Ja, kanske är jag tragisk ändå.. [tatoo-release]

Ibland hatar man livet.
Man hatar sig själv.
Man hatar val man gjort.
Saker man missat.
Jag är ledsen. Jag vill inte vara det.


Mår inte bra varken psykiskt eller fysiskt för tillfället. Behöver en break från allting känns det som. Ändå så ska mitt liv fortsätta rasa framåt i någon slags uppfuckad parodi i 190 km/h. Varför kan jag inte lära mig att bedömma saker? Värdera olika tillfällen? Jag måste ständigt nappa på allt och inte missa någonting. Trots att kroppen säger emot. Sprätta pengar jag inte ens har. Kröka för 10:e dagen i rad trots att jag känner att kroppen mår skit. Jag vill inte men samtidigt vill jag. Dubbelmoralen ekar över min lilla trötta själ just nu. Jag är låg, väldigt låg..

Jag tänker nog ha en vit vecka nu. Känner att jag verkligen behöver det. Dricka mycket vatten och äta mycket grönsaker. Rensa kroppen rejält. Behöver komma på benen igen. Få igång lusten igen för allting. Jag är ju en relativt glad människa. Positiv och spontan. Jag vill ha tilbaka gnistan. Just nu känner jag inte den. Jag känner inte för någonting. Det känns förjävligt.



Var på Golfen och festade i Onsdags. Kvällens märkligaste måste varit Markoolio som var där och vimlade runt med väldigt hög promille. Han varvade att få oskyldiga människor utslängda av ingen som helst anledning med att ragga på yngre (Väldigt mkt yngre än han själv iaf) tjejer. Jag hatar den där Svenska mentaliteten. Att när Markoolio säger åt en vakt att någon skulle slängas ut så slängdes den ut. Jag menar, hur kan det få funka så? Det känns så patetisk. Själv var han riktigt jävla pissfull och vinglade runt. Mot mig och mitt gäng var han iofs väldigt trevlig och bjöd på cigg och stod och snacka en stund men generellt kändes han som en... ja...what´s the word..? Gris!




Tack alla ni som skickade Grattis-Sms när jag var i Sunny Beach! Ni som faktiskt mindes. Det är roligt. Man blir lite förvånad av vilka som faktiskt kommer ihåg och vilka som...inte kommer ihåg... =/



Tack:

Cilia, Isabel, Isabelle, Sara I, John, Emelie T, Emma, Jessica, Karro, Mikaela, Olivia, Charlotta, Katja...



http://kissa.pa.linda.rosing.nu/



Jag har klippt mig. Ganska kort faktiskt. Sen är håret väldigt solblekt av Bulgarienresan. Så jag har nu ganska kort typ brunt hår... Hmm.. What´s that about?


Bulgarienresan ja. Fick en kommentar på mitt senaste inlägg som var ang. att om man åker till Sunny Beach och genomför resan som vi gjorde så är man tragisk. Eller så kanske inte det var ordagrant men ni kan läsa själva. Jag är beredd att hålla med om att jag åkte dit mycket för att bara komma bort från allt. Åka iväg med mina bästa kompisar och bara slippa tänka på all ångest här hemma omkring boende, jobb och allt möjligt. Det är skönt att komma bort. Det är ett allmänt faktum och alla behöver det ibland. Att sen ge mig skit för att jag anser att det var den roligaste semester jag haft anser jag som fullständigt obegripligt. Jag kan nämna många andra vänner och bekanta som varit betydligt äldre än mig och fortfarande åkt på Gris-charter till Sunny Beach och Aiya Napa. What´s the deal liksom? Jag ser verkligen inte felet med att genomföra en sån här semester. Jag bedömmer väl ändå själv när är för gammal för en sån grej? Eller är alla människor som är äldre än 19 år som åker på charter helt patetiska värdelösa människor? Förstår verkligen inte grejen..."en mogen 20åring åker inte på festsemester till Sunny Beach." - Har jag någonsin påstått mig vara en mogen 20åring eller? Nej verkligen inte. Jag gör vad fan jag vill och detta är min blogg. Take it or leave it.






Såg ett Scrubs-avsnitt här om dagen där Chandler från Vänner (Matthew Perry) Gästade. Det var lustigt att se mina två all time favorite sitcomes korsas men som tur var var han väldigt rolig och episoden var ett grymt skönt avsnitt.


Bra sex är en bristvara. Jag står verkligen fast vid att säga att man kan inte säga att en människa är väldigt bra i sängen. En enskilld människa. Just för att det handlar så mycket om kemin. Det handlar så mkt om vilka som passar ihop och så. Om jag tex tycker att en tjej var grymt bra i sängen så kanske jag hör från någon annan att hon var totalt värdelös. Man gillar ju olika saker. Jag hade bra sex för några dagar sen. Det var lustigt att se hur pass bra kemin stämde. Väldigt spontant och skönt. Bra sex är en bristvara men när du finner det är det såååå fucking värt.



Min släkt är så jävla twistad. Jag hatar min pappa på så många sätt. Jag hatar han för att han skämmar bort mina småsyskon så snuskigt mkt när man själv i samma ålder inte fick ett skit. Jag fick tjata ihjäl mig för att få en moppe och när jag fick det fick jag en begangnad skrothög för typ 1500 kr. Jag var ledsen då. Jag är nästan mer ledsen nu. Det handlar nog mycket om avundsjuka. Jag känner någon slags avundsjuka att inte jag fick vara yngsta barnet, blir yngsta barnet alltid bortskämd? Både min lillasyster och lillebror fick presenter för sammanlagt 5000 kr var av BARA min pappa. medans varken jag eller någon av mina äldra syskon aldrig fick saker för 5000 ens sammanlagt av alla släktingar. Jag hatar att jag är en avundsjuk människa. Jag blir arg på min pappa. Jag blir ledsen. Jag får ångest. Jag hatar mig själv för det också.

En annan otroligt uppfuckad grej ang min släkt är följande. Min Mormor och Morfar har det bra ställt för att uttrycka det milt. Dom köper nya bilar då och då och har en fin lägenhet istan och ett stort landställe i Norrtälje. Dom gav mig ingenting på min student. Dom gav mina småsyskon varsin 500:ing när dom skulle åka till Gotland i en vecka... "För glass och sånt" som dom uttrycka det. Nu fyllde jag 20 år för någon vecka sen. Jag fick ingenting av min Mormor och Morfar medans mina småsyskon fick pengar igen.... Jag menar, Visst att jag är 20 år och säkert inte förtjänar någonting. Just för att jag är vuxen nu men hur fan är dom funtade? Ingenting på min student ens? Dom är så vidriga tragiska trasiga äckliga människor. Man ger dom chanser gång på gång att bevisa motsatsen men ändå så är dom så bra på att såra en. Som mamma uttryckte det "Det är ingen idé Nemo. Dom är så trasiga och förjävliga. Alla vet om det. Det är ingen idé liksom". Och det är ändå hennes föräldrar hon pratar om.... Jag lider nästan mer med mamma. Som var tvungen att växa upp med dom. Jag hatar dom. Jag funderar på att säga det till dom.


Jag tog hem osnygg tjej hem från krogen i fredags. Hon var relativt ful.
Jag ska aldrig göra om det.. Finns ingen värre skräck av att vakna brevid en sån.
Ångern och ångesten blandat med svettig bakfylla. Man blir fan spyfärdig.




Jag blir otroligt attraherad av din intelektualitet. Du är bara 18 år men ändå så jäkla smart. Tro mig, Du är bara en vän för mig men jag blir så facinerad av hur bright du ändå är. Det går att prata med dig om allting och du har verkligen huvud på skaft. Vilket är en bristvara bland tjejer jag hållt på med genom åren... Hoppas vi kommer ha kontakt i många år till för det finns väldigt få tjejer som jag trivs så bra att prata med som dig. Ta detta som en komplimang. Rent och skärt.




Tisdag - Städa och röjja i lägenheten
Torsdag 17.30 - Flyttbil kommer - Packa in allt där
Fredag - Finslipa städningen och flytta ut
Lördag - Flytta in hos mamma i två månader framåt

Shit vilket steg bakåt. God damn it hurts. Flytta hem igen liksom. Klarar man det? Jaja, två månader borde jag överleva. Får se framåt. 2:a November flyttar jag hemifrån igen...Den som väntar på något gott...





Mina Tatueringar! Inga bra bilder men nu ser ni ändå på ett ungefär.
Jag är faktiskt väldigt nöjd såhär i efterhand. Kommer med ett par
bättre bilder inom kort. Dessa är bara suddiga tagna med Web Cam.





bäst just nu:


Ted Gärdestad - Kalifoniens Guld
Eminem - Love you more
Kaney West - Stronger
Tempamental feat Michael Jackson & Pras - No friend of mine.mp3



Nu ska jag skriva klart mitt CV.




Kram.


Kommentarer
Postat av: Josefine

Bästa inlägget på länge. Älskar när du öppnar dig så här. Keep up the good work. Kramar

2007-08-26 @ 22:41:25
Postat av: :-)

13 st Grattis-sms och 12 av dom var från tjejer? Hehe. Tillfällighet? :P

2007-08-26 @ 22:46:31
Postat av: Annie

Brunt kort h�¥r verkar vara en popul�¤r best�¤llning hos fris�¶ren nuf�¶rtiden :) lycka till med flytten och den vita veckan. Det �¤r sk�¶nt att ta igen sig. Speciellt efter sunny beach. Jag var sjuk i typ tv�¥ veckor efter�¥t. Jag missade att ta igen mig.. Kram, a.

Postat av: Tina

Som jag sa, jag hoppas verkligen att vi kan ses någonting framöver.

2007-08-26 @ 23:19:26
Postat av: Valentin

Du fick ju fler grattis än dem, peter hamberg mf. Ere lite lek påge att bara skriva tjejerna=)

2007-08-26 @ 23:59:20
Postat av: .

När får man se tatueringarna dumma Nemo? =P

2007-08-27 @ 00:06:08
Postat av: Nemo - Bloggowner

Haha! Käften gayen! Jag skrev faktiskt ned dom som fanns i inkorgen. För jag raderade inga grattis-sms men tydligen gjorde jag visst det. Stackars Peter! Hoppas han inte känner sig isidosatt nu. Diskriminerad! Jaja, well.. Ingen lek pågår iaf. Ingen medveten iaf ;) Varför blev Annies kommentar helt miffo btw..? Har hon sär-tagnentbord eller?

2007-08-27 @ 00:11:51
Postat av: Nemo - Bloggowner

Sådärja. Nu finns det iaf en liten suddig bild på taturingarna längst ned på inlägget över :-) Enjoy!

2007-08-27 @ 00:40:37
Postat av: Kajsa

Riktigt fina tatueringar. Smakfulla. Speciellt texten på underarmen. Vad var det de betydde nu igen?

2007-08-27 @ 14:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback