live forever

jag tänkte börja med en ny grej nu. kortare inlägg men offtare. bara skriva ned när jag har några tankar. när jag får infall. när jag hört en bra låt. sett en bra film. mera spontan blogg. tror det kan vara roligare också för mig själv och läsare. så keep notice om ni vill hänga med :)



MELODIFESTIVALEN 2007 IS THE SHIT <3


jag tror jag har en liten fetish för Magnus Carlsson. igår på deltävling 3 i schlagern så hade som vanligt höga förväntingar på honom eftersom jag blivit kär i hans 3 tidigare bidrag senaste 3 åren. (not a sinner nor a saint, alcaztar och lev livet) och så infriar han förväntningar såklart.
http://www.youtube.com/watch?v=kkY_gwORKms låten är verkligen en svängig "A-ha take on me" - dänga.  "Live Forever" var riktigt bra. det är helt jävla sjukt att den inte ens kom till andra chansen. melodin och falsetten är helt genial.


övriga tankar ang. gårdagen?

Måns överaskar och fullständigt fräser iväg en riktig dänga i "Cara Mia" och bli inte förvånad om den når top 5...kanske tom. top 3 i Globen. refrängen och korografin var grym! jag är väldigt svag för latino och schyssta dängor som sätter sig. och dom enda låtarna som sitter i skallen idag är "Live Forever" och "Cara mig" vilket betyder är det var dom bästa låtarna :) Nanne är alltid bra och går helt välförtjänt till andra chansen. den energin kan fan jämföras med Håkan Hellströms scén-energi och då är det fan mäktigt :)
Sebastian var väl...hmm vänta... ska bara sova en stund...zznark..sådär nu är jag tillbaka. jo Sebastian, tråkig men den var väl okej...men väldigt mkt kopia från Andreas Johnson´s "sing for me" från i fiol och Sebastian är kanske lite vääl mkt Sebastian på scén. som en tjej uttryckte det igår.... "han ser ut som han är har samlag på scén"....hmmmm.... ja kanske


shit. jag bara hajpad värsta fetishen för latino och gay-låtar... inte konstigt att folk tror jag är bög :) haha =)


står dock fast vid att detta måste vara den bästa låten (och bästa framträdande) som ställt upp i schlagersammanhang under dom senaste åren http://www.youtube.com/watch?v=_SR5h8hIGXU och det måste väl ses som 2000-talets största skämt att vi skickade Martin Stenmarck före henne till Eurovision Song Contest....Titta bara på länken. hela framträdandet. fullständigt makalöst bra!



skriver snart igen!

all for now.



 
förlåt för igår. förlåt till er båda. jag hatar att skylla på alkohol men jag måste. jag förvandlas.. jag tänker inte rent. jag är kille. tänker med kuken när jag är sådär packad. jag skäms  borde tänkt efter.. vem är jag egentligen? omväxling förnöjjer har fått en ny innebörd. no more lies. play your cards right.








helgens bästa:

alla skratt med alex och björn.




http://www.youtube.com/watch?v=IsyWlcQAy-Q - ja, så kan man ju också göra...

Kommentarer
Postat av: Lina

Bra Idé på oftare och mindre text! kan nog gynna både läsare och dig själv ;) Bara du fortsätter skriva så. keep up the good work. puss

2007-02-18 @ 16:10:37
Postat av: SÖDERBÖNA.

Magnus Carlsson var cpbra! tack för länken :) finns inget vackrare än falsettsång!

2007-02-18 @ 16:16:10
Postat av: Cim

Falsk falsettsång är ju iofs inte så jävla mysigt, du Nemo som är duktig på att sjunga borde lyssna om o skriva om. Det var falskt och skakigt, inte alls som exemeplvis Darins klass. Hursomhelst ägde Måns.

Postat av: Nemo

Shut up! det var inte falskt! :P jag satt med 3 kunniga musiker och vi tyckte inte det. eller vad säger ni? björn? Alex? jag tyckte det lät bra iaf :$

2007-02-18 @ 21:57:37
Postat av: Alexander

Magnus hade kraft och sjöng ut under falsetten. var inte alls dålig. jag gillade låten och tyckte att den skulle vinna mycket mer än måns låt

2007-02-19 @ 14:17:01
Postat av: Nemo

Tack Alex!
in your face cim ;)
en mer musikalisk än Alex hittar du nog inte! :P

2007-02-19 @ 22:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback