"Att vara egen och revolutionär, det är lika med ensam och impopulär"


Min verklighet innehåller inga sanningar.
Bara ett ständigt evighetsrace.
Ett jagande efter... Ja vet du vad?
Ett otroligt sökande efter sanningen.
Att man verkligen duger...
Självbekräftelse. Ordet som beskriver hela mitt liv.
Jag förstår om du inte vill vara en del av det. Vem vill liksom?





Colin Farell gästade Scrubs i dagens avsnitt. Det förvånar mig gång på gång vilka monsterstjärnor som gästar detta program. Såklart skulle han spela Irländare. Rolig episod faktiskt. Han är fan jävligt snygg Colin Farell. Slår man upp ordet "manlighet" i en ordbok så borde det vara en bild på honom. Maskulism i sin höga egna person.







Backstreet Boys är tillbaka!


Nya singeln "Inconsolable" finns nu ute. Första singeln från deras nya platta "Unbreakable". Lite ironisk att låten heter så när första singeln från förra plattan heter "Incomplete". Och visst är låtarna väldigt lika varandra. Båda är smått rockinspererande powerballader. Läste även att nya singeln är skapad av samma människa som skrev Nick Lachey´s monsterhit "What´s left of me"... Blir det inte lite larvigt, nästan patetiskt att båda låtarna innehåller raderna "I dont wanna waste another day" på väldigt betydelsefullande ställen i låtarna...? Känns det som att pojkbandsvärlden har brist på uttryck och melodier. Att man måste sno från sina egna och konkurenters låtar. Det känns riktigt tråkigt. Fast det tar inte ifrån låten att den är riktigt vass och trallvänlig. Det är väldigt skön men såklart inte i klass med mästerverket  "Incomplete"

Låten:
http://www.youtube.com/watch?v=tIy79IXkmkU








Jag hörde från min äldre syster Niki att hon hade läst i en tidning följande:

9 vuxna män i Afrika hade satt på en 9 månader gammal bebis för att dom trodde att man blev av med aids på det sättet... När jag hörde detta så blev jag så äcklad och chockad att jag var nära på att spy. Jag letade information på internet om det och det stämde. Man vill ju inte tro att det är sant. Hur vidrigt är det egentligen? Och vad fan tror dom? Tror dom att bebisen fortfarande är frisk när den första aids-smittade mannen knullat klart? Hur fan är dom funtade? Det finns lixom inte. Det är verkligen en annan värld. Så fruktansvärt. Så hemskt. Usch.



Ang Lee´s nya film, Ja ni vet han som gjorde mästerverket "Brokeback Mountain", hans nya film har tydligen fått den grovaste cencuren filmer kan få i USA. 18årsgräns.  Cencuren som bara porr och dom allra värsta skräckfilmerna får. Visst blir man lite nyfiken på vad det är för film? Det kommer till Sverige om några månader.... Undrar om den ens får gå upp på bio här..





Emma ska gå till en spåtant i morgon. Det kostar bara 200 kr och man får tydligen se 3 år framåt.. Hon tror på det. Jag är skeptiskt men otroligt nyfiken. Jag menar, hur pass detaljerat säger hon? Säger hon vad man kommer jobba med? Ifall man dött? Om Hammarby vunnit SM-guld? Ja även om man är skeptiskt ska jag fan inte försöka komma ifrån att jag är sjukt nyfiken och ganska facinerad av ämnet i sig...



Jag insåg idag att jag inte riktigt vet hur jag själv fungerar. Jag vill gärna förstå vad jag vill ha. Vad jag ska ha för att bli nöjd. Ibland känns de som att jag skulle kunna bli ihop med världens rikaste och snyggaste mest perfekta tjej och ändå skulle jag försöka hitta fel på henne. Jag skulle känna mig instängd och ständiga försöka se och leta upp dom små enstaka fel hon ändå bar på. Hur jävla dum i huvet får man bli? Jag har haft så många underbara tjejer som fallit för mig. Så många tjejer som är alldeles för bra för mkt. Ändå lever jag vidare i detta jävla paranoida idiotiska fejkdrama. Det enda problemen som egentligen existerar ligger bara hos mig själv... Get a grip. For fuck sake. Suck.



Jag saknar Oscar aka Gayen aka Valentin. Han är ledig Onsdag/Torsdag!
UMGÅS :D






Sara har dragit iväg och pluggat nu. Kommer sakna dig vännen. Hoppas du får det kanon.
Bilden är på mig och henne från Golfen tidigare i sommar. En fin kväll. =)




 

Jag mår lite bättre idag än igår. Känner mig lite mer utvilad och lite mer till freds med närvaron men tusentals mil från harmoni. Syster var här idag. Vi städade och packade lite. Hon är finaste i världen. Mina syskon är finast i hela världen. Utan dom skulle jag inte vara någonting. Jag förstår inte hur man kan vara enda barnet... Hur överlever ni? Jag tycker synd om er. Jag har fortfarande ganska ont i huvet, halsen och magen.. Känns som en infektion i hela kroppen. Fast inte så allvarlig att jag vill ta tag i det. Mitt liv är ungefär så... En infektion som inte känns så allvarlig att man vill ta tag i det. Göra något åt det. Bara vara till freds med nävaron. Ta allt med en nypa salt. Inte ta någonting egentligen på allvar. Jag är en sämre version av mig själv.


 

Och mitt CV är inte klart ännu... Jag är riktigt jävla sämst. Åt helvette. =/




Kommentarer
Postat av: Valentin

Va ere här för svårt=) Vill se hur håret blev... Fornot: Colin kommer från irland och bryter ganska kraftigt utan sin dialekt coach, så tror han inte behövde spela så mycke=) (lite lek från mig där::)

2007-08-28 @ 00:22:55
Postat av: Nemo - Bloggowner

Haha! det var det jag menade ditt cp. Jag skrev "Såklart skulle han spelar irländare" just för att han är irländare och det blev så glasklart och lite larvigt då nästan :P Cp-unge!

2007-08-28 @ 00:33:22
Postat av: Anonym

<3<3<3<3<3<3<3<3

2007-08-28 @ 00:57:50
Postat av: Jos

Snygg ny look på bloggen! Bra inlägg. <3

2007-08-28 @ 02:47:42
Postat av: Valentin

Jag = Dumförklarad (man ska inte kissa i motvind)

2007-08-28 @ 06:26:42
Postat av: milla

vad betyder tatueringen?

2007-08-28 @ 11:16:40
Postat av: Alexander

penis, vagina, bajs. that is all

2007-08-28 @ 14:22:48
Postat av: Nemo - Bloggowner

haha. kissa i motvind. bästa uttrycket :)
tatueringen betyder "ingen provocerar mig ostraffat".

2007-08-28 @ 17:11:18
Postat av: em

Fan Nemo, första gången du publicerar en bild på en man! Bara massa fjuniga pojkar annars. Spåtanten var grym och läskig, grymt läskig... Puss

Postat av: josefin

Jag är spåtanten.

2007-08-28 @ 21:00:05
URL: http://korvie.blogg.se/
Postat av: Anonym

oj du skriver sjukt bra ville bara säga d:D .

2007-08-28 @ 23:55:14
Postat av: A

"Att vara egen och revolutionär, det är lika med ensam och impopulär"
Hellre ensam och impopulär än att försvinna i mängden.

2007-08-29 @ 20:27:43
URL: http://allaandraharju.blogg.se
Postat av: Nemo - Bloggowner

Det är ett citat från en rap låt jag gjort om dagens samhälle. Jag håller med dig A. till 100%. Det är sjukt att det ska vara så.

2007-08-30 @ 12:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback