You´re gonna miss me when i´m gone




Och det blir så lätt att man tittar på pjäser som fallit bort med tiden. Vänner, bektanta och släkt som gått den andra vägen. När man cyklar igenom Ängsvik i vintermörkret så flödar tankarna igenom huvudet samtidigt som öronen sprängs av för hög volym i ipoden. Janne, Christian, Johan, Max mfl. Det finns så många. Det är så lätt att bara undra vad som gör just nu. Sitter dom där uppe och tittar ner? Är dom med i styr spakarna över andras öden? Eller är dom bara helt borta? Jag tror alla döda går omkring som väsen och kan se allt vi gör. Jag vill tro att det är så. Att dom har som en egen värld där dom bara umgås med varann men att dom samtidigt håller ett övervakande öga på oss levande. Det låter bra tycker jag.


(Oj förlåååt Nemo-antagonister.. började jag ett nytt inlägg med "och"? Men faaan ta mig!)



Jag överväger helt seriöst att ta ut min tungpiercing. Det känns så pasé på något sätt. Som ett avslutat kapitel bara. Piercing i ansiktet är en sån där grej man har för att se häftig ut. Typ en riktig tonårsgrej. För att se cool ut och imponera på folk på fest ungefär. Nej men helt seriöst.. Det är inget jag prioriterar spec högt längre. Let´s just face it - Vuxna människor har inte piercing i ansiktet.. Eller iaf inte jag.. just nu... I´m passed that.


Det är dödsdömt att försöka blogga och få med allt när man inte skrivit på en hel vecka. Man försöker få in allt men det kommer bara bli massa informativ långtråkig faktafylld läsning om ingenting. Så vi skippar det.. Eller lite iaf.


Julen var nice. Jag blev bortskämd rejält tycker jag nog. Fick i princip allt jag önskade mig. Eller nästan iaf..  Ipod 30 gb (Niiiice), Några säsonger av south park på dvd, the number 23 på dvd, en plånbok, en extern hårdisk, per gessles självbiografi, Carl Einar häckner live, någon annan kändisshow live, underkläder och sen sist men inte minst en väldigt fin tröja av min älskling. En klart värdig jul presentmässigt!

Har varit på Claras tre gånger under den här veckan. Juldagen, i förregår och igår. Claras är mitt andra hem. Jag hade fett roligt där igår. Det roligaste med att vara ute med sin tjej måste vara att man kan bete sig hur fan som helst på dancefloor. Man vet att man är älskad ändå. Man kan vara hur jävla oblyg som helst och göra dom allra pinsammaste makabraste movesen utan några som helst hämningar - Och då blir det också som allra roligast! Johan är ett levande bevis på det. Jag ser fan upp till honom. Hans stil på krogen med sin tjej. Haha. Fan vad han har blivit skön på krogen lately. Ett ess i leken alltså. Nice!

Jag var och såg Arn. Den var inge bra. Fast den är säkert bra för det netutrala ögat fast jag har varken läst böckerna eller någonsin varit ett fan av den filmgenren så filmvalet var rätt dödsdömt för min del från början...



Käkade middag med pappa och Isabel här om dagen. Det var mysigt. Pappa stretar på bra. Han känns lugn och harmonisk och det gör mig glad. Han ligger på helt lagom nivå och känns lite lika plastig och falsk som tidigare. Han känns mer på riktigt. Man ser så jävla klart på pappa när han mår dåligt. När det är något skit i görningen. Det lyser igenom så glasklart. Men nu ser han faktiskt ut att må rätt bra ändå. Han ser varm och på riktigt ut.. Hörde dock att han skulle träffa monstret ikväll..eller oj, låt oss kalla henne P. Hoppas han sköter allt på den fronten bra och vet vad han gör bara. Det tror jag dock han gör. han borde lärt sig..


Fem min senare (blogguppdatering):

Okej. Sånt här finns ju inte på världskartar. Det värsta som finns är att ena stunden vara så nöjd, glad och stolt över något. Som min på senaste tiden väldigt förbättrade relation med min pappa. Jag är stolt. För att nu några minuter senare vara så jävla uppgiven, arg och ledsen för att man precis fick reda på att han spenderar natten ihop med henne. Hon den där människoliknande plastfiguren. Hon som bor en trappa över mig. Ja fattar ni? Dom är bara några meter ifrån mig kan man säga. Hur sjukt är det? Min pappa som jag på senaste tiden hyllat så mycket tättintill den där vidriga människa som för några månader sen fick mig att önska att jag aldrig blivit född. Hon fick mig att gråta så mycket som jag aldrig tidigare gråtit. Hur ska detta sluta? Asså..ja..you tell me. 

Huvudet sprängs.





Nyårslöfte:

Skära ned på krökandet...

Motivation?

Jag super för mkt. As simple as that är det faktiskt. Min kropp börjar ta stryk. Not good. Bara en sån sak som att igår på krogen mådde jag dåligt och kände mig helt ohet men sen lite senare med några öl i mig så kände jag mig frisk, neutral och kry igen. Såna tecken är ju aldrig bra och det är ett starkt tecken på att det är dags att trappa ned lite på supfronten...








Bäst ikväll:

Simple Plan - When I´m Gone


Nu har jag iaf beslutat mig för att testa Telenorgrejen etag. Utbildning sker Torsdag och Fredag veckan som kommer. Det är ingen uppsägningstid så det är rätt lugnt på den fronten iaf. Känns det inte rätt och bra så hoppar jag bara av telenor-skutan direkt. No question about it. Självklart är det jävligt jobbigt med tanke på tjejen. Jobbigt att vara borta i perioder och så men samtidigt så känner jag att om jag INTE hade testat detta nu så hade jag gått omkring och grämt mig senare. Jag hade ångrat mig senare att jag inte tog chansen nu för jag står ändå fast vid faktum - att jag tror att jag kan göra detta riktigt bra. Det återstår att se hur det blir nu..Med allting.. Spännande men samtidigt jobbigt. Äh, det är svårt att förklara..

 
Bäst just nu, Henrik schyffert battle vs Johan Glans ang Facebook:

http://www.youtube.com/watch?v=tcMC5AzpvP0


ROLIGT! Fast visst kissar väl Glans på Schyffert ganska rejält? :-)



Nyårsafton i morgon. Också en av alla dessa högtider som krymper i värde ju äldre man blir. December har gått förbi i en skrämmande takt. Julstämningen har väl nog inte infunnit sig hos någon kan jag tänka mig... Har vi skådat en snöflinga? Föga.. Det är tråkigt. Det blir liksom så jävla mörkt. Utan snö infinner sig ett mörker som verkligen är motbjudande. Det är typ ljust 2 timmar om dagen. Deprimerande indeed. Anywho, Nyårsafton i morgon som sagt.. Inleds med middag med hela eliten @ Leos Cribb sen får vi se hur det blir. Fest hos kingen säger rykten fast en kväll som Nyårsafton kan väl va som helst hända i suppose... Om man håller sig levande fram till Tolvslaget dvs...



Lovar att hålla bloggen mer levande fram över

Uppdatera oftare

Keep you updated

Peace out

Kommentarer
Postat av: Jannica

Läser din pappa din blogg? Eller för all del din pappas så kallade tjej? För isf är du väldigt modig. All heder åt det. Kram

2007-12-31 @ 02:54:01
Postat av: Valentin

dum fråga, alla läser den här bloggen...=)

2007-12-31 @ 04:31:43
Postat av: Anonym

söt bild ^^

2007-12-31 @ 15:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback