-12 @ 23:19:50
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Nemo

haha. käften Cim :P (och ja...faktiskt lite pinsamt..)

2007-02-12 @ 23:35:10
Postat av: em

Kan det vara en ICA-hoe? Dumdumdumduuu mystiken tätnar.

Tack Cimmy, lite avis på ditt ordförråd..

2007-02-13 @ 00:04:31
URL: http://emmituss.spaces.live.com
Postat av: Cim

En ICA-hoe rofl, jag döör. Det här blir ju bara bättre och bättre. Haha, Em, ditt ordförråd är obesegrat hittills i bloggvärlden.
Det roligaste Nemo, det är att jag vet att du satt o råtänkte på vem hon kunde vara. Hysteriskt roligt. Mikaela, ta inte illa upp, Nemo är vad vi i staterna kallar en manshora.

2007-02-13 @ 10:42:22
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Nemo

Det är varken Ica-Mikaela eller Ex-Mikaela från åkersberga. sen känner jag ingen annan Mikaela (med den stavningen iaf)...så verkligen...mystiken tätnar. Manshora? i take that as i compliment. =) (Ica-hoe! det är mitt uttryck Emma! You take credd for my jokes!)

2007-02-13 @ 11:20:34
Postat av: Fröken från Nacka

Bra inlägg.
Kul med diskussion här också!

2007-02-13 @ 14:57:15
Postat av: Cim

Det var inte riktigt själva uttrycket, Nemo, mer sättet hon skrev det på :) Men att hon har skriftens gåva har vi ju redan klargjort. Haha du är så rolig. Nej du "känner" ingen annan Mikaela, per definition, men du har nog känt henne någon gång. I någon sorts position. LOl, det här är det roligaste hittills i Nemos blogg. Credd, Mikaela!

2007-02-13 @ 23:18:55
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Cim

Men du skriver för sällan sällan sällan.

2007-02-13 @ 23:20:39
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Alexander

äkta FBH! länge leve Bjalne-familjen :)

2007-02-14 @ 14:54:33
Postat av: mikaela

legend.

2007-02-14 @ 16:27:25
Postat av: Nemo

skriver nytt ikväll runt 23 alla gnällungar...

2007-02-14 @ 17:19:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback